Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:40

En begrijp me niet verkeerd, ik betaal ook, gewoon omdat ik wil laten zien dat ik serieus ben en er echt voor wil gaan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:41

Voor niets gaat de zon op.
Wil je het niet betalen voor een bijrijdpaard, dan ga naar een manege toe.
Waarom zou een bijrijdpaard minder moeten kosten dan rijlessen op een manege?
Het voordeel van een bijrijdpaard is toch dat er beperkt mensen met het dier omgaan.
Leertraject kan en is vaak sneller dan op een manege....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-10-12 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Gimme_Spurs schreef:
Haar punt is dat zij met haar oprechte bedoelingen en minimale financiele uitgaven een leuk bijrijdpaard zoekt, en baalt dat andere vóór haar het zo verziekt hebben...

Er zullen vast mensen zijn die een bijdrage vragen omdat ze met eerdere verzorgers nare ervaringen hebben, maar denk dat veel mensen het ook gewoon vragen uit principe.

Ramooontje

Ik kan mij wel voorstellen dat je er voor moet betalen maar dat ligt ook een beetje aan het niveau van zowel de ruiter als paard en wat er evt wel/niet extra bij komt kijken qua klusjes etc. Zelf heb ik nooit hoeven betalen maar ik vind het ook heel leuk om lekker mee te helpen op stal en daarnaast ook een bepaald niveau rij, uiteraard wel altijd mijn eigen lessen etc betaald.

vuurneon

Cassidy schreef:

Of goed zoeken en gebruik maken van netwerken.

dromertje2

Volgens sommige is er een verschil omdat een manege commercieel is of zoiets

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:42

galley schreef:
chanel1985 schreef:
Galley: En wat is uw punt, als ik vragen mag?

Het is toch niet omdat iemand anders misschien er geld uit wilt kloppen, dat iemand die wel een eerlijke vergoeding vraagt ineens een profiteur is?

Nee hoor, ik vind het alleen eindeloos jammer dat ik niet geen verzorgpaard kan vinden omdat anderen zich schijnbaar niet kunnen gedragen met andermans paarden.
Het is goed te begrijpen dat iemand vergoeding van zijn kosten zou willen in bepaalde gevallen, maar het gaat redelijk ver tegenwoordig heb ik het idee.

Hmmm ik denk dat als je wellicht ooit je eigen paard hebt en dan meemaakt het verzorgers traject dat je dan wel anders praat. Mijn paard is meer voor me dan een ding, het gewoon je kindje... en daar wil je het beste voor. Maar ook voor jezelf moet een verzorger juist stress wegnemen door bepaalde dagen voor het paard te zorgen. Ik denk dat als je anders meegemaakt hebt je dan ook voor de wijze beslissing komt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:43

vuurneon schreef:
Cassidy schreef:

Of goed zoeken en gebruik maken van netwerken.

En dan nog moet je jezelf bewijzen.
Of de eigenaar moet echt een betonnen plaat voor zijn hoofd hebben. Kan altijd natuurlijk....

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:44

Cassidy schreef:
Het voordeel van een bijrijdpaard is toch dat er beperkt mensen met het dier omgaan.

Helemaal mee eens :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:45

skysari schreef:
Hmmm ik denk dat als je wellicht ooit je eigen paard hebt en dan meemaakt het verzorgers traject dat je dan wel anders praat. Mijn paard is meer voor me dan een ding, het gewoon je kindje... en daar wil je het beste voor. Maar ook voor jezelf moet een verzorger juist stress wegnemen door bepaalde dagen voor het paard te zorgen. Ik denk dat als je anders meegemaakt hebt je dan ook voor de wijze beslissing komt.

Ik heb paarden gehad hoor, maar weg moeten doen wegens studie. Ik heb nu geen geld, maar paardrijden(of zelfs alleen poetsen) blijft iets waar ik echt mijn rust in kan vinden. Overigens heb ik veel verschillende verzorgpaarden gehad en heb ik nooit een cent hoeven betalen, hooguit een nieuw hoofdstel of halster en gezien ik toch andermans paard opleid vind ik dat eigelijk ook niet heel vreemd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:46

Het voorval met de slechte verzorgster heeft mij ook echt wel veranderd, het is ook een leerproces voor mij geweest.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:46

@ galley: Tijden veranderen, en ik snap niet dat er mensen zijn die het nog steeds niet vreemd vinden dat een bijrijdpaard gratis wordt aangeboden.....

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:48

Cassidy schreef:

Daar heb je absoluut gelijk in. Ik betaal ongeveer hetzelfde als 4 lessen op een manege, en heb in twee jaar meer geleerd dan in 18 jaar één keer in de week op een manege taxi. Natuurlijk omdat ik western ging rijden, maar ook van de verzorging, theorie, wedstrijden, rijtechnieken enz. enz. En daarbij doe ik ook meer clinics (bijvoorbeeld bootcamp manege Noot) waar ik onder andere les kreeg van Chris Knol en Evelien Geerlof.

En van dierenartsen, wormen, koliek, dikke benen, peesblessures en allergieën helaas ook...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:48

Cassidy schreef:
@ galley: Tijden veranderen, en ik snap niet dat er mensen zijn die het nog steeds niet vreemd vinden dat een bijrijdpaard gratis wordt aangeboden.....

En ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds vreemd vind dat ik bedragen boven de 50 euro per maand voorbij zie komen. Tja ieder z'n ding .

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:49

Cassidy schreef:

Wat is er dan gebeurd met het idee "In ruil voor het mogen rijden op jou paard train ik hem en zorg ik dat hij in conditie blijft"?
Dat vond ik altijd een mooie en juiste insteek. Een verzorgpaard bied je immers meestal aan als je zelf te weinig tijd hebt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:50

galley schreef:
Cassidy schreef:

Wat is er dan gebeurd met het idee "In ruil voor het mogen rijden op jou paard train ik hem en zorg ik dat hij in conditie blijft"?
Dat vond ik altijd een mooie en juiste insteek. Een verzorgpaard bied je immers meestal aan als je zelf te weinig tijd hebt.

Ja maar at is trainen? Dan verwacht ik een zeer handige en kundige ruiter en niet een doorsnee basis ruiter

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:50

Niet altijd, mijn pony blijft even goed in conditie, dan als ik geen bijrijder heb.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:51

Maar als ik een paard moet trainen, verwacht ik ook meer dan een doorsnee recreatiepaard bijvoorbeeld.

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:51

vuurneon schreef:
Cassidy schreef:

En ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds vreemd vind dat ik bedragen boven de 50 euro per maand voorbij zie komen. Tja ieder z'n ding .

Hangt puur van de accommodatie af.. Als je in een buitenbak moet hobbelen is dat toch echt anders dan als er ook een binnenbak en goede buitenrij gelegenheid aanwezig is... Dit houd ook in dat je altijd kan rijden. Met een buitenbak is het met slecht weer en zelfs vorst vaak onmogelijk. wat heb je dan aan je 3 x in de week als dit dan niet kan...

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:52

Voor mijn paarden heb ik ook verzorgster, ze hoeft niks te betalen.
Heb hiervoor ook 2 verzorgster gehad voor me andere paarden.
1tje is helaas moeten stoppen vanwege te weinig tijd.
De andere heb ik weggestuurd die sloeg me paard :(

Ik ben allang blij dat ze me paarden komen verzorgen, ze mogen komen wanneer ze willen.
En er mee doen wat ze willen. Zolang ze mij maar op de hoogte houden wat ze gedaan hebben enz.

Wel merk ik in de omgeving dat als mensen voor verzorgpaard betalen, dat ze vaker erheen gaan.
Ook al is slecht weer. Ze hebben zoiets van we hebben ervoor betaald dus we gaan ook.
Op moment heb ik ook verzorgster ze heeft helaas wat aan enkel gehad in de zomer, maar daarna heb niks meer van haar gehoord. Ben ook niet zon persoon die erachter aan gaat, van hallo wil je nog komen of niet. Het is graag of niet.
Ene kant wel jammer paarden staan nu al geruime tijd stil, ook omdat ik geblesseerd ben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:52

vuurneon schreef:
Maar als ik een paard moet trainen, verwacht ik ook meer dan een doorsnee recreatiepaard bijvoorbeeld.

wat is een doorsnee recreatie paard?

Ik heb een mooie ruin staan die ik wedstrijd klaar wil hebben, behoorlijke springcapaciteiten en dressuren moet ook wel lukken. Toch is het voor nu niet heel veel meer dan een recreatie/b-paardje

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:53

Gimme_Spurs schreef:
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik betaal ongeveer hetzelfde als 4 lessen op een manege, en heb in twee jaar meer geleerd dan in 18 jaar één keer in de week op een manege taxi. Natuurlijk omdat ik western ging rijden, maar ook van de verzorging, theorie, wedstrijden, rijtechnieken enz. enz. En daarbij doe ik ook meer clinics (bijvoorbeeld bootcamp manege Noot) waar ik onder andere les kreeg van Chris Knol en Evelien Geerlof.

Ik sta zelf met drie paarden bij Evelien Geerlof op stal. Fantastische begeleiding, echtre paardenmensen, zowel Evelien als haar partner Henk van Amstel. Maar zelfs de nabijheid van professionele begeleiding is geen garantie dat bijrijders deze ook gaan volgen. Als ik gratis mijn paarden te beschikking stel en als enige eis stel dat daar les wordt gevolgd en dat niet wordt gedaan, dan is het uiteindelijk over.....

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:54

Ikzelf rijd nu een pony die verkocht moet wordeb, maar die is van een goede vriendin, ik hoef niet te betalen, ze is immers blij dat ik haar pony wil rijden! Als ik ooit een eigen paard heb, en ik zou een verzorgertje zoeken, zal diegene toch 1/3 van de kosten moeten betalen, minstens. Ze zou dan wel 3 of 4x per week mogen rijden, hoeft geen stal te doen etc..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:54

Colway schreef:
vuurneon schreef:

Ik heb een mooie ruin staan die ik wedstrijd klaar wil hebben, behoorlijke springcapaciteiten en dressuren moet ook wel lukken. Toch is het voor nu niet heel veel meer dan een recreatie/b-paardje

Sorry, jij wilt hem wedstrijdklaar hebben? En daar dan iemand voor hebben die nog gaat betalen om hem zover te krijgen?
Think again....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:55

Colway schreef:
vuurneon schreef:

Dat is voor mij een momenteel doorsnee paard, dus als ik die moet trainen zou ik er echt geen cent voor willen geven bijvoorbeeld ;)