Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:02

Hier vroeg ik altijd een bijdrage.
Het ging me nooit om het geld maar de laatste jaren leek het of je alleen zekerheid kreeg met dat doen.
Voor een bedrag per maand kwamen ze heus wel opdagen (dacht ik....).

Nu vraag ik niets maar deze dames zijn op en top te vertrouwen :j
Ze hebben gisteren voor het eerst gereden :D
Beide nog wel aan de longe want er is nog een beetje werk aan.
Op mijn ezel hebben ze dolle pret gehad en een stapritje aan de hand op de shet was ook heel leuk :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:26

Het geld interesseert me niet direct om het geld.
Kan het prima betalen..voor mij is het veelal de reden dat ze een klein stukje meedelen in de lasten en niet alleen voor de gratis lusten komen. Daarbij idd het verantwoordelijkheidsgevoel vergroot wordt doordat ze een bijdrage leveren.
Dit geldt bij mij overigens alleen voor bijrijders, niet voor verzorgers.
Verzorgers betalen niets..ze doen mee in de lasten (taken) en mee in de lusten (activiteiten).
Dat zie ik dus als twee totaal verschillende dingen.
Ben tenslotte geen liefdadigheidsinstelling wat fungeert als gratis manege.
Personen die puur net als op een manege komen voor het rijden, betalen ook maar net als op een manege een bijdrage. En dan ook nog niet voor een hobbelknol, maar fatsoenlijke dieren waar je zelf nog een band mee kan opbouwen. Mijn inziens zou dat bedrag alleen daarom al hoger mogen zijn dan de manege(h)uurprijs.
Terwijl het zover ik gezien heb meestal lager is dan bij een gemiddelde manege/ponyverhuurbedrijf etc.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:41

Pardon... Ik heb nooit betaald en ben ook echt nooit een goedweerruiter geweest... Niet zo generaliseren alsjeblieft :S (Sorry, las het en mijn haar ging even recht overeind staan... of het door de regen kwam en het nu gewoon pluist, kan ook nog ;))

Vindt dat gewoon een beetje onzin al dat gegeneraliseer en dat per se moeten betalen omdat je wilt rijden... En dat het lager is dan op een manege lijkt me niet meer dan logisch, als eigenaar hoef je er niet aan te verdienen.... Een bijrijder helpt uiteindelijk de eigenaar, dus ben eigenlijk van mening dat het (mits ze goed rijden, betrouwbaar zijn etc. ze echt goud waard zijn! (Ok, je hebt er een heleboel rampverhalen bij...)

Ik vind betalen voor een verzorgpaard gewoon onzin, blijf ik ook vinden ;) En gratis lusten, als ik kijk hoeveel tijd het kost, ook al is het hobby, dan moet je al blij zijn dat je een fatsoenlijk iemand hebt!

Ik wil juist geen verzorgsters (als in taken doen) meer, omdat ik het dan nog altijd moest nalopen en daar slechte ervaringen mee heb. Daarom doe ik ook niets anders meer dan volpension. Dat is mijn eigen keuze, dus ook de kosten die erbij zitten zijn voor mij...

(Houden jullie er even rekening mee dat ik 2 jaar op zoek ben geweest en dat ik echt blij was dat ik opeens iemand had, ook al ga ik nu zelf iedere dag :$)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:57

Verdienen aan je paard zit er echt niet in hoor.
Daarbij v ind ik niet dat een bijrijder zich op offert om je paard te rijden. Deze doet dit puur omdat men graag wil rijden, niet om de eigenaar een plezier te doen.

Je mag een bijdrage van mij onzin vinden hoor. Alleen als je het gaat onderbouwen, moet je noet met onzin aan komen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:40

Weet je we gaan het nooit eens worden over het wel of niet betalen en ieder zijn mening hier over, maar laten we elkaar daarin in hun waarde laten.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:03

Jawel, degene kan ook wat anders doen, werken of wat dan ook. En bij mij is bijrijden meer dan alleen opzadelen en rijden. Als het paard ziek is of wat dan ook, hoort dat er ook bij. Ik heb liever dat ze mijn paard rijdt/verzorgt indien nodig, dan dat ze in de supermarkt werkt bij wijze van ;)

Dus mjah, ik vind een goed iemand echt goud waard ;) Vooral als die iemand super goed op je paard let en hem ook nog eens zo danig rijdt dat hij er beter van wordt.

Tis ook een eindeloze discussie.... Maar echt... Zo lang bezig geweest... Te veel drama meegemaakt/gezien... Dus goede bijrijders zijn in mijn ogen echt een geschenk uit de hemel ;) (+hier in de buurt is vraag en aanbod ook zo dat je met bijdrage volgens mij helemaal niemand vind :S naar mijn idee)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:30

Ik heb geen bijrijder nodig. Verzorg normaal alles ook zelf.
Het is meer het bereid zijn om een ander een mogelijkheid te bieden.

Discussie over wel of niet betalen blijf je idd houden.
Ik vind het interessant om een goed onderbouwde keuze te lezen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:44

Sorry maar laat iedereen in hun waarde over wel of niet laten betalen.
Topic gaat over: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, en niet over wel of niet betalen.
En om eerlijk te zijn vind ik die discussie iedere keer erover een beetje irritant worden.
Sorry moest het ff kwijt :+

Morgen komt ze weer, ben benieuwd hoe Bo op haar gaat reageren als zij haar aan het werk gaat zetten.
Zal wel weer lekker uitproberen worden := Maar gelukkig is ze wat gewend.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:03

Jongens er is idd al een topic 'waarom alle verzorgpaarden niet meer gratis'. Dit topic gaat over de ervaringen van paardeneigenaren die opzoek zijn naar een verzorgster, niet de vraag of ze geld moeten betalen of niet.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:46

Voor mij is het geen welles/nietes discussie, ieder moet het voor zich weten. Maar het komt hier regelmatig terug en ik lees dan argumenten waarvan ik denk 'dat zie ik anders'. Ik probeer niemand te overtuigen of op te leggen dat dingen zus of zo zouden moeten, probeer ook even de andere kant van het verhaal te laten zien. En al vraag je 500,- per maand, jouw keuze :-) EN voor wie het irritant vindt, lees er gerust overheen ;-)

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:55

MD_Triumph schreef:
Hoe gaat het allemaal bij jullie met het vinden van een bijrijder/verzorger?

bij mij is het niet veel.. advertenties worden echt goed bekeken
ook op marktplaats, maar geen een serieuze reactie :(
zou het echt onmogelijk zijn om iemand binnenkort te vinden?
of ben ik te gehaast, hij staat nu 2 weken op allerlei sites aangeboden...

Wat ik al eerder zei, ik vind jouw paard een mooie kans. Wat ik wel zou veranderen in je advertentie is "hij is niet meer geschikt voor officiële wedstrijden". Ik zou de reden geven en duidelijker zijn wat wel kan. Want dat bedrag voor een afgekeurd paard wat niet meer dan B oefeningen kan is een hoop geld. Wanneer het medisch is zou ik het gewoon benoemen en vermelden wat wél kan. Bv. hij heeft peesproblemen en kan het zware werk niet aan maar kan nog prima gereden worden tot ?-niveau. Wedstrijden zijn helaas geen mogelijkheid. Iets in die trant....

En er wordt iets genoemd met les. Zit dit bij de prijs is? Kan ook heel aantrekkelijk zijn. Ik vraag X bedrag en daarvoor krijg je wekelijks een half uur begeleiding erbij.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:16

Citaat:
Wat ik al eerder zei, ik vind jouw paard een mooie kans. Wat ik wel zou veranderen in je advertentie is "hij is niet meer geschikt voor officiële wedstrijden". Ik zou de reden geven en duidelijker zijn wat wel kan. Want dat bedrag voor een afgekeurd paard wat niet meer dan B oefeningen kan is een hoop geld. Wanneer het medisch is zou ik het gewoon benoemen en vermelden wat wél kan. Bv. hij heeft peesproblemen en kan het zware werk niet aan maar kan nog prima gereden worden tot ?-niveau. Wedstrijden zijn helaas geen mogelijkheid. Iets in die trant....

En er wordt iets genoemd met les. Zit dit bij de prijs is? Kan ook heel aantrekkelijk zijn. Ik vraag X bedrag en daarvoor krijg je wekelijks een half uur begeleiding erbij.

Nouja, ik heb nu veel omschreven over wat het in houd, ik neem aan dat als er daar vragen over zijn ze dat wel in een pb ofzo stellen.. Het is verder niks ernstigs waardoor hij het niet meer mag. Maar dan kan ik alles wel omschrijven.. denk als iemand echt interesse heeft ze serieus reageren met vragen, toch?

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:27

Van mij moet je niks hè :) , ik probeer alleen mee te denken omdat je geen (goede) reacties ontvangt terwijl het mij een enorm leuk paard lijkt.

Zoals het er nu staat kan het wel een ding lijken, terwijl het niks ernstigs is zoals je zelf zegt.

En de tip van het les vermelden is meer als 'verkooptechniek' bedoeld.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:32

Anke schreef:
Ik heb geen bijrijder nodig. Verzorg normaal alles ook zelf.
Het is meer het bereid zijn om een ander een mogelijkheid te bieden.

Discussie over wel of niet betalen blijf je idd houden.
Ik vind het interessant om een goed onderbouwde keuze te lezen.

Dat geld in mijn geval ook wel wat je zeg wbt verzorger.
Ik vind het altijd leuk om een ander plezier te zien beleven op mijn paard en vaak vind ik het ook nog gezellig.

Die discussie blijf je idd houden en het is zeker interessant om te lezen waarom een ander dan wel of geen geld vraagt, maar om steeds weer te moeten lezen dat iemand het er niet mee eens is dat er geld gevraagd word dat komt me onderhand mijn strot uit en zoals ik al eerder zei je ben toch vrij om te kiezen wel geld/geen geld niemand die je wat verplicht, paarden genoeg, eigenaren genoeg.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:12

Ik ben geen eigenaar, maar verzorger/bijrijder. Ik merk alleen in steeds meer advertenties dat bijrijders het halve stallingsgeld willen + eventuele leskosten. Ik kan erin komen dat je een kleine bijdrage vraagt, maar het halve stallingsgeld vind ik wel echt overdreven. Dan heb ik meteen het beeld erbij "Ik kan het even niet opbrengen, laat ik een bijrijder nemen die de helft betaald" en zo ben ik eens gebruikt, dat is ook een reden voor mij om geen grote bedragen te betalen per maand.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:29

Hebben jullie dit ook?
Wil opnieuw een advertentie op MP zetten, maar dan doe het bij; Dieren, dan bij oppas/verzorging/les, en dan bij paarden/pony's

En dan kom ik ineens bij Diensten en vakmensen uit, en automatisch een klusadvertentie aan maak.
Het lijkt ook wel alsof MP veranderd is met advertenties plaatsen!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:36

xx_Lyzet schreef:
Hebben jullie dit ook?
Wil opnieuw een advertentie op MP zetten, maar dan doe het bij; Dieren, dan bij oppas/verzorging/les, en dan bij paarden/pony's

En dan kom ik ineens bij Diensten en vakmensen uit, en automatisch een klusadvertentie aan maak.

Dit is al een hele tijd zo :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:41

Dat is helaas al veel langer zo. Daarnaast moet je daar vaak ook nog voor betalen ook. En iemand vinden is zowat onmogelijk omdat het logischer is dat je kijkt bij paarden en niet bij diensten.

Ook hier geen enkele reactie, ook gratis vindt je niets lijkt wel.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:51

xx_Lyzet schreef:
Hebben jullie dit ook?

Als je de optie ik bied mezelf aan aanklikt kom je wel op het goede terecht. Is mezelf van de week ook nog gelukt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:55

Top! Thanks, is nu wel gelukt! :)
Ik deed dus steeds op zoek naar iemand!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:10

Sinds dat dat veranderd is kom je heel veel advertenties bij Paarden en Pony's overige toebehoren tegen.
Vind het ook maar lastig hoe het nu is.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:18

Ik heb nu 3 reacties gehad op mijn advertentie op marktplaats.
Meisje van 14 :), is me echt te jong, meisje van 20, valt af omdat ze geen geld heeft om de Prive lessen te betalen en heb gister een interessante reactie ontvangen van iemand waar ik volgende week mee ga kennismaken. Ben benieuwd.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:23

Wat spannend adin!
ik duim voor je +:)+

ik heb ondertussen ook 2 reacties gehad op mn advertentie.
Hun verhalen spraken mij beide aan.
Helaas kan de ene maar 1 dag in de week en zoek eigenlijk iemand voor minimaal twee.
De andere woont wat verder weg, heb daarvan nog geen reactie van terug.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:57

Sandraa schreef:
Van mij moet je niks hè :) , ik probeer alleen mee te denken omdat je geen (goede) reacties ontvangt terwijl het mij een enorm leuk paard lijkt.

Zoals het er nu staat kan het wel een ding lijken, terwijl het niks ernstigs is zoals je zelf zegt.

En de tip van het les vermelden is meer als 'verkooptechniek' bedoeld.

Ja ik snap je punt, bedankt voor de tip :) heb dan de les wel even aangepast..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:50

Spannend Adin! Hopelijk is het wat.

Hopen dat het bij jou ook goed uitpakt Jniena.