Mensen vragen vaak een te hoge bijdrage... Ik vind als een verzorgster de stal uitmest en meehelpt met alles wat er mee temaken heeft een bedrag van 30 euro per maand ok. Ligt er ook een beetje aan wat je met het paard kan doen.. Veel mensen vragen tegenwoordig 70 euro. Dat is echt teveel!
Het is indedaad heel moeilijk om en een goed ruiter te vinden en eentje die betrouwbaar is
omdat ik 1 shet heb en een draver heb ik voor beide minstens 1 keer per week dat er iemand anders rijd. Ook hier betalen hun een bepaald bedrag voor, maar dat is niet veel.
Maar als je in het westen woont en je vind het raar dat je 75 per maand moet betalen, ga dan is na hoeveel stalling kost voor de eigenaar zelf.
Bij mij hoeven ze ook niet uit te mesten of zo, dus alleen paard vetroetelen en beweging geven, en komen wanneer ik er niet ben.
in de tijden dat ik 12/13 was kon ik ook echt géééén verzorg pony vinden! nu is het anders omdat ik morgen 18 word, dan ben/word gedacht dat je verantwoordelijker bent. Dit is ook zo het geval bij mij geweest. Vroeger was ik totaal niet verantwoordelijk, had ik nu de verzorg ponies gehad die ik toen had, dan weet ik dat alles anders was geweest!
Voor beide partijen is het moeilijk om 'elkaar' te vinden, want de ene heeft eisen en de ander wil ook weer dingen (ik heb heel lang verzorg ponies heel ver weg gehad maar dat doe ik niet meer in verband met school. Het moet nu binnen 10 minuten te fietsen zijn. Gelukkig lukt dat!! )
Maar heeft iemand nog ideeën om aan een verzorgpony te komen?
Haflander
Geplaatst: 08-09-09 17:10
Hee
Is het echt ook zo moeilijk om een verzorgster te vinden??! snap ik niet! Een vriendin van mij is onwijs hard opzoek naar een verzorgpaard! Ze woont in Katwijk, is bereid een stukje te rijden! (bijna 14)
Vaak ligt het er ook aan, dat de mensen die bijridjsters zoeken, meiden, boven de 16+ of 18+ willen! En dat is soms best moeilijk ja! vaak zijn er emer die verzorgpaarden zoeken,maar jonger zijn!
Groetjes
AlexandraM
Geplaatst: 08-09-09 21:08
ja toch is het moeilijk, he hebt eisen, het moet klikken... en vele komen hun beloftes niet na! Ik ken eentje die heeft 1 jaar gezocht nadat ik dr weg was gegaan. heeft dr nu wel weer eentje....
ey maar even een vraagje aan de paardeneigenaren hier... naast mn huidige paardjes waar ik nu al een dikke 4 maanden 5 dagen in de week kom, staat in een prive weide ernaast een draver en zie sins kort ook zijn 2 friezen buiten staan.. Nu vertelde de eigenaren van mn paardjes mij dat het idd zo moeilijk is iemand te vinden en dat ze zo blij met mij waren, dit was echter ergens in het begin. Ze vertelde me dat ze het hele verhaal van verzorgsters hadden mee gekregen van de buurman en hij steeds meisjes kreeg die gewoon niet gingen ondanks dat ze niet afgebelt hadden, helemaal weg bleven, beloftes niet na kwamen of andere dingen belangrijker vonden zoals bv opeens zijn jongens interessant enzo. Nu doet hij alles zelf al rijd hij volgensmij niet, wel heb ik hem wel eens om 6 uur in de morgen met de sulky en de draver komen ...maar dit kan ook een zoon van hem zijn ofzo want volgensmij was dat een jongere man en een wat slankere man
Alé ik heb tijd genoeg eigenlijk en ze staan echt de wei naast de mijne... Ik wil al een week lang vragen of ze geen hulp kunnen gebruiken in het verzorgen en rijden van de paarden.Ik zou t zo graag willen (eigenlijk al toen ik het verhaal via de eigenaren van mijn paarden hoorde)
Vandaag zag ik hem toevallig (Kom hem NOOIT tegen eigenlijk) en kreeg met moeite eruit of die prachtige friese paarden ook van hem waren.. vragen of ik mocht helpen kreeg ik er echter echt niet uit (sociale fobie helpt dan niet mee)
maar denk je dat ik kans maak als ze het zo gehad hebben met meisjes die gewoon niet meer komen... Bedoel hij moet mee gekregen hebben dat ik al die tijd netjes kom...
Ik denk dat je dan wel een grote kans maakt! Probeer gewoon eens met hem in gesprek te komen, en geef hem complimetjes over de paarden in dat gesprek. En ik denk dat er dan vanzelf wel een keertje in het gesprek naar voren komt dat jij ze mag verzorgen!
Succes!
AlexandraM
Geplaatst: 08-09-09 21:30
probleem is dat hij er zelde of nooit is, of de paarden staan al buiten of dr ze staan er nog niet... zn ingang is ook onder in de wei (naast de mijne) maar hij kan volgensmij ook van boven komen daar is volgensmij de stal ook enzo.
ik heb hem toevallig dus gezien en in die hitte is het wel eens voorgekomen dat ik om half 6 al richting de paarden ga (ik als nachtmens he:P) dus de kans dat ik hem vaker zie ik vrij klein, heb hem en/of zn zoon of wat het ook is in de tijd pas 3 x gezien (niet zo heel vaak dus)
Alé ik ga het eens proberen
ow btw over zn 2 friezen heb ik al complimenten gemaakt de draver staat meestal bovenaan en dat is voorbij mijn wei..
alé dankje voor de tip
Anneliees_
Geplaatst: 13-09-09 15:31
Bij mij zat het ook juist omgekeerd, ik kon absoluut geen verzorgpaardje vinden ! Misschien lag dat toen aan mijn leeftijd of aan de regio, ik weet het niet, maar ik heb pas sinds augustus dit jaar een leuk halvestalpaardje gevonden, dit na 3 jaar zoeken !
Hihi bij mij was het ook andersom! Heb zo'n 1/2 jaar opzoek geweest, bij verschillende mensen geweest, maar dat werdt hem toch niet.. En nu heb ik het perfecte paardje waarmee ik alles mag..
Jup, bij mij is het juist precies andersom! 1/2 jaar zoeken, nog steeds niets gevonden.... Hoe zoeken jullie een bijrijder? Dan doe ik het juist andersom :}
Ik heb even een vraag. Ik heb een bijrijder gevonden die mijn pony 1 keer in de week wil gaan bijrijden. Zij heeft meer ervaring dan dat ik heb. Nu ziet zij het wel als een soort werk en wil er graag een kleinigheid voor hebben. Is het normaal dat ik haar dan wat geef/betaal en wat zou ik dan moeten geven/betalen???
nee het is niet 'normaal' om betaald te worden om een paard bij te mogen rijden. je kan gewoon mensen vinden die er juist voor zouden betalen om te mogen rijden, i.p.v. dat jij hun betaald.
hangt er vanaf denk ik, als je gewoon iemand zoekt die je paard beweging en aandacht geeft voor de dag(en) dat je zelf niet kan, kan je (meestal) makkelijk genoeg iemand vinden die er gratis heen gaat, of die geld aan jou betaald. (wat vaker het geval is) als je echt iemand zocht om je paard te trainen / verbeteren kan een bijdrage van jouw kant logisch zijn. maar alleen als je daar echt naar op zoek was..