Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:45

Wie ben jij om te bepalen of het bedrag te hoog is, als het je niet bevalt kijk je toch een deurtje verder, zij heeft een bijrijdster die het er wél voor over heeft :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:46

chelle_dora schreef:
Wie ben jij om te bepalen of het bedrag te hoog is, als het je niet bevalt kijk je toch een deurtje verder, zij heeft een bijrijdster die het er wél voor over heeft :+

Mag hier toch gewoon een mening geven over het bedrag wat er gevraagd word :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:48

Ja, maar roepen dat de bijdrage wel heel ver gaat vind ik geen mening meer :')
Citaat:
Een bijdrage, prima. Maar dit gaat toch wel heel erg ver hoor...

Het is maar net hoe je je mening verwoord natuurlijk.

Snap je argument van dierenartskosten ook niet.
Ik heb een ponypaard. Ik heb ook een (betalende) bijrijdster. En heel eerlijk? Ik heb echt geen 10.000 euro op m'n rekening staan hoor voor geval van nood, maar daar heb ik die bijrijdster óók niet voor, want dan had ik 3 jaar geleden wel een 'mede-eigenaar' gezocht :+

Vind dat zo'n dooddoener. Alsof iedereen met een huis ook een potje heeft om z'n huis direct opnieuw in te richten bij waterschade, brandschade of wat dan ook. Dan wachten we ook keurig op de verzekering omdat lang niet iedereen die centen heeft liggen :+
Of iemand wel of niet een bijdrage vraagt heeft m.i. niets te maken met het dierenarts potje en heel eerlijk? Dat is ook écht de zaak niet van een bijrijdster of verzorger :=

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:56

Een bijdrage leveren in het gebruik van een pony of paard en alle spullen er rondom vind ik eigenlijk vrij normaal. Op een manege rij je ook niet kosteloos. Het is ieder voor zich om wel of niet een bepaald bedrag te betalen wel vind ik dat het naar verhouding moet zijn.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:20

Zo he! Ik vind 250 euro ook een bezopen bedrag hoor, nu weet ik inderdaad niet hoe de prijzen verder liggen daar, maar kan me toch haast niet voorstellen dat het niet goedkoper kan. In principe betaalt een bijrijder dan gewoon ruim de helft van de stalling (die lag op 450 euro, die extra kosten zijn niet echt relevant), dat vind ik toch wel lichtelijk absurd. Kijk als ze daar zo gek zijn om het ervoor te betalen, prima, maar ik zou het er ook niet voor neertellen :n.
Maar mijn standpunt was al duidelijk, ik vind niet dat een bijrijdster hoeft op te draaien voor de onderhoudskosten, daar kies je zelf voor vind ik.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:23

chelle_dora schreef:
Ja, maar roepen dat de bijdrage wel heel ver gaat vind ik geen mening meer :')
Citaat:
Een bijdrage, prima. Maar dit gaat toch wel heel erg ver hoor...

Het is maar net hoe je je mening verwoord natuurlijk.

Snap je argument van dierenartskosten ook niet.
Ik heb een ponypaard. Ik heb ook een (betalende) bijrijdster. En heel eerlijk? Ik heb echt geen 10.000 euro op m'n rekening staan hoor voor geval van nood, maar daar heb ik die bijrijdster óók niet voor, want dan had ik 3 jaar geleden wel een 'mede-eigenaar' gezocht :+

Vind dat zo'n dooddoener. Alsof iedereen met een huis ook een potje heeft om z'n huis direct opnieuw in te richten bij waterschade, brandschade of wat dan ook. Dan wachten we ook keurig op de verzekering omdat lang niet iedereen die centen heeft liggen :+
Of iemand wel of niet een bijdrage vraagt heeft m.i. niets te maken met het dierenarts potje en heel eerlijk? Dat is ook écht de zaak niet van een bijrijdster of verzorger :=

Nouja ik vind gewoon dat als jij iemand nodig hebt die zo'n bedrag betaald omdat je anders de stalling van je paard niet eens kan betalen, je geen paard hoort te hebben.

hyppolyte schreef:
Zo he! Ik vind 250 euro ook een bezopen bedrag hoor, nu weet ik inderdaad niet hoe de prijzen verder liggen daar, maar kan me toch haast niet voorstellen dat het niet goedkoper kan. In principe betaalt een bijrijder dan gewoon ruim de helft van de stalling (die lag op 450 euro, die extra kosten zijn niet echt relevant), dat vind ik toch wel lichtelijk absurd. Kijk als ze daar zo gek zijn om het ervoor te betalen, prima, maar ik zou het er ook niet voor neertellen :n.
Maar mijn standpunt was al duidelijk, ik vind niet dat een bijrijdster hoeft op te draaien voor de onderhoudskosten, daar kies je zelf voor vind ik.

Verschilt denk ik per regio maar naar mijn weten is Oostenrijk écht niet duurder dan Nederland. Goedkoper eerder...

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:25

Ik vindt dat als jij bij je verzorgpaard uitmest en al het andere werk wat bij het hebben van een paard komt kijken levert, en dus niet alleen rijd, dat je geen geld hoeft te betalen.
dan zou het een mooie wissewerking kunnen zijn, jij levert werk en in ruil daarvoor als ''betalingen'' mag je op het paard rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:27

maar wie zegt dat diegene de bijrijdster laat betalen omdat ze anders de stalling niet kan betalen?

Ik heb de betreffende bokker dat nergens zien zeggen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:28

ChajaNoa schreef:
Ik vindt dat als jij bij je verzorgpaard uitmest en al het andere werk wat bij het hebben van een paard komt kijken levert, en dus niet alleen rijd, dat je geen geld hoeft te betalen.
dan zou het een mooie wissewerking kunnen zijn, jij levert werk en in ruil daarvoor als ''betalingen'' mag je op het paard rijden :)

Nee dat vind ik dan weer niet. Kijk, als jij bij je paard moet uitmesten als in hele stal verschonen: Ja, dan mag er best minder betaald worden. Maar enkel drollen scheppen bijvoorbeeld vind ik niet heel apart om te doen. Net als voeren en vegen bijvoorbeeld, zijn gewoon standaard dingen die erbij horen.

Kijk ben je nou elke keer dat je komt ruim een uur bezig met uitmesten voeren en dergelijke ja dan word het anders. Maar even 10 minuten drollen scheppen, voer in de bak gooien en klaarzetten en aanvegen, nah kleine moeite toch??

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:31

chelle_dora schreef:
maar wie zegt dat diegene de bijrijdster laat betalen omdat ze anders de stalling niet kan betalen?

Ik heb de betreffende bokker dat nergens zien zeggen?

De zin waarin zij aangeeft dat alles al gauw boven de €1000,- uitkomt doet insinueren dat ze de financiele hulp nodig heeft en het geen extraatje is bijvoorbeeld.

Nu is dat bij mijn verzorgpaard volgens mij ook wel zo, dat de eigenaresse het financiele extraatje "nodig" heeft, maargoed ik hoef niet het halve stalgeld te betalen :=

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:32

Marjoow schreef:
ChajaNoa schreef:

Nee dat vind ik dan weer niet. Kijk, als jij bij je paard moet uitmesten als in hele stal verschonen: Ja, dan mag er best minder betaald worden. Maar enkel drollen scheppen bijvoorbeeld vind ik niet heel apart om te doen. Net als voeren en vegen bijvoorbeeld, zijn gewoon standaard dingen die erbij horen.

Kijk ben je nou elke keer dat je komt ruim een uur bezig met uitmesten voeren en dergelijke ja dan word het anders. Maar even 10 minuten drollen scheppen, voer in de bak gooien en klaarzetten en aanvegen, nah kleine moeite toch??

als je verder leest zie je ook staat: uitmesten en ander werk wat geleverd moet worden..
wij houden de bak namenlijk zelf bij, en staan we met scheppen zelf de bak om te ploegen..
de hele wei zijn we aan het mesten, er komt meer bij kijken dan alleen het mesten.
en zo zijn er nog wel meer dingen en zwaar werk wat er gebeurt moet worden, zoals bijv ook het schoonmaken van de hele stallen ramen zemen enzovoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:34

Nee, dat maak jij eruit op. Misschien heeft ze wel een giga goed betaalde baan.

Maar omdat de eigenaresse van jouw verzorgpaard wél het financiële extraatje nodig hebt, dat is dan niet erg ,maar als een ander dat nodig heeft om de stalling te kunnen betalen wel. Dat vind ik persoonlijk dan weer meten met twee maten, enkel om dat ze niet de halve stalling vraagt.

Ik heb soms ook een goedkope maand met m'n stalling en dan betaalt m'n bijrijdster misschien in verhouding meer als de maand ervoor. Al heb ik soms ook een duurdere maand, dan betaalt ze weer minder :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:40

chelle_dora schreef:
Nee, dat maak jij eruit op. Misschien heeft ze wel een giga goed betaalde baan.

Maar omdat de eigenaresse van jouw verzorgpaard wél het financiële extraatje nodig hebt, dat is dan niet erg ,maar als een ander dat nodig heeft om de stalling te kunnen betalen wel. Dat vind ik persoonlijk dan weer meten met twee maten, enkel om dat ze niet de halve stalling vraagt.

Ik heb soms ook een goedkope maand met m'n stalling en dan betaalt m'n bijrijdster misschien in verhouding meer als de maand ervoor. Al heb ik soms ook een duurdere maand, dan betaalt ze weer minder :+

Ligt er aan hoe veel geld het is en wat je er voor terug krijgt. Ik weet niet of je uberhaupt mijn berichten leest, maar 75 euro voor 4/5x in de week rijden en álles kunnen doen of 250 euro voor 2x in de week??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:43

Marjoow; en ik vraag me af of jij de mijne leest.

Jij geeft aan dat iemand die een bijrijdster heeft om financieel gezien een beetje ontlast te worden, niet aan paarden had moeten beginnen. Maar de eigenaresse van jouw verzorgpaard doet het wel, en dan is het niet erg. Of het dan om 50, 100, of 800 euro gaat, financieel je paard niet meer zelf kunnen onderhouden en daar een bijrijdster voor hebben is volgens jouw berichten not done.

Ik weet heus wel wat jij betaalt per maand en dat jij daar alles mee mag, en dat is een hele leuke win-situatie voor jou. Maar als een ander daar meer voor vraagt, meer beperkingen heeft/oplegt én dat ook nog voor elkaar krijgt, dan is dat toch het goed recht?

Misschien is haar paard wel een of ander GP top paard of iets gerelateerd daaraan. is toch iets anders dan een recreatiefjordje (en niks tegen recreatiepaarden, want heb zelf ook een hobbelpony). Maar ik snap wel dat je daar andere mensen met een andere insteek voor zoekt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:19

Nou nee. nog steeds vind ik het raar om een.paard te hebben als je zelf de financiële middelen er niet voor hebt. al betekent dit niet dat ik daardoor een paard af zal.slaan. en ja er zit een groot verschil in 75 euro per maand en 250 euro per maand.

Maargoed jij vind het blijkbaar doodnormaal om iemand 250 euro te betalen om 2x in de week een paard te mogen rijden. ik vind het absurd hoog en getuigen van een.hoop lef om het überhaupt te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:21

Ik zeg niet dat ik het doodnormaal vind, ik zou het zelf ook niet vragen, maar iemand zal vast zijn mening ervoor hebben.

Ik vind het een hoop lef om te roepen dat mensen die een bijrijdster hebben vanwege het financiële plaatje, geen paard moeten hebben maar er vervolgens zelf wel van zo'n situatie profiteren :+ Dat vind ik een hoop lef en ergens ook erg hypocriet.
Jij hebt mazzel in jouw geval, en als iemand anders 250 euro per maand vraagt én er iemand voor vindt; dan is dat toch prima? Daar voel jij toch niks van :+

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:22

voor die 250 euro per maand kan je net zo goed een paard op een manege leasen +:)+
kun je nog vaker rijden ook!
Laatst bijgewerkt door Cajushe op 09-04-14 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:24

en als jij financiele problemen hebt, en toch besluit om een paard te nemen (dat is dnek ik waar marjow op doelt, niet op het feit dat als je al een paard hebt, en dan in financiele problemen komt) mara als je dan toch besluit een paard te nemen ondanks dat je weet dat ej financiele problemen hebt, is dat echt ontzettend onverantwoord, als je bijrijder meebetaald, en die financiele steun opeens wegvalt, kan je je paard niet meer onderhouden, en moet je het misschien zelf weg doen! voor paard en ruiter beide geen leuke ervaring!

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:26

bovendien is dit topic geopend om een mening over het onderwerp te geven... dus of je er nou wel of geen last van hebt.. het gaat hier om het uiten van een mening !

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:31

chelle_dora schreef:
Ik zeg niet dat ik het doodnormaal vind, ik zou het zelf ook niet vragen, maar iemand zal vast zijn mening ervoor hebben.

Ik vind het een hoop lef om te roepen dat mensen die een bijrijdster hebben vanwege het financiële plaatje, geen paard moeten hebben maar er vervolgens zelf wel van zo'n situatie profiteren :+ Dat vind ik een hoop lef en ergens ook erg hypocriet.
Jij hebt mazzel in jouw geval, en als iemand anders 250 euro per maand vraagt én er iemand voor vindt; dan is dat toch prima? Daar voel jij toch niks van :+

Nee ik voel er nu niks van, omdat het in Oostenrijk gebeurt. Gebeurt dit zo in Nederland en meer eigenaren bedenken dat ze de hoofdprijs wel kunnen gaan vragen, stort de "markt" voor de verzorgpaarden compleet in en zul je nóg moeilijker een bijrijdpaard vinden. Dus er zit wel degelijk iets achter. Er is altijd wel een gek te vinden die zo onwetend is zodat je daar flink misbruik van kan maken.

En je mag het best hypocriet vinden. Ik vind het nog steeds erg raar om een paard te hebben die je eigenlijk niet kan betalen. Maar dan nog zit er een verschil in €75,- per maand betalen voor een paard waar je letterlijk alles mee kan en mag wat nog niet eens de helft van het stalgeld is, dan een paard waar je €250,- per maand voor betaalt, wat meer dan de helft van het stalgeld is én waarbij je maar 2x in de week mag komen. Dáár zit t m nu juist in. Prijs/kwaliteit/kwantiteit. Tis heel simpel...

En daarbij weet ik het ook niet zeker, kan ook best zijn dat de eigenaresse van Winston het geld in een potje steekt om te sparen voor eventuele dierenartskosten ;)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:34

Als ik voor 2x per week 250 euro per maand op bijvoorbeeld een paard als Salinero kwa niveau mag rijden zou ik het zeker overwegen :D . Voor 250 euro een ongetalenteerd manegepaard voor de hele week zou ik weer minder interessant vinden. Ieder zo zijn ding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:35

Dat is ook zo, het is uiten van een mening, maar hij kan wel iets respectvoller. Marjoow presenteerde het eerste bericht over die 250 euro als een feit (in mijn ogen) en in de berichten daarna nuanceerde dat ietsje.

Ik vind een bijrijdster 'nemen' omdat je het anders niet red ook absoluut not done hoor, en hier is de bijdrage onlangs in een zadel gegaan :+
Tuurlijk, heb ik zelf op de lange termijn ook profijt van, een ander zadel. Maar nu is het zadel er ietsje eerder ondanks dat ik zelf absoluut niet zo gek veel rijd (1x in de 2 weken ofzo, en daar was het oude zadel nog prima voor geschikt).
Ben het er geheel mee eens dat als je het paard maandelijks niet meer kan betalen (en dan heb ik het dus niet over onverwachte dierenartskosten) dat een bijrijdster absoluut geen oplossing is, want die kunnen inderdaad wegvallen en dan heb je nog niks. Dus daar ben ik het mee eens. Maar insinueren dat iemand die een hogere bijdrage vraagt dan dat je zelf gewend bent, dat dan doet omdat ie het niet kan betalen.. :=

Edit: en Marjoow, je zegt het zelf al; prijs/kwantiteit/kwaliteit. Wat ik al zei, wie weet is het een paard op een belachelijk mooi niveau, dat is dus al wat anders dan een recreatief paardje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-14 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:37

ik betaal niks voor mijn verzorgpaard, en die van mij is een veulen van Krunch de Breve..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:38

ChajaNoa schreef:
ik betaal niks voor mijn verzorgpaard, en die van mij is een veulen van Krunch de Breve..

Maar dat is een veulen zoals je zelf al zegt. Kan je weinig mee :+

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:39

nee als iemand een hogere bijdrage vraagt betekent het idd niet dat diegene het niet kan betalen, ben ik met je eens