Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:04

Een shet lijkt me ook leuk hoor!
Lekker VD'en, voor de kar ermee, vrij sprijgen, longeren, losgooien, lekker wandelen :)

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:40

Esmee_98 schreef:
Lekker VD'en, voor de kar ermee, vrij sprijgen, longeren, losgooien, lekker wandelen :)

Dát kan je ook allemaal met een groter paard. En dan kan je waarschijnlijk ook nog mee rijden.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:41

xOkidoki schreef:
Esmee_98 schreef:

Dát kan je ook allemaal met een groter paard. En dan kan je waarschijnlijk ook nog mee rijden.

Ja, maar het was meer zovan dat ik niet per sé een groter paard hoef. Een shet is ook leuk, ookal kan je daar niet mee rijden, want daar kan je alsnog van alles mee doen ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:46

Ik zou heel blij zijn met alles wat je aangeboden krijgt. Rijden is niet het belangrijkste in het paardenleven, althans voor mij dan. Wanneer je de eigenaar goed laat merken dat je goed voor een Shet zorgt, hier leuke dingen mee doet, zal hij/zij jou misschien wel gaan aanprijzen bij andere zoekende eigenaren, zo gaat het in de paardenwereld.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:55

Zo ik kom ook even vertellen.
Ik reed al drie jaar en ging op zoek naar een verzorgpony bh eerst bij iemand thuis gekeken. Maar dat was niks toen ben ik maar een pony gaan leasen ging eigenlijk heel goed enzo to we een keer buiten waren en ze opeens wegschoot schrok me kapot maar ben wel gewoon verder gereden. Vanaf toen was al het vertrouwen weg alsof ze de hele tijd een soort verdoving had die toen opeens uitgewerkt was. Uiteindelijk heeft een vriendinnetje me overgehaald te blijven maar zij ging daar op stal een andere pony doen maar daar klikte het niet mee dus daar heeft ze twee maanden niks mee gedaan. Ondertussen gong het met mijn pony noa steeds beter tot september ik kon geen les meer nemen en het ging weer bergafwaarts. Uiteindelijk ben ik met haar gestopt. Mis haar nog wel elke dag.
Nu rijd ik bij een superleuke stal maar ben ik aan het kijken of ik iets nieuws kan vinden ( al weten mijn ouders nog niks dus eerst met hen eens even praten)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:58

Dat is wel jammer zeg, maar er moet natuurlijk wel een 'klik' zijn. Ik zou gewoon even rondkijken of je toevallig iets ziet, vervolgens even tegen je ouders zeggen dat je bij dat paard/die pony even wilt gaan kijken en dan afwachten wat de reactie is.

Als ik je een tip mag geven, dan zou ik niet weggaan bij je huidige plek vóor je zeker weet dat je terecht kunt bij de andere.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:31

Meschien heb ik dan naar 2a3 maanden een nieuwe verzorgpony'een Hengstveulen' ras is nog niet helemaal bekend. Ik moet dan wel 25 euro per maand betallen maar dat maakt me niks uit :)
kan dan uiteindelijk doen wat ik het liefste doe, en mocht dat niks worden ga ik uiteindelijk ook even kijken bij een *kpwn merrie* wens die anderen 'zoekenden verzorgster succes :)

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:36

Een shetlander is wel leuk hoor, heb er zelf dus ook 2 verzorgd met een vriendin van me. Maar een groter paard past toch beter bij me, al is elke kans welkom hoor.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:38

xOtje schreef:
Een shetlander is wel leuk hoor, heb er zelf dus ook 2 verzorgd met een vriendin van me. Maar een groter paard past toch beter bij me, al is elke kans welkom hoor.

Ik vind shetty's ongeloofelijk leuk je kan vrijwel alles ermee
*Vrijheidsdresuur,mennen,grondwerk,horseagility,poetsen,rijden :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:57

Serieus, dat kan (ok, het mennen niet) mijn e-pony ook... Dus snap het aan de ene kant wel, met een "groter paard" kun je ook nog rijden; terwijl je voor de rest precies hetzelfde kan met een shetlander.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:29

Lianne86 schreef:
Serieus, dat kan (ok, het mennen niet) mijn e-pony ook... Dus snap het aan de ene kant wel, met een "groter paard" kun je ook nog rijden; terwijl je voor de rest precies hetzelfde kan met een shetlander.

Maar niet iedereen vind rijden het belangrijkst. ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:38

Ik zelf ook niet, maar ik heb wel zoiets van "je kan er net wat meer mee" een keer een bosrit maken is ook leuk bijvoorbeeld :) Ik hoef zeker niet elke dag te rijden of wat dan ook, maar lekker een ritje in het bos, ideaal hoor.

En wat ik ook vaak zie, dat shetlanders toch gaan vervelen omdat er niet gereden kan worden. In sommige omgevingen moet je blij zijn dat je iets vindt. Terwijl je in andere omgevingen ik het idee heb dat het "oude schoenen" zijn, en die moet je pas inruilen als je nieuwe hebt ;)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:43

Esmee_98 schreef:

waar woon je precies in zuid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:50

Het lijkt me überhaupt al fantastisch als ik wat zou kunnen vinden.
Eerst ff wat rondkijken of forums, vragen stellen ect. voordat ik ook echt langs deuren ga :)
En ik baal echt, alle leuke dingen zijn nét té ver. Ik wil 10 km fietsen. Alle leuke dingen zijn 15/20 :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:42

xPure schreef:
Dat is wel jammer zeg, maar er moet natuurlijk wel een 'klik' zijn. Ik zou gewoon even rondkijken of je toevallig iets ziet, vervolgens even tegen je ouders zeggen dat je bij dat paard/die pony even wilt gaan kijken en dan afwachten wat de reactie is.

Als ik je een tip mag geven, dan zou ik niet weggaan bij je huidige plek vóor je zeker weet dat je terecht kunt bij de andere.

ja ga natuurlijk eerst 2 of 3 keer daar verzorgen en kijken of het wel klikt en dan pas zeg ik mijn leskaart op.
en ik ga dan zo beginnen: mam weetje ik zou graag weer eens een verzorgpony willen. en asl het dan is van: jamaar dat word te duur dan zeg ik: maar ik stop dan wel bij easy riders (zo heet de stal waar ik nu rijd).

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:45

je moet denk ik wel blijven lessen?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:46

hoe bedoel je ?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:46

bij je verzorgpony, ga je daar dan mee lessen?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:49

ja kijk nog wel even of je daar kan lessen en mischien wil de eigenaar van de pony wel af en toe een lesje geven.

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:50

Een shetlander vind ik net zo leuk als groot paard :D
Ik hoef echt niet perse te rijden, zoals al gezegd kan je genoeg leuke dingen doen met eem shettie!

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:58

Ik hoef ook niet persee te rijden, maar zoals Lianne86 al zei een bosritje lijkt me om zo nu en dan echt heerlijk.

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:01

Ja, dat is zeker waar ;)

anneroxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:22

ik meld me ook..
nog steeds op zoek naar een leuke verzorgpony in Drenthe

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:27

Ik ga morgen waarschijnlijk even rondfietsen, aangezien ik dan als het goed is de laatste 2 uur vrij ben. Hoop dat daar iets uitkomt.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:56

Ik wacht nog op reacties via pb/ mail :(

Ik vind een shet ook net zo goed als een paard hoor ! Maar inderdaad een bosritje op zijn tijd is ook hartstikke fijn!