Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:39

Hmmm oke dan was mijn gevoel toch niet zo gek. Mijn bijrijdster is steeds in een uur klaar. Ik ben er niet zo blij mee. In dat uur mest ze, zet ze voer klaar, poetst ze en rijdt/longeert ze. Als ik haast heb, doe ik dat in een 1,5 uur. Een uur lukt mij echt niet..

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:07

Ik heb mijn advertentie aangepast.. Kwam toch niet over hoe ik het bedoelde, nu hopelijk wel.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:36

Een uur is wel heel snel idd. Dan ben je of rete snel of je raffelt alles af incl het rijden..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:15

Over dat buitenritten maken: ik zou mijn bijrijdster nooit (zonder begeleiding) buitenritten laten maken. Misschien ligt het ook aan mijn paard, maar buitenrijden is een stuk minder veilig dan binnen rijden, en je moet er niet aan denken dat er wat gebeurt. Je kunt je nog zo erg indekken met contractjes en alles, maar uiteindelijk komt het erop neer dat jij toch zelf verantwoordelijk bent. Ik heb alleen ooit mijn 22-jarige bijrijdster de 300 meter naar de manege laten rijden. Maar daar gaat het bij mij toch ook echt ophouden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:04

@JastieHorse Ja dat was ook mijn gedachte.. en waarom wil je je hobby super snel doen, je wil toch ook een band opbouwen? Ik snap het niet zo goed, en ik vind het tegenover mijn paard ook niet leuk.

Bij een betrouwbaar paard zou ik geen problemen hebben om mijn bijrijdster buiten te laten rijden. Wellicht naief, maar om de aansprakelijkheid enz. lig ik niet zo wakker. Mijn paard is alleen allesbehalve braaf dus buitenrijden zit er voorlopig niet in voor mijn bijrijdster.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:46

Ladyson, heb je al eens om uitleg gevraagd hoe ze dat zo snel kan doen allemaal in een uur? Ik zou het ook niet erg leuk vinden hoor :o

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:17

Ik heb altijd zo gemest en voer klaar gezet, daar ben ik met een 10 a 15 minuten mee klaar, en als ik dan ga longeren haal ik even een borsteltje over mijn paard en dan gaan we aan de slag, ik longeer nooit langer dan een half uur dus dat zou heel net kunnen in een groot uur, maar met rijden poest ik langer en rijden doe ik ongeveer een 45 minuten, dus dan ben ik zeker wel 1,5 uur zoet. Meestal tut ik ook nog wat en ben ik wel een uurtje of 2 bezig op stal.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:58

Ik ben toch al gauw een uur, anderhalf per paard bezig als ik ze allemaal beweging geef.
Dan reken ik niet het mesten erbij, puur verzorgen en beweging geven.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:07

Weet je ik rij soms maar 20 minuten omdat ik dan vind dat ik gedaan heb wat ik wou doen en het mooi afgesloten heb, maar het moet niet altijd zo zijn naar mijn idee.
Waar vooral naar gekeken moet worden is of het geen haast haast haast is als er gereden word.

En over het buiten rijden iedereen mocht hier van mij zo naar buiten geen probleem ze mochten hier eigenlijk alles als ze een trailer konden regelen mochten ze er ook mee weg niet dat dat gedaan werd maar goed dat ter zijde.
Heb pas nog op iemand gereageerd die graag met de tinkerrit mee wou doen maar geen tinker had, nou kom maar halen hoor.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:36

Morgen en donderdag komen er in totaal 2 meiden kijken voor Guus. Ik had bij beide een goed gevoel, dus ben benieuwd. Zal er wel 1 teleur moeten stellen. Maar wil beide een kans geven.

Voor Puck nog steeds niemand. Er zijn er genoeg die bij de eigenaresse van een van de andere kleintjes vragen of ze hem mogen verzorgen (kreeg ik vandaag ook weer van haar te horen),maar die willen allemaal geen bijdrage betalen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 06:39

Wil je voor verzorgen ook geld hebben dan?

Een uur voor verzorgen is goed, maar ook nog trainen...dat is wel erg krap aan.
Het kan wel, maar zou toch liever van een bijrijder/verzorger meer (tuttel)tijd willen zien

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:40

Hahahha zonder rijden red ik het al niet in een uurtje hoor.
Stal mesten, hooi klaar leggen, voer klaar zetten, waterbak buiten vullen, paddock mesten, buiten hooi bak vullen, knuffelen. Dan ben ik al langer bezig hoor.

Met rijden/longeren/losgooien, borstelen etc ben ik zeker nog wel een uur erbij kwijt hoor.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:46

Ik sta volpension en ik haal als ik iets doe het al niet met een uur :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:52

Ik zoek een jongen of meisje die hem beweging wil geven en uiteraard nog wat extra aandacht.Poetsen hoort daar natuurlijk ook bij. Voeren,mesten etc word allemaal voor mij gedaan en zit in het stalgeld inbegrepen. Meer info staat in mijn advertentie.
Er staat nergens iets over een tijdslimiet :?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:55

kiki1976 schreef:
Stal mesten, hooi klaar leggen, voer klaar zetten, waterbak buiten vullen, paddock mesten, buiten hooi bak vullen, knuffelen. Dan ben ik al langer bezig hoor.

Met rijden/longeren/losgooien, borstelen etc ben ik zeker nog wel een uur erbij kwijt hoor.

Maar er zijn maar weinig verzorgers/bijrijders die zoveel doen. :+
Bij de meeste mag je blij zijn als ze 1 keer in de week wat langer blijven en ea doen althans dat was hier altijd wel zo.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:23

mnkortleve schreef:
kiki1976 schreef:

Maar er zijn maar weinig verzorgers/bijrijders die zoveel doen. :+
Bij de meeste mag je blij zijn als ze 1 keer in de week wat langer blijven en ea doen althans dat was hier altijd wel zo.

Hoeven ze ook niet te doen hoor :)
Ik ben al blij dat ze haar wat extra voor mij rijden wat ik zelf niet red momenteel met m'n rug.
En de weide/paddock mesten, water en hooi doen we met elkaar met wie we de paddock/weide delen.

Moet wel zeggen dat mijn bijrijder aangaf dit er wel allemaal bij wilde doen, want dat hoort er gewoon bij.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:37

kiki1976 schreef:
Hoeven ze ook niet te doen hoor :)
Ik ben al blij dat ze haar wat extra voor mij rijden wat ik zelf niet red momenteel met m'n rug.
En de weide/paddock mesten, water en hooi doen we met elkaar met wie we de paddock/weide delen.

Moet wel zeggen dat mijn bijrijder aangaf dit er wel allemaal bij wilde doen, want dat hoort er gewoon bij.

Daar gaat het ook niet om en ik was ook al lang blij dat er wat gedaan werd, maar je merk gewoon enorm verschil tussen de 1 of de ander en dat er toch heel veel zijn die alleen voor het rijden komen en tja als het dan echt moet omdat de eigenaar en ook is in het weekeind dat er dan wel meer moet gebeuren.
Ik vind verzorging er ook bij horen, ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik melde dat het paard niet zo lekker was en er niet gereden kon worden dat ze dan maar helemaal niet meer kwamen, ik heb op zo'n moment helemaal geen zin om me kwaad te maken en er wat van te zeggen, maar een lekker poetsbeurt een massage oid vind het paard dan ook heerlijk, maar goed er kan dan niet gereden worden dus het hoeft niet meer, idem met slecht weer stallen genoeg hier om een paard in te zetten en lekker te tuttelen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:53

Ik snap wel wat je bedoeld hoor, want in de regel gaat het ook regelmatig zo.
Hier is ze nu al een paar weken met m'n paard bezig, om alleen maar vertrouwen te krijgen van d'r en een band op te bouwen. Ze heeft nog niet 1x gereden.
Ze wilt er ook pas opstappen als Bo eraan toe is, en haar vertrouwd.

Hahah moet ook zeggen dat ik het voer en mesten ook liever zelf doe hoor * ja weet het ben een must daarin* :=

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:00

Dat is in ieder geval al een goed begin de meeste willen er gelijk op.
Heb ik ook wel hoor zelf denk je toch dat je het beter doe of dat anders toch beter is, maar ook daar gaat het niet om het is meer de bereidwilligheid en als ze mesten dan heb ik daar ook nooit commentaar op ze doen hun best en willen wat doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:25

Met mijn paard ben ik altijd maximaal een uurtje bezig... ik ben inmiddels geoefend, dat scheelt, maar voer klaarzetten, poetsen en opzadelen is in max. 10 minuten gebeurd. Meestal rijd ik max een half uurtje (wel intensief, maar langer vind ik niet nodig, beter kort en krachtig dan heel lang). Dan heb ik nog 20 minuten over voor afzadelen en uitmesten. Gaat ruim!

Maar bij een bijrijdster zou ik er ook in eerste instantie wat vraagtekens bij hebben als ze niet zo ervaren is. De meisjes die ik heb gehad konden in elk geval niet zo snel opzadelen als ik, en reden ook een stuk minder 'to the point'. Dan heb je dus meer tijd nodig. Toen ik zelf bijrijdster was reed ik er op een gegeven moment zo'n 3 a 4 op een dag en daar was ik zo'n 3 uur mee bezig. Uitmesten en voeren hoefde ik niet.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:25

Hmm nou meningen verschillen daar blijkbaar over. Ik kan ook snel alles doen, maar ik vind het belangrijk om goed te poetsen en dan ook wat te knuffelen. Dan ben ik dus 20-30 minuten bezig met opzadelen. Na het rijden wil ik ook dat het leer met een doekje wordt afgenomen en er nog even een borstel over paardlief gaat zodat er geen zand tussen de deken komt. Ik vind het prettig dat mn paard nog extra buitenkomt voor de afwisseling, en dat gebeurt niet als er in een paar minuten uitgemest wordt. Bij longeren verwacht ik dat er even goed in- en uitgestapt wordt, dan ben je zo een half uur verder.

Aan bovenstaande reacties merk ik dus dat de meningen hierover verschillen en het niet perse slecht van mijn verzorgster is. Wel sta ik niet achter haar manier, en dat is toch wel van belang aangezien het mijn paard is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:08

@Layson, uit jouw bericht maak ik op dat je paard momenteel vrij veel op stal staat?
Dan kan ik me heel goed voorstellen dat je dan hebt dat ze nog even extra buiten staat.

En dingen die jij opnoemt vind ik niet raar, voor mij zijn dat logische dingen. Even een borstel na het rijden erover etc.
Maar ook het goed in en uitstappen hoort daarbij in mijn ogen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:26

Ladyson: dat is het allerbelangrijkste, dat jij er zelf achter staat :). Jouw verzorgster moet het doen zoals jij prettig vindt. Ik zou dat dan gewoon even tegen haar zeggen, want misschien is zij meer van het snelle.
Knuffelen met mijn paard doe ik altijd wel tijdens het opzadelen, en borstelen is voor mij ook geen 'happening' maar een noodzakelijk iets. Mijn paard staat wel heel veel buiten, dat scheelt misschien ook wel. Instappen en uitstappen duurt hier ook geen tien minuten, maar gewoon totdat ze los is, en dat is per keer anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:26

Veel veranderingen hier zo.
Mijn gezondheid gaat ineens achteruit...
De mini shet is inmiddels verkocht en wordt per 2 juni opgehaald.
Naar een geweldig adresje, dat is echt mazzel hebben.

Haflinger gaat dan naar goede, doch goed betaalbare vol pensionstal.
Maar dan wordt er wel een bijdrage gevraagd.
Helaas heeft ook een guppie gezegd te gaan stoppen.
Die redt het niet meer met school en dat vind ik nou eenmaal veel belangrijker....

Ik kan het stal geld best wel alleen betalen, maar moet toch meer geld opzij zetten.
Maar 35 euro per maand vind ik niet veel voor 1 - 2 keer per week rijden.
Wat vinden jullie?
er is een grote binnenbak, buitenbak(2 zelfs) en een longeercirkel.
Voldoende uitrij mogelijkheden, begeleiding en les mogelijkheden(voor eigen rekening, maar zal wel zo nu en dan een extra lesje voor ze betalen).
Ze hoeven alleen de pony te poetsen en te rijden en het tuig bij te houden.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:00

mijn excuus dat ik zo lang niks heb laten horen :oo

zondag komt er een meisje kijken bij de paarden om ze te verzorgen/ te bijrijden, ben heel erg benieuwd :D