Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Maar insinueren dat iemand die een hogere bijdrage vraagt dan dat je zelf gewend bent, dat dan doet omdat ie het niet kan betalen..
ChajaNoa schreef:ja het is nu geen veulen meer hoor haha
Marjoow schreef:Dat paard kan nog op zo'n hoog niveau rijden, 250 euro per maand is gewoon belachelijk veel geld.
En het is leuk dat je mijn woorden verdraait, maarre, dit slaat nergens op:Citaat:Maar insinueren dat iemand die een hogere bijdrage vraagt dan dat je zelf gewend bent, dat dan doet omdat ie het niet kan betalen..
Dat heb ik namelijk nérgens gezegd
ChajaNoa, zou je misschien je bericht willen wijzigen ipv zoveel berichten onder elkaar te posten?? Dat leest wat fijner
Marjoow schreef:De zin waarin zij aangeeft dat alles al gauw boven de €1000,- uitkomt doet insinueren dat ze de financiele hulp nodig heeft en het geen extraatje is bijvoorbeeld.
Nu is dat bij mijn verzorgpaard volgens mij ook wel zo, dat de eigenaresse het financiele extraatje "nodig" heeft, maargoed ik hoef niet het halve stalgeld te betalen
chelle_dora schreef:ChajaNoa schreef:ja het is nu geen veulen meer hoor haha
OohNakomeling bedoel je dan xD
Nouja die namen zeggen me niks :p Omdat ik niet meer me bezig hou ermeeHeb een vuilnisbakknol en die is leuk genoeg
Maar goed wat ik zeg, daar vraag ik een bijdrage voor en daar mag ook niet alles van de wereld mee. In vergelijking met de een zal ik dus ongetwijfeld te duur zijn, zoals dat Marjoow voor dat bedrag alle vrijheid van de wereld heeft, heeft mijn bijrijdster dat niet voor dat bedrag. Al zou ze 400 euro in de maand betalen dan had ze die vrijheid nog niet overigens
Maar ik ben dan ook een miep. Als zij Dora ook niet meer zou gaan rijden om wat voor reden dan ook, zou ik ook niemand meer erbij zoeken
chelle_dora schreef:ChajaNoa schreef:ja het is nu geen veulen meer hoor haha
OohNakomeling bedoel je dan xD
Nouja die namen zeggen me niks :p Omdat ik niet meer me bezig hou ermeeHeb een vuilnisbakknol en die is leuk genoeg
Maar goed wat ik zeg, daar vraag ik een bijdrage voor en daar mag ook niet alles van de wereld mee. In vergelijking met de een zal ik dus ongetwijfeld te duur zijn, zoals dat Marjoow voor dat bedrag alle vrijheid van de wereld heeft, heeft mijn bijrijdster dat niet voor dat bedrag. Al zou ze 400 euro in de maand betalen dan had ze die vrijheid nog niet overigens
Maar ik ben dan ook een miep. Als zij Dora ook niet meer zou gaan rijden om wat voor reden dan ook, zou ik ook niemand meer erbij zoeken
Marjoow schreef:Nou nee. nog steeds vind ik het raar om een.paard te hebben als je zelf de financiële middelen er niet voor hebt. al betekent dit niet dat ik daardoor een paard af zal.slaan. en ja er zit een groot verschil in 75 euro per maand en 250 euro per maand.
Maargoed jij vind het blijkbaar doodnormaal om iemand 250 euro te betalen om 2x in de week een paard te mogen rijden. ik vind het absurd hoog en getuigen van een.hoop lef om het überhaupt te vragen.
sallandval schreef:Sees schreef:DaphneC, de eigenaar heeft er niet altijd 'baat' bij en het is ook niet per definitie zo dat een eigenaar zelf geen tijd heeft (zoals al vaak te lezen was in dit topic).
Volgens mij is iedereen die deelneemt aan zo een constructie zonder er baat bij te hebben een beetje dom.
sallandval schreef:sneeuwpop schreef:Sallandval, ik heb bij een buurman de pony mogen verzorgen. Geloof echt niet dat hij er baat bij had. Hoefde niks te betalen. Later wel biks en de hoefsmid betaald, maar dat was uit eigen beweging (en belang).
Vind het niet netjes om hem en anderen daarom dom te noemen.
En voor sommige eigenaren is alleen de bijdrage het voordeel...
Dus geen winst, maar wat minder onkosten.
Al eens bedacht dat hij het misschien wel leuk vond om jou dat te laten doen? Dat is ook een vorm van 'baat hebben bij' imo. Voor veel mensen hier is het niet genóeg om een ander een plezier te doen dus willen ze een vergoeding erbij, maar dat wil niet zeggen dat iemand die geen geld vangt er geen baat bij heeft. Het is alleen een ander soort baat.
Marjoow schreef:Blax schreef:Hier in Oostenrijk ben je voor een maand stalling meteen 450 euro kwijt hoor. Daarbij had ik ook nog in en uit de wij voeren -50 euro, lessen en wedstrijden. Dus ik was in kwam in de maand al gauw boven de 1000 euro uit. Mijn bijrijderster betaalde 250 in de maand voor 2 keer per week. Natuurlijk stond ik wel op een top stalling en hoefde ze alleen te rijden en poetsen en had ze een hoog opgeleid paard te rijden. Maar hier vind je echt geen verzorgpaard waar je niet voor hoeft te betalen hoor. Er zijn gewoon genoeg mensen die bereid zijn ervoor te betalen.
250,- euro per maand voor 2x in de week rijdenhallelujah, jij durft
![]()
Sorry maar dat vind ik echt een belachelijk hoog bedrag. Hoe hoog je paard ook opgeleid isvoor dat bedrag kun je stalling voor een eigen paard betalen... Ook in Oostenrijk
![]()
En als jij het niet kan betalen zonder bijrijdster die zo'n enorm bedrag neerlegt, waarom heb je dan in godsnaam paarden? Want wat ga je dan doen als een van de paarden een blessure krijgt of een spoedoperatie moet hebben?
Een bijdrage, prima. Maar dit gaat toch wel heel erg ver hoor...
hyppolyte schreef:Zo he! Ik vind 250 euro ook een bezopen bedrag hoor, nu weet ik inderdaad niet hoe de prijzen verder liggen daar, maar kan me toch haast niet voorstellen dat het niet goedkoper kan. In principe betaalt een bijrijder dan gewoon ruim de helft van de stalling (die lag op 450 euro, die extra kosten zijn niet echt relevant), dat vind ik toch wel lichtelijk absurd. Kijk als ze daar zo gek zijn om het ervoor te betalen, prima, maar ik zou het er ook niet voor neertellen.
Maar mijn standpunt was al duidelijk, ik vind niet dat een bijrijdster hoeft op te draaien voor de onderhoudskosten, daar kies je zelf voor vind ik.
chelle_dora schreef:Ik zeg niet dat ik het doodnormaal vind, ik zou het zelf ook niet vragen, maar iemand zal vast zijn mening ervoor hebben.
Ik vind het een hoop lef om te roepen dat mensen die een bijrijdster hebben vanwege het financiële plaatje, geen paard moeten hebben maar er vervolgens zelf wel van zo'n situatie profiterenDat vind ik een hoop lef en ergens ook erg hypocriet.
Jij hebt mazzel in jouw geval, en als iemand anders 250 euro per maand vraagt én er iemand voor vindt; dan is dat toch prima? Daar voel jij toch niks van
myk_en_shant schreef:Er zijn ook genoeg eigenaren die het makkelijk zelf kunnen onderhouden, maar een bijdrage vragen om zo zeker te zijn dat de bijrijder blijft komen.
Hier ben ik één van, helaas vaak genoeg meegemaakt in de tijd dat ik het bijrijden gratis deed. De bijrijders dachten dat het vrijblijvend was.
Kijk zodra je zelf geen paard kan onderhouden en je wilt dmv een betalende bijrijder wel een paard kunnen kopen, begin je al in een verkeerde positie.
Aan dit soort constructies moet je niet eens aan willen beginnen, eigenaar niet, maar ook als bijrijder niet.
Dit is een doemscenario in de dop.
Maar als je al het paard hebt en je komt onverwachts in financiële moeilijkheden. En je wil je paard niet kwijt en je probeert van alles om je paard te kunnen houden.
Dan kan ik zeker inkomen dat een eigenaar een bijdrage, zoniet een halve stal vraagt.
Maar dit moet wel ik verhouding staan met wat je er voor terug krijgt.
En dan is het nog steeds aan de bijrijder, kan en wil ik dit betalen.
Kun je niet betalen, dan moet je verder zoeken.
Ik vind zelf nog steeds dat de eigenaar niet voor de hobby van een bijrijder hoeft te betalen.
Zolang bedrag en wat je er voor terug krijgt in verhouding staat, moet dit kunnen.
myk_en_shant schreef:Ik vind het absoluut liggen aan wat voor soort paard je hebt
Shanti één van m'n andere Haflingers hoef je echt geen manegeruiter zonder goede begeleiding erop te zetten. Shanti pikt bij de ruiters precies hun fouten eruit en neemt een loopje met ze en gaat flink klooien.