Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:45

maar wel iemand die jou nu tijd uit handen neemt, als dat allemaal niet mee speelt en je het zelf ook kan, dan zou ik wachten totdat je iemand ook een rijpaard kan aanbieden. Dat is nu nog maar de vraag of dat gaat gebeuren dan kun je ook kijken of die persoon op dat vlak een match is. En rijden moet zeker niet op één verzorgen is heel leuk maar als je een bijrijdpaard zoekt dan wil je de mogelijkheid om te rijden en er zijn ook mensen die zoeken een verzorgpaard maar die zouden wel eens kunnen schrikken van jou eissen

BNou dat ook niet, het is meer dat ik dacht misschien voor mijn merrie handig zodat ze niet eenkennig wordt. Qua tijd redt ik het prima zoals het nu gaat. Buiten dat is mijn merrie echt heel leuk en super lief. Ik weet zeker als iemand haar zal willen verzorgen dat er een super leuke band ontstaat. En heb ik daar vertrouwen in dan mag er van mij ook veel. Dus niet zozeer iemand die mij tijd uit handen neemt maar ook meer dat ik zeker weet dat iemand gaat genieten van mijn merrie.

Ik heb ook rijden absoluut niet op één. Mijn verzorgpaard nu is 26 en kan bij lange na niet altijd op gereden worden. Momenteel als er wel gereden wordt enkel stap en ik betaal zelfs nu. De instelling van de eigenaar was ook je mag alle keren rijden. Maar wel rekening houdend met het paard. En je weet dat er een moment komt dat dat niet helemaal meer gaat. Ik heb absute vertrouwen gekregen en totale vrijheid. Niks van het moet op deze manier en dat is veel waard en zegt mij dat er ook niet zomaar gezecht wordt "pak je spullen maar

Maar mijn instelling bij iemand waar ik een jaar lang voor niks wel tijd kan investeren maar op het moment dat er gereden kan worden ik ineens zou moeten betalen die kan het bij mij vergeten.
Want ja zadelmaker kost geld. Spullen om te longeren ook. Maar iemands tijd ook. En ook al is het leuk. Een instructrice vind het hopelijk ook leuk maar investeerd ook geen gratis tijd.

Je moet je eigen instelling wijzigen. De kans is groot dat jij over een jaar een andere bijrijder zoekt omdat degene die enkel heeft verzorgt kwa rijden niet past bij wat jij zoekt op het paard die alleen jij in mag rijden dat doe je ook met een reden ;) en dat is nogal wat als iemand wel tijd investeerd en een band opbouwen.[/quote]

Het zelf inrijden is idd met een reden, het is mijn eigen paard. Ik heb haar tot nu toe alles zelfs geleerd dus wil ook het inrijden zelf gaan leren. Daarna mag er iemand van mee gaan genieten. Ze kent al veel, voor het veulen geboren werd heb ik ook al een paar keer volledig gehangen. Dus in dit geval is het inrijden geen eens een hele grote stap voor haar.
Als ik vertrouwen in iemand heb ben ik zelf ook makkelijk, maar vertrouwen moet je wel verdienen. En als er nu alleen mensen zijn die perse alleen maar willen rijden en niet willen investeren in een band op bouwen vanaf de grond, wat dan als ze een keertje kreupel is ofzo en er niet gereden mag worden. Haken ze dan af?

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:55

Gini schreef:
Hennos schreef:
Ik ga mij ook maar eens melden.
Een verzorger vinden lijkt gewoon onmogelijk of alleen meisjes van 12 t/m 16 jaar die zich melden.

Ik heb een jong merrie met veulen aan de voet. Pas als het veulen afgespeend is ga ik haar inrijden.
Het eerste jaar zal dus zeker niet rijden zijn....... en daar haakt iedereen op af.
Schijnbaar willen mensen alleen maar kunnen rijden, ik vraag er niks voor. Ik vind het belangrijk dat mijn merrie alles wat ik al geleerd heb, ook bij andere gaat doen.Eigenlijk kent ze alle commando`s al vanaf de grond. Dus halt, stap, galop en sturen met teugels kan ook. Wijken voor druk, schouder binnenwaarts en buitenwaarts. Netjes haar achterhand van links naar rechts sturen etc.
Met longeren is ze heel fijn en gevoelig aan de hulpen en alleen wandelen zonder ander paard erbij kan ze nu 20 tot 30 minuten.

Vanwege het veulen vraag ik wel iemand met ervaring en minimaal 18+ ik wil niet verantwoordelijk zijn voor minderjarigen.

Dit lijkt echt een onmogelijke zoektocht en als niemand alleen wil verzorgen en grondwerken, ga ik strak ook niemand zoeken die erop mag rijden.
Het alleen rijden mentaliteit bevalt mij totaal niet eigenlijk.

Stel ik nu rare eisen? Ik vraag er overigens niks voor. Wel met opmerking als ze straks is ingereden door mij en je mag over ruim 1 jaar gaan rijden, dan ga ik een kleine bijdrage vragen want regelmatig de zadelmaker laten komen is geen goedkoop grapje.

Maar wat bied je eigenlijk aan? Iemand die jouw merrie en veulen gratis helpt opvoeden en inrijden? Ik ben zo begonnen als verzorger. Gratis en voor niets, maar ik was wel 14 jaar toen. Ik heb tot mijn 20-21ste bij die hobbyfokker rondgehangen en achteraf gezien heel veel dingen gedaan waar andere mensen centjes voor krijgen. Dagelijkse zorg, opvoeden, inrijden, trainen, groomen wanneer ze wedstrijdklaar waren,... ik heb mezelf sindsdien altijd maar gesust met het idee dat ik betaald werd in ervaring. En dat is ook zo, als ik niet daar terecht was gekomen had mijn paardenleven er heel anders uit gezien.

Nu ik een ervaren volwassene ben zou hetzelfde aanbod mij inderdaad niet meer zo snel aanspreken. Nu zou ik verloond willen worden voor het verzorgen, opvoeden, inrijden en trainen van een paard.

Ik zou dus ofwel de leeftijdseis laten vallen ofwel duidelijker maken wat je eigenlijk aanbiedt. Wat heb jij een ervaren, volwassen persoon te bieden?

Nee mijn merrie is al opgevoed. Ze kent de meeste commando`s al. Ik moet ze alleen gaan bevestigen vanaf haar rug. Zadel enzo kent ze ook al.
En het veulen opvoeden doe ik zelf, daar zoek ik niemand voor. Gelukkig is het een makkelijk veulen, lekker mensgericht en houdt hij van kriebels. Ze staan in een groep dus de mogelijkheid om de merrie zonder veulen uit de wei te halen is er gewoon.
Ik zoek dus gewoon echt iemand die voor nu grondwerk leuk vind om te doen, en het niet erg vind dat degene pas kan rijden als ze is ingereden. Het is een lieve sociale merrie waarmee het een genot is om samen dingen mee te ondernemen. Dus ik weet ook zeker dat iemand veel plezier aan haar gaat beleven nu en zodra ze is ingereden. Als iemand maar 1 dag zal kunnen zal ik het goed vinden maar 3 dagen zal ik ook prima vinden. Daar plan ik dan zelf wel omheen.
Maar zodra ik aan mensen vraag die een advertentie hebben staan, of ze het erg zouden vinden om niet te kunnen rijden het eerste jaar haken ze allemaal al af. Mijn eigen advertentie heb ik al van de markt afgehaald waar daar reageerde alleen maar minderjarige op. En dat wil ik gewoon niet.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:56

Humpiedumpie schreef:
Via marktplaats, horsify en de buurtapp nextdoor.

Ah top dank je, ga ik daar ook eens op kijken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:03

Dan zoek je toch gewoon in eerste instantie een verzorger/ster die lekker komt verzorgen.
En dan laat je dat rijden voor wat het is. Niet iedereen wil rijden.
En je hebt best kans dat je wel iemand kan vinden die dus enkel wil blijven verzorgen. Mogelijk kun je dan ook de leeftijdsgrens bijstellen. Meiden van 15 zijn binnen 3 jaar 18 en dan zouden ze zomaar jou paardje leuk kunnen rijden als ze naast het verzorgen van jou paard nu nog lessen elders bijvoorbeeld.

Of je wacht tot ze is ingereden en zoekt er dan iemand bij die een band op wil bouwen maar waarbij rijden wel mogelijk is en die wel al kan aanvoelen of dat een match is.

Jij denkt dat iemand gaat genieten van het feit dat er mogelijk geen rij klik is. En dat jij alsnog opzoek gaat naar een ander en dat kwartje lijkt ook maar niet te vallen. Jij bewijst iemand geen gunst om nu je paard als "verzorgpaard" aan te bieden omdat je het iemand gunt. Als dat zo was dan had je als dank voor de hulp nu op het moment dat er gereden kan worden aangeboden dat hij of zij af en toe mag rijden. Heeft die persoon ambities dan spreekt het voor zich dat er een bedrag Gevraagd wordt of dat die persoon lessen betaald. Maar zoals jij het nu aanbied daar zitten volwassen mensen doorgaans zoals je gemerkt hebt niet op te wachten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:37

Hennos schreef:
Gini schreef:
Maar wat bied je eigenlijk aan? Iemand die jouw merrie en veulen gratis helpt opvoeden en inrijden? Ik ben zo begonnen als verzorger. Gratis en voor niets, maar ik was wel 14 jaar toen. Ik heb tot mijn 20-21ste bij die hobbyfokker rondgehangen en achteraf gezien heel veel dingen gedaan waar andere mensen centjes voor krijgen. Dagelijkse zorg, opvoeden, inrijden, trainen, groomen wanneer ze wedstrijdklaar waren,... ik heb mezelf sindsdien altijd maar gesust met het idee dat ik betaald werd in ervaring. En dat is ook zo, als ik niet daar terecht was gekomen had mijn paardenleven er heel anders uit gezien.

Nu ik een ervaren volwassene ben zou hetzelfde aanbod mij inderdaad niet meer zo snel aanspreken. Nu zou ik verloond willen worden voor het verzorgen, opvoeden, inrijden en trainen van een paard.

Ik zou dus ofwel de leeftijdseis laten vallen ofwel duidelijker maken wat je eigenlijk aanbiedt. Wat heb jij een ervaren, volwassen persoon te bieden?

Nee mijn merrie is al opgevoed. Ze kent de meeste commando`s al. Ik moet ze alleen gaan bevestigen vanaf haar rug. Zadel enzo kent ze ook al.
En het veulen opvoeden doe ik zelf, daar zoek ik niemand voor. Gelukkig is het een makkelijk veulen, lekker mensgericht en houdt hij van kriebels. Ze staan in een groep dus de mogelijkheid om de merrie zonder veulen uit de wei te halen is er gewoon.
Ik zoek dus gewoon echt iemand die voor nu grondwerk leuk vind om te doen, en het niet erg vind dat degene pas kan rijden als ze is ingereden. Het is een lieve sociale merrie waarmee het een genot is om samen dingen mee te ondernemen. Dus ik weet ook zeker dat iemand veel plezier aan haar gaat beleven nu en zodra ze is ingereden. Als iemand maar 1 dag zal kunnen zal ik het goed vinden maar 3 dagen zal ik ook prima vinden. Daar plan ik dan zelf wel omheen.
Maar zodra ik aan mensen vraag die een advertentie hebben staan, of ze het erg zouden vinden om niet te kunnen rijden het eerste jaar haken ze allemaal al af. Mijn eigen advertentie heb ik al van de markt afgehaald waar daar reageerde alleen maar minderjarige op. En dat wil ik gewoon niet.

Dan snap ik je leeftijdseis eigenlijk helemaal niet zo goed. 1-3 keer per week grondwerken met een gemakkelijke merrie kan een 14-15-jarige ook nog wel. Ik zou die jonge meiden die zich al bij je gemeld hebben dus een kans geven en ze eens uitnodigen voor een namiddagje meelopen bij jou op stal. Zie je vanzelf wel wat voor vlees je in de kuip hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:47

Gini schreef:
Maar wat bied je
Dan snap ik je leeftijdseis eigenlijk helemaal niet zo goed. 1-3 keer per week grondwerken met een gemakkelijke merrie kan een 14-15-jarige ook nog wel. Ik zou die jonge meiden die zich al bij je gemeld hebben dus een kans geven en ze eens uitnodigen voor een namiddagje meelopen bij jou op stal. Zie je vanzelf wel wat voor vlees je in de kuip hebt.

Maar wat jij of een ander zou doen betekend toch niet dat zij dit ook moet doen? Ik wil ook perse iemand van 18+ bij m'n ponys en geen jonger iemand. Dat voelt beter.

Gini

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:49

Dat is een beetje de kracht van Bokt: andere mensen laten meekijken en -denken met een issue dat je op dat moment hebt. Ik ben een van die vele andere mensen, met mijn advies doet Hennos uiteraard wat ze wilt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:20

Ik heb nu zelf een 12 jarige verzorgster gevonden. Maar wel een meisje met heel betrokken ouders, die mee gaan. Dat is mss ook een optie?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:16

Gini schreef:
Dat is een beetje de kracht van Bokt: andere mensen laten meekijken en -denken met een issue dat je op dat moment hebt. Ik ben een van die vele andere mensen, met mijn advies doet Hennos uiteraard wat ze wilt.

Eens Gini! ik heb een tijdje een verzorgster gehad voor m’n jonge paard; die mocht van mij rijden maar deed liever grondwerken en verzorgen…die was ook nog geen 18 toen ze begon. Ouders zijn ook een paar keer langs geweest. Het was uiteindelijk niks voor de lange termijn: had geen klik met m’n paard maar dat had met haar leeftijd niks te maken, meer met dat ze enorm onzeker was

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:14

Ik ga mijn zoektocht staken, denk niet dat ik iemand ga vinden.
Maar als ze wel is ingereden ga ik ook niet zoeken, er kan altijd wel wat gebeuren waarom een paard niet gereden kan worden en dan heb ik er niks aan als mensen dan af gaan haken omdat rijden zo belangrijk is.
jongere meiden wil echt absoluut niet. Dus leeftijdsgrens omlaag doen is voor mij geen optie.
De paarden staan ook nog eens in een heel groot gebied. Ik wil er niet aan denken dat er jongere meiden in de herfst/winter daar helemaal in het donker in hun eentje lopen. En ik werk onregelmatig dus kan er dan niet altijd bij zijn in de donkere periode.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:09

Ik denk dat je het heel erg zwartwit ziet. Maar uiteraard moet je doen wat voor jou goed voelt. In mijn beleving zit er een enorm verschil in.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:50

Hennos schreef:
Maar als ze wel is ingereden ga ik ook niet zoeken, er kan altijd wel wat gebeuren waarom een paard niet gereden kan worden en dan heb ik er niks aan als mensen dan af gaan haken omdat rijden zo belangrijk is.
jongere meiden wil echt absoluut niet. Dus leeftijdsgrens omlaag doen is voor mij geen optie.
De paarden staan ook nog eens in een heel groot gebied. Ik wil er niet aan denken dat er jongere meiden in de herfst/winter daar helemaal in het donker in hun eentje lopen. En ik werk onregelmatig dus kan er dan niet altijd bij zijn in de donkere periode.

Jonge mensen begrijp ik zeker, hier ook alleen maar 16+.

Maar ik deel je visie verder niet. Er is een heel groot verschil tussen ‘je mag rijden en verzorgen en als het paard geblesseerd valt dan is het stappen/koelen/revalideren met mogelijks een optie tot ooit nog (aangepast) rijden of stapwandelingen’ en ‘dit paard is prima maar er mag niet gereden worden het eerste jaar en daarna bied ik nog steeds geen garanties’.
Ik bvb heb nooit een probleem gehad met blessures. Bij mijn vroegere verzorgpaard werd er dan nog steeds evenveel gekomen en zo goed mogelijk gezorgd. Maar aan een paard waar ik alleen maar zou mogen verzorgen met een belofte tot rijden zou ik nooit beginnen. Zelf al meegemaakt dat een verzorgertje hier op stal een jaar lang echt haar uiterste best heeft gedaan om een pony van iemand in het buitenland te verzorgen. Prachtig gedaan, alles geregeld, correct meisje. En toen de eigenaar terug was zei die na een maand ‘als jij ook rijdt voelt het niet meer als mijn eigen paard, dus bij deze mag je vertrekken’. Smerig, gemeen en incorrect tot en met maar het gebeurt wel. En met een belofte van ‘over een jaar mag je rijden’ is dat het eerste waar ik aan denk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:33

Hennos schreef:

Ik denk zomaar dat als je zelf een positieve instelling hebt (dus iemand vertrouwen geeft) dat er echt wel mensen zijn die niet persee willen rijden
Mijn eis als bijrijder is ik moet "mogen" rijden. Maar uiteraard moet het kunnen. En de gezondheid van het paard staat op één. Maar iemand die een ander "iets gunt" maar vervolgens eigenlijk niks gunt. Die zoekt maar even verder. Echt verruim je blik en er gaat een wereld open. Maargoed Uiteindelijk is het jou paard dus jou feestje.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:17

Helemaal jouw keuze uiteraard Hennos maar ik vind echt dat je veel jonge lui echt te kort doet. Tenzij je het onveilig vindt voor een jonge meid, maar is dat dan ook niet het geval voor een jonge vrouw van 18?
Ik ken geen enkele bijrijder die afhaakt omdat een paard geblesseerd is? Dat is totaal niet mijn ervaring met bijrijders bij mij op stal en ook ikzelf ben altijd voor ‘mijn’ bijrijdpaarden blijven zorgen als ik niet kon rijden; je hebt een band met zo’n dier en die laat je echt niet zomaar stikken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:00

Hennos schreef:
Tigra_ schreef:
Nouja rijden op nr 1 is wel wat anders dan minimaal een jaar niet kunnen/mogen rijden. Ik heb mijn eigen paarden ook niet om naar te kijken. Maar dat wil niet zeggen dat het rijden op nr 1 staat. Ik zou dat wel belangrijk vinden. Voor je het weet zorg je ruim 1 jaar voor een paard om vervolgens aan de kant gezet te worden als er wel gereden zou kunnen worden. Want dan ben je bv ineens geen ervaren ruiter of hebben ze geen hulp meer nodig. Ik ken die geintjes wel.

Zo heb ik het nooit bekeken. Ik hang altijd erg vast aan degene die ik ken. Dus iemand op zij zetten daar denk ik geen eens over na. Maar er zullen vast genoeg mensen zijn die hierin wel teleurgesteld zullen zijn en ze kennen mij natuurlijk niet.
Lastig dan eigenlijk.

Maar daarbij heb ik dan wel weer, als ze over 1 jaar (Waarschijnlijk sneller) is ingereden en degene die nu allemaal niet wilde omdat ze perse wilde rijden die hoeven dan ook niet meer aan te kloppen. Het is graag of niet.

Dat hoeven toch niet dezelfde mensen te zijn? Hoe kan jij straks weten, als je in tussentijd niemand vind, of die mensen niet zijn gaan verzorgen bij jou omdat er toen niet gereden kon worden?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:15

Hennos schreef:

Ik heb al meer dan 3 jaar een bijrijdster voor mijn paard. Ze is begonnen toen ze ook haar eigen paard nog had en daar Z2 en daarna ZZ-licht mee mocht starten.
Mijn merrie heeft 2x 5 maanden stil gestaan met peesblessure en deels alleen mogen stappen en ze is trouw blijven komen. Ook toen paard alleen kort mocht stappen aan de hand.

Als ik mijn paard had aangeboden als verzorgpaard zonder rijden was ze nooit gekomen.

Ik vind jouw gedachte dus een beetje kort door de bocht. Dat iemand bewust kiest voor een paard waar op gereden kan en mag worden, betekent niet dat iemand gelijk weg is bij een tijdelijke blessure. En ik zelf haak op een gegeven moment ook af als ik een paard bij rijd en het dier heeft steeds weer nieuwe blessures of ziektes. Dus dat snap ik dan ook wel. Ik heb meerdere keren gevraagd aan mijn bijrijdster hoe ze er in stond, onze het nog wel leuk vond en door wilde.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:36

Nouja mijn bijrijdpaard heeft ook steeds blessures nu. Een beetje aan het kwakkelen. En daar haak ik echt niet op af.

Veel naarder vind ik de stal baas. Die weet niks van paarden verhuurd alleen zijn land. En is de laatste weken echt niet om te genieten en begint zich overal mee te bemoeien . Een boer met boerse ideeën. En nu een aantal paarden eigenaren op vakantie zijn kwam er veel op mij. Hartstikke leuk. Ik kan het met alle paarden eigenaren en paarden goed vinden. Maar de boer zijn gezeik krijg ik er ook bij. Dat is wel iets waar ik op af kan haken. Ik kom voor mijn plezier en daarvoor hoef ik dus niet te rijden. Als ik niet mag rijden wordt het wat anders maar als je niet kan rijden wegens blessures dat is iets wat er bij hoort. Anders moet je op een manege gaan rijden dan weer je zeker dat ze een paard voor je beschikbaar hebben :9 . En hopelijk is de boer als iedereen weer terug is van vakantie ook weer zichzelf. En wordt het weer gezellig op stal. Want de paardjes zijn het echt waard .

Dat een paard dat nog niet is ingereden niet gereden mag worden is verder wel logisch. Maargoed dan is het wel een beetje voor wat hoort wat. Dus met een juiste instelling van beide kanten kom je ergens.

Ik vind het ook niet gek dat er naar 18+ gezocht wordt. Dat zou ik zelf ook doen. Maar die gene zou ik willen vertrouwen en dat vertrouwen ook terug geven en niet nu al komen met over een jaar wil ik dat en dat bedrag. Nee eerst kijken hoe rijd die gene. Is het beter als die lest? Op eigen kosten? Is het iemand die beter rijd dan mezelf en kan ik daar wat op die manier mee opschieten. Voegt die persoon iets toe om het jonge paard goed te rijden. Zo heb je daar als eigenaar veel aan. Meer dan aan een maandbedrag.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:30

Ik moet zeggen, ik ben echt heel blij met mijn nieuwe bijrijder! Mijn ruin, waar ze altijd op rijdt, kan even niet bereden worden, maar ze komt gewoon en gaat met hem wandelen. Ze kwam met dit warme weer zelfs extra om de paarden even nat te spuiten, terwijl ze er 25-30 minuten enkele reis voor moet rijden.
Ze klikt ook goed met mijn andere vaste bijrijder/verzorgster en die twee spreken nu regelmatig ook samen af op stal.

Dus donderdag gaat ze lessen op mijn jonge merrie, even kijken hoe dat klikt, nu ze wat meer les heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:09

Wat fijn Daphara!
Ik moet helaas ook op zoek naar een nieuwe verzorgster, ik verhuis mijn paard en ze vind het helaas net te ver.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:42

Wat zou ik kunnen vragen aan een bijrijder voor m’n sportpaard?

12 jaar, Z dressuur, B springen, top braaf en zo actief als je zelf wilt, dus ook geschikt voor onzekere/bange ruiter.
Mogelijkheden: dressuur, springen (materiaal aanwezig), buiten rijden (bos op korte afstand) en wedstrijden (op stap-afstand 1x per maand).
Klusjes: geen

Echt een leerpaard dus voor iemand die dat zoekt. Dag(en) in overleg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:53

Hoe vaak kan de bijrijder rijden/komen? Zijn er faciliteiten.

Ik zou voor 2 x in de week. Mits er Iig een goede bak aanwezig is max 75 betalen. per maand.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:12

Als het een buitenpiste bij iemand privé is, dan max 100 euro. Bij binnenpiste etc. Max 150 euro zou ik zeggen. Voor 2-3 maal per week.
Maar hangt ook af van je andere eisen (les, wedstrijd, ..)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:43

Ligt ook aan de regio. Hier vragen ze 100-125 voor een 5 daagse lease, braaf en volpension. En dat zijn de advertenties die er nu 2+ maanden opstaan. Dus voor meer zou je hier waarschijnlijk niemand voor vinden.
Ik zou eens rondkijken wat anderen vragen in jouw regio.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:31

Dispar_Vulgo schreef:
Wat zou ik kunnen vragen aan een bijrijder voor m’n sportpaard?

12 jaar, Z dressuur, B springen, top braaf en zo actief als je zelf wilt, dus ook geschikt voor onzekere/bange ruiter.
Mogelijkheden: dressuur, springen (materiaal aanwezig), buiten rijden (bos op korte afstand) en wedstrijden (op stap-afstand 1x per maand).
Klusjes: geen

Echt een leerpaard dus voor iemand die dat zoekt. Dag(en) in overleg.

Beetje afhankelijk van het aantal dagen, maar in het verleden betaalde ik regio Amsterdam €100 voor 5 dagen, en dat paard moest nog heel veel leren (zou ik nu ook niet meer voor kiezen overigens) dus ik zou er zo’n €120-€150 voor betalen als ik nu een leasepaard zocht waar ik zelf mee kan groeien (inmiddels zelf 2 staan, dus geen geld voor nog een leerpaard erbij rijden helaas).

Denk hele mooie kans voor iemand die geen eigen heeft maar wel wil ontwikkelen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:33

Paard staat in de randstad en inderdaad volpension. Goede buitenbaan, maar geen binnenbaan.
Al zou de bijrijder er zijn, dan kom ik meestal ook nog voor m’n andere paarden.

miramii schreef:
...
Ik zou eens rondkijken wat anderen vragen in jouw regio.

Ik heb hier op stal al even rondgevraagd, maar dat zijn vooral recreatie paard, dus dat is niet echt vergelijkbaar.

darkadia schreef:
..
Denk hele mooie kans voor iemand die geen eigen heeft maar wel wil ontwikkelen.

Dat denk ik inderdaad ook, dus dan vind ik dat daar ook wel een redelijk bedrag tegenover kan staan. Bijrijder krijgt alle vrijheid (bos, springen etc) en kan zelfs wedstrijden rijden met een paard waar je altijd prijzen mee rijdt :o Of bv iemand die zijn ORUN opleiding wil halen.