Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lumea

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:30

Ik vind het ronduit asociaal als je niet reageert op een reactie op je advertentie. Die mensen bedoelen het goed, willen je helpen, hebben interesse en jij (jij in het algemeen) negeert hun volkomen. Vind ik echt niet netjes... :n

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:23

Ik heb vorige week en deze week iemand gemaild...niets terug gehad! Vind het idd niet netjes.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:44

in mijn 2-jarige zoektocht heb ik dat zo ontzettend vaak gehad echt en no-go! ik wacht er gemiddeld een week of 3 a 4 op een mail terug bij een duurde het 6 maanden en bij een ander moet ik hem nog steeds krijgen na een jaar bijna maar ik heb nu een hele hele super leuke verzorgpoown CISKA

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:11

patricia, ik vind je advertentie heel erg leuk geschreven :j ik zie dat je helemaal veranderd bent qua verzorgers? (je zoekt nu een bijrijder, wat je eerst niet wilde. niet l*llig bedoeld hoor :D )
ik zou er alleen in zetten hoeveel de bijdrage zou gaan zijn. :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:47

Dank je! Eerst deden we echt alleen maar NH Parelli en was ik mijn merrie aan het inrijden dan komt rijden niet op de eerste plaats. Nu we een stuk verder zijn mag er ook gereden worden, mits de klik er is en het allemaal goed gaat!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:37

ah dat klinkt leuk!

net nog even naar je advertentie gekeken, ik zou toch het bedrag erbij zetten, dat is de eerste vraag die in mij opkomt: wat vind zij een kleine bijdrage?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:42

Dat is idd ook een goed punt.
Wat vinden jullie een kleine, normale of grote bijdrage?

Ik reken 25,-/maand voor 1 dag per week voor een bijrijder.
Zelf vind ik dat een kleine bijdrage. (6,25/keer)
Gaat puur om het rijden...verzorgen kost uiteraard niks.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:19

Oke als jullie het zo belangrijk vinden :D
Ik vraag € 70,- per maand voor 4x of vaker per week. Dan kom je uit op € 17,50 per week en € 4,40 per keer (als ik goed gerekend heb :o ). Lijkt mij een kleine bijdrage je komt om te rijden meer hoef je niet te doen!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:35

Ik vind het een netjes bedrag. Heb je het ook in je advertentie staan?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:51

Dank je. Ja heb het aangepast! Zal zo ook de mp advertentie aanpassen.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:33

Idd een heel netjes bedrag ik als bijrijdster wil gemiddeld 60 à 70 euro per maand betalen voor 2x in de week rijden exc. Klusjes aangezien je hier 4x mag rijden is het helemaal top naar mijn idee ik weet niet of je ook klusjes moet doen maar de meeste bijrijders zijn daar absoluut niet vies van ofzo

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:44

Bij mij geen klusjes! Tuurlijk als je de hoefjes krapt doe je het even opvegen maar verder hoeft er helemaal niets. Ik mest en doe het tuig vetten! En het is 4x of meer...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:47

en stel je voor patricia, de bijrijder gaat wel mesten en het tuig vetten enz.
vraag je dan nog steeds een bijdrage?

(dit is altijd iets wat ik me afvraag := :P )

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:54

Dan vraag ik het nog steeds, er zijn helaas te weinig klussen op stal waar je mij mee helpt. Ik kan beide paarden zelf doen en heb eigenlijk niemand nodig maar door mijn ziekte doe ik minder rijden en dat maakt mij en de paarden niet uit maar het mag wel dus ik wil iemand blij maken om verder te komen (wat mij dus niet lukt maar wel graag had gedaan) en het gevoel laten hebben dat ze een "eigen" paard hebben en dat voor maar € 70,- per maand. Er mag echt veel, buitenrijden naar het bos, wedstrijden enz. Lijkt mij een mooie kans. Vind ik niemand doe ik ze gewoon zelf dus het is voor mij geen moeten...

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:42

_PatriciaH schreef:
Hoi Manon, je mag je advertentie op Bokt Markt zetten. Hier in het topic is dat niet toegestaan. Succes met het vinden van een verzorgpony!

heel erg bedankt
ik kijk nog even of ik een advertentie ga paatsen maar al vast bedankt voor de tip

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:31

Apart...op maneges betalen ze veel voor een uur rondjes rond te hobbelen.
Klagen dat iedereen erop rijdt en ze geen band met een pony kunnen opbouwen.
Als ze een privépony kunnen verzorgen en rijden...wordt er moeilijk gedaan over een bijdrage (die vaak maar de helft is van een manegeles).
Zelf snap ik dat niet zo goed...

Als je zelf meer te bieden hebt in training/niveau dan de eigenaar zelf...waar het paard en de eigenaar er dus beter van worden, is het een andere situatie.
Echter de meeste bijrijders kosten je eerst een hoop energie en tijd. Voordat ze een behoorlijk rijniveau hebben (geleerd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:33

Ik betaal 10 euro minder voor twee keer per week rijden, dan 1 keer in de week op de mannege rijden.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:55

Ik betaal 67, 50 per maand om 1 keer per week te rijden op de manege.
Leer er nog steeds (10 jaar al)
Ik zou best zo een bijdrage willen betalen voor een verzorg paard als er les bij zit. Zonder les ben ik bang dat het heel lang duurt voor het goed gaat en dat ik verkeerde hulpen/houding ga geven.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:15

Ik snap nog steeds niet waarom ik niemand kan vinden. Willen jullie mijn advertentie beoordelen en eventueel verbeterpunten aangeven.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:28

myk_en_shant schreef:
Ik snap nog steeds niet waarom ik niemand kan vinden. Willen jullie mijn advertentie beoordelen en eventueel verbeterpunten aangeven.

Ik vind 54 euro voor 2 keer per maand privéles wel erg veel... Dan betaal je 27 euro per les... En je moet dan ook nog klusjes doen, dus ik zou het er niet voor betalen. Voor de rest een goede advertentie hoor!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:30

kosseh schreef:
Ik zou best zo een bijdrage willen betalen voor een verzorg paard als er les bij zit. Zonder les ben ik bang dat het heel lang duurt voor het goed gaat en dat ik verkeerde hulpen/houding ga geven.

Ik betaal 34 euro per maand voor 1 keer per week rijden, dat komt uit op 8,50 per les. Maar als je 1 losse les zou nemen is het 12 euro. En ik leer ook nog steeds! Zou ik mogen weten op welke manege dat is, want ik vind 67,50 per maand wel erg duur... Ik rijdt op manege de sanninghoeve (34 per maand voor ponyles, 44 voor paard).

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:38

nienke555 schreef:
kosseh schreef:

Ik betaal 34 euro per maand voor 1 keer per week rijden, dat komt uit op 8,50 per les. Maar als je 1 losse les zou nemen is het 12 euro. En ik leer ook nog steeds! Zou ik mogen weten op welke manege dat is, want ik vind 67,50 per maand wel erg duur... Ik rijdt op manege de sanninghoeve (34 per maand voor ponyles, 44 voor paard).

Ik rij op manege de baashoeve in zandvoort. Het prijsverschil ligt denk ik aan de regio (de randstad) en dat ik 18 ben. Onder de 18 is het 50 in de maand.  

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:59

nienke555 schreef:
myk_en_shant schreef:

Ik vind 54 euro voor 2 keer per maand privéles wel erg veel... Dan betaal je 27 euro per les... En je moet dan ook nog klusjes doen, dus ik zou het er niet voor betalen. Voor de rest een goede advertentie hoor!

Het staat er misschien niet helemaal duidelijk, maar dit klopt niet: je mag 2 of drie keer rijden per week, en daarbij zit dan om de week een privéles. (Dus bijvoorbeeld 2 keer per week voor jezelf rijden, én om de week privéles) Dat is écht niet veel geld!

Maar misschien wel een tip om dit (nog?) duidelijker in je advertentie te zetten Myk_en_shant?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:03

Klopt 27 euro per privéles van een uur. Is een vrij normaal bedrag in deze omgeving.
En daarnaast heb ik er een verzekering lopen, mocht er wat gebeuren wordt dit gedekt door mijn verzekering.
Ik ben namelijk zzp'er paardrij-instructrice.

Op de dagen dat de verzorgster komt hebben ze alle vrijheid, paard mag nog niet mee naar buiten, omdat ie dit nog niet kent.
Hier gaan we aankomende jaar mee bezig, vind ik zelf namelijk niet hoog op het lijstje staan.
We zijn nu druk bezig met in balans rijden.

Daarnaast de klussen stelt eigenlijks niets voor, net effe de drollen ( 1 a 2) wippen uit de stal, mest uit de bak halen voor het rijden ( bak is gelijk ook paddock). Na rijden mest uit de bak halen.
Na de tijd poetsplek schoon achter laten.
En de waterbak eventueel wat bijvullen.

Alles zo bij elkaar 15 min werk.

Marocje dank je voor je tip, zal straks wijzigen.

marlouv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:37

Mijn grote A-pony zoekt nog een verzorger/bijrijdster in Nijverdal.