Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eponine schreef:Mooi...een topic over bijrijders!
Ik zit in dubio.
Ik krijg de kans een leuk, ervaren paard te leasen.
Paard staat 15 km bij mij vandaan, dus moet er best veel voor verrijden.
Er is geen binnenbak of bos op loopafstand aanwezig.
Maar, de eigenaar vraagt een bedrag van 150 euro, zonder lessen ( maar geeft zelf wel lessen).
Voor mij is 150 euro echt heeeel veel geld, en ik ben niet zo van rijden in de regen, hetgeen nogal eens voorkomt in Nederland.
Het betreffende paard wordt tevens in de les gebruikt, en het rijden gaat dan in overleg.
Wat vinden jullie hiervan?
En is het als "zoekende" geoorloofd om af te dingen ( hoewel dat normaal gezien niet mijn ding is..)
Want als ik alles bij elkaar optel, vind ik het toch best duur..
mandylfmarca schreef:Ik zocht een bijrijder voor mijn oude paard.
[knip]
Ik vroeg ongeveer de helft 100 euro.
Je moet het beschouwen als je eigen paard dus niet laten staan of een keer niet gaan.
Rijden kan zo vaak in overleg minimaal 4x per week.
Hoefsmid ect ging allemaal op mijn kosten.
Paard mag je mee naar buiten nemen als je hem kent. Mag evt ook wel een keer mee op wedstrijd niet elk weekend.
Perfecte fasiliteiten! binnenbak ect aan de heide en bos perfect!
Ik wou gewoon dat ze hem beschouwde als hun eigen,
mirgino schreef:je bepaald nog altijd zelf of jij op dat paard wilt bijrijden waar een bijdrage voor gevraagd word,en er word vanalles omheen verzonnen dat de eigenaar er gemak van heeft en er lekker aan verdient
dan heb ik zeker nog te weinig gevraagd want ik heb niks verdient aan mijn bijrijdsters
sallandval schreef:mirgino schreef:je bepaald nog altijd zelf of jij op dat paard wilt bijrijden waar een bijdrage voor gevraagd word,en er word vanalles omheen verzonnen dat de eigenaar er gemak van heeft en er lekker aan verdient
dan heb ik zeker nog te weinig gevraagd want ik heb niks verdient aan mijn bijrijdsters
Dat snap ik niet? Waarom kost een bijrijder geld? De kosten aan je paard ben je toch al kwijt, dus wat kost het dan extra als je een bijrijder hebt (behalve dan misschien het tuig en de ijzers die sneller slijten, maar als je daarop gaat letten?)?
mirgino schreef:nou dat scheelt toch min 2 weken met de ijzers
extra voer, paard kreeg na het rijden altijd een extraatje
ik had een kast met `eigen`spullen en tuigage voor ze
Citaat:en hier is nooit gemekkerd over het geld ,het is hier dood normaal dat er betaald word voor het rijden op andermans paard
IK heb het nog nooit meegemaakt!praat alleen voor mezelf![]()
![]()
en ik heb toch zo`n 13/14 jr bijrijdsters gehad,en altijd betalende
en altijd buitenrijdende,niemand van hun wilde meer op de manege rondjes rijden maar lekker met mijn paard doen wat ze wilden uren op buitenrit,naar het strand
ik snap je ideeCitaat:mijn idee was , waarom zou ik de hobby van een ander bekostigen?als ze graag op mijn paard willen rijden dan huren ze die maar voor x bedrag p/m voor x aantal dagen
en heb altijd tevreden bijrijdsters gehad en andersom
eponine schreef:Mooi...een topic over bijrijders!
Ik zit in dubio.
Ik krijg de kans een leuk, ervaren paard te leasen.
Paard staat 15 km bij mij vandaan, dus moet er best veel voor verrijden.
Er is geen binnenbak of bos op loopafstand aanwezig.
Maar, de eigenaar vraagt een bedrag van 150 euro, zonder lessen ( maar geeft zelf wel lessen).
Voor mij is 150 euro echt heeeel veel geld, en ik ben niet zo van rijden in de regen, hetgeen nogal eens voorkomt in Nederland.
Het betreffende paard wordt tevens in de les gebruikt, en het rijden gaat dan in overleg.
Wat vinden jullie hiervan?
En is het als "zoekende" geoorloofd om af te dingen ( hoewel dat normaal gezien niet mijn ding is..)
Want als ik alles bij elkaar optel, vind ik het toch best duur..
mirgino schreef:@sallandval
en dan nog........hoeven ze niet op mijn paard bij te rijden![]()
ik zet alles van te voren in een adv en als jij dan reageert daarop dan weet je al wat ik wil
en wil jij dat niet dan zoek je verder, toch?
sallandval schreef:mirgino schreef:@sallandval
en dan nog........hoeven ze niet op mijn paard bij te rijden![]()
ik zet alles van te voren in een adv en als jij dan reageert daarop dan weet je al wat ik wil
en wil jij dat niet dan zoek je verder, toch?
tuurlijk! Ik kan je alleen maar gelijk geven. Als hier de bijrijders voor het oprapen lagen die me geld wilden komen brengen zei ik ook geen nee
eponine schreef:Ik moet zeggen dat ik het geen probleem vind om een bijdrage te betalen, maar toen ik - vroegah- zelf nog pony's had, was ik allang blij dat er iemand lekker met de pony's kon tutten en rijden, terwijl ik de verzorging deed, dat wás mijn hobby!
Het rijden is voor mij niet het belangrijkst, ik vind het heerlijk om even lekker uit te mesten, of gedachteloos je paardje te borstelen..
En ik vind dat een bijdrage wel in het redelijke hoort, het lijkt me niet de bedoeling dat je je paard ervan onderhoudt, of erger nog, eraan verdient! ( al lijkt het me sterkt dat je überhaupt aan een paard kunt verdienen op die manier).
De bijdrage voor dit lease paard vond ik niet redelijk meer.
Citaat:ze zijn naar mijn mening gewoon op zoek naar gratis paardrijden,een gratis hobby en ook waar ze niks voor hoeven doen
Jessicajoann schreef:Citaat:ze zijn naar mijn mening gewoon op zoek naar gratis paardrijden,een gratis hobby en ook waar ze niks voor hoeven doen
lekker negatief weer over bijrijders. Waarom word er zo negatief over ze gedaan en blijft er toch vraag naar.
Ik vind dit echt een rot opmerking.
Het is niet waar dat we niks willen doen. Juist als ik niet betaal vind ik dat ik op z'n minst klusjes op man knappen en af en toe iets vervangen.
Deze opmerking klopt echt niet.
mirgino schreef:ik heb ze toch echt gelezen hoor![]()
als er wel betaald word ,dan willen ze alleen rijden en geen `rotklusjes`doen
en als paard kreupel is of ziek dan geen bijdrage meer betalen,want er word betaald om te rijden
nou....dat is een leuke instelling voor de eigenaar van het paard![]()
gelukkig maar dat ik alleen goede ervaringen heb met bijrijdsters.
in dit topic zouden er maar heel weinig zijn waar ik het mee zou kunnen vinden
mirgino schreef:Citaat:ze zijn naar mijn mening gewoon op zoek naar gratis paardrijden,een gratis hobby en ook waar ze niks voor hoeven doen
lekker negatief weer over bijrijders. Waarom word er zo negatief over ze gedaan en blijft er toch vraag naar.
Ik vind dit echt een rot opmerking.
Het is niet waar dat we niks willen doen. Juist als ik niet betaal vind ik dat ik op z'n minst klusjes op man knappen en af en toe iets vervangen.
Deze opmerking klopt echt niet.
Brainless schreef:Maar daarentegen moeten ze dus wel betalen voor hun paard, "verplicht" enkele dagen per week op komen draven, (rot)klusjes doen en blijven betalen als het paard niet te rijden is.
Klinkt in mijn oren toch heel veel lasten ipv lusten.
Jessicajoann schreef:Wat je nu zegt gaat over betalende. Ik reageerde op een stukje over gratis bijrijders. Die dus liever iets doen van klusjes dan wanneer ze zouden betalen.
Brainless schreef:mirgino schreef:ik heb ze toch echt gelezen hoor![]()
als er wel betaald word ,dan willen ze alleen rijden en geen `rotklusjes`doen
en als paard kreupel is of ziek dan geen bijdrage meer betalen,want er word betaald om te rijden
nou....dat is een leuke instelling voor de eigenaar van het paard![]()
gelukkig maar dat ik alleen goede ervaringen heb met bijrijdsters.
in dit topic zouden er maar heel weinig zijn waar ik het mee zou kunnen vinden
Dus een bijrijder moet er redelijk wat geld voor over hebben, daarnaast diverse (rot)klusjes willen doen en ook nog doorbetalen als het paard kreupel is?? Anders is het niet leuk voor de eigenaar?
Er wordt continu "geroepen' door diverse eigenaren dat ze niet de hobby van een ander wileln bekostigen en dat een paard hun veel geld kost, dat een bijrijder alleen de lusten heeft en niet de lasten en dat rijden op een manege ook (veel) geld kost.
Maar daarentegen moeten ze dus wel betalen voor hun paard, "verplicht" enkele dagen per week op komen draven, (rot)klusjes doen en blijven betalen als het paard niet te rijden is.
Klinkt in mijn oren toch heel veel lasten ipv lusten.