Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:52

Marocje: Ooh dat wist ik niet, als dat in je advertentie komt myk-en-shant, is het al veel duidelijker. Maar wat is 27 euro veel := Als dat bij de omgeving hoort snap ik het wel hoor :D maar bij ons in Friesland is het goedkoper :P Alleen het is er wat moeilijker om een verzorgpony te vinden (of bijrijdpaard) :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:54

Als je dat al veel vind, op de manege hier in de buurt vragen ze 30 euro voor een half uur :D

En natuurlijk vind je wel instructrices die goedkoper zijn. Maar deze hebben geen verzekering lopen en doen het naast hun werk.
En voor mij is het mijn werk.
Laatst bijgewerkt door myk_en_shant op 30-01-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:55

Mijn vorige manege was 60 euro p/m...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:15

Als tip heb ik dat de "drempel" vrij hoog is om je advertentie te bekijken. Zet de link in je onderschrift zodat het makkelijk aan te klikken is en zet de foto's in de advertentie ipv in je profiel. Dit is wel een beetje gezeur om niks, maar dit is het enige wat ik kan toevoegen!

En uhm ja verder, ik zou niet zo graag les van de eigenaresse krijgen. Dat zou mij afschrikken, ongeacht hoe goed jij les geeft, ik betwijfel jouw kwaliteiten niet :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:21

Iemand die het te duur vindt...is het vaak gewoon niet waard.
Vergis je niet...velen zoeken gewoon een gratis plek om te rijden.
Zodat ze van de manegekosten af zijn.
Die ene echte betrokken bijrijder laat zich niet zo makkelijk afschrikken.
Jij biedt iets moois en betaalbaars aan met veel mogelijkheden.
Komt vast nog wel de juiste match.
Ik heb vroeger geen bijdrage gevraagd.
Betrokkenheid laat dan vaak ook te wensen over.
Als er betaald wordt, komen ze vaak wel op alle afgesproken dagen. Is een enorm verschil in betrokkenheid.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:22

Anke schreef:
Als er betaald wordt, komen ze vaak wel op alle afgesproken dagen. Is een enorm verschil in betrokkenheid.

Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn ook mensen die graag bij paarden willen zijn en voor paarden willen zorgen en graag verder komen in het rijden, maar het nou eenmaal niet kunnen betalen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:24

Anke schreef:

Ik wil ook best betalen, beetje sneu voor de eigenaar als je een paard helemaal gratis kunt rijden, terwijl de eigenaar de stallingskosten etc. moet betalen. Maar ik wil geen 50 euro betalen voor 2 keer per maand rijden (dat is een voorbeeld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:26

Er zijn geen mensen die 50 euro vragen voor 2 keer per maand hoor :+ Maar stel dat er 100 euro wordt gevraagd voor 2 keer per week rijden, vind ik dat toch echt te duur, ongeacht de faciliteiten.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:27

Yezzi schreef:
Er zijn geen mensen die 50 euro vragen voor 2 keer per maand hoor :+ Maar stel dat er 100 euro wordt gevraagd voor 2 keer per week rijden, vind ik dat toch echt te duur, ongeacht de faciliteiten.

Was ook een voorbeeld hoor :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:23

Ik vind het ook wel logisch dat je moet betalen om te rijden. Maar als het te veel is kan ik het niet betalen. En heb geen tijd om te werken als ik het paard genoeg aandacht wil geven en niet alles gehaast moet doen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:55

Haha ik las gewoon 2x per week ipv maand..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:06

Ik betaal 15 euro voor 3 kwartier (wat soms kosteloos uitloopt als het niet goed gaat) privé les aan huis.
ik schrik van de prijzen die hier genoemd worden.. De dubbele prijs voor de helft les :oo

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:34

Ik vind dat er vaak negatief wordt gesproken over een eigenaar die een bijdrage vraagt.
Dan wordt bijv gezegd: Als ze het niet alleen kan betalen, moet ze geen paard nemen of ze heeft ons nodig want zelf heeft ze niet genoeg tijd/geld... en zulk soort dingen.
Als ik kijk naar een eigenaar: deze heeft op de eerste plaats het dier gekocht, heeft alle spullen aangeschaft, alle onderhoudskosten, risico's en bijkomende kosten.
Deze is bereid zijn paard/pony te delen met iemand die om wat voor een reden dan ook zelf geen eigen paard/pony kan betalen of wil aanschaffen.
Zo biedt de eigenaar een ander dus de mogelijkheid om (in verhouding) tegen een klein bedrag toch mee te kunnen genieten van een 'eigen paard'.
Als er een klik is, heb je gezellig samen een paard dat je deelt...waar je een band mee op kunt bouwen en verder mee kunt komen.
Lijkt mij een ideale kans voor iemand die budgettair gezien niet meer dan 50/100 euro per maand aan de paardenhobby wil/kan besteden.
Als iemand een paar per week flink mee komt helpen, klussen/voeren/mesten enzo, denk ik dat elke eigenaar best ervoor openstaat
om daar een leuke activiteit tegenover te willen zetten. Lijkt me verder ook geen probleem als je een bijdrage in natura geeft ipv euro's.
Echter een paar drollen eruit wippen en dan verwachten dat je gratis mag rijden, want je hebt toch wel flink wat gedaan...tja...
Kan de eigenaar dus steeds al zijn tijd in verzorging en onderhoud stoppen en jij lekker poetsen en gratis rijden.
Lijkt me niet helemaal reëel...wil je de lusten, dan horen de lasten er ook bij. Tenzij je flink meebetaalt, dan kun je vaak voor vrijwel alleen lusten meedoen.
Als de eigenaar 250,-/maand betaalt voor all-inn stalling, jij komt 2 of 3 keer per week, lijkt me 100,- niet meer dan netjes om mee te betalen. Is nog niet eens de helft van het stalgeld, laat staan alle overige kosten.
Duur? Tja een paard is nu eenmaal duur...iedereen heeft daar een eigen keuze in. Maar ga dan niet een eigenaar afkraken omdat deze een vergoeding vraagt en jij dat belachelijk vindt. Bovendien wordt genoemd 'zoveel kan ik niet betalen'.
Een eigenaar moet ook werken om het paard te kunnen onderhouden, dus als je graag zoiets zou willen doen, neem gewoon een (bij)baantje.
Of zoek verder naar iemand waar je wel gratis heen mag gaan en waar je wel gratis mag rijden. Die keuze staat iedereen vrij.

Ik heb vroeger gratis verzorgd en gereden, daar tegenover stond wel dat ik ook de verzorging op me nam.
Soms zelfs voor 80%.
Dat is wat anders dan 1 of 2 keer per week willen komen 'helpen' en dan gratis rijden.
De instelling van tegenwoordig is bij velen 'over het paard getild'....verplaats jezelf eens meer in een ander (andere kant)
Overigens vind ik dat aan verzorgen geen kosten verbonden mogen zitten. Het kost je als eigenaar wel even wat tijd om verzorgsters in te werken.
Echter heb je er daarna ook profijt van en de dieren worden goed verzorgd, gepoetst en krijgen extra aandacht.
Sinds kort ben ik gestart met verzorgsters, ik ben vooraf heel duidelijk en geef aan wat ze wel / niet kunnen verwachten.
Dat is niet voor iedereen weggelegd, des te beter...zo hou ik alleen de juiste verzorgsters over!

Heel lang verhaal...met de essentie....kijk verder dan je neus lang is....kijk wat bij jezelf past en ga niet 'klagen' over een ander.
Maak je eigen keuze die past bij hetgeen jij wilt/vindt/kan....en ga daar dan voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:38

Ik snap wat je bedoelt, maar sommige eigenaren vragen echt belachelijk veel geld.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:40

Yezzi schreef:
Ik snap wat je bedoelt, maar sommige eigenaren vragen echt belachelijk veel geld.

gewoon verder zoeken of bespreken.... Laat een eigenaar anders uitleggen waarom hij voor een bepaald bedrag gekozen heeft.
Leg ook jouw kant uit waarom je wel interesse hebt, maar dat het budget de drempel is waarom het niet kan/lukt/gaat.
Als je erover praat, krijg je meer helderheid en wie weet komt er wel een andere 'oplossing'. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:02

Belachelijk veel geld, zal ook maar net in verhouding zijn tot wat je wil betalen en tot wat het paard kost. Zoals Anke al aangeeft; als je 3x in de week mag rijden, en het stalgeld is 250 euro, is 100 euro dan een hoop geld? Je hebt toch zo goed als de helft van de week 't paard of niet? Dat je het zelf niet op kan hoesten, betekent natuurlijk niet dat het te veel geld is.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:08

Ja dat heb ik dus ook. Ik kan 70 per maand betalen, alleen zijn ze allemaal duurder...
Ben nu wel bezig met me rijbewijs, dan kan ik in een iets groter gebied zoeken.

100 euro als stal geld 250 is? Dat vind ik echt veel. Als je 2 keer komt van de 7dagen in een week ga ik echt niet meer dan 71 betalen (250/7=×2=71).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:53

Ik vind dat een mooie theoretische berekening.
Zelfs manegepaarden lopen geen 7 dagen per week.
Ik zou mijn paard in training ca 3/4 keer rijden
en dan 1/2 keer longeren en denk toch wel 2 vrije dagen zal aanhouden.
Moet wel goed voor het paard blijven.
Dat even over een berekening. Zou dus uitgaan van max 5/6 traindagen in de praktijk.

Dat je 70,- genoeg vindt, is toch prima.
Er zijn ook nog andere dingen die genoeg kosten.
Zoals bijv jouw rijbewijs...erg belangrijk!
Zoiets kun je toch ook uitleggen en dan overleggen.
Vaak is een bijdrage een richtlijn. Denk alleen bij bedrijven dat daar weinig in te overleggen valt. Alhoewel bij een aantal ook te compenseren valt met stalwerkzaamheden.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:20

Oja even dan komt het bedrag wat ik max wil betalen voor die dagen wat hoger.

Dat is nog eem optie ja, kijk nu meestal meteen veder als de bijdrage te hoog voor mij ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:50

Ik ben nu ook niet op zoek hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:55

kosseh schreef:
Ja dat heb ik dus ook. Ik kan 70 per maand betalen, alleen zijn ze allemaal duurder...

100 euro als stal geld 250 is? Dat vind ik echt veel. Als je 2 keer komt van de 7dagen in een week ga ik echt niet meer dan 71 betalen (250/7=×2=71).

Wat ik al zei, dat ligt dan toch aan het aantal dagen? Die 100 euro is echt niet veel als je dan 4 dagen in de week mag rijden.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:49

chelle_dora schreef:
kosseh schreef:

Wat ik al zei, dat ligt dan toch aan het aantal dagen? Die 100 euro is echt niet veel als je dan 4 dagen in de week mag rijden.

In het voorbeeld wat voor jou was genoemd was het voor 2/3 dagen. Voor 4 dagen vind ik het idd niet veel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:39

Als iemand een bijrijder heeft die vier dagen in de week echt rijdt.
Houd de eigenaar zelf toch (bijna) geen rijdagen over?
Vier dagen lijkt mij dan ook meer op full lease. Dan betaal je meestal ook (bijna) het hele stalgeld enzo zelf.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:11

Vier dagen is idd wel best veel, dit zou betekenen dat de eigenaar eigenlijks bijna niets met het paard doet.
Dan vind ik ook dat er een aardig bedrag tegenover mag staan, je hebt zo beetje het paard helemaal voor jezelf.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:33

Ik vind altijd dat als men geld vraagt voor rijden/verzorgen dan heb je als verzorgster/bijrijder ook meer inspraak als dat je niet mee betaald en gratis mag rijden/verzorgen, daarom zou ik ook nooit willen dat mijn verzorgster/bijrijder gaat mee betalen aan stalgeld, wel vind ik het normaal dat er gelest wordt op eigen kosten en dan minimaal 1 x per maand, vaker lessen mag altijd natuurlijk.
Lessen is ook in het voordeel van bijrijder/verzorgster want je wordt er zeker nooit stommer van.
ik betaal €20 per uur voor privéles aan huis, maar vind €27 per uur niet super veel.

Ondernemers vragen al snel €35 tot 40 per uur en dan heb ik het over de ondernemer in het algemeen.