Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Carmy81 schreef:Hier meldt een fanatieke bijrijder zich eventjes, want ik wil even kort iets kwijt....
Ik rijd:
1 keer per week een paard op mijn vorige stal bij
6 dagen per week een paard op een sportstal ( alleen ik rijdt haar )
Ik denk dat als je op zoek bent naar een serieuze en goede bijrijder, je beter geen bijdrage kunt vragen. In mijn optiek zou je toch blij moeten zijn dat iemand anders gratis je dier verzorgd en traint.
Als je wel een bijdrage vraagt, dan trek je denk ik onervaren mensen aan.
Ik zou ook geld kunnen vragen, maar dat doe ik niet, want ik doe het voor mijn plezier.
Tis maar een tip, doe ermee wat jullie willen natuurlijk. Enkel deel ik mijn mening vanuit de bijrijder hoek
( helaas heb ik mijn paardenmeisje afgelopen November moeten in laten slapen, dus ik weet hoe het is om eigenaar te zijn )
Lous schreef:Zat gisteren nog te denken.
Qua bijrijders heb je tegenwoordig eigenlijk gewoon 3 groepen:
De westrijdruiter die graag met je paard verder wil komen, als het kan wedstrijden rijden, en bezig zijn met de sport. Dressuur,springen,western.
De recreatieruiter, lekker rustig naar buiten met je paard, genieten van de natuur. Beetje crossen hier en daar.
En de ruiter die gewoon niks wil betalen. Beetje aanklooien met je paard, springen, dressuren, buiten rijden, maar verder niet heel serieus. De mooiweerruiter dus.
Helaas valt mijn haf net buiten alles. Ik denk dat het daarom gewoon vrij moeilijk is.
Carmy81 schreef:Hier meldt een fanatieke bijrijder zich eventjes, want ik wil even kort iets kwijt....
Ik rijd:
1 keer per week een paard op mijn vorige stal bij
6 dagen per week een paard op een sportstal ( alleen ik rijdt haar )
Ik denk dat als je op zoek bent naar een serieuze en goede bijrijder, je beter geen bijdrage kunt vragen. In mijn optiek zou je toch blij moeten zijn dat iemand anders gratis je dier verzorgd en traint.
Als je wel een bijdrage vraagt, dan trek je denk ik onervaren mensen aan.
Ik zou ook geld kunnen vragen, maar dat doe ik niet, want ik doe het voor mijn plezier.
Tis maar een tip, doe ermee wat jullie willen natuurlijk. Enkel deel ik mijn mening vanuit de bijrijder hoek
Carmy81 schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je altijd meteen aangevallen wordt als je een mening geeft... pffff
Het was maar een tip en goed bedoeld. Succes ermee......
Sandraa schreef:Ik begrijp de vraag voor een bijdrage ook wel, maar wees dan realistisch als je het niet meer kan betalen en zoek echt een leaser voor enkele dagen.
Dan moet je als eigenaar alleen wel ook wat "eisen" los kunnen laten. Denk aan meer vrijheid, zonder het belang van je paard uit het oog te verliezen.
Citaat:Ik heb best wat te bieden, veel ervaring, serieus, verantwoordelijk, maar bij veel eigenaren bleek de financiële vergoeding het belangrijkste toen ik aan het reageren was op advertenties.
sneeuwpop schreef:Citaat:Ik heb best wat te bieden, veel ervaring, serieus, verantwoordelijk, maar bij veel eigenaren bleek de financiële vergoeding het belangrijkste toen ik aan het reageren was op advertenties.
Als de bijdrage vast staat, snap ik dat ze daar aan vast houden.
Een paard kost veel geld en voor de eigenaar kan dat een afweging zijn om er wel of niet aan te beginnen.
Er is geen 1 verzorgster die vind dat ze niks of weinig te bieden heeft, alleen zijn er genoeg verhalen van eigenaten die slechte ervaringen hebben.
Mara2000 schreef:Dat schreef ik ook niet..
Ik had het in mn 1e bericht over het verschil wat er zou moeten zijn in de vrijheid van de betalende en niet betalende bijrijder.
Omdat ik helaas maar al te vaak zie dat eigenaren 150 of meer per maand vragen maar ook nog eens precies willen regelen wat de bijrijder op zijn dagen moet of niet mag. Basisregels moeten duidelijk zijn, dat spreekt voor zich. Maar verder moet je je betalende bijrijder ruimte durven geven om het paard op zijn manier te kunnen verzorgen.
Dus moet er vertrouwen zijn tussen eigenaar en bijrijder. Staat inderdaad volledig los van geld. Maar zonder vertrouwen geen bijrijder. Begin er dan niet aan.
Er zijn ontzettend veel slechte bijrijders, maar er zijn ook ontzettend veel eigenaren die nooit aan bijrijders moeten beginnen.