Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:56

waaat?! nee omg...zoiets doe je toch niet! Als ik eigenaar zou zijn ik daar toch niet zo ...op reageren...linea directa terug laten komen en die hoeft niet meer terug te komen...pfff snap het niet waar die verzorgers/bijrijders het lef vandaan halen...ze halen het vertrouwen van eigenaar zo weg dat uiteindelijk de wel betrouwbare geen kans meer maken :n rot kinderen! zweep erover.... }:) ~~}>

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:01

OMG dat meen je niet, dat ik echt het toppunt van brutaliteit.
Wat heb je toen gedaan, ik zou nog even een rekening nagestuurd hebben voor huur paard.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:04

Was niet mijn paard, hoor. Maar van de eigenaar van mijn tijdelijke verzorgpony!
Dat was ook de rede dat ze er altijd bij wilde zijn als ik naar haar paardje ging, wat volkomen begrijpelijk was natuurlijk. Heeft ze me ook meteen verteld, zodat ik er rekening mee kon houden!
Gewoon belachelijk.. Waar haalt ze het lef vandaan, rare mensen tegenwoordig op de wereld :n Je kan ook niemand meer vertrouwen.. :(

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:11

Echt verschrikkelijk, ik zou me wezenloos schrikken als m'n paard foetsie zou zijn.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:37

ik meld me ook!
Ik ben op zoek naar een bijrijdertje voor mijn shetlander. Zelf men ik met hem maar ik wil dat hij ook gereden wordt, hij is zeer actief en vindt het rijden ook gewoon heel erg leuk. Zijn huidige verzorgstertje heeft een eigen pony gekregen en hoewel ze er vast af en toe nog wel op zal stappen zal haar aandacht toch grotendeels naar haar eigen pony gaan. Wij wonen alleen in een klein dorpje wat best ver van de andere dorpen ligt dus het is erg moeilijk om iemand te vinden! Heb een advertentie op de boktmarkt gezet met weinig eisen, alleen tijdens het buitenrijden wil ik er altijd bij zijn want hij is buiten vaak wat te enthousiast. Voor de rest mogen ze er (bijna) alles mee doen, rijden, lessen, eventueel zelfs wedstrijden starten zo lang ze er maar goed voor zijn. Tot nu toe helaas nog geen reacties gehad.

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:39

Wat een nare verhalen... Ik kan heel goed begrijpen dat verschillende eigenaren ofwel een grote bijdrage vragen voor hun paard, ofwel gewoon niets meer met het hele begrip te maken willen hebben. Wat uiteindelijk dan de betrouwbare en verantwoordelijke personen benadeeld.

Jammer is dat veel kinderen tegenwoordig ook niet meer goed worden aangestuurd door hun ouders. Mijn moeder heeft me van jongs af aan al heel goed duidelijk gemaakt dat een paard verantwoordelijkheid betekende en dat ik daar rekening mee moest houden. Regen of zon? Je kunt maken dat je naar dat paard bent! Op momenten kon ik haar iets doen maar uiteindelijk ben ik haar dankbaar. Vele ouders vergeten dat het een grote verantwoordelijkheid is en niet zomaar een hobby waarbij ze kunnen op- en afstappen. Ik scheer hiermee uiteraard niemand over dezelfde kam maar dit is wel mijn ervaring erin.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:55

Had gisteren op MP advertentie gezet, heeft iemand op gereageerd.
Verder dan dat ze in de buurt woont en volwassen is en dus 1 mailtje ben ik nog niet.
Maar goed, het begin is er weer.

En ondertussen rijdt ik lekker zelf op mijn Sjollie :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:35

En ik denken dat ik rare dingen had meegemaakt, maar mijn paard stond elke keer nog in zijn stal (of reed in de bak ofzo :'))

Die van mij mag wel mee op ponykamp.. maar daar hebben we het begin dit jaar al over gehad en tis toch nog niet zeker welke pony ze dan meeneemt :)

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:45

Lianne86 schreef:
En ik denken dat ik rare dingen had meegemaakt, maar mijn paard stond elke keer nog in zijn stal (of reed in de bak ofzo :'))

Die van mij mag wel mee op ponykamp.. maar daar hebben we het begin dit jaar al over gehad en tis toch nog niet zeker welke pony ze dan meeneemt :)

Wat heb jij dan meegemaakt? :P
Ben altijd wel benieuwd naar zulke verhalen, weet ik waar ik rekening mee moet houden :j

Trouwens, nu ik er zo over na denk begrijp ik soms ook wel waarom mensen een bijdrage willen voor hun paardje. Verzorger mag er natuurlijk veel mee doen en sommige mensen maken er juist misbruik van als verzorgpaardje gratis is!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:49

Haha het viel allemaal wel mee hoor.. wat afspraken net nakomen (ivm klusjes) en toen ik volpension stond een keer iemand gehad die dacht dat ie van pallets, bezems en voertonnen een hindernis wilde bouwen, maar die is op tijd tegengehouden :p

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:22

Zo vandaag met m'n bijrijder het eens even anders aangepakt.
Naar mijn idee wilde ze veel te veel met de zweep doen tijdens het longeren ipv op lichaamstaal.
Ik had d'r woensdag al het een en ander laten zien, maar dat kwam toch niet helemaal over.
Dus vandaag ze eerst even aan laten modderen. Sorry maar is compleet lachwekkend om te zien hoe Bo haar in de zeik staat te nemen. Dit varieert van niet bij haar willen lopen, lees gewoon achter haar aan blijven draaien. Tot stilstaan, tot rond lopen en op je gemakkie rond je heen kijken en vooral niet luisteren als ze door moet lopen.
Dit wilt ze dan oplossen door de zweep te laten horen, waarop ze dus geen reactie krijgt van Bo.

Tijd om er maar even bij te gaan staan en de zweep even af te pakken. Weer maar eens laten zien hoe het wel moet.
Kijk ik longeer ook met zweep al gebruik ik hem amper, heb hem 9 van de 10x ook gewoon naar achteren.
Zo en nu jij!
Nou dat maakte voor Bo in eerste instantie geen indruk. In eerste instantie werd ze boos op Bo omdat ze niet luisterde. Maar dan nog met een lief stemmetje zeggen "toe nou Bo, Bo loop eens door, Boho....."
Ze vroeg of ze de zweep er weer bij mocht, uhhhh nee! Doe het zo maar.
Je weet wat ik je uit gelegd hebt.
Ook dat was in eerste instantie geen succes, maar al snel viel bij haar het kwartje en durfde Bo indien nodig met een wat hardere stem aan te pakken.
In eerste instantie zag je Bo denken, wtf ga je me nu aanpakken (geweldig die uitdrukkingen bij Bo dan weer).
En vervolgens ben ik de bak weer uit gegaan.
Dit ook omdat Bo dan vrij veel op mij let en mijn lichaamstaal, terwijl ze op die van de bijrijder moet letten.
Daarna kreeg ze zelf meer vertrouwen en durfde Bo ook meer aan te pakken en ging het super!

En het mooie daarna was gelijk, Bo was ook veel liever tegen d'r. Probeerde niet meer te provoceren met het uitstappen en alles er weer af halen (vind aftuigen altijd zo raar klinken haha).
Ze heeft wel 100x gezegd dat ze zo heerlijk met Bo heeft gewerkt al koste het in het begin best veel moeite. Maar vond het het wel waard.
Morgen komt er iemand die haar gaat helpen met grondwerkles etc.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf soms moeilijk vind om het over te brengen hoe ze alles moet doen etc. Voor mij is het iets dat vanzelf gaat en om het dan onder woorden te brengen. Maar goed ik ben dan ook geen lesgeefster die dat geleerd heeft.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:41

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:34

Misschien les van een instructrice die ervaring heeft in onzekere ruiters en hier mee weet om te gaan.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:52

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:24

Ik kom ook maar eens binnenvallen. Wat een verhalen op de laatste pagina's zeg! :=

Ik heb een hele leuke bijrijder, maar zij kan helaas niet zo vaak komen als ik zou willen. Daarom rustig aan op zoek naar iemand anders. De lat ligt echter wel hoog, omdat ik al een prima bijrijder heb. Ik ga liever voor iemand die leuk kan sturen en niet zoveel tijd heeft dan voor iemand die niet kan rijden maar wel 2x per week kan komen. Kwaliteit voor kwantiteit, nietwaar?

Ik heb advertenties op bokt, marktplaats en verschillende facebookgroepen en heb bergen reacties gehad. Hoewel er een duidelijke leeftijdseis bij staat (18 vanwege alleen naar buiten) veel reacties gehad van jonge meisjes. Die dus meteen afgewezen, vooral ook vanwege ervaringen van jullie uit het topic. Ik zoek echt iemand die zelfstandig aan de slag gaat, ik heb geen tijd om er elke keer bij te zijn. Daarbij is mijn merrie erg slim en neemt ze de ruimte die ze krijgt, dus ik wil graag een ruiter die een beetje handig is. Nou, dat laatste valt erg tegen. -O-

Ik heb er nu 6 laten proefrijden, maar er zat er maar eentje bij waar ik een beetje blij van werd. Die was een verrassing. Leuker dan ik verwacht had, reed wat aan de pittige kant, maar reageerde wel goed op mijn aanwijzingen. De rest kon of niet rijden, was veel zwaarder dan gezegd (lees: paste niet in mijn zadel (18inch :wow: )), of heeft minder tijd dan ik zou willen en een maakte het wel heel bont. Die ging mij wel even vertellen hoe ik mijn eigen paard moest trainen, wist alles beter, wilde niks aannemen en liet me niet uitpraten. En toen ze niet deed wat ik uitlegde maar op haar eigen manier te werk ging kreeg mijn merrie er van langs met de zweep omdat ze niet deed wat er werd gevraagd. :x Die hoeft dus ook niet terug te komen. Nummer zeven komt vanmiddag. Als dat niks is dan hou ik er mee op en blijf ik lekker bij mijn huidige bijrijder. Wat een gedoe zeg.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:53

Imre schreef:
Ik kom ook maar eens binnenvallen. Wat een verhalen op de laatste pagina's zeg! :=

en een maakte het wel heel bont. Die ging mij wel even vertellen hoe ik mijn eigen paard moest trainen, wist alles beter, wilde niks aannemen en liet me niet uitpraten. En toen ze niet deed wat ik uitlegde maar op haar eigen manier te werk ging kreeg mijn merrie er van langs met de zweep omdat ze niet deed wat er werd gevraagd. :x Die hoeft dus ook niet terug te komen.

Wat erg, dat zij jou gewoon de les durft te geven. Nog wel bij je eigen paardje die je al best lang hebt! _O-
Had haar allang van m'n paard gesleept en haar de deur gewezen, bah bah. Tegenwoordig krijgen ze ook een grotere mond :=
Succes met die van vanmiddaaag!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:28

vandaag heeft m'n bijrijder haar eerste grondwerkles gehad.
In eerste instantie ben ik wel even blijven kijken, mede doordat ik deze dame die haar kwam helpen niet kon.
Maar goed via oogwenken snapte we elkaar eigenlijk gelijk en dat werkte goed.
Eerst heeft ze wat oefeningen aan de hand gedaan. En daarna zijn ze gaan loswerken.
Tja en dan heeft Bo echt lak aan d'r. Dit doordat ze zelf twijfelt en Bo hierop inspeelt.
Na een heel klein oogcontactje met de lesgeefster nam zij het even over.
Die blik dan weer van Bo, geweldig. Oke nu met ik luisteren en het is nog een vreemde ook.
Maar echt binnen 10 minuutjes wisten ze beide precies wat ze aan elkaar hadden en ging het echt super.
Dus tijd dat m'n bijrijder het vanaf daar weer over nam.
Ik ben toen weg gelopen zodat Bo meer op haar zou letten. In eerste instantie lette ze meer op de lesgeefster haar lichaamstaal maar ook dat ging al beter. En om haar te helpen is ze ook buiten de bak gaan staan om aanwijzingen te geven.
Uiteindelijk kon ik ook gaan kijken zonder dat ze ging plakken.
En uiteindelijk ging ook dat goed, zeker voor de 1e keer.
En Bo kwam wanneer het mocht gewoon naar haar toe maar bleef netjes op afstand zoals het hoort.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:45

Annwfn, dat is ook wel heel jong, snap ik wel dat het moeilijk is.

Hier is de zoektocht dus weer opgestart.
Woensdag komt er iemand kijken 23 jaar.. 64 kilo, woont in de buurt, manege ruiter.
Zie het verder woensdag wel.

Had nog hele lollige reactie via MP.
Hoi K,
> Mijn dochter is 16,> ze zit al sinds haar 4de gaan rijden
(stond nog wat tekst die ik nu even eruit gehaald heb)
> dus je kan wel weten hoe het voor haar is.
> ze heeft ZZ gewonnen met springen, ze doet IMII dresuur.
> als je niet weet wat dat is:
(hier volgde uitleg met aantal oefeningen)

Proest, toen lag ik dus bijna onder de tafel van het lachen gieren en brullen.
Overwegingen..
Laten komen en kijken of ze uberhaupt een paard kan opzadelen.
Uitnodigen om even de changementen op mijn fjord te zetten, want dat moet kunnen als ze zo jong zo briljant rijdt.
En wat een eer dat mijn pony als verzorgpony mag dienen voor iemand die ongetwijfeld aanbiedingen zat moet krijgen om zeer getalenteerde paarden te gaan rijden.
Kortom gevalletje te veel fantasie.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:51

Hahaha, proest.
Idd gevalletje te veel fantasie.

Heb mijn tekst maar weer verwijderd voordat ik een modje op mijn dak krijg.
Maar dit schreeuwt naar mij..... Om erop te reageren O:) :Y)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:09

Oeh, daar moet je juist op reageren! In het beste geval tref je idd een talentje aan, die zelfs zonder zadel de changementen of wissels eruit rijdt! (ja, ik heb idd een meid van 16 dit zien doen met haar haf, superleuk!) Maar hoogstwaarschijnlijk train je die dag je lachspieren, das ook altijd een keer leuk toch?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:06

Lachen is toch gezond, zegt men toch altijd.
Als je d'r uitgenodigd, doe je wel even een verslagje.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:19

Leuk dat de grondwerkles zo'n succes was, Kiki!

Het meisje van vanmiddag gaat 'em worden! Past erg goed bij mijn merrie. Zacht in haar handen, maar vraagt wel wat. Witje was een beetje nukkig door alle verschillende ruiters die er deze week op hebben gezeten (ik kon zelf vanwege rugproblemen niet rijden, dus al die proefritjes kwamen wel goed uit), maar daar kon ze gelukkig wel wat mee. Ze is Francaise en in ieder geval voor een jaar in Groningen. Hopelijk wordt haar contract daarna nog een jaar verlengd. Ik ga dus alle advertenties verwijderen. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:27

Imre, super! Nou hopen dat ze een blijvertje is.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:36

Ik zit te twijfelen of ik nog een advertentie ga plaatsen.. Zou het super leuk en fijn vinden om een of meerdere verzorgstertjes en mochten ze klein genoeg en niet te zwaar zijn, bijrijdertjes te hebben voor mijn shetlanders. Alleen is het erg lastig om een leuk iemand te vinden die ook echt geschikt is.. Heb de moed eigenlijk al een beetje opgegeven.
Bovendien weet ik niet zo goed hoe ik mijn advertentie moet maken, zodat ik wel de juiste mensen trek :o

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:57

er zijn zat meiden/jongens die wel willen en geschkt zijn nu alleen nog de juiste vinden de meeste verzorgers vinden of metenn en leuke pony of pas na eenpaar jaar