Sees schreef:myk_en_shant schreef:Er zijn ook genoeg eigenaren die het makkelijk zelf kunnen onderhouden, maar een bijdrage vragen om zo zeker te zijn dat de bijrijder blijft komen.
Hier ben ik één van, helaas vaak genoeg meegemaakt in de tijd dat ik het bijrijden gratis deed. De bijrijders dachten dat het vrijblijvend was.
Kijk zodra je zelf geen paard kan onderhouden en je wilt dmv een betalende bijrijder wel een paard kunnen kopen, begin je al in een verkeerde positie.
Aan dit soort constructies moet je niet eens aan willen beginnen, eigenaar niet, maar ook als bijrijder niet.
Dit is een doemscenario in de dop.
Maar als je al het paard hebt en je komt onverwachts in financiële moeilijkheden. En je wil je paard niet kwijt en je probeert van alles om je paard te kunnen houden.
Dan kan ik zeker inkomen dat een eigenaar een bijdrage, zoniet een halve stal vraagt.
Maar dit moet wel ik verhouding staan met wat je er voor terug krijgt.
En dan is het nog steeds aan de bijrijder, kan en wil ik dit betalen.
Kun je niet betalen, dan moet je verder zoeken.
Ik vind zelf nog steeds dat de eigenaar niet voor de hobby van een bijrijder hoeft te betalen.
Zolang bedrag en wat je er voor terug krijgt in verhouding staat, moet dit kunnen.
En ook deze mening deel ik volledig.
(handig hoor, ik hoef het zelf niet meer te typen zo)
ChajaNoa, op afstamming alleen kun je niet rijden en zegt mij eerlijk gezegd dus ook Diddlyaquat.
Het ging er even om dat je dus niet een belachelijk bedrag hoeft te betalen als het een goed paard is.. Ik betaal namelijk helemaal niks dus daarom dat ik dat even op bracht