Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaikiemike

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:56

Zoals ik ook al eerder melde, sta ik achter een eigen bijdrage. De verschillende rgumenten zijn al genoemd.
Denken jullie dt het ook mogelijk is een verzorger te vinden die niet wil rijden? (heb een kreupelpaardje) En die er niet stiekem op gaat zitten? En ook nog betrouwbaar is? Zit te twijfelen of deze combi wel bestaat! Dit is trouwens zonder bijdrage.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:57

Ik denk dat het wel te vinden is onder manegemeisjes :P. Maar het is wel goed zoeken, denk ik...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:06

Ik zoek ook een bijrijdertje voor mijn shet, maar vaak zijn het meisjes van 10 die erop reageren. Dat is geen probleem, maar omdat het een kleine, afgelegen stal is zonder toezicht, moet er altijd iemand 18+ bij zijn. En dat is een struikelblok. Ik zoek al iemand sinds juli. Lastig hoor, toen ik vroeger een verzorgpaardje zocht duurde dat vaak ook lang. Maar als je eenmaal op een stal bekend bent, krijg je heel veel aangeboden vind ik.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:18

pfff ik dacht een leuke meid gevonden te hebben en lekker in de buurt maar hoor na onze kennismaking niets meer terwijl ik haar al twee keer gemailt hebt....hier wordt ik dus weer niet goed van....

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:34

Zelf zou ik geen 50 euro zonder les voor 1 dag in de week betalen, maar als iemand anders dat wel kan en wil betalen waarom niet.
Ik woon zelf ook in de randstad,heb mijn eigen pony gehad dus ik weet hoe duur het is en vindt het zeker niet erg om klusjes te doen maar voor mij is dat gewoon veel geld voor 1 dag als je daarnaast ook nog les wilt nemen.
Ik ben zelf niet meer actief op zoek aangezien ik steeds geen echte klik voel en ik het moeilijk vind om van eigenaar terug naar verzorgster te gaan (dat is toch wel weer even wennen).
Ik heb me er bij neergelegd dat er wel weer een paard komt waarmee het wel klikt met paard (en eigenaar), maar helaas nog niet gevonden :).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:27

Ik woon ook in de randstad, en ik heb er zelf voor gekozen om daar een paard te houden, zou het raar vinden de kosten daarvan af te schuiven op een bijrijdster. Ik heb liever dat ze goed les nemen dan dat ik er wat aan overhoud.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:48

maaikiemike schreef:
Zoals ik ook al eerder melde, sta ik achter een eigen bijdrage. De verschillende rgumenten zijn al genoemd.
Denken jullie dt het ook mogelijk is een verzorger te vinden die niet wil rijden? (heb een kreupelpaardje) En die er niet stiekem op gaat zitten? En ook nog betrouwbaar is? Zit te twijfelen of deze combi wel bestaat! Dit is trouwens zonder bijdrage.

Ik ben zo iemand die niet rijd maar wel de rest doet :')

Hoe doen jullie het eigenlijk als jullie al jaren een verzorger hebben en ze word te groot?

angelakrops

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:55

je kunt ook een briefje in de supermarkt bij jullie in de buurt hangen
als dat mogelijk is zelf heb ik dat ook gedaan en ik heb nu een heel
leuk iemand gevonden die mijn shetlander nu al een jaar verzorgt en
ze komt 4x in de week weer of geen weer !

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:02

@Lifaya: helaas woon je niet in de buurt!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:08

Ook ik verzorg een super leuke pony. Al twee jaar en heb er nog nooit op gezeten. Ook niet stiekem. (En ze word ondertussen wel weer bereden . maar niet door mij) ze bestaan dus zeker :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:24

LeonieL schreef:
Ook ik verzorg een super leuke pony. Al twee jaar en heb er nog nooit op gezeten. Ook niet stiekem. (En ze word ondertussen wel weer bereden . maar niet door mij) ze bestaan dus zeker :D

waar vind ik een tweede jou :j

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:28

Oeps. ik lieg. ik heb er één keer opgezeten. met toestemming van de eigenaresse natuurlijk.
Tja, ik denk dat je ze overal wel hebt, maar dat je gewoon goed moet zoeken.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:30

Eentje die niet alleen niet perse wilt rijden, maar één waar je blind op kan vertrouwen dat de afspraken worden gevolgd. Mijn zusje zou graag iemands paard rijden, maar als ze een pony zou verzorgen en er niet op mogen rijden (wat voor een reden dan ook) zal ze er nooit op gaan zitten.

Ik wordt ondertussen 'ingewerkt' door mijn nieuwe bijrijdpaardje, wat niet zonder slag of stoot gaat.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:32

LeonieL schreef:
Oeps. ik lieg. ik heb er één keer opgezeten. met toestemming van de eigenaresse natuurlijk.
Tja, ik denk dat je ze overal wel hebt, maar dat je gewoon goed moet zoeken.

Met toestemming is niet liegen natuurlijk!

Tja ik zoek al heel lang heel goed...maar helaas....
dacht er een gevonden te hebben maar ze laat niets meer weten :(

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:38

Naar mijn ene verzorgadresje ben ik al 3 weken niet meer geweest. Kan alleen in het weekend komen maar dan zijn ze meestal nat of de bak is nat, ik mag wel komen maar het heeft weinig zin.
En bij mijn andere verzorgadresje ben ik super tevreden, ik mag met d'r naar de ruiterclub en ben haar de beginselen van VD aan het leren omdat ik niet altijd wil gaan rijden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:45

Over je eerste verzorgadresje ben je dus ook niet tevreden?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:47

Tuurlijk wel, die mensen zijn echt super, maar ik kan er nu dus niet heen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:48

Nee :)
Op zich mag je dan blij zijn dat je verzorgster bent, want als eigenaar heb je dezelfde nadelen maar moet je er toch heen :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:50

Pff ik herken het.

Ik zoek iemand voor mijn shetlander van 1.13 omdat ik echt geen tijd voor hem heb maar laat hem niet stil staan. hij is 5jaar en leert snel..
maar waar vind ik iemand die wel ervaring heeft met paarden(niet iemand die 1 jaar op een manege rijd ffzo) en niet perse hoeft te rijden..
Staat aan huis dus er is wel iemand, en ben zelfook vaak bij mn anderepaard..

Ik vind het zo sneu om hem te laten staan :(

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:01

Nouja de eigenaar heeft haar heup al een keer gebroken gehad en heeft ondergewicht en die stond laatst nog stront te scheppen, heb ik haar even duidelijk gemaakt dat ik dat ook wel kan doen :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:06

Ik kan zelfs voor niks geen bijrijdster/verzorgster vinden.

Mijn enige eis is, dat ze er zelfstandig naartoe kunnen en zelfstanig op kunnen zadelen en kunnen rijden. Dat laatste is al een hele klus .. Maar iemand die zelfstandig kan komen ..

Boh. Leeftijd maakt me niks. Enkel dat ze niet te zwaar zijn voor mijn ponies.
Anders is mennen ook nog altijd een optie.

Ik krijg amper serieuze reacties. Enkel reacties dat men er wel geld voor wil krijgen, of een andere eisen lijst. Dat ze les krijgen of ik ze op kom halen. Ja .. Daar zoek ik natuurlijk geen verzorger voor als ik dr zelf op moet halen en dus iedere keer mee moet ...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:46

tyrcanol, op komen halen en geld voor vragen, nou als dat hun eisen zijn kunnen ze nog lang zoeken haha

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:49

my thoughts exactly ..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:06

Ik heb als het goed is iemand gevonden voor mijn paard. Hij komt morgen weer. Bijrijder is eigenlijk te weinig gezegd het is de bedoeling dat hij mijn paard gaat trainen. Hij wil haar zelfs verkeersmak gaan maken.
Was zeer verbaasd eigenlijk door de reactie hij woont zeker op zo'n 45 minuten afstand(met de auto). Dacht zo dat is een eindje weg. Maar hij moet met de trein komen, dan nog een stukje met de bus en dan nog een pokke eind lopen.
De eerste keer ging het in ieder geval zeer goed vond ik. Mijn paard was erg rustig en ze accepteerde het allemaal wel.
Dus ik heb eigenlijk helemaal niets te klagen.
Ik heb in totaal 3 reactie gehad. Eentje die wel wilde komen tegen betaling. Ergens kan ik dat snappen want ze is jong en moet nog veel leren. En de andere was van een beginnende ruiter. Dacht toch dat het in mijn advertentie vrij duidelijk was dat ik opzoek was naar een ervaren ruiter gezien mijn paard maar zo'n 3 maanden onder het zadel is.
Maar goed in mijn geval was het dus niet zo moeilijk.

Maar met mijn verzorgpaarden was het een stuk lastiger. We hebben daar toen nauwelijks serieuze reacties op gehad. Of ze mailde niet terug. Of uiteindelijk was de afstand te ver, of ze waren 1x geweest en daarna nooit meer iets van gehoord.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:09

Ik ga er straks ook eentje zoeken in Amsterdam. Dus ik bazuin het alvast maar rond: ik kan uw paard rijden! :D