Nah, vandaag met de manege naar buiten gegaan en zoals gewoonlijk moest ik weer op Dita. Dita is buiten vaak zat écht een supergespanne spring beest. Eigenlijk bijna altijd. Ik vind buitenrijden op de manege al niks aan.. wat ook niet meehelpt 
Wij daar rijden int bos. Ik teugels langer gelaten, echt met boogjes in. Bedoel; als ze wil gaan doet ze ut toch. Haar vastpakken heeft geen zin want ze doet het toch en dan voelt ze steeds blijvende druk. Nu als ze wat deed dan ineens druk, werd ze rustiger minder druk tot het weer weg was.
Begin ging het nog wel, draven eerst heel gespannen.. die rug helemaal.
Ik zachtjes tegen der praten en der wat aaien ging ze zich wat ontspannen. En jaa hoor, de bosjes zijn eng
*wegrennen
Nog net niet gebokt, kon der weer rustig krijgen.
Zo ging ut tijd door.. tot ze wel bokte
Naja, niks aant handje en maar verder rijden. Tussendoor ging ze zich steeds spannen en hard vooruit lopen. Ik maar niks met me teugels doen behalve als ut echt té erg werd.
Waren we begeve moment ergens waar dalijk boomstam kwam waar we overheen zoude springe 
Nah.. beest voor me moest poepe.. ik maar even w8te met Dita. Afstand houden zodat ze ook de boomstam goed kon zien.
Huppa beest crost er op af, megasprong (:D) en raced bergje af, net langs un boom af (:=) en ik der tegenhouden want ze moet naar mij luisteren en niet maar zomaar der vandoor gaan. (want dat deed ze) [size=7]niet me arm pakken als ik een hand geef[
/size]
Ik der dus tegehouden begint ze de lucht in de springe, van links naar recht enz. en maar naar voren. Werd ze helemaal wild en kon eigenlijk niks inbrengen. Maar op Frija afgestuurt.. Frija trapt, bam tege dita der hoofd aan. (bij der kaak ergens) Nah eigen schuld! Niks aan de hand wel gelukkig 
Na nog wat wild gedoe waren we bij een smal paadje met allemaal overhangende takken enz. Dita en Bertje, die achter me was besloten tegelijk dat ze wouden gaan eten van de bladeren. Ik en Maud(meisje op Bertje) wouden dat niet en dreven aan. Boem huppa, pony's in galop. Allemaal takke in me gezicht enz. Kon bijna niks zien, moest gokke waar ut pad was anders rent ze gewoon ergens heen. Maar naar voren gaan zitten en terug genomen.
Laterna was ze weer geschrokken sprong ze erg naar voren, paar pony's ingehaald
Mja, ze is al ontspannender dan eerst gelukkig. Was echt niks mee te doen eerst. Teugels wat los was weg Dita.. toen ik laterna zei (ook lesgever) dat ik met losse teugels gereden had zo;
Ohw niet zo leuk rivanalover! Toch veel plezier