Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:47

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:34

oke sorry dan... :( dacht misschien hebben de mensen er hier wat aan..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:24

horseloverc schreef:
oke sorry dan... :( dacht misschien hebben de mensen er hier wat aan..
Gooya schreef:
Deel 4 alweer :)

Voor degene die willen praten over het zoeken naar verzorgpaarden is er dit topic: [VP] Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Advertenties mogen alleen geplaatst worden in de rubriek bijrijders/verzorgers van de Bokt Markt.

Ik wens jullie veel plezier in dit topic en hoop dat jullie veel nuttige info uit kunnen wisselen.

Staat ook in de openingspost van dit topic.
Omdat anders dit topic op slot gaat.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:52

xx_lyzet wat is de situatie, misschien kunnen we tips geven.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:56

Mijn verzorgster niet! Die trekt zich er niks van aan!
Meer uitleg, mag via PB gevraagd worden! :)

Eunomia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:00

Vervelend Lyzet, maar is het dan dat ze commentaar op haar geven? Of meer "klagen" over haar? Je mag me anders wel een PB sturen als je wilt.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:01

Je hebt altijd van die stalgenoten die denken dat ze wat over jou paard te zeggen hebben. Heel vervelend die mensen..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:06

Jep & dat er gecontroleerd word op bokt, man man man....... echt he!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:06

Fijne stalgenoten inderdaad, bah. Maar die hou je altijd, dat is een ding wat zeker is :+
Wel heel fijn dat je bijrijdster er niks van aantrekt!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:07

Heel vervelend inderdaad, ik ken het als verzorger/leaser op stal helaas ook. Ook van mensen die weten wat er speelt met de betreffende pony en dan tegen mij commentaar hebben terwijl ik niet eens de eigenaar van de pony ben, ja, sure?

Bemoei je lekker met je eigen zaken.

Heb je het al tegen ze gezegd Lyzet?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:08

Hahaha, oooh mijn reactie komt nog wel, heb er eentje wel duidelijk gemaakt niet met MIJN paard te bemoeien, aangezien zij er niks mee te maken heeft.... En ontken ze het ook nog! :D
De ander, tja die trekt d'r bek niet open tegen me! :') Lekker rustig, dat dan weer wel! ;)
aangezien die volgens meerdere een fantasiewereldje heeft!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:09

Haha, mooimooi!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:30

Hier nog steeds geen andere/vervangende bijrijdster. Mensen haken af vanwege het bitloos rijden of het niet mogen maken van buitenritten. Ik vind het maar raar. Heb een super leuk paard maar blijkbaar hebben zij hogere eisen :(

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:58

Tja je moet wel een klik hebben met een paard en op een lijn zitten met je bijrijder. Als je een recreatie ruiter bent en niet buiten mag rijden dan is de lol er snel van af. Tuurlijk is tutten en grondwerk ook leuk om te doen maar dan kan je niet verlangen dat ze je stal uitmesten.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:58

Ongeacht dat ik een dressuurruiter ben, zou ik ook niet voor een tijdelijk paard gaan. Het vooruitzicht daarna met praktisch nooit meer rijden, zou ik ook niet leuk vinden.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:09

Ik vind de advertentie ook niet heel vriendelijk over komen. Alsof je iemand zoekt die je een poos kan "misbruiken". Waarom kan je die 2 dagen zelf niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:25

Ik vind het ook geen al te toffe advertentie inderdaad.. Klinkt inderdaad als 'als de andere er weer is, kan je een deurtje verder zoeken'.

Over het wel of niet buitenritten mogen maken, tja, mijn bijrijdster mag ook niet op buitenrit hoor met m'n pony, pas als ik dat zeg. Recreatieruiter kan je ook zijn in de bak, ieder heeft een reden om wel of niet een ander naar buiten te laten gaan met z'n paard.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:27

Als het maar om zes weken gaat, zul je niemand gaan vinden.

Waarom geef je je paard voor die zes weken niet gewoon die twee dagen per week vrij.

Of vraag iemand op stal of ze een keer je paard wil pakken tijdens die zes weken.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:11

Hoe lang verwachten jullie van je bijrijdster dat je met je paard bezig is per keer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:12

Met rijden, poetsen en losgooien kom je hier toch al snel op een uurtje of 2 met alle nazorg erbij.. Althans dat ben ik zelf altijd wel bezig dus dat verwacht ik ergens ook wel van m'n bijrijdster :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:14

zeker twee uur....als ze een drie kwartier a uur rijden houden ze nog een uurtje over om te poetsen, zadelen, op te ruimen enz.
Ik zelf ben veel langer bezig maar verwacht dit niet van een bijrijdster. Mocht ze een keer weinig tijd hebben vind ik het niet erg als ze snel komt en even poetst meer niet maar gaat ze echt rijden wil ik niet hebben dat het snel,snel,snel is :o
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 24-02-14 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:15

Ik ben meestal zo'n 1 uur en 45 min bezig. Half uur poetsen en opzadelen en naar bak wandelen, 30-45 min bezig met rijden. En nog een half uur nazorg, paddock mesten en vegen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:33

Verwacht toch wel dat ze zo'n anderhalf uur bezig is met mijn paard. Uur rijden en half uur poetsen en opzadelen. Zelf ben ik met uitmesten erbij 2 uur kwijt per dag. Ik verwacht iig dat ze niet gehaast te werk gaat.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:12

Ik zou zelf de tijd niet zo zeer belangrijk vinden, meer de manier hoe de tijd gebruikt word.
Als er tijd is zou ik zeggen dat 2 uur ook wel gemiddeld is.
Ze komen vlug een borstel er over en vlug rijden en vlug de stal doen.
Ik zie dan liever dat ze de tijd goed en rustig benutten en mocht er niet veel tijd zijn dat ze dat van te voren zeggen en dan kiezen wat ze goed willen doen.
Het paard staat bij mij voorop en als ze dan aan het rijden zijn en het gaan bijvoorbeeld niet echt lekker en ze willen het goed afronden, maar daardoor geen tijd hebben om de stal te doen dan zou ik dat liever hebben dan dat alles gedaan is.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:28

Pffff hier ook nog steeds niemand gevonden....

ik weet dat wat ik zoek eigenlijk onmogelijk is maarjah.... ze moeten toch bestaan!

een meid van minimaal 15, met verantwoordelijkheids gevoel maar niet te groot en te zwaar. T'is namelijk maar een c pony....

moet van de week maar weer eens een nieuwe advertentie op bokt en mp zetten denk ik...

hangen jullie ook briefjes op bij de plaatselijke vereniging of ruitersportzaak?