BNou dat ook niet, het is meer dat ik dacht misschien voor mijn merrie handig zodat ze niet eenkennig wordt. Qua tijd redt ik het prima zoals het nu gaat. Buiten dat is mijn merrie echt heel leuk en super lief. Ik weet zeker als iemand haar zal willen verzorgen dat er een super leuke band ontstaat. En heb ik daar vertrouwen in dan mag er van mij ook veel. Dus niet zozeer iemand die mij tijd uit handen neemt maar ook meer dat ik zeker weet dat iemand gaat genieten van mijn merrie.
Ik heb ook rijden absoluut niet op één. Mijn verzorgpaard nu is 26 en kan bij lange na niet altijd op gereden worden. Momenteel als er wel gereden wordt enkel stap en ik betaal zelfs nu. De instelling van de eigenaar was ook je mag alle keren rijden. Maar wel rekening houdend met het paard. En je weet dat er een moment komt dat dat niet helemaal meer gaat. Ik heb absute vertrouwen gekregen en totale vrijheid. Niks van het moet op deze manier en dat is veel waard en zegt mij dat er ook niet zomaar gezecht wordt "pak je spullen maar
Maar mijn instelling bij iemand waar ik een jaar lang voor niks wel tijd kan investeren maar op het moment dat er gereden kan worden ik ineens zou moeten betalen die kan het bij mij vergeten.
Want ja zadelmaker kost geld. Spullen om te longeren ook. Maar iemands tijd ook. En ook al is het leuk. Een instructrice vind het hopelijk ook leuk maar investeerd ook geen gratis tijd.
Je moet je eigen instelling wijzigen. De kans is groot dat jij over een jaar een andere bijrijder zoekt omdat degene die enkel heeft verzorgt kwa rijden niet past bij wat jij zoekt op het paard die alleen jij in mag rijden dat doe je ook met een reden

Het zelf inrijden is idd met een reden, het is mijn eigen paard. Ik heb haar tot nu toe alles zelfs geleerd dus wil ook het inrijden zelf gaan leren. Daarna mag er iemand van mee gaan genieten. Ze kent al veel, voor het veulen geboren werd heb ik ook al een paar keer volledig gehangen. Dus in dit geval is het inrijden geen eens een hele grote stap voor haar.
Als ik vertrouwen in iemand heb ben ik zelf ook makkelijk, maar vertrouwen moet je wel verdienen. En als er nu alleen mensen zijn die perse alleen maar willen rijden en niet willen investeren in een band op bouwen vanaf de grond, wat dan als ze een keertje kreupel is ofzo en er niet gereden mag worden. Haken ze dan af?