Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:57

Shona schreef:
Ik zie anders zat goede bijrijders en er zijn ook meer dan veel mensen die wel hartstikke tevreden zijn over hun bijrijder. En aangezien een blessure kan gebeuren... het is een levend wezen, dat altijd een verkeerde beweging kan maken. Ik vraag me af hoe jij kan oordelen of de bijrijder je paard naar de knoppe rijdt en als je dat van iemand hoort, dat dat pas is als het paard al geblesseerd is. Hoor ik dit van iemand in de omgeving krijgt de bijrijder echt regelrecht een ticket naar huis hoor, nog voordat mijn paard iets mankeert.

Naar de knoppen rijden is een ruimer begrip dan alleen maar een medisch aan te tonen blessure. Dat is ook een paard die al shakend achter in zijn box staat als je komt aanlopen, die in elkaar krimpt bij het horen van het klappen van een zweep als er iemand in een longeerkraal naast de rijbak zijn paard longeert.
Naar de knoppen rijden uit zich niet alleen in lichamelijke, maar ook psychische problemen in een paard.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:03

Cassidy schreef:
Shona schreef:
Ik zie anders zat goede bijrijders en er zijn ook meer dan veel mensen die wel hartstikke tevreden zijn over hun bijrijder. En aangezien een blessure kan gebeuren... het is een levend wezen, dat altijd een verkeerde beweging kan maken. Ik vraag me af hoe jij kan oordelen of de bijrijder je paard naar de knoppe rijdt en als je dat van iemand hoort, dat dat pas is als het paard al geblesseerd is. Hoor ik dit van iemand in de omgeving krijgt de bijrijder echt regelrecht een ticket naar huis hoor, nog voordat mijn paard iets mankeert.

Naar de knoppen rijden is een ruimer begrip dan alleen maar een medisch aan te tonen blessure. Dat is ook een paard die al shakend achter in zijn box staat als je komt aanlopen, die in elkaar krimpt bij het horen van het klappen van een zweep als er iemand in een longeerkraal naast de rijbak zijn paard longeert.
Naar de knoppen rijden uit zich niet alleen in lichamelijke, maar ook psychische problemen in een paard.

Daarvoor geldt hetzelfde: ik denk dat ik snel genoeg zou zien als mensen niet eerlijk zouden zijn... En anders zijn er altijd stalgenootjes die zoiets opmerken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:03

Ik dacht het ook, maar ik ben ook in mooie praatjes getrapt :)

Overigens maak ik die fout niet nog een keer en bij twijfel gaat iemand er direct uit. Geen voordeel van de twijfel meer ;)

Gimme_Joy

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:05

Dat is heel vervelend! Sowieso ziek, zulke mensen :n

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:05

En soms is het heel moeilijk om misstanden op te merken. Omdat mede stalgenoten hun snavel houden, of omdat je net even niet anders kunt, of het heel moeilijk vindt om het aan te kaarten....

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:09

Ik ben van mening dat het per situatie kan verschillen. Mijn bijrijdster (= ook m'n beste vriendin) betaalt niets, omdat ze ook alle klusjes die erbij komen aanpakt. Verder gaat ze altijd mee naar wedstrijden om te groomen. Zonder haar redden we het niet om alle 4 de paarden in training/conditie te houden.
Voor een stichting regelen we ook de 'verhuur' van paarden. De stichting gebruikt deze 1x per week 2 uurtjes voor mensen met een verstandelijke/lichamelijke beperking. De rest van de dagen is het paard voor degene die hem huurt. Alles mag ermee gedaan worden en alle kosten (veearts, hoefsmid, stalling etc) betaalt de stichting. Voeren en mesten wordt door de pensionstal gedaan. Er zijn veel faciliteiten; dus dan vind ik het wel kunnen om er geld voor te vragen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:11

Hier in de buurt ook geen onbetaalde paarden, ze vragen nog vrij veel ook voor het feit dat de pony's op een weitje staan zonder voorzieningen. Ik ben echt niet te beroerd om te helpen, maar gezien mijn studentenbudget zit betalen er ook gewoon echt niet in..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:16

Ik was 33 voordat ik een vaste baan en mijn eerste eigen paard had.
Dus als je studentenbudget het niet toelaat, dan wacht je toch tot je wat meer budget hebt?
Heb ik uiteindelijk ook gedaan...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:17

Cassidy schreef:
En soms is het heel moeilijk om misstanden op te merken. Omdat mede stalgenoten hun snavel houden, of omdat je net even niet anders kunt, of het heel moeilijk vindt om het aan te kaarten....

Precies. Zo bleken twee bijrijders hier doodleuk op buitenrit de terugweg naar huis te gaan galloperen op het asvalt terwijl ze daar twee weken geleden nog op aangesproken waren.. Dus ik ben blij met lieve buren die dat vertelden anders wisten we van niks..

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:20

Ook ik vraag voor mee betalen aan het rijden van mijn paarden. Ik vraag dan id de helft van het stalgeld maar daarvoor is het ook 3 dagen per week rijden. Deels is dit ook voor enkel de serieuze mensen te selecteren. Ik heb geen behoefte aan penny meisjes van 13 jaar oud die een paardje willen rijden. Ik moet gewoon iemand hebben op wie ik kan bouwen en als men er voor moet betalen zijn dat vaak mensen die er voor werken en daardoor ook een flinke dosis verantwoordelijkheid gevoel hebben. Daarbij sta ik ook op een stal met flinke voorzieningen dus ook voor de ruiter is alle gemak aanwezig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:22

Er is echt niets mis met de helft van het stalgeld. Vaak dekt dat de kosten nieteens.
Ik snap echt niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het allemaal gratis kan (laat staan dat ze er - zonder aangetoonde resultaten - geld op toe krijgen)...:r

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:25

Cassidy schreef:
Er is echt niets mis met de helft van het stalgeld. Vaak dekt dat de kosten nieteens.
Ik snap echt niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het allemaal gratis kan (laat staan dat ze er - zonder aangetoonde resultaten - geld op toe krijgen)...:r

Ik ken ook mensen die voor 150 euro in de maand 2 d-ponys kunnen houden, en dan vervolgens 100 euro per maand aan vergoeding vragen voor 2 dagen rijden..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:26

Nogmaals: niemand zet je een pistool aan je hoofd en dwingt je om dit te accepteren.
Ga je er meer accoord, dan by all means, betaal dat bedrag.
Wil je dat niet, dan doe je het niet. Their loss, not yours....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:28

Galley: En wat is uw punt, als ik vragen mag?

Het is toch niet omdat iemand anders misschien er geld uit wilt kloppen, dat iemand die wel een eerlijke vergoeding vraagt ineens een profiteur is?

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:31

en op de gratis advertenties komen 9 van de 10 keer de 13 jarige penny meisjes op af... Tja kun je op iemand bouwen met die leeftijd ik zeg nee... Liever iemand die 18+ is werk heeft en weet hoeveel werk het is en weet wat het betekend dat je je afspraken moet nakomen.

Tja wat een ander er voor vraagt moet ie helemaal zelf weten. Ik ben wel van mening dat als er les genomen word deze of dezelfde lesgever heeft als mij of op dezelfde manier lesgegeven word, om het voor het paard maar ook voor jezelf zo helder mogelijk te houden. En id vooral niet vergeten regelmatig te praten en zodra er frustraties komen dit tijdig uit te praten met elkaar. Ik ben gelukkig voorzien van een leuke bijrijdster voor 1 paard nu nog voor me oogappeltje iemand vinden. Daarbij is het voor mij prettig om te weten dat als ik een keer niet kan dat er ten alle tijden iemand is die het kan overnemen van me.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:33

skysari schreef:
en op de gratis advertenties komen 9 van de 10 keer de 13 jarige penny meisjes op af... Tja kun je op iemand bouwen met die leeftijd ik zeg nee... Liever iemand die 18+ is werk heeft en weet hoeveel werk het is en weet wat het betekend dat je je afspraken moet nakomen.

Tja wat een ander er voor vraagt moet ie helemaal zelf weten. Ik ben wel van mening dat als er les genomen word deze of dezelfde lesgever heeft als mij of op dezelfde manier lesgegeven word, om het voor het paard maar ook voor jezelf zo helder mogelijk te houden. En id vooral niet vergeten regelmatig te praten en zodra er frustraties komen dit tijdig uit te praten met elkaar. Ik ben gelukkig voorzien van een leuke bijrijdster voor 1 paard nu nog voor me oogappeltje iemand vinden. Daarbij is het voor mij prettig om te weten dat als ik een keer niet kan dat er ten alle tijden iemand is die het kan overnemen van me.

Pcies! Ik heb dezelfde lesgeefster als de eigenaresse, en we houden regelmatig contact. Ik probeer nooit nieuwe bitten uit zonder dat ze aan de kant staat te kijken. Gaat helemaal prima

Collie2008

skysari schreef:

Dat is inderdaad ook een punt die ik belangrijk vind

vuurneon

Op advertenties krijg je altijd onzinnige reacties, of je nou geld vraagt of niet :')

En helaas ook mensen die geen 'nee' snappen. Joh, t is mijn paard en ik bepaal het toch echt wie hem mag leren kennen.

Advertentie zou ik overigens niet heel snel meer zetten, werd vooral moe van de mensen die niet kunnen lezen: 13 en is echt niet het nieuwe 18!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:35

Ik heb mijn paarden (3) op een professionele stal staan.
Met de garantie dat er goede toezicht is. Daar betaal ik voor.
Als er noodzaak is om te laten trainen, dan betaal ik daarvoor.
In het verleden echter iemand anders iets gegund.
Iemand die dit vertrouwen uiteindelijk niet waard bleek te zijn.
Ik heb er tot de dag van vandaag spijt van.
Het gevolg is echter dat ik een financiele vergoeding ga vragen voor iedereen die bij wil rijden.
Wil je niet betalen? No problem. Daar is het gat van de deur.....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:36

chanel1985 schreef:

Het is toch niet omdat iemand anders misschien er geld uit wilt kloppen, dat iemand die wel een eerlijke vergoeding vraagt ineens een profiteur is?

Nee hoor, ik vind het alleen eindeloos jammer dat ik niet geen verzorgpaard kan vinden omdat anderen zich schijnbaar niet kunnen gedragen met andermans paarden.
Het is goed te begrijpen dat iemand vergoeding van zijn kosten zou willen in bepaalde gevallen, maar het gaat redelijk ver tegenwoordig heb ik het idee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:37

@ galley: De goeden moeten onder de kwaden lijden uiteindelijk...

And your point is...?

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:38

vuurneon schreef:
Op advertenties krijg je altijd onzinnige reacties, of je nou geld vraagt of niet :')

En helaas ook mensen die geen 'nee' snappen. Joh, t is mijn paard en ik bepaal het toch echt wie hem mag leren kennen.

Advertentie zou ik overigens niet heel snel meer zetten, werd vooral moe van de mensen die niet kunnen lezen: 13 en is echt niet het nieuwe 18!

Hahaha id! gelukkig ben ik erg goed in het afkappen van dat soort reacties... Helaas voor mijn oogappeltje wat lastiger om iemand te vinden aangezien hij western gereden is en het dan al een stuk kleiner word kwa mensen die daar intresse in hebben.

Achja dan heeft ie een paar daagjes in de week gewoon vakantie! :Y)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:38

galley schreef:
chanel1985 schreef:

Nee hoor, ik vind het alleen eindeloos jammer dat ik niet geen verzorgpaard kan vinden omdat anderen zich schijnbaar niet kunnen gedragen met andermans paarden.
Het is goed te begrijpen dat iemand vergoeding van zijn kosten zou willen in bepaalde gevallen, maar het gaat redelijk ver tegenwoordig heb ik het idee.

En jij kan geen 50/75 missen per maand? Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je geen 50/75 kan kissen per maand, is het dan realistisch om te denken/willen dat je kan paardrijden? Bedoel paardrijden is duur, paarden houden is duur, dus de kans dat je, als je wilt rijden, geld betaald, is nogal aanwezig

Zou voor jou natuurlijk super zijn als je iemand treft die geen vergoeding vraagt, maar dan heb je eerder mazzel denk ik

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:39

Haar punt is dat zij met haar oprechte bedoelingen en minimale financiele uitgaven een leuk bijrijdpaard zoekt, en baalt dat andere vóór haar het zo verziekt hebben...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:39

Ook al zou ik winst op mijn paard willen maken, is dat toch echt mijn keuze :) en de keuze van diegene die ermee akkoord gaat.