Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Mijn merrie stampt(e).
Gevolg schouder spier en pees blessure.
Inslapen of niet. 4 maanden box rust met sedatie, daarna heel voorzichtig gaan wandelen, letterlijk rondje per keer extra, na 2 weken weer stok kreupel, weer de vraag inslapen of niet. Half jaar stal rust en toen ging het gelukkig goed.
Hooiruif eruit gehaald want madame zette daar haar voorpoot op en drukte zo zich op, maar wel daardoor het risico dat alles in der schouder stuk zou gaan.
Hooinetten, onbeperkt hooi, vriendje staat erbij, 24/7 buiten met inloop stal.
Elke dag aandacht, spelletjes, rijden voor de kar en ohz.
We hebben de tuinslang (waterpistool ook) boven uit het raam gehad, als ze dan in de nacht stampte konden we de spuit op haar zetten, gebroken nachten, slaapgebrek tot en met, mot met de buren die er geen begrip voor hadden, ook niet na meerdere gesprekken.
Longeerzweep klaar gezet en laten zwiepen, en ja ze heeft er ook wel eens een tik mee gehad uit pure frustratie....
Rubber matten ook al gedaan, kluisteren niet ivm schouder en pees blessure.
Verkoopbaar is ze niet meer, ze zal nooit meer helemaal rad lopen (maar loopt nu wel zonder pijn) dus als ze hier weg moet dan zal het ws. slacht zijn, want wie wil er een niet rad lopende haflinger die stampt en elk moment der pees kan scheuren. Ze krijgt om de zoveel tijd een sportmassage. Speciaal zadel laten maken.
Maar nu het hele gekke, madame is ineens gestopt, ik hoor haar niet meer, er is niets veranderd, alles doen we zoals altijd en het is over....
Voor zolang het duurt, schiet mij maar lek want ik weet het echt niet.......
En anders lijkt me die mat voor deze dame de moeite waard om te proberen!