Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Een bijdrage, prima. Maar dit gaat toch wel heel erg ver hoor...
chelle_dora schreef:Ja, maar roepen dat de bijdrage wel heel ver gaat vind ik geen mening meer
Citaat:Een bijdrage, prima. Maar dit gaat toch wel heel erg ver hoor...
Het is maar net hoe je je mening verwoord natuurlijk.
Snap je argument van dierenartskosten ook niet.
Ik heb een ponypaard. Ik heb ook een (betalende) bijrijdster. En heel eerlijk? Ik heb echt geen 10.000 euro op m'n rekening staan hoor voor geval van nood, maar daar heb ik die bijrijdster óók niet voor, want dan had ik 3 jaar geleden wel een 'mede-eigenaar' gezocht
Vind dat zo'n dooddoener. Alsof iedereen met een huis ook een potje heeft om z'n huis direct opnieuw in te richten bij waterschade, brandschade of wat dan ook. Dan wachten we ook keurig op de verzekering omdat lang niet iedereen die centen heeft liggen![]()
Of iemand wel of niet een bijdrage vraagt heeft m.i. niets te maken met het dierenarts potje en heel eerlijk? Dat is ook écht de zaak niet van een bijrijdster of verzorger
hyppolyte schreef:Zo he! Ik vind 250 euro ook een bezopen bedrag hoor, nu weet ik inderdaad niet hoe de prijzen verder liggen daar, maar kan me toch haast niet voorstellen dat het niet goedkoper kan. In principe betaalt een bijrijder dan gewoon ruim de helft van de stalling (die lag op 450 euro, die extra kosten zijn niet echt relevant), dat vind ik toch wel lichtelijk absurd. Kijk als ze daar zo gek zijn om het ervoor te betalen, prima, maar ik zou het er ook niet voor neertellen.
Maar mijn standpunt was al duidelijk, ik vind niet dat een bijrijdster hoeft op te draaien voor de onderhoudskosten, daar kies je zelf voor vind ik.
ChajaNoa schreef:Ik vindt dat als jij bij je verzorgpaard uitmest en al het andere werk wat bij het hebben van een paard komt kijken levert, en dus niet alleen rijd, dat je geen geld hoeft te betalen.
dan zou het een mooie wissewerking kunnen zijn, jij levert werk en in ruil daarvoor als ''betalingen'' mag je op het paard rijden
chelle_dora schreef:maar wie zegt dat diegene de bijrijdster laat betalen omdat ze anders de stalling niet kan betalen?
Ik heb de betreffende bokker dat nergens zien zeggen?
Marjoow schreef:ChajaNoa schreef:Ik vindt dat als jij bij je verzorgpaard uitmest en al het andere werk wat bij het hebben van een paard komt kijken levert, en dus niet alleen rijd, dat je geen geld hoeft te betalen.
dan zou het een mooie wissewerking kunnen zijn, jij levert werk en in ruil daarvoor als ''betalingen'' mag je op het paard rijden
Nee dat vind ik dan weer niet. Kijk, als jij bij je paard moet uitmesten als in hele stal verschonen: Ja, dan mag er best minder betaald worden. Maar enkel drollen scheppen bijvoorbeeld vind ik niet heel apart om te doen. Net als voeren en vegen bijvoorbeeld, zijn gewoon standaard dingen die erbij horen.
Kijk ben je nou elke keer dat je komt ruim een uur bezig met uitmesten voeren en dergelijke ja dan word het anders. Maar even 10 minuten drollen scheppen, voer in de bak gooien en klaarzetten en aanvegen, nah kleine moeite toch??
chelle_dora schreef:Nee, dat maak jij eruit op. Misschien heeft ze wel een giga goed betaalde baan.
Maar omdat de eigenaresse van jouw verzorgpaard wél het financiële extraatje nodig hebt, dat is dan niet erg ,maar als een ander dat nodig heeft om de stalling te kunnen betalen wel. Dat vind ik persoonlijk dan weer meten met twee maten, enkel om dat ze niet de halve stalling vraagt.
Ik heb soms ook een goedkope maand met m'n stalling en dan betaalt m'n bijrijdster misschien in verhouding meer als de maand ervoor. Al heb ik soms ook een duurdere maand, dan betaalt ze weer minder
chelle_dora schreef:Ik zeg niet dat ik het doodnormaal vind, ik zou het zelf ook niet vragen, maar iemand zal vast zijn mening ervoor hebben.
Ik vind het een hoop lef om te roepen dat mensen die een bijrijdster hebben vanwege het financiële plaatje, geen paard moeten hebben maar er vervolgens zelf wel van zo'n situatie profiterenDat vind ik een hoop lef en ergens ook erg hypocriet.
Jij hebt mazzel in jouw geval, en als iemand anders 250 euro per maand vraagt én er iemand voor vindt; dan is dat toch prima? Daar voel jij toch niks van