Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LovesKim schreef:@Sees; Ik verwijt niks hoor! En het is je eigen keuze of je het wil leren, maar was jij het die zei dat manegemutsen niks willen leren? Ik kan het fout hebben ben even in de war, maar ik reageerde daar op dat ik het jammer vind dat er ook zó weinig eigenaren zijn die er een beetje moeite in steken. En ik snap dat je geen bijrijdster wilt waar je veel tijd in moet steken, maar ook ik zal moeten vragen hoe jij wil dat je paard verzorgd word en je spullen. En dat betekent niet dat ik niet weet hoe ik een zadel moet opruimen, maar bij iedereen werkt het anders!
paardjes123 schreef:Ik vind het niet meer als normaal om les te nemen als je op een ander zijn paard rijdt. Misschien niet iedere week, maar als je verder wil komen zeker twee keer per maand. Anders naar clubles. Het verbaasd me dan ook dat veel ibijrijders alles te duur vinden. Paardrijden is duur en voor niets gaat de zon op.
chelle_dora schreef:Tja maar niet iedere eigenaar heeft natuurlijk wat aan 'waarde vermeerdering'.. K bedoel, 't is leuk als mijn pony ineens meer waard wordt omdat m'n bijrijdster ermee rijdt, maar heeft voor mij geen meerwaarde omdat ik m'n pony niet verkoop, en zo zijn er veel meer eigenaren die hun bijrijdster niet hebben om het paard voor meer geld te verkopen, dan zetten ze vaak hun paard wel in training, tenzij je dus inderdaad specifiek naar iemand zoekt vanaf een bepaald niveau
chelle_dora schreef:Marjoow: Dat is inderdaad een fijne wisselwerking
Marjoow schreef:chelle_dora schreef:Tja maar niet iedere eigenaar heeft natuurlijk wat aan 'waarde vermeerdering'.. K bedoel, 't is leuk als mijn pony ineens meer waard wordt omdat m'n bijrijdster ermee rijdt, maar heeft voor mij geen meerwaarde omdat ik m'n pony niet verkoop, en zo zijn er veel meer eigenaren die hun bijrijdster niet hebben om het paard voor meer geld te verkopen, dan zetten ze vaak hun paard wel in training, tenzij je dus inderdaad specifiek naar iemand zoekt vanaf een bepaald niveau
Of als je als eigenaar te weinig tijd/ervaring hebt. Bij ons op stal loopt er ook een jongen die heeft 2 paarden maar eigenlijk niet genoeg tijd en weinig ervaring met dressuur. Springen vind hij ook veel leuker en daar is hij goed in. Hij heeft een jong paard (zal dit jaar 4 worden) en daar hebben ze een bijrijder voor gevonden die dat paard wat bij kan leren. Maar niet dat dit paard gauw verkocht gaat worden hoor, dat denk ik echt niet!!