Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:17

Je kan soms niet begrijpen dat er bij zijn die zoveel achter je rug om doen, zijn ze dan niet blij dat iemand hun paard aan ze toevertrouwt of zijn ze zo naïef dat ze denken dat omdat ze wat voor je doen ze ook ineens alles mogen zonder overleg.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:57

Hier gaat het gelukkig goed!

Veel in overleg, maar dingen zoals springen etc. mag ze allemaal zelf weten. (Toch altijd nog netjes een appje of van te voren overleg voor toestemming). Maar het meisje weet waar ze mee bezig is :) dus dat scheelt heel veel!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:41

Zo jammer dat er zo met een andermans dier omgegaan wordt terwijl de eigenaar er mega zuinig mee is.

Ik ben ook nog steeds mega tevreden maar mijn bijrijdster komt alleen als ik op stal, dat vind ik zelf ook erg fijn en we tutten dus lekker samen. Maar als ik een dagje niet kom weet ik wel zeker dat ze de klusjes doet die gedaan moeten worden, vorige week had ze vakantie en alle dagen had ze al uitgemest en alles al klaar gezet we hoefde dan alleen nog maar te gaan rijden ed. ben dus echt mega verwent vorige week maar ze vond het niet meer dan normaal omdat ze het zo leuk vind dat ze mijn paardje mag bijrijden.

Hopelijk gaan we nog jaren plezier hebben samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:23

Nou dat ging gister niet zo goed toen ik de verzorgster zei dat ze niet meer hoefde te komen...

Begon gisteren op de sms al niet goed. We hadden om 4 uur afgesproken maar ik zat 'vast' hier op kantoor nog, dus had een smsje gestuurd met de vraag of het een uur later kon. Toen kreeg ik als antwoord 'ik moet om 4 uur op stal zijn voor m'n vriendin' (omdat zij ging rijden). Toen was ik er al vóórdat ik er was, helemaal klaar mee, je komt toch naar stal voor je verzorgpony lijkt mij. Vermoeden was wel gelijk bevestigd dat pony helemaal niet zo interessant was omdat ze niet erop kon/mocht rijden.

Nuja, eenmaal op stal zat ze wat gepikeerd op de stoel want ik had gezegd dat ze Dora nog maar even moest laten staan tot ik er was, anders kom ik alleen naar stal om te longeren en daar is de fietstocht op het moment even te lang en te zwaar voor.
Dus pony in de stapmolen gezet en uitgelegd waar ik tegenaan liep met d'r. Expres niet in een volle stal gedaan, omdat ik dat niet netjes vind, niet de hele stal hoeft ervan mee te genieten.

Gewoon rustig uitgelegd dat ik er niet heel blij van wordt, van de combinatie, dat ik had verwacht dat ze wel voor de pony zou gaan en dat ik zelf door wat ik heb gezien, ervaren en door wat te praten met stalgenoten tot de conclusie ben gekomen dat dit misschien niet de juiste pony op het juiste moment is om te verzorgen, te beginnen al bij het pony buitenzetten en na het rollen met deken om niet te poetsen 'omdat ze niet zo vies was'. Nee, niet vies, maar zand gaat wel schuren. Dat ik het begrijp dat het vervelend is dat ze niet mag rijden en haar vriendinnetje wel kan rijden op haar verzorgpaard, en dat vond ze inderdaad wel heel vervelend, maar dat heb ik van tevoren aangegeven bij d'r dus dat is dan (in mijn ogen) d'r eigen schuld. Nouja, flink huilen natuurlijk en heb ook gezegd dat ik niet boos ben, maar dat het gewoon niet werkt voor niemand niet en dat ik best wil zoeken naar een pony waar ze wél op kan rijden.
Dat wilde ze wel maar dan alleen op deze stal. Ja eh, leuk, maar de meeste zoeken een bijrijdster van boven de 16 of 18 dus komt ze daar niet voor in aanmerking. Nou, dan ging ze het zelf wel aan die mensen vragen. Ja kan.. Succes :+

Nee zeg, komt ze 5 minuten later naar me toe 'ja m'n moeder wil je even spreken' (met een flinke glimlach op d'r gezicht). Gaat die moeder een partij tekeer tegen me, liet me niet uitpraten toen ik het uit probeerde te leggen en was alleen maar aan het gillen dat ze het niet normaal vond, achterlijk en idioot vond en dat ze er hélemaal klaar mee was.
Nouja, dat scheelt; ik ook. Ze vond het niet kunnen dat ik er zo snel alweer mee gestopt was en vond het onbegrijpelijk dat ik haar lieve dochter geen kans gaf; heb enkel nog als weerwoord gegeven dat dat allemaal ook niet hoeft, want het is mijn pony en niet die van mij.
Nou, ze kwam d'r "nu" ophalen, heb gezegd dat ze dat vooral moest doen.

Geen moeder gezien de hele avond overigens, dus maak me er niet zo druk om. Zij was ook snel weer genezen, ze liep nou met d'r vriendinnetje mee, mompelde het woordje bitch en is overdreven lachend verder gelopen, dus zo zielig is ze dus duidelijk ook niet :+

Wist gelijk waarom ik er dan een punt achter had gezet, ze wilde van de zomer gezellig met d'r vriendin buitenritjes maken dus ik ben d'r mooi voorgeweest :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:43

Opgerot staat netjes.
En dan die moeder, hoe haal je het in je hoofd om zo tekeer te gaan tegen een eigenaar.

Zelf zou ik ook even wezen vragen wat er precies aan de hand is, maar in alle redelijkheid.
Dochterlief kan wel van alles vertellen, wat natuurlijk niet waar hoeft te zijn.
Twee partijen, twee verhalen, simpel zat.

Nou meis je hoeft je totaal niet schuldig te voelen dat je deze profiteur de deur hebt gewezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:48

Ja precies. K bedoel, snap dat het vervelend is als je dochter overstuur opbelt maar je kan inderdaad ook even vragen over het hoe of wat. En dan boos zeggen 'ja wat werkt niet, ze kan toch gewoon verzorgen'.. ja tuurlijk.. Als ze ook daadwerkelijk had verzorgd waren er geen problemen..Bijten leer ik wel af.. Maar als ik iemand moet gaan vertellen dat ze toch echt na het rollen moeten poetsen.. dan zakt daar m'n broek een beetje van af.

Voel me er ook absoluut niet schuldig om, vind het alleen maar fijn dat ik het nu zelf weer kan doen. Vorige keer dik een uur onderweg geweest om alleen even te longeren, omdat ik dacht dat ze al buiten was geweest enzo (zou je wel denken als ze al een uur op stal is) maar was dus ook niet het geval, dus opgeruimd staat netjes. Ik doe knol zelf weer die twee extra daagjes, wat mij betreft knutselt m'n bijrijdster extra aan als ze dat leuk vind en er tijd voor heeft en als ik dalijk in het ziekenhuis lig gaan ze als het goed is de wei op, dus daar hoef ik het ook niet meer voor te doen :')

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:10

chelle_dora schreef:
Nou dat ging gister niet zo goed toen ik de verzorgster zei dat ze niet meer hoefde te komen...

Begon gisteren op de sms al niet goed. We hadden om 4 uur afgesproken maar ik zat 'vast' hier op kantoor nog, dus had een smsje gestuurd met de vraag of het een uur later kon. Toen kreeg ik als antwoord 'ik moet om 4 uur op stal zijn voor m'n vriendin' (omdat zij ging rijden). Toen was ik er al vóórdat ik er was, helemaal klaar mee, je komt toch naar stal voor je verzorgpony lijkt mij. Vermoeden was wel gelijk bevestigd dat pony helemaal niet zo interessant was omdat ze niet erop kon/mocht rijden.

Nuja, eenmaal op stal zat ze wat gepikeerd op de stoel want ik had gezegd dat ze Dora nog maar even moest laten staan tot ik er was, anders kom ik alleen naar stal om te longeren en daar is de fietstocht op het moment even te lang en te zwaar voor.
Dus pony in de stapmolen gezet en uitgelegd waar ik tegenaan liep met d'r. Expres niet in een volle stal gedaan, omdat ik dat niet netjes vind, niet de hele stal hoeft ervan mee te genieten.

Gewoon rustig uitgelegd dat ik er niet heel blij van wordt, van de combinatie, dat ik had verwacht dat ze wel voor de pony zou gaan en dat ik zelf door wat ik heb gezien, ervaren en door wat te praten met stalgenoten tot de conclusie ben gekomen dat dit misschien niet de juiste pony op het juiste moment is om te verzorgen, te beginnen al bij het pony buitenzetten en na het rollen met deken om niet te poetsen 'omdat ze niet zo vies was'. Nee, niet vies, maar zand gaat wel schuren. Dat ik het begrijp dat het vervelend is dat ze niet mag rijden en haar vriendinnetje wel kan rijden op haar verzorgpaard, en dat vond ze inderdaad wel heel vervelend, maar dat heb ik van tevoren aangegeven bij d'r dus dat is dan (in mijn ogen) d'r eigen schuld. Nouja, flink huilen natuurlijk en heb ook gezegd dat ik niet boos ben, maar dat het gewoon niet werkt voor niemand niet en dat ik best wil zoeken naar een pony waar ze wél op kan rijden.
Dat wilde ze wel maar dan alleen op deze stal. Ja eh, leuk, maar de meeste zoeken een bijrijdster van boven de 16 of 18 dus komt ze daar niet voor in aanmerking. Nou, dan ging ze het zelf wel aan die mensen vragen. Ja kan.. Succes :+

Nee zeg, komt ze 5 minuten later naar me toe 'ja m'n moeder wil je even spreken' (met een flinke glimlach op d'r gezicht). Gaat die moeder een partij tekeer tegen me, liet me niet uitpraten toen ik het uit probeerde te leggen en was alleen maar aan het gillen dat ze het niet normaal vond, achterlijk en idioot vond en dat ze er hélemaal klaar mee was.
Nouja, dat scheelt; ik ook. Ze vond het niet kunnen dat ik er zo snel alweer mee gestopt was en vond het onbegrijpelijk dat ik haar lieve dochter geen kans gaf; heb enkel nog als weerwoord gegeven dat dat allemaal ook niet hoeft, want het is mijn pony en niet die van mij.
Nou, ze kwam d'r "nu" ophalen, heb gezegd dat ze dat vooral moest doen.

Geen moeder gezien de hele avond overigens, dus maak me er niet zo druk om. Zij was ook snel weer genezen, ze liep nou met d'r vriendinnetje mee, mompelde het woordje bitch en is overdreven lachend verder gelopen, dus zo zielig is ze dus duidelijk ook niet :+

Wist gelijk waarom ik er dan een punt achter had gezet, ze wilde van de zomer gezellig met d'r vriendin buitenritjes maken dus ik ben d'r mooi voorgeweest :+

jij hebt het tenminste goed aangepakt dat je dat van die moeder niet kan zeggen is maar lekker het probleem van die moeder dora verdient vast veel beter!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:38

chelle_dora Jeetje zeg en dan moeders nog achter je aan. >;)
Hier ook een keer zo'n geval gehad kindlief kon paard haar benen niet eens optillen om uit te krabben kon zelf niet in het zadel komen ( we zijn met 3 man bezig geweest om haar te helpen 1 hield het paard vast de ander hield het zadel tegen en de volgende hielp haar, paard blijft normaal 100% stil staan ook met krukje oid maar in dit geval niet) wegens ernstig over gewicht en ik zocht een zelfstandig iemand, kindlief stond te tieren dat die poedersuiker knol niet wou luisteren en moeder vond het raar dat ik niet wou dat ze terug kwam ik heb een weet niet hoeveel mails gehad met niet al te vriendelijke teksten daar in.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:55

wat een vervelende situatie chelle_dora, fijn dat je er nu "vanaf" bent, wellicht niet op een erg nette manier van moeder, maar triest dat mensen zo reageren terwijl ze zelf waarsch. geen pony voor haar dochter kan aanschaffen.. pure jaloezie als ik het zo lees.

ikzelf heb een probleem(pje) met een vriendinnetje van mijn verzorgster, even kort de "geschiedenis";

ruim een maand terug gekozen om toch een verzorgster/bijrijder voor mijn pony te zoeken, ik werk min. 40uur per week en ik heb daardoor wat minder tijd om mijn pony de aandacht te geven die hij verdient. Ik heb een advertentie geplaatst op marktplaats en erbij gezet dat ik een kleine vergoeding vraag, een wat stoerder ruitertje zoek aangezien mijn pony niet de makkelijkste is, en min. 11 jr (mijn pony is "maar" 127cm) Uiteraard werd ik platgebeld/gemaild/gewhatsappt door meisjes die hem wel wilde verzorgen, zodra ik ze herinnerde aan de vergoeding druipte ze af. hierdoor word je wel een beetje simpel. nu reageerde 1 meisje waar ik nogal kort op reageerde gezien de vergoeding, ze gaf aan dat haar moeder dit geen probleem vond als ze maar een leuke verzorgpony had. een dagje afgesproken om te kijken en te rijden, het klikte tussen ons en de pony, moeder was mee, afspraken gemaakt en meisje was gelukkig. Aangegeven dat er niet gereden of gelongeerd werd zonder mij erbij(gezien de moeilijkheidsgraad van mijn pony).
een vriendinnetje van t meisje kwam ook om een andere pony op stal te verzorgen.(waar door afkeuring van het paard niet op gereden kan worden)
vriendinnetjes van elkaar, ik dacht gezellig kunnen ze samen fietsen.
al snel begon het gelul..
als mijn pony werd gereden door mn verzorgster stond vriendinnetje betweterig naast me en reageerde geregeld als ik instructies gaf met "dat kan ik wel, haha ze weet het niet".. Ze zou ook in de ver gevorderde groep lessen op de manege terwijl mijn verzorgster maar in de gevorderden groep reed. Al snel had ik door dat er met gevorderden op die manege niet wordt bedoeld wat ik er van dacht.. klein voorbeeldje, verzorgstertje vroeg of pony kon wijken dit bevestigd en gevraagd of zij dit kon. Dit kon zij want dit was afgelopen manegeles geoefend, prima laat maar zien.. verzorgster stuurde de pony vanaf de middelijn naar de hoefslag en "tadaa" pony had geweken.. geprobeerd uit te leggen wat er eigenlijk mee bedoelt was, natuurlijk stond vriendinnetje naastme te schreeuwen "goedzoo" tot ik zei wanneer ga je nu precies wijken? meisje speelde hier goed op in met dat zij dit uiteraard wel kon.
Nu is dat nog niet zo een probleem..
verzorgstertje vroeg mij of ze mn pony mocht longeren, vriendinnetje mocht dit namelijk wel. Ik heb uitgelegd dat ik dit eerst eens wilde zien van haar voor ze mocht longeren zonder mijn toezicht. Zo gezegd zo gedaan, een middag afgesproken zodat ze kon longeren. Pony liep al meteen in het touw, stormde de andere kant op enz. enz. haar eerst even laten gaan.. vriendinnetje stond natuurlijk weer toe te kijken en daar kwam af en toe geluid uit naar mij gericht.dit genegeerd en de tijd genomen mijn verzorgstet het eea uit te leggen. verzorgster wil graag maar dwarse pony ;) .

Afgelopen maandag kwam ik op stal wat langsbrengen, vriendinnetje en haar vriendin waren bezig met verzorgpony, even kort gesproken en weer gegaan.
smiddags kwam ik terug dat de staleigenaar maar mij toe kwam.
de meiden zouden de ponys meerderemalen uit de bak hebben gehaald en ze op.stal hebben gezet(ponys staan met zn 7e in de bak waar ook gereden wordt) en ze vervolgens weer naar buiten te sturen om ze vervolgens met zweep weer naar binnen te jagen omdat ze op slot niet meer naar binnen willen. ook zouden ze te pas en te onpas de.ponys biks voeren en andermanspaarden proberen op te voeden.
de meiden de volgende dag direct aangesproken, en ook gewaarschuwd dat als ik ze nog eens met een zweep de paarden op zag jagen ze hun gezicht niet meer hoefden te laten zien..
verzorgstertje is wel zo eerlijk.om aan te geven dag zij hier niet bij was, ook kwam ze aan met dat vriendinnetje ook wel voor mijn pony wilde zorgen en.als verzorgster niet zou kunnen zij wel op mijn pony zou rijden/verzorgen, verzorgstertje had ook bij vriendin aangegeven dat dit niet mocht.
wat zal ik doen? vriendinnetje zelf hier nog even op aanspreken of zal ik dit in gesprek met verzorgster waarvan ik weet dat vriendin mee luistert opnieuw duidelijk maken?
ik weet sat vriendinnetje nadat ik ze beide heb aangesproken nogal wat geschrokken was van me.
wat ik begrijp uit de verhalen van mijn verzorgster is dat vriendinnetje nogal graag het heft in eigen handen neemt en als het nodig is zelf de spullen meeneemt om te rijden..

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:13

Ik zou tegen je verzorgster zeggen dat ze geen vriendinnen mee mag nemen, dat zij alleen bij jouw pony mag zijn.
Alleen maar ter verkoming van dit soort situaties.

Daarnaast aan het vriendinnetje van d'r die op stal een ander verzorgpaard heeft zeggen dat ze niet met jouw pony mag bemoeien.
Bespreek dit ook met de eigenaar van het andere paard. En geef ook duidelijk aan wat ze uitspookt.
Dat meisje is zoals ik het zo lees geen geschikt verzorgster voor dat paard.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:59

de verzorgster komt voor de pony als ze lol willen maken doen ze dat maar thuis of niet toch?

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:22

Ik ben ook bang dat vriendinnetje geen goede partij is voor haar verzorgpony, wat ik begreep van mijn verzorgster is dat ze meerdere ponys verzorgt en ze ook allemaal afzegd zodra er een nieuwe pony in beeld is. heb ook duidelijk gezegd dat het geen manege is maar een privestal, en dat ze dat soort capriolen maar voor de manege moeten bewaren.. hopelijk is deboodschap overgekomen..

ik ga morgen proberen(zoals hierboven al beschreven) als beide dames aanwezig zijn het op een dringende toon richting mijn verzorgster duidelijk te maken waarvan ik zeker weet dat vriendinnetje het ook hoort. Ik ben heel bang dat mijn verzorgstertje hoewel ze heel eerlijk is toch makkelijk over te halen valt.. (zal verzorgster daarna/daarvoor wel even inlichten dat dit niet zozeer naar haar bedoelt is) of hebben jullie ideeen/ tips?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:23

ja maar pas op dat de verzorgster niet de dupe is van wat het vriendinnetje doet

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:19

probeer het ook gescheiden van elkaar te zien.
Ik weet dat het een het ander (kan) versterken.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:20

koe

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:21

ik bedoelde oke

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:21

:D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:40

Ik ben ook (alweer ^) ) opzoek naar een verzorgster (18+) voor m'n appaloosa merrie, wat een verschrikking zeg. M'n vorige verzorgster durft haar inmiddels niet meer te rijden dus doe ik haar weer alleen waar ik eigenlijk helemaal geen tijd voor heb.
Dus mocht er nog iemand opzoek zijn naar een super lieve maar reactieve appaloosa merrie in omgeving Lopik hoor ik het graag. Er wordt naast lesgeld geen bijdrage gevraagd. Western ervaring is geen must, je moet het wel willen leren :).

http://www.bokt.nl/markt/ad/242562/verz ... rrie-lopik

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:19

Iemand toevallig nog op zoek naar een verzorger of bijrijder in Utrecht? :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:24

Meld me ook maar weer, zoek een verzorger voor Sjol.
Andere vond het te tijdsintensief, dus zoektocht weer geopend.

18 jaar of ouder.
(niet omdat ik anders boze moeders over me heen krijg zoals chella_dora, maar omdat ze over de weg moeten.)

In mijn onderschrift link naar boktmarkt advertentie.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:36

Sjolvir balen zeg, bekend verhaal, ook al een paar keer bij de hand gehad.
Hopelijk heb je snel weer iemand gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:42

Ja je hebt er types bij zitten hoor...

mnkortleve: Poeh, dat schiet ook niet op dan inderdaad! En dan lelijke mailtjes schrijven.. Tja je wordt wel geacht om zo'n kind uiteindelijk 'los' te laten.. Als ze dan niet zelf het zadel in kunnen komen houdt het snel op ja..

Monster: Ai, ik denk dat de verzorgster niet het probleem zal vormen maar het vriendinnetje van wel en goed ook zeg!
Als ik het begrijp verzorgt dat vriendinnetje een pony die ook op stal staat bij jullie? Is het een idee om de eigenaar van de pony even aan te spreken met de vraag/mededeling of zij even in gesprek wil gaan met d'r?
Ik denk dat 't meisje behoorlijk opgejut wordt door d'r vriendinnetje (zie je veel op die leeftijd 'ik mag dat wel, dus dan mag/kan jij dat ook heus wel, kom nou maar') en geen nee durft te zeggen tegen d'r vriendinnetje. Anders met beiden in gesprek gaan en eisen dat ze zich niet met elkaar bemoeien, als het niet leuk kan, dan maar helemaal niet, het moet natuurlijk wel veilig en verantwoord blijven voor beiden..

Moest gisteren wel lachen, niet netjes van me maar goed, ze is al iedereen aan het contacten op stal om een andere pony te mogen verzorgen. Ze heeft '1 verzorgpony gehad' en ze heeft nu dus ervaring met verzorgponies.. :+ Dat vond ik dan wel weer schattig :')

Vind het stiekem wel lekker, nu heb ik namelijk besloten het weekend niet te gaan rijden, maar kan ik morgenavond dus wel rijden zonder me hier banketstaaf om te voelen :')

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:26

Wat mijn ''vriendin'' ook een keer heeft meegemaakt, best wel lachwekkend..
Ze had dus een verzorger voor haar paard, helemaal leuk en zo. Komt de eigenaar aan op stal, kan ze haar paard niet meer vinden. Hele stal natuurlijk afzoeken en iedereen bellen, maar niemand wist waar paardjelief was. Belt de verzorgster opeens terug: ''Ja, ik ben op ponykamp met je paard.'' was ze gewoon, zonder toestemming, op ponykamp geweest met paardje van mijn ''vriendin''! :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:49

Zo als ze dat bij mij zouden doen dan kunnen ze per direct het paard terug brengen. Doen ze dat niet dan aangifte doen van diefstal en het paard terug laten halen.
En het lijkt me duidelijk dat ze ook nooit meer terug hoeft te komen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:55

Nathalie, dat is wel heel erg!
Of je vraag toestemming of je hoeft nooit meer terug te komen lijkt me zo.

chelle_dora, ach.. vrijheid is ook wat waard, nu kan je zelf verzinnen wat je dit weekeind gaat doen.

Ik had leuke verzorgster, hiervoor ook al ooit eens, maar tijden veranderen, mensen hun interesses ook door allerlei omstandigheden.
Jammer maar helaas, nieuwe zoeken.