goldenarrow schreef:No offense Sees, maar dat vind ik niet helemaal gezond eigenlijk...
Ik heb ook een eigen paard gehad. Was er helemaal gek mee. Maar dat hield niet in dat hij mijn leven bepaalde. Natuurlijk plande ik wel dingen eromheen, hij moest immers wel eten en een schone stal krijgen, maar ik dacht niet de hele dag alleen maar aan hem.
Wat betreft het betalen. Nee, ik betaal niet in geld. Ik betaal voor lessen, dat dan weer wel. Maar daarnaast help ik de eigenaar met allerlei soorten klusjes. Zo hebben we een tijdje terug de vogeltjes samen ingeënt, omdat dat met z'n tweeën beter gaat dan in je eentje. Of toen het veulen met een wond in zijn been stond ben ik iedere dag gegaan om de wond te verzorgen. Is dat dan ondankbaar? Nee, dat vind ik niet. Ik ben de eigenaar heel dankbaar. Maar ik 'betaal' gewoon op een andere manier denk ik dan.
Dat mag jij vinden
. Dit is mijn eerste eigen paard en alles wat ik ooit wilde (qua bouw, karakter, kleur e.d.). Datzelfde gevoel ga ik met een ander paard niet meer krijgen. Daarbij bepaalt mijn karakter en hetgeen paardlief en ik allemaal hebben meegemaakt, mijn gevoel voor hem. Ik ga ver voor mijn paard, verder dan een aantal misschien maar wel zo ver als je IMO als eigenaar zou móeten gaan
.
Je lest voor jezelf, niet voor de eigenaar. Je wil er zélf beter van worden. Ik heb liever een bijrijder die geen lessen nodig heeft
. Dat mijn bijrijdster af en toe wel les neemt, juich ik alleen maar toe maar ze heeft het niet nódig om mijn paard goed te rijden. Ze heeft een prima niveau van zichzelf.
Jij helpt met klusjes, dát zou je als een vorm van betaling kunnen zien maar dat hoeft bij mij dus niet.
Laatst bijgewerkt door Sees op 10-04-14 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt