Mila11 schreef:Waar ik me echt aan erger is dat je vaak krijgt te horen 'Sorry, je bent te jong.'... Iedereen is jong geweest, en ik ken veel mensen die nu een bijrijdster zoeken die vroeger ook heel graag een verzorgpony wilden. Als je jong bent, kan je toch wel ervaring hebben? Voor hetzelfde geldt komt er een 18 jarige meid die niet kan rijden...
Er wel eens over nagedacht dat een klein jong mensje absoluut geen partij is voor een pony van 400 kilo?
De gemiddelde correct gereden pony of paard is toch wel dusdanig sterk dat je daar niet zomaar iedereen mee weg laat wandelen.
Ik heb een hele brave kinderpony: maar wel braaf met mij erbij, aan een lijntje. Dan kan je er iedereen opzetten en is leeftijd geen probleem. Maar als het om zelfstandig de pony verzorgen en rijden gaat, hoe lief Dora ook is, daar laat ik geen 10jarige zelf mee hobby'en.
Om nog maar even over verantwoordelijkheidsgevoel et cetera te zwijgen, dat is ook niet bij iedere 10jarige te vinden...
Eigenaren stellen die leeftijdsgrens echt niet om te pesten, maar om het voor iedereen veilig te houden. Ik neem aan dat je wel OP de pony wilt zitten en er niet onder wilt hangen aan een stijgbeugel of dat je ergens op de weg wilt liggen omdat je de pony achteraf toch helemaal niet zo goed kon houden..