Collie2008 schreef:Breghje schreef:Ik ga hier toch even tegenin, bij mij is het dus wél zo dat ik de eigenaar help, als ik niet kom staan de paarden stil omdat zij alleen rijden niet leuk vind en het dus ook niet doet. Er zijn dus wel degelijk eigenaren die om die reden een bijrijdster zoeken/tegenkomen, dus dan vind ik het weer een beetje schijnheilig om te zeggen dat een bijrijder de eigenaar totaal niet helpt. Je helpt elkáár. EN ja, ik rijd graag, en zij ook dus hebben we sámen lol van de paarden. Wat overigens ook door haar al mijn paard genoemd wordt. Dus zou ik ermee willen stoppen dan weet ik dat de paarden weer stil komen te staan....
Jij bent toch gaan bijrijden met als 1e doel dat jij wilt paardrijden? Of wilde je eigenlijk niet perse iets met paarden doen, maar wilde je zo graag helpen dat je het bijrijden erbij hebt geaccepteerd?
Een paard bijrijden doe je 9 van de 10 x uit eigen belang. Omdat je zelf wilt rijden. Wil niet zeggen dat je een eigenaar of dier daar ook een plezier mee kan doen. Maar goed.
Mij is het paard aangeboden omdat mijn eigen paard ingeslapen was, en zij wist hoeveel ellende ik ermee had gehad, en zij wilde dat ik lekker kon gaan genieten van haar paarden sámen met haar. Ik ben dus NIET zelf op zoek gegaan naar een bijrijdpaard

Dus ja, ik doe zowel het paard als de eigenaar een plezier in mijn specifieke geval. En daar hebben we samen zoals je kan lezen, heel veel plezier in.
En als een eigenaar geen plezier of hulp of profijt heeft van een bijrijder, dan neem ik aan dat ze de bijrijder heel erg snel wieberen

Edit, en ik betaal er ook nog eens niks voor ook!!