Ik blijf het leuk vinden deze discussie, want zoals sommigen (misschien al) weten betaal ik ook niet, ga ik dat ook niet doen omdat ik niet persé hoef te rijden, en wil ik persé rijden dan koop ik wel weer een eigen paard (hoewel de stallingen hier in de buurt echt totaal niet aanbieden wat ik wil maar goed dat is een ander verhaal) en ik ben bijrijdster

.
Wat dus wel is, wij rijden altijd met twee, eigenaresse op één paard en ik op "mijn" paard. Kan één van ons niet, rijden we die dag niet. We rijden vaste dagen, maar indien mogelijk schuiven we uiteraard.
Maar we gaan bijna elk weekend naar bos, strand, koetsen, buiten, polder, bakwerk, afijn noem maar op. Als ik zo meelees, hebben wij een unieke construktie blijkbaar, want aan de ene kant heb ik alle vrijheid om met dat paard te doen wat ik wil en heb ik zeer zeker inspraak in wat we gaan doen, aan de andere kant kan ik hem dus niet zomaar pakken en alleen weggaan. Nu scheelt het dat ik daar ook geen behoefte aan heb, maar ik lees ook dat sommige bijrijdsters er niet op zitten te wachten dat de eigenaar er constant bij blijft.
Ik heb daar dus echt totaal geen last van, zij kent mijn paard als haar broekzak, ik spijker haar bij met dressuur, en we hebben samen veel lol.
Zijn er meer van dit soort constructies hier, of is het echt alleen dat de bijrijdster alléén rijd met het paard?