bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:00

Als je een paard least is het in de regel zo dat jij dat paard voor jou zelf hebt en je er alles mee kan doen wat je wil. Je huurt het paard in feite.

Ik vind dit een erg hoog bedrag voor dit aanbod! Daarnaast wordt het paard ook nog in de lessen gebruikt en dat betekent:
1) dat je tijdens die lessen geen beschikking hebt over het paard
2) je geen consequente training kan toepassen, alles wat je traint aan het paard kan iemand anders er weer net zo hard uit rijden

Daarnaast zijn er ook geen uitrijmogelijkheden (voor mij een must, maar dat is persoonlijk) en is er geen binnenbak. Hoe zit het met de bijkomende klussen? Staat het paard wel in volpension?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:00

eponine schreef:
Mooi...een topic over bijrijders!

Ik zit in dubio.
Ik krijg de kans een leuk, ervaren paard te leasen.
Paard staat 15 km bij mij vandaan, dus moet er best veel voor verrijden.
Er is geen binnenbak of bos op loopafstand aanwezig.

Maar, de eigenaar vraagt een bedrag van 150 euro, zonder lessen ( maar geeft zelf wel lessen).
Voor mij is 150 euro echt heeeel veel geld, en ik ben niet zo van rijden in de regen, hetgeen nogal eens voorkomt in Nederland.

Het betreffende paard wordt tevens in de les gebruikt, en het rijden gaat dan in overleg.

Wat vinden jullie hiervan?
En is het als "zoekende" geoorloofd om af te dingen ( hoewel dat normaal gezien niet mijn ding is..)
Want als ik alles bij elkaar optel, vind ik het toch best duur..

Ja een beetje in dubio. Aan de ene kant 150 voor leasen is niet de hoofdprijs. Maar inderdaad met slecht weer in de buitenbak is geen pretje. En dan ook nog geen bos op loop afstand... tja Maar denk eens aan de winter? Als de bak bevroren is rij je ook niet.en waarscheinlijk wel moet betalen Dus ja en omdat je er 15 km voor moet rijden wat ook weer geld kost. Zou ik er toch eens goed over na denken. Misschien komt er straks wel een betere manier op je pad. Goed internet in de gaten houden. Succes met je beslissing

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:19

Lees nog eens wat je vraagt (vetgedrukt door mij) door de ogen van een potentiële bijrijder:

mandylfmarca schreef:
Ik zocht een bijrijder voor mijn oude paard.
[knip]
Ik vroeg ongeveer de helft 100 euro.
Je moet het beschouwen als je eigen paard dus niet laten staan of een keer niet gaan.
Rijden kan zo vaak in overleg minimaal 4x per week.
Hoefsmid ect ging allemaal op mijn kosten.
Paard mag je mee naar buiten nemen als je hem kent. Mag evt ook wel een keer mee op wedstrijd niet elk weekend.
Perfecte fasiliteiten! binnenbak ect aan de heide en bos perfect!
Ik wou gewoon dat ze hem beschouwde als hun eigen,

Kort samengevat; je hebt min of meer dezelfde verantwoordelijkheid als bij een eigen paard, je móet minimaal 4x per week komen (investering minimaal 8 uur per week= 32u per maand) en mag 'm niet laten staan of een keer niet komen, om te rijden moet je overleggen en op wedstrijd gaan mag soms (ik neem ook aan dat je dat moet overleggen). Wil je bijleren moet je de lessen ook nog betalen en een instructeur aan huis is duurder dan een manegeles. Daarbij komt nog dat je moet reizen (investering 30 min per keer, als je geluk hebt x4= 2 u per week =8 uur per maand) want een bijrijdpaard staat zelden aan huis bij de bijrijder. In totaal ben je er naar schatting 40 uur per maand aan kwijt. Voor mij klinkt dat bijelkaar als een hele verplichting die je dan aangaat waarin je bepaalde dingen mag en moet, net als bij een baan. Alleen levert dit alles geen geld op maar moet je ervoor betalen.

Als ik naar mezelf kijk reed ik paarden bij rond mijn 16e tot 20e of zo (en ik woonde vanaf mijn 17e op mezelf) ... op die leeftijd verdien je ongeveer 4 euro pu. Voor die 100 euro per maand plus de tijd dat het kost om te mogen bijrijden moet je dus zo'n 6 uur per week werken. Dan zit je dus op 46 uur per maand die je in totaal kwijt bent aan je hobby, en je houdt er per saldo niets aan over (behalve ervaring dan). Wil je nog andere dingen doen, hobbies, stappen, kleding, paardenspullen, les etc) dan moet je nog meer werken. En daarnaast moet je natuurlijk ook nog naar school/studie.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is om iemand te vinden die dat doet.

Inderdaad betaal je op een manege ook geld; maar daarvoor krijg je les; er is toch een instructeur die zijn tijd investeert. Die moet geld krijgen en alle paarden moeten verzorgd. Bovendien; als je niet wilt komen (vakantie, ziek, geen tijd of gewoon geen zin) dan ga je niet en betaal je ook niet.

Ik denk dat; als je al geld vraagt één en ander wel in verhouding moet staan met elkaar. Anders beperk je het aanbod in bijrijders m.i. behoorlijk. Als je 100 euro voor 4 keer per week rijden (+ misschien wat wedstrijden) vraagt komen dus eigenlijk alleen de ruiters die nog thuis wonen en zonder verdere inspanning genoeg zakgeld van hun ouders krijgen om hun hobbies te bekostigen in aanmerking. En; ja die zullen wel meer eisen stellen dan de bijrijders zoals ik dat vroeger was. De bijrijders die graag langer voor je willen fietsen, vaker willen komen, elke dag willen komen als je op vakantie bent, spullen voor het paard kopen, etc... die hebben vaak het geld en/of de tijd niet voor een dergelijke luxeregeling zoals je aanbiedt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:33

ik wil nog even iets kwijt :D

ik lees hier vaak dat de bijrijdsters nog moeten lessen [ volgens bijrijdsters] maar juist mijn bijrijdsters wilden graag buiten rijden
iets wat op een manege alleen kan als hun een gezamelijke buitenrit onder begeleiding hadden,en juist dat wilden ze niet
ze wilden graag lekker op hun eigen tempo naar een door hun uitgekozen route heerlijk paardrijden

zij zochten juist een bijrijdpaard om dat te kunnen.

de manege vlakbij mijn stal heeft alleen op zaterdag een buitenrit en dat is vaak alleen stap met klein stukje draf

en nog steeds lees ik dat men denkt dat het moet!!!!

je bepaald nog altijd zelf of jij op dat paard wilt bijrijden waar een bijdrage voor gevraagd word,en er word vanalles omheen verzonnen dat de eigenaar er gemak van heeft en er lekker aan verdient
dan heb ik zeker nog te weinig gevraagd want ik heb niks verdient aan mijn bijrijdsters
en vergelijkingen met kinder oppas vind ik ook geen vergelijking :+
paardrijden is een hobby en staat helemaal apart van kinderen

als ik een oppas nodig had om naar mijn paard te kunnen [ gelukkig had ik oma :D ] had ik die moeten betalen per uur!
dan was ik en stalgeld en oppas geld kwijt geweest

volgens mij heb ik het niet goed gedaan vroeger >;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:37

mirgino schreef:
je bepaald nog altijd zelf of jij op dat paard wilt bijrijden waar een bijdrage voor gevraagd word,en er word vanalles omheen verzonnen dat de eigenaar er gemak van heeft en er lekker aan verdient
dan heb ik zeker nog te weinig gevraagd want ik heb niks verdient aan mijn bijrijdsters

Dat snap ik niet? Waarom kost een bijrijder geld? De kosten aan je paard ben je toch al kwijt, dus wat kost het dan extra als je een bijrijder hebt (behalve dan misschien het tuig en de ijzers die sneller slijten, hoewel dat ook niet zo is als je anders zelf op die dagen rijdt)?

maartjehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:41

Helemaal niet!
Wij hadden ook dit probleem, onze paarden stonden ook sommige dagen van de week stil, dus wij advertenties geplaatst etc.
Komen die mensen,: ooh lieve paarden etc.
Mochten ze ook nog 1 x in de 2 weken gratis rijden.
Kwamen ze de heletijd aan, ja dit was gratis ja, nu hoeg ik niet te betalen.
En wij vragen maar 10,- per uur,in de bak, of 2,5 uur naar buiten.
Maar dan kwamen ze een half jaar niet, en dan komen ze 1 x, ja dit was de gratis keer? (HALOO!? we kregn nog geld van jullie niks de gfratis keer!)
Maarja zo gaat het dus ook bij ons, dus je bent niet de enige;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:47

sallandval schreef:
mirgino schreef:

Dat snap ik niet? Waarom kost een bijrijder geld? De kosten aan je paard ben je toch al kwijt, dus wat kost het dan extra als je een bijrijder hebt (behalve dan misschien het tuig en de ijzers die sneller slijten, maar als je daarop gaat letten?)?

nou dat scheelt toch min 2 weken met de ijzers
extra voer, paard kreeg na het rijden altijd een extraatje

ik had een kast met `eigen`spullen en tuigage voor ze

en ik heb vanaf het begin al geschreven dat ik het voor het geld deed :j

ik rij zelf geen 7 dagen p/w en hier is/was gewoon veel vraag naar bijrijdpaarden
en ik wilde mijn paard daar best voor `uitlenen`in ruil voor geld
ze hoefden niks te doen ,dat deed ik zelf,ik kwam zelf min 1x p/d bij mijn paard

en hier is nooit gemekkerd over het geld ,het is hier dood normaal dat er betaald word voor het rijden op andermans paard
IK heb het nog nooit meegemaakt!praat alleen voor mezelf :D :j

en ik heb toch zo`n 13/14 jr bijrijdsters gehad,en altijd betalende
en altijd buitenrijdende,niemand van hun wilde meer op de manege rondjes rijden maar lekker met mijn paard doen wat ze wilden uren op buitenrit,naar het strand :j

mijn idee was , waarom zou ik de hobby van een ander bekostigen?als ze graag op mijn paard willen rijden dan huren ze die maar voor x bedrag p/m voor x aantal dagen
en heb altijd tevreden bijrijdsters gehad en andersom :j

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:48

Eponine,

ik vind 150 euro per maand voor een paard dat ook in de lessen door veel andere personen gereden wordt wel veel geld. Daarbij komt nog dat je bij slecht weer en vorst niet kunt rijden. Die van mij is bijvoorbeeld niet te hanteren in een stevige bui. Bang dat ie smelt :-( Gelukkig heb ik een binnenbak tot mijn beschikking.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:05

mirgino schreef:
nou dat scheelt toch min 2 weken met de ijzers
extra voer, paard kreeg na het rijden altijd een extraatje

ik had een kast met `eigen`spullen en tuigage voor ze

Dat doet me een beetje denken aan een vriendin van me; die vroeg aan mensen die met haar mee in de auto gingen niet alleen kilometervergoeding maar ook geld voor de afschrijving etc. Je zou natuurlijk ook elke keer dat iemand meerijdt de auto door de wasstraat kunnen gooien en daar geld voor vragen ;)

Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik niet elk dubbeltje om hoef te draaien. Als ik dat wel zou moeten zou ik zeker geen paarden willen.

Citaat:
en hier is nooit gemekkerd over het geld ,het is hier dood normaal dat er betaald word voor het rijden op andermans paard
IK heb het nog nooit meegemaakt!praat alleen voor mezelf :D :j

en ik heb toch zo`n 13/14 jr bijrijdsters gehad,en altijd betalende
en altijd buitenrijdende,niemand van hun wilde meer op de manege rondjes rijden maar lekker met mijn paard doen wat ze wilden uren op buitenrit,naar het strand :j

Haha, zo zie je maar weer dat meningen verschillen. Ik vind het berekenen van afschrijving van ijzers en gebruik van tuig eerder 'gemekker om geld' dan zeggen dat je geen zin hebt om te betalen wanneer je een ander van werk afhelpt. Maar inderdaad; het is een vraag aanbod kwestie. Heb vroegah 10+ bijrijdpaarden gehad en nooit betaald. Maargoed bij ons is ook geen strand :+

Citaat:
mijn idee was , waarom zou ik de hobby van een ander bekostigen?als ze graag op mijn paard willen rijden dan huren ze die maar voor x bedrag p/m voor x aantal dagen
en heb altijd tevreden bijrijdsters gehad en andersom :j
ik snap je idee :j denk alleen niet dat er overal (meer) een overschot aan bijrijders en hun tijd is. En ook dan geldt de wet van vraag aanbod.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:07

eponine schreef:
Mooi...een topic over bijrijders!

Ik zit in dubio.
Ik krijg de kans een leuk, ervaren paard te leasen.
Paard staat 15 km bij mij vandaan, dus moet er best veel voor verrijden.
Er is geen binnenbak of bos op loopafstand aanwezig.

Maar, de eigenaar vraagt een bedrag van 150 euro, zonder lessen ( maar geeft zelf wel lessen).
Voor mij is 150 euro echt heeeel veel geld, en ik ben niet zo van rijden in de regen, hetgeen nogal eens voorkomt in Nederland.

Het betreffende paard wordt tevens in de les gebruikt, en het rijden gaat dan in overleg.

Wat vinden jullie hiervan?
En is het als "zoekende" geoorloofd om af te dingen ( hoewel dat normaal gezien niet mijn ding is..)
Want als ik alles bij elkaar optel, vind ik het toch best duur..

Vind het héél veel geld voor wat je ervoor terug krijgt.
Vooral dat het paard nog gebruikt wordt voor lessen met anderen zou het voor mij al zeer onaantrekkelijk maken.
Dubbelop, dat jij dus rekening moet houden met die lessen én dat je training hierdoor te lijden heeft (meestal moet je hem weer scherp aan de hulpen maken)
Ik weet niet hoe vaak hij gebruikt gaat worden voor de les en dat lijkt me wel belangrijk.
Neem aan dat je zelf verder wilt komen en er dus nog lesgeld bij zal komen. Al met al zou ík het niet interressant vinden om hier nog op af te dingen... al staat dat natuurlijk wel vrij! (zou er dan priveles bij vragen en als dat door omstandigheden niet door gaat wordt afgetroken van de maandkosten)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:19

@sallandval

en dan nog........hoeven ze niet op mijn paard bij te rijden :+
ik zet alles van te voren in een adv en als jij dan reageert daarop dan weet je al wat ik wil
en wil jij dat niet dan zoek je verder, toch? ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:22

mirgino schreef:
@sallandval

ik zet alles van te voren in een adv en als jij dan reageert daarop dan weet je al wat ik wil

tuurlijk! Ik kan je alleen maar gelijk geven. Als hier de bijrijders voor het oprapen lagen die me geld wilden komen brengen zei ik ook geen nee :D

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:07

Bedankt allemaal!
Zojuist gemaild dat ik er toch maar van afzie dan.
Het gaat mij ook vnl. om de uitrijdmogelijkheden, maar dan wel bos e.d.

Wie weet kom ik ooit nog iets tegen vlakbij..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:21

sallandval schreef:
mirgino schreef:
@sallandval

tuurlijk! Ik kan je alleen maar gelijk geven. Als hier de bijrijders voor het oprapen lagen die me geld wilden komen brengen zei ik ook geen nee :D

:') _O-

weet je wat mij gewoon opvalt in dit topic ?

ze willen geen eigen paard omdat ze dat niet kunnen /willen betalen maar verwachten wel dat wij [ bv ik zelf ]ons paard gratis aan hun mee geven om op te rijden
ze vergeten maar even dat mijn man [ in mijn geval 8-) ] hard moet werken om alles te betalen
ik kan niet begrijpen dat sommige dan toch vinden dat omdat ik dan een paard heb dat allemaal zelf moet bekostigen en hun moet laten rijden ..gratis....want anders verdien ik eraan :+ en ze rijden toch maar mooi mijn paard paar x per week dan hoef ik dat niet te doen en heb ik meer vrije tijd _O-

ze zijn naar mijn mening gewoon op zoek naar gratis paardrijden,een gratis hobby en ook waar ze niks voor hoeven doen :+

vind ik helemaal niet erg,maar niet bij mij :):)

wij hebben altijd ons paard zelf kunnen betalen en ik ben nooit afhankelijk geweest van een bijdrage,dat lijkt mij geen goede basis om een paard te hebben
en ik ben helaas erg bekend met DA en klinieken :roll: wat echt klauwen met geld kost,want niet alles word door de verz vergoed!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:30

Ik moet zeggen dat ik het geen probleem vind om een bijdrage te betalen, maar toen ik - vroegah- zelf nog pony's had, was ik allang blij dat er iemand lekker met de pony's kon tutten en rijden, terwijl ik de verzorging deed, dat wás mijn hobby!
Het rijden is voor mij niet het belangrijkst, ik vind het heerlijk om even lekker uit te mesten, of gedachteloos je paardje te borstelen..

En ik vind dat een bijdrage wel in het redelijke hoort, het lijkt me niet de bedoeling dat je je paard ervan onderhoudt, of erger nog, eraan verdient! ( al lijkt het me sterkt dat je überhaupt aan een paard kunt verdienen op die manier).
De bijdrage voor dit lease paard vond ik niet redelijk meer.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:36

eponine schreef:
Ik moet zeggen dat ik het geen probleem vind om een bijdrage te betalen, maar toen ik - vroegah- zelf nog pony's had, was ik allang blij dat er iemand lekker met de pony's kon tutten en rijden, terwijl ik de verzorging deed, dat wás mijn hobby!
Het rijden is voor mij niet het belangrijkst, ik vind het heerlijk om even lekker uit te mesten, of gedachteloos je paardje te borstelen..

En ik vind dat een bijdrage wel in het redelijke hoort, het lijkt me niet de bedoeling dat je je paard ervan onderhoudt, of erger nog, eraan verdient! ( al lijkt het me sterkt dat je überhaupt aan een paard kunt verdienen op die manier).
De bijdrage voor dit lease paard vond ik niet redelijk meer.

Dit ben ik ook helemaal met je eens. Alleen in het geval van TS ging het om een bijrijder en niet om het leasen van haar pony....

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:37

Eponine,
Goed blijven zoeken en waarom zet je geen adv op Bokt?
Zo ben ik ook aan mijn huidige bijrijdster gekomen. Zij bood zichzelf aan.
Ik had niet zo´n zin om zelf een adv te plaatsen :o

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:52

Citaat:
ze zijn naar mijn mening gewoon op zoek naar gratis paardrijden,een gratis hobby en ook waar ze niks voor hoeven doen :+

lekker negatief weer over bijrijders. Waarom word er zo negatief over ze gedaan en blijft er toch vraag naar.
Ik vind dit echt een rot opmerking.
Het is niet waar dat we niks willen doen. Juist als ik niet betaal vind ik dat ik op z'n minst klusjes op man knappen en af en toe iets vervangen.
Deze opmerking klopt echt niet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:33

Jessicajoann schreef:
Citaat:

lekker negatief weer over bijrijders. Waarom word er zo negatief over ze gedaan en blijft er toch vraag naar.
Het is niet waar dat we niks willen doen. Juist als ik niet betaal vind ik dat ik op z'n minst klusjes op man knappen en af en toe iets vervangen.

ik heb ze toch echt gelezen hoor :j
als er wel betaald word ,dan willen ze alleen rijden en geen `rotklusjes`doen
en als paard kreupel is of ziek dan geen bijdrage meer betalen,want er word betaald om te rijden
nou....dat is een leuke instelling voor de eigenaar van het paard :')

gelukkig maar dat ik alleen goede ervaringen heb met bijrijdsters.

in dit topic zouden er maar heel weinig zijn waar ik het mee zou kunnen vinden :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:40

mirgino schreef:
en als paard kreupel is of ziek dan geen bijdrage meer betalen,want er word betaald om te rijden

in dit topic zouden er maar heel weinig zijn waar ik het mee zou kunnen vinden :+

Dus een bijrijder moet er redelijk wat geld voor over hebben, daarnaast diverse (rot)klusjes willen doen en ook nog doorbetalen als het paard kreupel is?? Anders is het niet leuk voor de eigenaar?

Er wordt continu "geroepen' door diverse eigenaren dat ze niet de hobby van een ander wileln bekostigen en dat een paard hun veel geld kost, dat een bijrijder alleen de lusten heeft en niet de lasten en dat rijden op een manege ook (veel) geld kost.

Maar daarentegen moeten ze dus wel betalen voor hun paard, "verplicht" enkele dagen per week op komen draven, (rot)klusjes doen en blijven betalen als het paard niet te rijden is.
Klinkt in mijn oren toch heel veel lasten ipv lusten.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:59

mirgino schreef:
Citaat:

in dit topic zouden er maar heel weinig zijn waar ik het mee zou kunnen vinden :+[/quote]
Wat je nu zegt gaat over betalende. Ik reageerde op een stukje over gratis bijrijders. Die dus liever iets doen van klusjes dan wanneer ze zouden betalen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:07

Brainless schreef:
Maar daarentegen moeten ze dus wel betalen voor hun paard, "verplicht" enkele dagen per week op komen draven, (rot)klusjes doen en blijven betalen als het paard niet te rijden is.

Was bij mij iig niet het geval op het blijven betalen na.
Van mij mochten ze op hun vaste dagen gerust afbellen, want de verzorging deed ik toch wel en de (rot-)klusjes deed ik ook zelf.

Al moet ik zeggen dat "verplicht" komen opdraven nogal negatief overkomt, aangezien het een hobby is wat die verzorgsters juist graag willen doen...
Afbellen werd bijna nooit gedaan.
Persoonlijk zou ik nooit afhankelijk willen worden van een verzorgster (zowel qwa geld als kwa tijd) Als ik het niet kan (ziekte of vakantie), dan doet mijn man de verzorging en anders iemand uit de fam... en vroegah waren het stalgenootjes of de stalbaas..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:09

Ik ben zelf bijrijder, maar heb ook paarden van anderen gehuurd en daar reed de eigenaar er praktisch nooit op :n (af en toe een buitenritje meer niet)

Voor de eerste pony die ik huurde betaalde ik 60 euro in de maand en ik hoefde niks te doen op poetsen en rijden na. Mocht er niet mee op wedstrijd, maar daar heb ik ook geen ambitie voor :n
Tweede pony, zelfde voorwaarden, ook 60 euro in de maand. Beide pony's stonden bij een boer, dus alleen buitenbak :)

Nu rijd ik een pony en de eigenaresse rijdt er zelf nog op, plus dat de pony nog gebruikt wordt in de lessen die ze geeft (ongeveer 2x per week) en ik betaal niks en hoef ook eigenlijk niets te doen, want ze staan 24/7 buiten en voeren etc. doen zij. In de praktijk komt het erop neer dat ik wel eens help met vanalles, maar dat vind ik ook leuk!

Mijn persoonlijke mening is dat ik voor het bijrijden van een paard, niet wil betalen, want ik help de eigenaar ermee uit de brand en het vraagt verplichtingen van mij als bijrijder (namelijk zo vaak in de week komen bijvoorbeeld)
Voor paarden die ik helemaal voor mezelf heb, zoals eerste twee pony's die ik noem, ben ik wel bereid om te betalen omdat ik dan ook meer vrijheid heb en naar eigen inzicht kan bepalen hoe vaak ik kom.
Nou moet ik er wel bijzeggen dat als ik een paardje als de jouwe zou treffen en ik zou het helemaal leuk vinden, dan zou ik er ook wel een bijdrage voor over hebben, met name door de binnenbak :j dat vind ik namelijk echt een luxe :D 100 euro zou ik persoonlijk echt te veel vinden, eerder 50 of 60

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:13

Jessicajoann schreef:
Wat je nu zegt gaat over betalende. Ik reageerde op een stukje over gratis bijrijders. Die dus liever iets doen van klusjes dan wanneer ze zouden betalen.

Heb ik er 2 van gehad, maar dat bleek helaas ook niet te werken - afspraken niet nakomen dus.

Verder vind ik dat wel een eerlijke deal hoor, alleen zijn er soms geen klusjes te doen op die luxe stallen.
Op mijn eigen stal doe ik het ook liever zelf, dan gebeurd het op tijd en weet ik ook zeker dat het gebeurd :o

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:35

Brainless schreef:
mirgino schreef:

Dus een bijrijder moet er redelijk wat geld voor over hebben, daarnaast diverse (rot)klusjes willen doen en ook nog doorbetalen als het paard kreupel is?? Anders is het niet leuk voor de eigenaar?

Er wordt continu "geroepen' door diverse eigenaren dat ze niet de hobby van een ander wileln bekostigen en dat een paard hun veel geld kost, dat een bijrijder alleen de lusten heeft en niet de lasten en dat rijden op een manege ook (veel) geld kost.

iemand die zo denkt, zal nooit een klik met mij hebben en komt dan ook niet het erf op.
:D mijn bijrijdsters wilden graag zelf de stal mesten,op de manege mag dat niet en hun [ jaaa ongelooflijk he :D :j ]wilden alles zelf doen
en op hun dagen werd echt niet altijd gereden ,vaak gingen ze lekker tutten of wandelen.

als ik sommige verhalen lees heb ik echt in mijn handjes mogen knijpen met zulke fijne betrouwbare bijrijdsters met liefde voor mijn paard
bij wie de omgang met paard belangrijker was dan alleen maar rijden!

de mentaliteit van de meeste hier valt mij zwaar tegen :j