Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:31

sallandval schreef:
Ach ik weet niet, ik ben niet zo van het koppelen van gedrag aan persoonskenmerken door middel van vooroordelen aangezien onderzoek aantoont dat omgeving meer invloed op het gedrag heeft dan persoonlijkheid.

Ik wel, iets met schade en schande ;)...

sallandval schreef:
Wie weet zou ik iets heel anders zeggen als ik in een duurdere regio woonde en zou jij ook een andere mening hebben als je in een goedkopere regio woonde, of zouden we het helemaal met elkaar eens zijn geweest als we een persoonlijk gesprek hadden in plaats van een digitale conversatie.

Nee, dat denk ik niet. Althans, ik kan geen uitspraken doen over jouw mening maar wel over de mijne :j. Ik ben nogal principieel ingesteld, gooi daar een koppig sausje overheen en dan heb je iemand die niet snel van mening veranderen zal :D. Daarbij woon ik helemaal niet in een dure regio als het de paarden betreft en heb ik deze discussie in real life, helaas, al vaker gevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:32

Marjoow schreef:
De bijrijder neem ik aan :=
Ik heb ook een hoop gekocht voor Winston, maar zodra ik stop met winston neem ik alles mee hoor :=

Ja dat snap ik, maar jij betaalt die bijdrage. In mijn ogen (pas op, mening :+ ) vervangen spullen geen bijdrage. Zoals Anne het bracht, kwam het op mij over alsof ze de spullen voor de eigenaar kocht, en dan moet je toch wel dingen verdomd goed hebben afgesproken over het stoppen en de spullen als er overeen is gekomen dat de bijrijder spullen koopt ter vervanging van een bijdrage. :+

Mijn bijrijdster mag ook dekjes kopen tot ze een ons weegt, en als ze stopt mag ze haar spullen gewoon weer meenemen :+ Alleen het gaat dus niet zo zijn dat ze dekjes koopt in plaats van de bijdrage omdat ik anders zelf ook dekjes koop :+ Zo kwam hij namelijk over :p

Devillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:33

Goed zoeken, er is vast wel ergens iets.

Ik heb in mijn *verzorg carrière* om het zo maar even te noemen voor maar 1 paard € 25,- in de maand hoeven te betalen voor 2x in de week. Verder verzorg ik nu ook weer gratis en ik mag elke dag rijden als ik wil.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:34

chelle_dora schreef:
Marjoow schreef:
De bijrijder neem ik aan :=
Ik heb ook een hoop gekocht voor Winston, maar zodra ik stop met winston neem ik alles mee hoor :=

Ja dat snap ik, maar jij betaalt die bijdrage. In mijn ogen (pas op, mening :+ ) vervangen spullen geen bijdrage. Zoals Anne het bracht, kwam het op mij over alsof ze de spullen voor de eigenaar kocht, en dan moet je toch wel dingen verdomd goed hebben afgesproken over het stoppen en de spullen als er overeen is gekomen dat de bijrijder spullen koopt ter vervanging van een bijdrage. :+

Mijn bijrijdster mag ook dekjes kopen tot ze een ons weegt, en als ze stopt mag ze haar spullen gewoon weer meenemen :+ Alleen het gaat dus niet zo zijn dat ze dekjes koopt in plaats van de bijdrage omdat ik anders zelf ook dekjes koop :+ Zo kwam hij namelijk over :p

Als dat zo is dan moet het spul bij het paard blijven :j Als jij geen bijdrage betaalt maar daarvoor meebetaalt aan een zadel bv, is het zadel van het paard en blijft het bij het paard.

Maken wij iets van elkaar kapot, vergoeden we dat. Doet me herinneren dat ik nog een krukje krijg van de eigenaresse :') Haha

Ik heb alleen een halster gegeven, was goedkoop (5 euro) en hij had er toen snel 1 nodig. Nouja, zon simpel halster hoef ik niet terug dan XD

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:40

Wat ik haal voor het paard, blijft bij het paard:

Voor 1 pony heb ik 4 hooinetten (waarvan 2 slowfeeders) gehaald, halster, elastiekjes, zweepje gehaald. Bleef allemaal bij het paard.

Andere pony (doe ik nog dus zal wel niet tellen)
-hoofdstel
-bit
-poetsspullen
-spray hoeven
- voer
-fenegriek
-biotine
- en vast nog wel meer.
- 2 shabrakken

Nu een pony waar ik net fijne borstels voor heb gekocht, blijft ook bij die pony als ik weg zou gaan..

Als ik wat haal, vraag ik het wel de eigenaar of het mag, maar dit was hierbij nooit een probleem. Ook ben ik duidelijk dat ik het bij het paard laat, vind het niet zo leuk als ik weg zou gaan, en dan ineens mijn spullen opeis..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:49

goldenarrow schreef:
Ik zal later even op de rest reageren, zit nu op mijn foon en dar typt lastig :+

Maar wat is er mis met voor een duppie op de eerste rang zitten? Als je dat voor elkaar krijgt en iedereen is daar tevreden mee, dan is er toch ook geen probleem mee? En iedereen doet het trouwens. Je gaat immers niet voor hetzelfde hoofdstel 20 euro meer betalen, die zoek je dan ook zo goedkoop mogelijk lijkt me.

Hm, als je het zo stelt... Er is in principe niets mis met voor een duppie op de 1e rang willen zitten misschien (alhoewel ik niet zo'n koopjesjager ben :o ) maar niet over de rug van een ander. En ik zeg niet dat dat hier gebeurt hoor maar het LIJKT af en toe alsof de eigenaar maar moet schikken naar de wensen en grillen van de bijrijder. Terwijl als ik kijk wat mijn bijrijder ervoor terug krijgt denk ik: bijdrage zeker gepast :j.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:53

AnneXxX, die koop ik dan dus gewoon zelf ;). Mijn bijrijders hoeven/mogen niet zelf tuig e.d. te kopen. Paard heeft goedpassend spul en daar blijft het bij.

Marjoow, als mijn bijrijder iets van mij kapot maakt, koop ik het gewoon zelf nieuw. Ik ga er niet vanuit dat ze het expres doet (nu is zij wel weer zo dat zij het zou willen vergoeden dus daar zouden we dan een vriendschappelijke discussie over moeten voeren want dat zou ik weer niet willen :D ).

Breghje, maar van jou vind ik het anders :j. Jij verwácht niet dat je niks hoeft te betalen. En als jij niets gratis vindt en wel wil rijden, koop je zelf een paard maar zo zitten veel bijrijders in dit topic niet in elkaar.

Elouisesays

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:09

Ik heb nooit geld gevraagd voor het bijrijden van mijn paarden. Ik was altijd al heel erg dankbaar om een betrouwbaar persoon te vinden die mij uit de brand kon helpen als ik zelf om wat voor reden dan ook verhinderd was. Ik ging dan overigens ook niet akkoord met de 1e de beste truusje theelepel die zich meldde, maar zocht heel gericht naar iemand met meer ervaring e.d. Moest ook wel, want ik heb niet bepaald 'truusje theelepel' - paarden alsin geschikt voor iedere willekeurige ruiter: Hoog opgeleid en sensibel.

Momenteel betaal ik zelf ook niet voor de dieren die ik voor anderen verzorg, verschil is dan misschien ook wel dat paardeneigenaren coulanter zijn gezien de ervaring die ik mee naar huis breng, waar zowel zijzelf als hun paarden van profiteren. :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:30

Sees schreef:
AnneXxX, die koop ik dan dus gewoon zelf ;). Mijn bijrijders hoeven/mogen niet zelf tuig e.d. te kopen. Paard heeft goedpassend spul en daar blijft het bij.

Marjoow, als mijn bijrijder iets van mij kapot maakt, koop ik het gewoon zelf nieuw. Ik ga er niet vanuit dat ze het expres doet (nu is zij wel weer zo dat zij het zou willen vergoeden dus daar zouden we dan een vriendschappelijke discussie over moeten voeren want dat zou ik weer niet willen :D ).

Breghje, maar van jou vind ik het anders :j. Jij verwácht niet dat je niks hoeft te betalen. En als jij niets gratis vindt en wel wil rijden, koop je zelf een paard maar zo zitten veel bijrijders in dit topic niet in elkaar.

Ja maar wij wisten dat al van elkaar. :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:22

Vesceron schreef:
Goldenarrow, ga ik het anders vragen, aangezien jij een top plek heb gevonden, anders krijg ik nooit een beeld haha.

Stel dat jou stal, de plek en paarden waar je nu bijrijd/lest van de aardbodem verdwijnen en je gaat op zoek naar iets anders, ben je dan bij voorbaat niet bereid te betalen? Ook niet als je in dezelfde setting terecht zou komen maar hier wel voor zou moeten betalen?

Je geeft namelijk aan liever te blijven lessen (a la hoeveel euro? 15 ofzo?) maar niet 7 euro per dag voor een bijrijdpaard... nu heb ik het financieel niet slecht, maar als je geen 7 of 14 euro per week extra te besteden hebt, dan gaat het financieel wel erg slecht :o

Ik betaal nu €20,- per half uur les. En ik les eens in de twee weken.

€14 x 4 = €56 euro. Als ik daarnaast wil blijven lessen ben ik dus per maand €96 kwijt. En dat heb ik niet nee. Het is het één of het ander. Ik ben momenteel afhankelijk van mijn stufi, waar ik alles zelf van moet betalen. Met een paar weken ga ik fulltime stage lopen, dus dan is een baantje ernaast niet echt praktisch. En zelfs al zou dat wel kunnen, dan heb ik daarna geen tijd meer om nog paard te kunnen rijden :P Overigens les ik op een andere plek dan dat ik rijd.

Maar goed, stel, beide plekken zouden ineens in rook opgaan, dan zou ik eerst kijken wat mijn mogelijkheden zijn. Meer dan €50,- per maand zal ik sowieso al niet aan de paarden uit kunnen geven en dat is inclusief les. Maar ik wil wel graag blijven lessen, dus zal ik op zoek gaan naar een bijrijdpaard waar dat kan. De kans dat ik iemand tref die zelf ook les geeft is erg klein, dus moet ik extern lessen. Hier in de buurt varieert de prijs tussen de €20-€25 ongeveer. Dus mochten de plekken waar ik nu rijd ineens verdwijnen dan zal ik inderdaad niet open staan voor plekken waar ik een bepaald bedrag erbij moet betalen, of het moet echt een hele kleine bijdrage zijn zoals de hoefsmid (dat heb ik namelijk wel al eens gehad).

Maar goed, dit is allemaal gespeculeer over een situatie die zich nooit voor zal doen natuurlijk :) Ik heb tot nu toe nog geen moeite gehad met het vinden van bijrijdpaarden. Ben nog maar 1 keer ergens afgewezen en toen kwam ik echt net vers van de manege. Nu krijg ik ze zelfs aangeboden. Onder andere van de eigenaar (hij wilt dat ik met zijn merrie ga springen.. Het is niet echt mijn type paard, de klik is er gewoon niet, maar vooruit. En die twee jonkies die volgend jaar deze tijd worden ingereden komen ook onder mijn hoede te staan). Maar ook van een vriendin en van mensen op de stal waar ik les. Wat dat betreft kom ik dus geen paarden tekort haha.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:39

Breghje schreef:
Ik blijf het leuk vinden deze discussie, want zoals sommigen (misschien al) weten betaal ik ook niet, ga ik dat ook niet doen omdat ik niet persé hoef te rijden, en wil ik persé rijden dan koop ik wel weer een eigen paard (hoewel de stallingen hier in de buurt echt totaal niet aanbieden wat ik wil maar goed dat is een ander verhaal) en ik ben bijrijdster :D .

Wat dus wel is, wij rijden altijd met twee, eigenaresse op één paard en ik op "mijn" paard. Kan één van ons niet, rijden we die dag niet. We rijden vaste dagen, maar indien mogelijk schuiven we uiteraard.

Maar we gaan bijna elk weekend naar bos, strand, koetsen, buiten, polder, bakwerk, afijn noem maar op. Als ik zo meelees, hebben wij een unieke construktie blijkbaar, want aan de ene kant heb ik alle vrijheid om met dat paard te doen wat ik wil en heb ik zeer zeker inspraak in wat we gaan doen, aan de andere kant kan ik hem dus niet zomaar pakken en alleen weggaan. Nu scheelt het dat ik daar ook geen behoefte aan heb, maar ik lees ook dat sommige bijrijdsters er niet op zitten te wachten dat de eigenaar er constant bij blijft.

Ik heb daar dus echt totaal geen last van, zij kent mijn paard als haar broekzak, ik spijker haar bij met dressuur, en we hebben samen veel lol.

Zijn er meer van dit soort constructies hier, of is het echt alleen dat de bijrijdster alléén rijd met het paard?

Ik heb iets wat er een beetje op lijkt....alleen niet de luxe van 2 paarden.
Ik heb een bijrijdster, ze komt een aantal x per week en alleen als ik er ook ben en ze hoeft ook niks te betalen, we beslissen samen wat we gaan doen die dag en doen alles gezellig saampjes.

joyce B

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:38

Hier een pony en paard dus ging/ ga ook graag samen rijden. zowel in de bak als blokje om en met trailer naar het bos. Deed dat zowel met bijrijdsters als vriendinnen. Ben er met verzorgsters vaak ook bij om te helpen/begeleiden maar als ze zich kunnen redden laat ik ze ook vaker zelf hun gang gaan.

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:11

@Chelle dora

het paard wordt ook goed bereden.. in mij situatie dan :+

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:14

Ja wel min of meer dezelfde constructie. In de bak rijden of een buitenritje zonder trailer kan ik doen wanneer ik wil, maar vaak spreken we samen af en rijdt de eigenaaresse op haar andere paard. En ook samen op stap inderdaad.

Tail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:11

'vroeger' klinkt nu wel ver weg... zo oud ben ik helemaal niet slechts 21 :+
maar toen had ik ook verzorgponys/paarden gratis. ( bij de boer )

Echter verzorg ik nu een mooie dame en ik betaal daar ook voor , en ik vind dit eigenlijk wel normaal :-).
Ik bedoel ze staat op een manege , toch wel heel wat anders dan de boer.
Daarbij rijd en verzorg ik haar 3 keer per week , ideale uitkomst voor mij , ik werk voor de overheid en vaste tijden zijn voor mij erg ver te zoeken ! , wat het moeilijk maakt om er 7 dagen per week te zijn als ik een eigen paard zou hebben.
nou moet ik zeggen dat ik niet de helft van t stalgeld betaal , maar ik vind wel een 'fair' bedrag

Ik weet nog toen ik mijn haflinger vroeger bij diezelfde boer ging stallen , waar ik het eerder over had.
Kostte me 90 euro per maand , dat kun je niet vergelijken met een paard die op een prive/manege/pensioen etc staat.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:24

Komt uit de meelees modus.
Meegelezen en verwonderd over de vanzelfsprekendheid van sommige bijrijders bijna op het profiterend af. Druk ik me sterk uit? Vast wel. Jammer dan.

Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt dat bijrijders kosteloos gebruik mogen maken van onze 4voeters. Wil je kwaliteit dan mag je daar ook in investeren.
Een auto rijdt ook niet op water & huur je ook niet voor nop. Afschrijvingskosten en gebruikssporen wat is dat?! De bijdrage dient wel redelijk te zijn met het gebruik van de pony of paard.
Hiermee heb je ook een commitment met de bijrijder.

Een dagje pretpark, Efteling, met het gezin kost wel bijna €100,-- bij mij op stal rondhangen is vele malen goedkoper en nog leerzaam ook.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:39

De vergelijking met een auto vind ik niet absoluut kloppen, voor een paard is beweging alleen maar goed. Hoe meer km een auto maakt, hoe minder deze waard wordt. Vaak wordt een paard van goede training alleen maar meer waard. En een auto maak het niet uit als je een daagje of meer niet naar deze omkijkt.

Het hangt imo totaal van de situatie af of er een bijdrage om de hoek behoort te komen kijken.
Ik ben in ieder geval blij dat wat ik doe gewaardeerd wordt en dan niet om geld.
Omgekeerd zou ik echt liever kiezen voor iemand waarmee ik een goede klik heb en het paard natuurlijk ook, waarmee ik op 1 lijn lig etc. Dan voor degene die de hoogte bijdrage wil betalen.
Waarom ik dit zeg, ik heb beide kanten ervaren.

Voor wat ik om mij heen zie gebeuren zijn de meeste die een bijdrage vragen degene die anders hun paard niet (op zo'n dure stalling) kunnen houden, wat mij betreft is dat fout.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 04:45

Als je een auto een dag niet gebruikt, kost hij je niks aan benzine/diesel.
Een paard kost altijd geld....ongeacht of je er wel of niets mee doet.
Beter worden vd beweging, heb ik helaas nog niet meegemaakt.
Moet altijd eerst de erin gereden fouten herstellen voordat ik zelf lekker ermee kan werken.
Dus de kans dat een paard beter wordt vd beweging die een bijrijder/verzorgster geeft, acht ik zeer klein.
Een ander erop laten rijden doe ik dan ook vooral om diegene een kans te bieden om zichzelf verder te ontwikkelen op rijgebied.
Mag daarvoor betaald? lijkt me niet meer dan logisch. Op een manegeknol leer je in een jaar niet wat je op mijn paard van 1 keer rijden leert.
Dus verhoudingsgewijs spotgoedkoop....
Echter betalen in natura heeft mijn voorkeur. Het geld heb ik niet nodig, is natuurlijk wel leuk hoor, maar heb liever eentje die meehelpt in verzorging en taken rondom het houden van paarden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:02

Van goede training kan een paard idd in waarde stijgen, echter is daar dan wel wedstrijdniveau voor nodig of een groen paard correct (!) onder het zadel en de "man' brengen.

Sorry maar het gemiddelde (!) niveau van bijrijders is laag.
Daar zit imo ook het probleem, dat veel manegeruiters en verzorgsters denken dat ze erg ervaren zijn.

Hoe meer ervaring ik krijg, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik nog zoveel moet leren en verbeteren...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:13

@Anke; Een auto kost ook geld als hij alleen voor je deur staat. Denk maar eens aan de verzekeringen, ANWB & onderhoud etc.

@Annexx: Voor een paard is beweging alleen maar goed ligt dan ook heel erg aan het niveau van de bijrijder. Als er een dweil op rijdt heb ik weer tijd nodig om dat in orde te maken. Bijrijders moeten ook in zichzelf investeren doet een eigenaar van paarden toch ook regelmatig les nemen.

De instelling voor een duppie op de eerste rij zitten vind ik (persoonlijk) totaal verkeerd.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:27

AnneXxX schreef:
De vergelijking met een auto vind ik niet absoluut kloppen, voor een paard is beweging alleen maar goed. Hoe meer km een auto maakt, hoe minder deze waard wordt. Vaak wordt een paard van goede training alleen maar meer waard. En een auto maak het niet uit als je een daagje of meer niet naar deze omkijkt.

Het hangt imo totaal van de situatie af of er een bijdrage om de hoek behoort te komen kijken.
Ik ben in ieder geval blij dat wat ik doe gewaardeerd wordt en dan niet om geld.
Omgekeerd zou ik echt liever kiezen voor iemand waarmee ik een goede klik heb en het paard natuurlijk ook, waarmee ik op 1 lijn lig etc. Dan voor degene die de hoogte bijdrage wil betalen.
Waarom ik dit zeg, ik heb beide kanten ervaren.

Voor wat ik om mij heen zie gebeuren zijn de meeste die een bijdrage vragen degene die anders hun paard niet (op zo'n dure stalling) kunnen houden, wat mij betreft is dat fout.

Ben ik het niet helemaal mee eens, mijn paard staat overdag buiten met vriendjes en beweegt sowiezo al prima op een dag, training van eventuele bijrijders dragen maar zelden iets bij, over het algemeen ben je als eigenaar juist eerst bezig met herstellen dan dat je juist lekkerder op je paard wegrijd dan daarvoor. Op zich geen probleem, maar dat maakt de 'waarde' van de bijrijder ook al iets minder natuurlijk.

Mijn bijrijder wordt ook zeker vreselijk gewaardeerd hoor, ookal betaald zij een bijdrage, die 2 gaan prima samen :-)

En als ik eerlijk ben, heb ik liever iemand waarmee ik en het paard een goede klik hebben EN een bijdrage wil betalen. De klik is heel belangrijk, maar iemand die de waarde begrijpt van wat ze mij geeft en wat ze daarvoor terug krijgt, geeft mij nog meer aan dat ik met de juiste in zee ga.
Ik kan mijn stalling prima betalen zonder haar, zou ook nog wel naar een duurdere stalling kunnen zonder haar bijdrage, daar gaat het ook zeker niet om.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:07

Het is niet alleen voor eem duppie op de eerste rang, maar ook nog het idee dat ze er recht op hebben.... zo komt dat op mij over iig.
Een instelling waar je imo niet ver mee gaat komen.

Bijv sommige vinden 1 box uitmesten al een klusje waardoor ze gratis zouden moeten mogen rijden.
Nou met een uurloon omgerekend is dat hoogstends 1 rondje stappen. ;-)

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:22

Nou ik zoek een bijrijdster die niets hoeft te betalen maar ik wil wel dat ze om de week een lesje neemt en af en toe een zak wortels :P
Ik zou best een kleine bijdrage willen maar het is mijn paard en als ik iemand nodig heb om mijn paard te kunnen houden gaat er iets niet goed. Ben al lang blij als ik een gemotiveerd ervaren lief persoon vindt die alles leuk vindt om te doen en niet alleen wilt rijden.
Ik heb op dit moment een lieve bijrijdster maar helaas gaat ze emigreren dus moet weer op zoek.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:35

@vescero. Ik zeg toch nergens dat wanneer er geen bijdrage wordt betaald er ook geen les genomen moet worden.

@paysbas. Een auto kost wél elke dag geld. Of betaal jij voor de dagen dat je hem laat staan soms geen wegenbelasting en verzekering.

En over het paard wel of niet kunnen betalen is niet over jou, maar puur wat ik in mijn omgeving op een bepaalde stal echt heel veel zie. Dat is dan ook wel direct de duurste stal uit de omgeving. Maar ik zou voor geen goud een paardje er neer zetten. Komen een uurtje buiten als het land niet open is en wel meer van zulke dingen. Terwijl bij de goedkopere stallen in de buurt de paarden veel buiten komen. Alleen mis je dan een binnenbak. Imo kies je in het 1e geval dan al voor jezelf en niet voor je paard. Daar vraagt ook bijna iedereen een bijdragen. Terwijl waar ik nu kom volgens mij niemand een bijdrage vraagt. Misschien dat dit ook wel voor een groot deel mijn beeld van hoe het met de bijdrage werkt heeft beïnvloed. Want is nu een beetje een ingewikkelde constructie. Maar als ik nu, op deze stal, een bijdrage zou moeten betalen (en dan is het zodat de pony daar kan blijven staan) zou ik dat al helemaal niet zo een probleem vinden.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:48

@breghje, wij hebben ook een soortgelijke manier van doen hoor, meestal gaan we samen op pad. Als we er niet zijn dan mogen ze op het land oefenen, poetsen of een stukje met de wandelen aan de hand. Rijden gebeurt alleen als wij er zelf bij zijn.
Wij hebben onze bijdrage trouwens aangepast aan de bijrijdsters, die lag eerst hoger, maar dat konden de een niet betalen en de ander kon wat minder vaak komen, aangezien we liever 2 leuke meiden met gevoel voor het rijden en de paarden hadden dan een hogere bijdrage, hebben we het zo gedaan.

@anne, wat je zegt klopt vaak wel ja, de dure stallen zijn vaak gericht op luxe voor de mens, niet voor het paard, daar hecht ik persoonlijk ook weinig waarde aan, ook al zijn die stallen duurder, vandaar dat ik er ook bij blijf dat een bijrijdster niet op hoeft te draaien voor de wensen van de eigenaar.