Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMartJuH

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:22

Ik heb na 4 maanden zoeken eindelijk een verzorg paardje :D het is een fjord van 17. Hij heet Olle. :D ben echt heel blij!!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:32

xMartJuH schreef:
Ik heb na 4 maanden zoeken eindelijk een verzorg paardje :D het is een fjord van 17. Hij heet Olle. :D ben echt heel blij!!

haha snap ik foto??
wees blij zo snel ik heb 2 jaar moeten zoeken!

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:00

Wow dat is echt lang!!!
Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:01

Dat gaat goed, gefeliciteerd!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:17

Ja i know wel echt een beauty hoor wow!!!!!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:34

ooo ik wordt er zo depri van eh....lijkt wel of rijden en gezellig met de paardjes zijn mijn enige iets is waar ik echt heel veel plezier aan beleef. 0 aanbiedingen op mp of op de bokt markt...niks nada noppes.... moet maar eens zoeken naar een andere leuke hobby ofzo? want anders wordt ik straks echt zo'n persoon die t huis niet meer uit komt...

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:41

Waar ik me echt aan erger is dat je vaak krijgt te horen 'Sorry, je bent te jong.'... Iedereen is jong geweest, en ik ken veel mensen die nu een bijrijdster zoeken die vroeger ook heel graag een verzorgpony wilden. Als je jong bent, kan je toch wel ervaring hebben? Voor hetzelfde geldt komt er een 18 jarige meid die niet kan rijden...

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:17

ja klopt, hoewel ik wel snap ivm verzekeringen. iemand van 18 is volgens mij volledig zelf verantwoordelijk en iemand van 12 niet, en daarvan zijn de ouders verantwoordelijk en sja ouders kunnen nog wel eens lastig doen ook ivm dagen wel en niet komen etc. Dus ja aan de ene kant snap ik leeftijdsgrenzen wel, maar inderdaad qua rijden hoeft het niet altijd een rol te spelen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:24

Het hangt bij mij meer af van de ervaring, maar je bent het vast met me eens dat je een 30-jarige niet met een 10-jarige kan vergelijken.

Vega_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:30

Ik heb een leuke verzorgshet op een boerderij. Het is een klein beestje maar ik ben ook niet zo groot dus mag ik er wel op rijden :D. De boerin gaat me ook leren longeren en in de zomer/lente gaat ze me leren mennen zodat ik kan meehelpen met de kinderfeestjes. Ben er super bij mee!! Ook staat er nog een andere pony waar ik (volgens mij) ook een beetje mee kan knuffelen O:)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:36

Wat leuk vega mijn verzorpoown staat ook op een boederij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:13

Mila11 schreef:
Waar ik me echt aan erger is dat je vaak krijgt te horen 'Sorry, je bent te jong.'... Iedereen is jong geweest, en ik ken veel mensen die nu een bijrijdster zoeken die vroeger ook heel graag een verzorgpony wilden. Als je jong bent, kan je toch wel ervaring hebben? Voor hetzelfde geldt komt er een 18 jarige meid die niet kan rijden...

Er wel eens over nagedacht dat een klein jong mensje absoluut geen partij is voor een pony van 400 kilo?

De gemiddelde correct gereden pony of paard is toch wel dusdanig sterk dat je daar niet zomaar iedereen mee weg laat wandelen.

Ik heb een hele brave kinderpony: maar wel braaf met mij erbij, aan een lijntje. Dan kan je er iedereen opzetten en is leeftijd geen probleem. Maar als het om zelfstandig de pony verzorgen en rijden gaat, hoe lief Dora ook is, daar laat ik geen 10jarige zelf mee hobby'en.

Om nog maar even over verantwoordelijkheidsgevoel et cetera te zwijgen, dat is ook niet bij iedere 10jarige te vinden...
Eigenaren stellen die leeftijdsgrens echt niet om te pesten, maar om het voor iedereen veilig te houden. Ik neem aan dat je wel OP de pony wilt zitten en er niet onder wilt hangen aan een stijgbeugel of dat je ergens op de weg wilt liggen omdat je de pony achteraf toch helemaal niet zo goed kon houden..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:21

De leeftijd is voor mij geen hoofdzaak.
Echter hoe jonger, is het verzorgwerk vaak nog te zwaar.
Jerrycans water, voerzakken, kruiwagens met mest.
Ben zelf vooral praktisch ingesteld.
Jongere verzorgmeiden zijn vaak beperkter om te komen.
Vaak moeten ze gebracht of mogen nog niet alleen (in het donker) met de fiets.
Ik vind betrokkenheid, inzet en motivatie belangrijker dan leeftijd.
Zelf heb ik vanaf groep 8 al zelfstandig zorg gedragen voor mijn verzorgpony.
Dat ging prima, zou best een handvol van zulke zelfde verzorgsters willen.
Ik ging elke dag erheen...mesten, water geven en voeren. Poetsen als al het andere klaar was. Soms stukje wandelen.
Ik vond dat heerlijk...tegenwoordig kom je zulke verzorgsters zelden of ooit nog tegen.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:27

Ik heb inmiddels vier aanbiedingen openstaan,waaruit ik dinsdag ga kiezen. :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 06:03

MissFloorx schreef:
Ik heb inmiddels vier aanbiedingen openstaan,waaruit ik dinsdag ga kiezen. :D

Hartstikke leuk voor je.
Hopelijk communiceer je met hen wel (beter).
Ik heb de moeite genomen om een uitgebreide reactie te geven op jouw 'verzorgpaard gezocht'.
Echter was het voor jou blijkbaar nog teveel moeite om even iets terug te laten weten.
Al was het: ' bedankt voor het aanbod, ik heb geen interesse'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:04

O, dat is wel effe irritant. Als verzorger/bijrijder is het natuurlijk vervelend als diegene niet terugreageert, maar als je een eigenaar bent lijkt het me ook knap irritant! Vooral als je dan een uitgebreide mail hebt geschreven. Jij ook succes met zoeken, Anke!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:16

Daarom vond ik het ook belangrijk om de andere kant toe te lichten.
En waarom eigenaren op een gegeven moment ook de moeite niet meer nemen of geen zin meer hebben om tijd en moeite in een nieuwe verzorgster te stoppen.
Hier zijn er drie net aan het opstarten.
Ze lijken gemotiveerd en we hebben zelfs sinds kort samen een groepsapp.
Werkt tot nu toe erg leuk en praktisch. Zo blijft iedereen op de hoogte.
Aangezien ik van mijn hobby, mijn beroep ga maken, is er hier heel veel te doen en te leren.
Wil het liefst op elke dag een paar gemotiveerde meiden hier hebben. Ook om daarna mee te helpen bij het trainen/beleren/wedstrijdklaar maken etc.

Dus bedenk goed als zoekende verzorgster ook dat jouw reactie of het negeren van een reactie invloed kan hebben... Zou jammer zijn als een eigenaar daardoor geen zin meer heeft om te reageren op de 'gezocht oproep'. Immers zo verpes je ook kansen voor andere, nog zoekende verzorgsters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:21

Precies. Ik vind dat beide partijen gewoon het fatsoen moeten hebben om te antwoorden, maakt niet uit of je interesse hebt of niet.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:34

Het spijt me heel erg. Ik ben zeer gemotiveerd en op heel beleefd. Het zou normaal niks voor mij zijn om niet te reageren. Zelfs als ik verder niks met het aanbod wil zal ik de aanbieder altijd bedanken. Ik heb u een pb'tje gestuurd om me te verontschuldigen en te laten weten dat ik het gewoonweg vergeten was. :n Ik weet dat dat nu misschien te laat is, en ik schaam me ook dat ik niet even gereageerd heb. Maar toch wil ik hiervoor even netjes sorry zeggen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:44

@Floor: heb het net gelezen. Bedankt voor jouw berichtje.
En ze zeggen niet voor niets: " beter laat, dan nooit".
Alles staat of valt met goede communicatie.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:45

@anke Daar heeft u helemaal gelijk in!

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:20

hallo iedereen ik zie hier boven veer mensen die verzorgsters zoeken ik bied me hier aan:
ik ben manon reimer. ik woon in denekamp. en ik ben 14 jaar oud.ik ben op zoek naar een verzorgpony, ik ben ook bereid om natuurlijk klusjes toe doen zoals mesten enz. ook zou ik wel willen bortselen en vlechten en dat soort ding ( dit zou ik zelfs heel leuk vinden) en eventueel zou ik ook wel willen rijden( dit hoeft natuulijk niet). dus ik zou het heel leuk vinden als iemand hier een verzorgpaardje voor we wist in de buurt van denekamp ik wil ook best wel een stukje fietsen ( ik heb nog geen rijbewijs)
al vast heel bedankt
groetjes manon :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:11

Hoi Manon, je mag je advertentie op Bokt Markt zetten. Hier in het topic is dat niet toegestaan. Succes met het vinden van een verzorgpony!

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:41

ik had dus een advertentie op markplaats geplaats, vandaag reactie gekregen! lijkt me heeel erg leuk, nu nog hopen dat het wat word! en ook in ons weiland word wsl weer een pony neer gezet :) geluk maandag :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:22

Ik heb inderdaad ook veel meiden een bericht gestuurd waarop ik nooit reactie heb ontvangen. Zelfs sommigen een tweede mail gestuurd, omdat ik me af vroeg of het aan marktplaats lag.. Voor degene die al lang op zoek zijn, plaats je advertentie af en toe opnieuw. Ik mail niet meer naar advertenties die ouder dan een maand zijn want ik krijg vrijwel nooit reactie daarop terug helaas.