Anke schreef:Iemand die hetzelfde niveau heeft of hoger dan de eigenaar, vind ik een heel ander verhaal.
Ik krijg ook betaald om paarden voor een ander te rijden of te corrigeren. Echter hebben de meeste
ruiters met rijdtalent een eigen paard of rijden voor een eigenaar de paarden. (vaak voor verkoop)
Dus voor die ene procent, zou ik niet een advertentie helemaal aanpassen, diegene kan altijd zelf een berichtje sturen.
Daarin onderbouwt waarom hij/zij wel een aanwinst zou zijn, maar niet bereid is een bijdrage of een kleinere bijdrage te betalen.
Als je gratis rijdt, heb je mijn inziens ook verder geen 'rechten', als je een bijdrage betaalt, dan is er toch ook een soort van plicht tussen eigenaar en bijrijder.
Zoals eerder al eens genoemd, dan zijn de bijrijder dagen 'heilig' en heb je als eigenaar gewoon pech.
Als iemand niets wil meebetalen, zou ik die persoon ook gewoon op een dag als ik wil rijden afzeggen en zelf rijden.
Bij een betalende bijrijder kun je dat mijn inziens gewoon niet maken.....dus er is wel verschil in hoe je als eigenaar daar tegenover kan staan.
Ik ben echt niet zo'n heel groot talent, maar goed ja, het is niet beginnersniveau en ik neem les.
Mocht er dan de dag zelf afgebeld worden dat ik niet mag rijden omdat de eigenaar wil, dan zou het toch een probleem worden hoor. Ik ga vier a vijf keer per week, qua investering vind ik dat net zoveel waard als betalen...
Ik wil ook helemaal geen paarden rijden voor verkoop omdat ik wel graag wil opbouwen met een paard.
En een eigen paard vind ik momenteel onzin want ik kan altijd ergens een paard rijden, voor niets.
Veel mensen willen een eigen paard dat lekker te rijden is en ook nog eens telkens vooruitgaat qua kunnen, ja daarvoor moet er wel voldoende getraind worden en niet iedereen heeft daarvoor tijd. Dan is een ruiter die ook rijdt wel zo prettig.
En aangezien ik dat win win vindt, zou ik daar niet zo heel erg veel voor willen betalen naast de inzet die ik al doe (niet dat ik niets zou willen bijdragen hoor zeker niet).
ik hoop alleen dat verzorgsters en bijrijders niet gezocht worden omdat het de eigenaren anders toch te duur is.