Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:56

Mijn nieuwe bijrijdster komt 3 of 4 dagen en gaat € 70,- betalen. Dit was al het maximale wat ze hier willen betalen voor een paard. Ga ik meer vragen krijg je niemand...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:38

CoRiNa1983 schreef:
Ik vind altijd dat als men geld vraagt voor rijden/verzorgen dan heb je als verzorgster/bijrijder ook meer inspraak als dat je niet mee betaald en gratis mag rijden/verzorgen, daarom zou ik ook nooit willen dat mijn verzorgster/bijrijder gaat mee betalen aan stalgeld, wel vind ik het normaal dat er gelest wordt op eigen kosten en dan minimaal 1 x per maand, vaker lessen mag altijd natuurlijk.
Lessen is ook in het voordeel van bijrijder/verzorgster want je wordt er zeker nooit stommer van.
ik betaal €20 per uur voor privéles aan huis, maar vind €27 per uur niet super veel.

Ondernemers vragen al snel €35 tot 40 per uur en dan heb ik het over de ondernemer in het algemeen.

Om hier even op in te gaan. Ik vind niet dat als er betaald word dat ze meer inspraak hebben. Je hebt alleen als eigenaar een bepaalde verplichting na te komen. Je betaald voor te rijden. Je kunt dus als eigenaar niet zeggen vandaag lekker weer dus ga ik zelf. Als iemand voor niets komt rijden kan je natuurlijk bellen dat ze die dag niet kunnen rijden en dat je zelf het paard pakt.
Maar verder inspraak vind ik niet. Ze betalen om zoveel keer per week te rijden op vaste dagen. Dat is waar ze voor betalen. Het is natuurlijk wel zo dat mocht je het paard willen verhuizen je de bijrijder tijdig op de hoogte moet stellen zodat ze kunnen kiezen de maand erop mee door te gaan of te stoppen. Je kan niet zomaar het paard onder hun kont vandaan halen en verhuizen.
Maar op zich is dat natuurlijk ook zo netjes om iemand op de hoogte te houden als ze niet betalen. Dus in dat opzicht vind ik er niet zoveel verschil in zitten. Is gewoon het fatsoen wat je als eigenaar hoort te hebben.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:17

Idd meer inspraak hebben vind ik ook niet dat je dat krijgt als je er voor gaat betalen.
Het is en blijft het paard / pony van de eigenaar en blijft dus eindverantwoordelijke voor het dier.

Maar als eigenaar heb je wel de verantwoordelijkheid om de (betalende) verzorgster in te lichten bij veranderingen.

Communicatie tussen eigenaar en verzorgster / bijrijder is erg belangrijk.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:02

Ik vind niet dat als de verzorgster niet betaalt, je dan zomaar op bepaalde dagen je paard kan "op eisen", tenzij je dit aan het begin hebt aangegeven uiteraard.

Ik hoef niet perse een betalende bijrijdster (geef ook altijd aan dat een goede bijrijdster belangrijker is dan het geld als ze naar de bijdrage vragen), maar een betalende bijrijdster gaat wel voor een niet-betalende (als ze vergelijkbaar zijn dan).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:13

Ladyson schreef:
Ik vind niet dat als de verzorgster niet betaalt, je dan zomaar op bepaalde dagen je paard kan "op eisen", tenzij je dit aan het begin hebt aangegeven uiteraard.

Ik hoef niet perse een betalende bijrijdster (geef ook altijd aan dat een goede bijrijdster belangrijker is dan het geld als ze naar de bijdrage vragen), maar een betalende bijrijdster gaat wel voor een niet-betalende (als ze vergelijkbaar zijn dan).

En waarom vind je dat het niet zou kunnen? De verzorger die dagen op gaat eisen terwijl ze gratis mag komen rijden die kan toch weer gelijk rechtsomkeert maken hoor bij mij dan.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:29

Ik ga zaterdag bij mijn 'toekomstige' verzorgpaard kijken. :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:40

Leuk, succes :)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:38

Pfff... Na een half jaar zoeken nog steeds niks! in die 6 maandjes heb ik maar 2 geschikte paarden gevonden, waarvan ik nooit antwoord heb gekregen. Tja, blijven zoeken dan maar! :\

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:03

Pff... Wat jammer is dat toch altijd, mensen reageren wel op mijn advertentie maar het is altijd te ver.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:10

Balen zeg! Achja never give up! :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:14

Nee dat zeker niet. Mocht iemand in de buurt van Gulpen of Nachbarheid in Duitsland wat zoeken, dan zou ik jullie email aan deze mensen door kunnen geven. Zo zou er toch nog iemand wat aan kunnen hebben.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:48

Ik woon in Havert DL.. Maar bij Sittard.
Dus wat te ver weg. Succes met zoeken!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:55

Op stal wennekers zoekt een stalgenootje een lieve gevoelige ruiter voor een jonge PRE merrie. Sensibel dier, maar wel eerlijk!!

Tsjerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:10

Natuurlijk snap ik niet heel veel van bokt, ik ben dan al wel jaren lid maar zit er niet zo vaak achter. Nu mijn vraag.. Ik wil graag een berichtje op bokt plaatsen dat ik een verzorgpony zoek, waar moet ik dit plaatsen. Haha xd

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:20

Bij het onderdeel "markt" onder het kopje "bijrijders en verzorgers" aan de rechterkant van het schema.

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:19

Ik zoek nog een bijrijder in Nijkerk! Het liefst 14/15 jaar oud, omdat ik zelf ook maar 14 ben :D

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:23

RSJami dit hoort hier niet thuis, maar op de Bokt Markt! :)

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:25

Lumea schreef:
RSJami dit hoort hier niet thuis, maar op de Bokt Markt! :)

Whoops sorry :D Ik heb ook een advertentie op de bokt markt

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:12

Oef, krijg nu 2 reacties in 1 keer, de ene weet ik niet zeker of het te ver weg is, maar dat lijkt me echt heel leuk, is op een trainingsstal.
En de andere is een shetlander veel dichterbij en dan kan ik van de zomer haar haflinger ook rijden als dat klikt, maar nu weet ik het even niet.
Ik denk dat ik ook even met mn moeder ga overleggen over wat dan beter is. Ik denk dat ik van die trainingsstal in ieder geval wel meer leer.

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:28

ik heb er net een gevonden :) een haflinger van 8, een ruin :)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:50

Nou... Net weer eventjes gemaild, als dit ook niks word weet ik het ook niet meer. Dit was echt het laatste wat ik kon vinden in mijn omgeving. Ik ken nog een paar weides waar een paar paarden staan, voor de rest heb ik echt geen flauw idee meer waar ik anders een leuk beestje vandaan haal. Het liefst wil ik natuurlijk een eigen paard, maar (helaas!!) hebben we geen geldboom in de tuin staan. Misschien is leasen een idee?
Ik ga de laatste weides en advertenties nog even af, en anders tja... :\ Blijven zoeken dan maar!!

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:54

lolove schreef:
Nou... Net weer eventjes gemaild, als dit ook niks word weet ik het ook niet meer. Dit was echt het laatste wat ik kon vinden in mijn omgeving. Ik ken nog een paar weides waar een paar paarden staan, voor de rest heb ik echt geen flauw idee meer waar ik anders een leuk beestje vandaan haal. Het liefst wil ik natuurlijk een eigen paard, maar (helaas!!) hebben we geen geldboom in de tuin staan. Misschien is leasen een idee?
Ik ga de laatste weides en advertenties nog even af, en anders tja... :\ Blijven zoeken dan maar!!

Mijn vriendin woont in Almere met haar pony! Ze zoekt niet echt een verzorgster, maar ze vindt het altijd leuk als je haar iedere zaterdag komt helpen ofzo! Je kan het proberen..

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:57

RSJami schreef:
lolove schreef:

Mijn vriendin woont in Almere met haar pony! Ze zoekt niet echt een verzorgster, maar ze vindt het altijd leuk als je haar iedere zaterdag komt helpen ofzo! Je kan het proberen..

Bedankt!
Dat lijkt me inderdaad ook wel wat!
Heeft ze bokt of iets anders hoe ik haar kan bereiken? :)

maxima100302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:57

In manege pentrop in hengelo kan jr verzorgen gratis . Als je er lessen volgt ten minste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 07:58

Dat is bij ons (Waar ik eerst reed) ook maar lang niet zo leuk als een verzorgpony/bijrijdpony die van een eigenaar is, je mag alleen maar poetsen en af en toe buiten stappen.