Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:07

Vandaag is ze weer aan het werk geweest, en dat ging weer super!
Alleen tijdens het poetsen en de longeersingel etc omdoen blijft Bo heel wantrouwend naar haar toe. Ze laat dit ook slecht toe.
In eerste instantie liet ik ze gewoon even samen hun gang gaan, maar het werkt beter als ik meehelp. Voor beide geeft het wat extra zekerheid.
Nu kan ze ook wel flink boos kijken hoor dan. Nu heeft ze in het verleden geleerd dat hiermee mensen voor je aan de kant gaan of weg gaan.
Hier zie je een duidelijke foto hoe ze dan reageert/kijkt
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3368_n.jpg
Maar wanneer je gewoon blijft staan en duidelijk laat zien dat dit voor jouw niet werkt, gaan haar oortjes naar voren.
En wanneer ze je echt vertrouwd krijg je dit
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8410_n.jpg
(Is trouwens een hele spontane actie van haar uit tijdens een fotoshoot).

En ja die weg om dat met haar te kunnen bereiken? Is lang en zeker een kwestie van vertrouwen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:53

Even een update van mij mijn nieuwe verzorgster/bijrijdster komt nu sinds een maand ongeveer en wat een fijne meid zeg, ben onwijs content met haar al moet ze nog veel leren, had nog nooit gelongeerd en nog niet vaak op een paard gereden, ze is maar klein en reed altijd pony's en eigenlijk alleen lesjes en huurde soms een pony om vrij te rijden.
Mijn zuurpruim merrie reageert super op haar en past zich super goed aan, het feit dat ze minder ervaring heeft.
De afspraak is minimaal 1 x per week vaker mag ze komt nu meestal 3 x per week en met de vakantie nu meer, maar ben echt super tevreden tot nu toe.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:04

CoRiNa1983 schreef:
Even een update van mij mijn nieuwe verzorgster/bijrijdster komt nu sinds een maand ongeveer en wat een fijne meid zeg, ben onwijs content met haar al moet ze nog veel leren, had nog nooit gelongeerd en nog niet vaak op een paard gereden, ze is maar klein en reed altijd pony's en eigenlijk alleen lesjes en huurde soms een pony om vrij te rijden.
Mijn zuurpruim merrie reageert super op haar en past zich super goed aan, het feit dat ze minder ervaring heeft.
De afspraak is minimaal 1 x per week vaker mag ze komt nu meestal 3 x per week en met de vakantie nu meer, maar ben echt super tevreden tot nu toe.

Super!!
Ik heb ook iemand voor op de woensdag. Lief meisje woont 3 huizen verder , en vind jew ook leuk. ":)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:16

Pffff vind het nu ff moeilijk hoor.
Bijrijder doet super haar best voor Bo, en aan de lijnen wil Bo super voor haar werken.
Alleen met borstelen etc laat ze haar gewoon weg niet toe. Bo is af en toe een echte bitch -O-
Ik weet dat het voorkomt uit onzekerheid van beide, alleen Bo is dan wel weer zo dat ze er gebruik van maakt.
Zolang ze niet aan d'r komt dan is het goed. Maar tussen door kroelen wilt ze dan weer wel......

Vandaag met rijden wilde ze ook wel ff op Bo zitten. Oke prima.
Nou Bo was dus echt niet van plan om haar op te laten stappen. Achteruit lopen, tot zelfs proberen haar te bijten. Dan werd zij weer onzeker en Bo voelde zich daardoor weer sterker.
Bo was wel rustig als ik ook links stond, maar dat was lastig om ff tegen te hangen.
M'n man er ff bij om tegen te hangen en toen kon ze zo opstappen.
Wel ff voor de zekerheid de longeerlijn eraan gedaan.
Dus toen een paar rondjes aan de lijn gedaan en toen is ze er weer af gegaan.

Daarna er zelf weer opgestapt en nog even gereden. Ze was braaf, dus goed afgesloten.

Maar ik twijfel of dit wel gaat werken voor Bo. Zolang ze zelf geen overwicht en vertrouwen kan geven blijft Bo daar gebruik van maken......

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:31

Uit eigen ervaring weet ik dat dit een rampscenario in wording is.

Zolang ze niet standvastiger en zelfverzekerder wordt, gaat dit niet echt werken.

En ik neem aan dat het uiteindelijk de bedoeling is dat ze zelfstandig met Bo aan de slag gaat.

Het kan nog zo lief meisje zijn en dat is juist het probleem denk ik. Ze is te lief en zodra je paard een dominantere typ is, zal deze de situatie domineren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:11

Ze moet idd standvastiger worden, heb haar ook aangeraden om grondwerkles met haar te nemen. Want anders word dit alleen maar erger.....

Bij Bo komt het voort uit haar eigen angst en onzekerheid (heeft het vroeger niet echt leuk gehad zeg maar). Maar wanneer jij idd onzeker bent word zij dominant.
Ze heeft in het verleden ook echt geleerd dat dit effect heeft en mensen voor je weg gaan.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:07

Aiii klinkt helaas niet zo goed kiki76.

Mijn dominante merrie is gister gaan steigeren tijdens het longeren en heeft daarbij mijn verzorgster geraakt. Ze heeft eerder al een keer een trap van haar gehad.. Ik wacht de volgende keer af, maar als er dan weer zo iets gebeurt is het klaar. Dit vind ik te gevaarlijk. Mijn paard doet dit trouwens niet bij mij, net zoals bij Bo is het een kwestie van onzekerheid en leiderschap..

Mijn paard staat 4 uur per dag buiten momenteel. Voor in deze omgeving is dat veel, voor wat ik zou willen is dat weinig.. ik hecht er dus inderdaad meer waarde aan dat een verzorgster wat langer bezig is. Als ze 24/7 buiten zou staan in een groep is het een ander verhaal inderdaad.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:26

Jeetje ladyson dat is balen zeg. Hoe is het met je verzorgster? Je hebt 2 verzorgsters toch? Hoe gaat dat dan bij die ander?

Wat betreft het buiten staan ben ik het helemaal met je eens. Mijn paard gaat s'middags naar buiten, ik vind het dan ook fijn als er iets met haar gedaan word naast de paddock uren. Aangezien ze ook maar 3 a 4 uur buiten komt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:27

Ai jij ook al hetzelfde probleem, lastig hoor.
Vanmiddag komt ze weer. Ik ga in ieder geval een gesprek met d'r aan over hoe ze het nu verder wilt gaan aanpakken en eventueel bereid is om grondwerkles met Bo te gaan nemen.

Bo staat overdag wel de gehele dag buiten in de paddock, samen met een ander paardje. Paddock is groot genoeg voor 3 paarden.
Naast hun paddock staan nog 2 paarden.
Af en toe wordt er wel heen en weer gerent maar staan voornamelijk hooi te eten :Y)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:10

Sylvia_B schreef:
Veel veranderingen hier zo.
Mijn gezondheid gaat ineens achteruit...
De mini shet is inmiddels verkocht en wordt per 2 juni opgehaald.
Naar een geweldig adresje, dat is echt mazzel hebben.

Haflinger gaat dan naar goede, doch goed betaalbare vol pensionstal.
Maar dan wordt er wel een bijdrage gevraagd.
Helaas heeft ook een guppie gezegd te gaan stoppen.
Die redt het niet meer met school en dat vind ik nou eenmaal veel belangrijker....

Ik kan het stal geld best wel alleen betalen, maar moet toch meer geld opzij zetten.
Maar 35 euro per maand vind ik niet veel voor 1 - 2 keer per week rijden.
Wat vinden jullie?
er is een grote binnenbak, buitenbak(2 zelfs) en een longeercirkel.
Voldoende uitrij mogelijkheden, begeleiding en les mogelijkheden(voor eigen rekening, maar zal wel zo nu en dan een extra lesje voor ze betalen).
Ze hoeven alleen de pony te poetsen en te rijden en het tuig bij te houden.

dat is heel goedkoop ik had er een gevonden half uur fietsen 85,- p.m. een kleine niet verlichte buitenbak wel uitrij mogelijkheden en dat 2x per week dat vonden we te duur dus ik denk dat je er wel 50,- voor kan vragen p.m.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:42

Ja klopt, ik heb er 2. De ene had met rijden eind december een dipje, paard was stout. Ik ben toen met haar mee geweest en ze heeft les gehad, daarna was het probleem eigenlijk opgelost :)

En met de ander is het helaas minder een succes dus. Ze is echt niet slecht en onervaren ofzo, maar paard is net wat te pittig en haar te snel af denk ik.

Combinatie van 2 verzorgsters gaat prima trouwens. Ik probeer wel te vermijden dat ze 2 dagen achter elkaar gaan want als ze dan iets opvalt (vieze stal bijv) weet ik niet waar aan het ligt. Als ik zelf er steeds tussen ben dan kan ik alles zelf gewoon beoordelen. De eerste maand heb ik dat niet gedaan en dat heeft me een hoop denken gekost haha.

Ik zou wel liever 1 verzorgster hebben. Al vind ik het erg handig dat als nu de ene niet kan, kan meestal de ander wel. Ik ben daardoor veel minder afhankelijk van mijn stalgenoten.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:41

@ Kiki, hoe gaat het nu met je verzorgster? Wilt ze grondwerk les met hem doen? Dat lijkt me inderdaad wel handig, zodat ze wat assertiever wordt. Dat zal vast enorm helpen!

@ Ladyson, fijn dat het met 2 verzorgster goed gaat! Vaak hoor je toch dat de verzorgsters het zelf niet leuk/fijn vinden of dat het gewoon niet goed gaat omdat ze zo anders met het paard omgaan. Maar het is inderdaad erg handig voor als iemand ziek of op vakantie is etc.

Ik heb een nieuwe verzorgster waar ik heel blij mee ben. Eigenlijk zocht ik iemand die graag grondwerk wilde doen met m'n paard, maar die kon ik niet vinden, dus had ik m'n advertentie aangepast en zou je wel mogen rijden (ik paste mijn verwachtingen dus eigenlijk aan aan de eisen van de bijrijdster, omgekeerde wereld maar goed..).
Toen reageerde er een meisje die juist NIET wilde rijden! Dus ik was helemaal blij :D Ze doet nu 2x in de week grondwerk met m'n paard: lange lijnen, los longeren etc. Het gaat nog niet helemaal perfect, maar ze hebben wel een klik en dat vind ik belangrijk. Ze houdt in een schriftje bij wat ze heeft gedaan en hoe het ging. Ze is ook erg open en eerlijk (dus ook als het niet zo goed gaat), dus dat vind ik echt heel fijn. Verder wilt ze graag een trainingsschema voor hem opstellen (met doelen om naar toe te werken). Ik lag eerlijk gezegd helemaal dubbel want ik heb nog nooit met een schema gewerkt, ik pruts altijd maar een beetje aan en dat vinden paard en ik prima :+ Maar ik vond het wel een goed idee, dus ik ben benieuwd waarmee ze gaat komen. Wie weet is het ook een extra motivatie voor mij om grondwerk met hem naar een hoger niveau te brengen. Nu doen we aan de lange lijnen alleen de "leuke" oefeningetjes, zoals slalom en balkjes. Maar wijken, appuyeren en travers lijkt me ook leuk om (beter) te kunnen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:08

Wat fijn Em_

Ja ze is met grondwerk begonnen en ik moet eerlijk zeggen dat het redelijk goed gaat. Nu vind Bo dat ook erg leuk om te doen.
Voor nu is ze nog maar met simpele dingen bezig zoals volgen, stoppen, achterwaarts.
Zelfs het borstelen ging de laatste 2x al een heel stuk beter.

Nu zei een stalgenootje wel "Bo hangt heel erg aan jouw" en wanneer jij in de buurt bent wilt ze niets doen voor een ander. Daar heeft ze deels wel een punt.
Nu ga ik uit mezelf al vaak uit het zicht van Bo vandaan omdat ze anders alleen maar op mij let.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:13

@ Kiki, dat "hangen" herken ik heel erg. Als ik ergens in de bak ga staan en iemand (maakt niet uit wie) is met m'n paardje bezig dan komt ie altijd naar mij toe. Ik vind het altijd erg schattig, maar handig is het niet :p

Bij m'n verzorgster was het alleen precies andersom. Toen we samen bezig waren ging het beter, dan toen ze alleen met hem bezig was (ik heb het niet gezien, dus ik kan het niet oordelen, maar dat vond ze dus zelf). Toen ik er bij was, kon ik inspringen als het even niet goed ging. Dan liet ik zien hoe ze iets handig kon doen en dan pakte zij (en het paard) dat meteen op. Alleen vind ze dat lastiger. Daarom ga ik aanstaande dinsdag weer even samen met haar aan de gang. Zodat ze weer wat tips heeft om ook alleen mee aan de slag te gaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:19

@ Em_ en Kiki,

dat hangen herken ik ook, alleen ben ik de 'andere partij' haha. Ik heb twee heerlijke verzorgpaarden waar ik 6 keer per week bij ben. De merrie is heel onafhankelijk en doet lekker haar eigen ding, maar de ruin, als ie me al hoort staat ie al met zijn borst tegen het hek aan. Ik was laatst met mijn moeder in de bak met hem bezig, zij had snoepjes voor hem (had ze hem ook al 1 gegeven, dus hij wist dat ze ze had, en hij is GEK op snoep).. en ik liep even weg om iets te pakken en mooi dat ie achter me aan liep(weg van het snoep!) helemaal verbaasd.
Ik lees in dit maar ook in andere topics zoveel vreemde dingen van eigenaren maar ook van 'verzorgpaardzoekende' haha.
Dingen als niet willen mesten, verplicht willen rijden, enkel met paard bezig zijn etc.
Ik vind allereerst de eigenaren tegenwoordig veel eisen stellen, af en toe zelfs op het absurde af.. Dat ik echt denk: kun je het wel aan als er een vreemde op je paard rijdt? als je hem niet wilt delen, gooi hem dan gewoon op de wei als je even geen tijd hebt,..
En soms denk ik echt bij bijrijders, jij denkt echt dat je een prinsesje bent die wel even een paard van een ander de les komt leren.

Ik heb zelf 2 verzorgpaarden, waar ik volledig voor zorg. Soms ben ik 3x per dag op stal om even deken op te doen, ze naar buiten te laten of ze juist binnen te halen. Ik mest elke dag, ik rij met ze, ik longeer ze, wandel met ze, voer de kippen en konijnen, zorg dat de bak er netjes bij ligt, dat het tuig keurig in orde is, dat er gevoerd wordt, ik veeg alles netjes aan, ik schakel hulp in als het hooi bijna op is, ik geef het door als het bv tijd is voor de hoefsmid, tevens ben ik ook bij die afspraak met de hoefsmid, ik koop spullen die ze nodig hebben, ik repareer spullen, ik doe er echt alles mee.
Voor mij is dat normaal, en ik heb ook de mogelijkheid om me zo vrij te bewegen. de eigenaresse is echt een onwijs toffe meid waar ik het goed mee kan vinden. heeft 2 kindjes die ik ook heel leuk vind, haar man vind ik leuk.. hoop ooit dat we lekker samen buitenritjes kunnen gaan maken..
Zij geeft me zoveel vrijheid, ze zocht iemand die haar paarden wat aandacht kon geven(hiervoor heb ik een verzorgpaard gehad waar ik het niet naar mn zin had, daar kwam ik met moeite 2x per week).. en hier loop ik dus 6x per week terwijl dat echt niet nodig is, al ben ik altijd welkom...
Hoe leuker iemand het vindt, hoe vaker je last hebt van je bijrijder hahah..

Nee ik zit soms echt met verbazing de verhalen te lezen, van zowe lwat de eigenaren eisen, als wat de bijrijders eisen.
Belachelijk af en toe..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:29

Ik heb ook iemand sinds afgelopen weekend voor Guusje. Ik had 2 gegadigden en de eerste had al laten blijken dat ze zeer graag wilde. Ik had beide overigens apart laten komen hoor.
Had er meteen al een goed gevoel over, en ook zelfstandig voor haar leeftijd en wil veel leren. Twee van haar klasgenoten hebben ook een verzorgertje bij mij op stal, dus dat is ook wel fijn. :D

Nu nog iemand voor Puck. Denk dat de bijdrage toch het struikelpunt is voor geinteresseerden. Maar voor niks gaat de zon op. Een leasepony op de manege vind je absoluut niet voor dat geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:05

Ik hoor een hoop positieve verhalen, fijn zeg!
Dat hangen herken ik ook heel erg, braaf het rondje lopen tot het moment dat je je baas ziet :+ En met zo'n pretkop kan je er dan ook niet boos om worden ofzo...

Hier een beetje in dubio. Ik heb nog steeds m'n bijrijdster en ze rijdt heel fijn de baan rond met m'n merrie, dus voor haar niks anders als lof :D

Maar er is 2 weken geleden een 'poetsmeisje' in m'n schoot geworpen zegmaar via via. Onder de noemer 'die wil leuk poetsen en losgooien, gewoon met paarden bezig zijn'. Dus nouja, uitgenodigd, ik wel heel duidelijk gemaakt dat er niet gereden gaat worden omdat ze al door iemand anders gereden wordt, en ook al rijd ik zelf eigenlijk helemaal niet meer (sporadisch, 1x in de week ofzo), wil ik niet dat ze dan door nóg iemand gereden wordt. Was geen probleem, ze vond de rest eromheen ook gewoon heel leuk en wilde heel graag ook leren longeren ,terwijl ze zei dat ze al ervaring had met longeren.. maar goed, prima, ik leer het wel.. Pony is daar een prima leerschool voor, want als je het verkeerd doet gaat ze gewoon stilstaan...

Nu heb k knol inmiddels van het voer af omdat ze echt boven me uit stuiterde; na het werken krijgt ze wel een flinke schep muesli en ze krijgt wel d'r vitamines gewoon, maar het bix is gewoon té energie rijk en ze werd gewoon echt niet meer te houden, ze kreeg teveel energie binnen terwijl ze maar 3 a 4 dagen in de week hoeft te werken. Vervolgens wordt ze door haar dus helemaal volgepropt met appels, peen en snoepjes.. Fijn, zoveel suiker naar binnen. Dat is nog niet eens het ergste maar die knol bijt nu dus als ze d'r snoepje niet snel genoeg krijgt, en dat heeft ze daarvoor niet gedaan. Iedere stap die ze zet krijgt ze een snoepje want ze is zo lief, met als gevolg dat ik een bijtende knol naast me heb lopen, omdat ze tijdens het wandelen dus ook snoepjes krijgt van d'r.

Nu ben ik vrijdagnacht voor werk naar het buitenland gegaan, bijrijdster zou d'r het weekend doen en dat is helemaal goed gegaan, kreeg keurig alles te lezen wat ze had gedaan en ook stalgenoten waren er heel positief over.. Op maandag en donderdag doet dat andere meisje d'r verzorgen, wat ik wel even fijn vond maandag want het was een heel druk weekend geweest en op dinsdag moest ik naar het ziekenhuis dus was best zenuwachtig.. Kom ik gisteren op stal aan en toen schrok ik wel. M'n borstels stonden op een héle andere plek, ik ben een paar borstels kwijt, ik heb maandag nieuw stro gekregen en m'n strobaal was nog dicht, er was niet uitgemest, en vervolgens stuurde ik dus een berichtje over de borstels en toen kreeg ik te horen dat ze ook niet had gepoetst volgens haar zeggen, dus zij kon het niet zijn geweest want ze had geen tijd (?)
Goed toen heb ik maar even wat stalgenootjes gevraagd die er maandag waren.. Nou ben ik er dus achter wat ze knol eventjes buiten heeft gezet, toen is gaan kijken bij d'r vriendinnetje die wél mocht rijden op d'r verzorgpaard, knol heeft binnen gezet en toen weer naar huis is gegaan.
Nou sorry, dan kan ik het beter zelf doen, dat half uurtje had me zelf ook nog wel gelukt -O-

En nu moet ik morgen ook mee naar stal om d'r dus het longeren uit te leggen.. Dus ik ga d'r wel vertellen dat dit niet werkt, ik heb eindelijk groen licht voor de operatie dus kan een indicatie maken van wanneer dat is, en ik vertrouw haar niet genoeg om d'r maar los te laten ermee, zeker omdat ik dus alsnog zelf moet mesten, extra losgooien, longeren en poetsen.

Snap dat het vervelend is dat haar vriendinnetje mag rijden en zij niet, maar zeg dat dan en kap er dan mee zeg..

Sorry, moest er even uit. :+

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:47

Ladyson Ik denk dat het er heel erg aan ligt hoe je paard is, hoe hij staat en dat het steeds weer is dat ze zo snel klaar is, heeft iemand een dag minder tijd dan kan dat best een keer, maar als je paard binnen staat en je wil het lekker los hebben een poosje dan zou ik op mijn dooie gemakje de stal uit mesten voer klaar zetten ea opruimen en schoonmaken etc om maar te zorgen dat het paard zo lang mogelijk buiten staat.
Dat steigeren is wel gevaarlijk ja, je blijft natuurlijk wel tat verantwoordelijk.

Sylvia_B Dat zijn veel veranderingen.
Ik vind het niet veel geld vooral niet als er zoveel is.

kiki1976 En eigenlijk als je paard zo kijk moet jij degene zijn die hem weg stuurt ipv andersom ik zou niet eens aan rijden of wat denken eerst eens zorgen dat hij met zijn oren normaal kan doen, eerst idd grondwerk en dan verder daar win je veel meer vertrouwen mee.
En als jij het gevoel heb dat diegene niet op haar strepen kan staan en over haar heen laat lopen dan zal dat wss niet gaan werken, ik heb het hier in ieder geval nooit mee gemaakt dat het er wel in kwam. :+
Ik heb er hier ook 1 die het bij de ''baas'' enorm gezellig vind en dan moet je als ruiter wel even goed consequent zijn. :=

Em_ Soms moet je je idd als eigenaar wat aanpassen om iemand te vinden.
Fijn dat het zo goed gaat.

chelle_dora Als het op die manier gaat zou ik snel afscheid nemen je erger je er groen en geel aan en meestal gaat dat van kwaad tot erger.
Mensen die zich niet aan hun afspraken houden dat staat bij mij op nr 1 waar ik me mateloos aan kan ergeren.

Verder verschillende mensen iemand gevonden +:)+

Nou jullie raden het nooit, maar ook hier rijd er weer iemand :D ik had me voorgenomen om er echt niet meer aan te beginnen. :o
Ik was ook niet op zoek toevallig zo gegaan, het was al geen vreemde voor me dat scheelt, we zien wel hoe het gaat lopen voor nu zijn we beiden positief. :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:49

Hmm lekker mee stoppen chelle_dora! In dat half uurtje had ze makkelijk kunnen uitmesten.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:50

Chella_dora wordt tijd dat je haar de deur wijst.

Bij mij had ze gelijk mogen wieberen om de volgende redenen:
Ten eerste slecht met je spullen omgaan. Ten tweede je paard naar buiten knikkeren en er vervolgens niet meer naar omkijken. Ten derde je paard weer op een vieze stal knikkeren, nadat ze uitgekletst is met d'r vriendin.

Helaas al een paar keer van dit soort meisjes gehad.
Je gaat er alleen maar meer aan ergeren, uiteindelijk zit je met een ongerust gevoel thuis zodra dat meisje op stal is.

En dat wil zo graag een verzorgpaard, nou dat lijkt er niet op, op deze manier.

Dus kortom wieberen die handel, zulke personen hoef je echt geen tweede kans te geven.
Gaat misschien één à twee weken goed en dan begint het weer van voor af aan.
Ik spreek uit ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:53

Ja precies... Vond het jammer, want de eerste twee keren leek het goed te gaan maar toen was ik er ook bij of zat ik er bovenop :\

Ach ja, gelukkig gaan ze al bijna de wei op :+ Ben ik ook van het gedonder af :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:01

En dan ook van het meisje af.
Ik wist het wel, zou vanmiddag nog bellen en zeggen dat ze niet meer hoeft te komen.
Zelf zou ik liever nog wat extra op stal komen, of de goede verzorgster een keer extra vragen om te komen. Dan haar nog één minuut bij mijn paard en spullen te laten komen.

Je merkt misschien wel aan mijn reacties dat ik echt veel met dit bijltje gehakt heb en er zeer makkelijk in ben om te zeggen, wieberen met die handel.

Ik ben echt iemand die iedereen een eerlijke kans bied, maar je hoeft echt geen misbruik ervan te maken of een potje ervan te maken. Dan is het echt exit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:03

Dat is ook zo, maar morgen moet ik er toch bij zijn dus morgen kan ik d'r dan direct vertellen dat het de laatste keer is. Dan kan ik daarna namelijk de spullen even preventief opbergen voor ik straks nog meer borstels kwijt ben :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:21

Hahaha, idd.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:28

Nou ik ben een tijdje terug gestopt met zoeken. De laatste meid die er was leek heel voortvarend. Op zich hoeft er niet veel extra's te gebeuren, hooguit wat hooi in de slowfeeder gooien. Ze reed niet heel bijzonder maar zat hem ook niet in de weg en wilde lessen. Mooi dacht ik. Toen ze de derde keer er was kwam ik wat later aan (voor mijn andere paard), sta even met een vriendin te kletsen en zien ineens hindernismateriaal de bak in gaan. Er werd een hindernis gebouwd van 85 cm en ze stapt weer op om (met een totaal uit elkaar lopend paard, geen cap en bovendien geen toestemming) te gaan springen. Ik was totaal verbijsterd en ben even gaan vragen wat de bedoeling was.

Sinds ik niet meer actief zoek heb ik diverse mails ontvangen... voorlopig moet hij nog 2 weken rustig aan doen en dan mag hij pas opbouwen. Maar gezien de verandering in zijn levensomstandigheden (van een stal naar een loopstal met paddock) heb ik aanzienlijk minder werk, dus kan ik zelf meer rijden. Dus ik laat het maar zo.