Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:24

Ik moet het nog gaan geloven := Dat ik een typische gevalletje vast heb ... En zo leek ze echt niet! :(

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:26

zo lijken ze nooit....in het begin

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:27

Haha, aan het begin klonk je inderdaad super positief, jammer dat het dan zo gaat! Ik loop nu bijna 5 maanden bij mijn verzorgpony en nog enthousiaster als dat ik er aan begon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:28

Nuja, ik ga het zien .. Het liefst stuur ik haar nu meteen een mail maar dat is misschien beter van niet .. Ik kijk morgen wel wat gebeurd en dan kan ik morgenavond nog altijd een mail doen ...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:29

Ik zou het inderdaad wel op het goede moment doen, en bellen? Is dat niks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:29

Ben ik zelf ook geen held in :+ En kost geld :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:34

Ik ben ook geen held met telefoongesprekken. Als je je er fijner bij voelt gewoon via de mail doen. Ik kan altijd alles heel mooi op papier zetten, maar als ik datzelfde in een gesprek moet zeggen klap ik dicht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:38

Ik ben ook meer een schrijver dan een prater :j :+
Zelfs iets wat ik al eens opgeschreven heb vertellen is vaak een ramp :))

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:40

Ik heb ook wel liever schrijven, maar praten is wel persoonlijker en makkelijker als ze nog wat wil zeggen :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:36

Al wat gehoord Sabine?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:38

Ik ga hier even meelezen, ben nog opzoek naar een verzorg/bijrijdpaard/pony, in omgeving apeldoorn/beemte-broekland :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:57

dancer_ schreef:
Al wat gehoord [naam]?

Had vandaag een bericht gekregen (zit te denken of ze hier niet stiekem meeleest ofzo :+ ) dus heb haar laten komen, en we hebben een gesprek gehad. Ik heb, volgens mij, heel diplomatisch aangegeven hoe ik me erbij voel, hoe ik erover denk en ik heb haar aangeboden dat ze een paar keer per week [***] mag doen, maar dat ik [***] niet meer vertrouw op dat gebied.

Ik weet niet wat ze gaat doen. Heb haar gezegd dat ze er maar eens over moest nadenken en mij dan een mailtje ofzo moest sturen. Ze leek niet happy, maarja, kan ik verder niks aan doen. Volgens mij vindt ze het maar niks om een paard te moeten delen, heb ook gezegd dat ik [***] gewoon ga blijven rijden enzo, maar dat ze dus wel een paar keer per week met hem aan de slag mag. Dat het in het begin bikkelen zal zijn, heel veel zweten, maar dat ze van hem wel een stuk meer kan leren dan van [***] en dat ze daar uiteindelijk veel sneller (als zij zich voldoende inzet) zelfstandig mee aan de slag kan.

Heb ook meteen aangeven dat als ik merk aan [***] dat het toch niet werkt, als ik elke keer weer opnieuw kan beginnen met de verstandhouding omdat er ook iemand anders mee bezig is, dat het dan wel voorbij is, dat ze dan beter op zoek kan naar een andere. Want daar heb ik geen zin in, om elke keer weer helemaal opnieuw te beginnen, ben al jaren aan het opbouwen dus het is wel goed zo :+
Verder sputterde ze heel even tegen, ze zei ineens "ok, en als ik dan een tijdje met [***] bezig ben en [***] heeft weer meer vertrouwen dan ga ik gewoon [***] weer doen". Maar heb daarop gezegd dat de kans dat ze [***] weer gaat doen héél klein is en dat ik daarover zeker geen beloftes ga maken, dat hangt van [***] af, en zoals ik het nu zie is het voor hem beter gewoon 1 persoon te hebben.

Dus ja, ik weet het verder niet ... Had niet het idee dat ze heel erg happy was, had haar nog voorgesteld dat ze [***] mocht poetsen vandaag maar dat heeft ze niet gedaan, ze ging liever naar huis om erover na te denken. Mijn gevoel zegt nu dat ze het niet gaat doen, dat ze ofwel niks meer laat horen, ofwel een mail stuurt dat ze op zoek gaat naar een ander paard. Maar misschien ben ik mis ...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:00

Als ik het zo hoor denk ik ook niet dat ze nog gaat reageren (miss een mailtje) maar ik denk eerlijk gezegd dat ze het zelf niet eens zag aankomen. Wel aardig dat je toch Cobe nog hebt 'aangeboden'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:08

Neen, volgens mij zag ze het niet aankomen, en ergens heb ik ook het idee dat ze [***] persé wil verzorgen omdat het [***] is, omdat ze nog op de manège rijdt waar hij staat en ze dan kan zeggen "ik verzorg [***]" ... Ben ik misschien mis in, maar dat gevoel krijg ik er toch bij, en dat zint me niet meteen :+

Weet niet of ze [***] goed genoeg vindt hoor, heb haar ook gezegd dat als ze het geen leuke pony vindt dat ze dit eerlijk moet zeggen, maar dat ze dan wel op zoek moet naar een andere pony. En dat ze [***] ook niet moet gaan verzorgen in de hoop dat ze na een paar maanden weer [***] mag doen, want dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.

Denk wel dat ik duidelijk genoeg ben geweest over de stand van zaken, nu is het aan haar ...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:21

goed van je [***].
goed dat je voor je zelf opkomt.

ik heb het ook gehad met bijrijdsters, alhoewel en nu soms iemand komt rijden zomaar voor de fun, en die is echt kei goed.
ben er erg tevreden over.
het is alleen jammer dat ze zelf al een eigen paard heeft, maar ze heeft wel tijd over voor mij zegt ze.
alleen ze zit in het examenjaar en dat vind ik wel voor gaan.
maar als er toch op een gegeven moment een bijrijdster bijkomt ga ik ook afspraken maken.
ik heb er 1 gehad waar ik niet echt op kon bouwen, en afspraken niet na kwam.
in het begin wel, ma ja dat is dan nieuwigheid denk ik.
ze mocht alles doen wat ze wilde, hoefde nooit de stallen te doen, enz.
als er wel eens iemand op visite kwam en wilde rijden, mocht van mij, geen problemen mee.
maar diegene wilde niet iemand anders op haar pony.
vind ik prima, terwijl het mij pony is.
maar dan verwacht ik ook dat je dan 1 of 2 keer in de week komt, en niet wanneer het een keertje uitkomt.
of ben ik nu verkeerd bezig?

ik denk ook niet dat ik nog aan een verzorgster zou beginnen met deze ervaring.
er komt hier ook een meisje voor het veulen, kei lief kind die een hoop wil leren.
die wilde weten wat het verschil was als je op de manege rijd of als je een eigen paard had.
maar die doet ook alles mee als ze komt, mesten, onkruid plukken,enz.
als ze komt komt ze niet voor een uurtje, nee die is totaal een uurtje of 4 hier. :D

maar idd het is echt moeilijk een goede verzorgster te vinden in deze regio, omdat hier paarden/pony's in overvloed zijn in deze omgeving.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:27

dancer_ schreef:
Wat heb ik het toch allemaal makkelijk als ik dit allemaal lees :)

je bent een geluksbal *\o/*

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:31

In de zin als verzorgster dan, tussen mij & eigenaresse loopt t top! Niks te betalen, mag komen wanneer ik zin heb, ik rijd niet maar er zijn genoeg andere leuke dingen toch?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:41

dancer_ schreef:
In de zin als verzorgster dan, tussen mij & eigenaresse loopt t top! Niks te betalen, mag komen wanneer ik zin heb, ik rijd niet maar er zijn genoeg andere leuke dingen toch?

ja dat klopt, maar dat vind niet iedereen.
de meeste die komen voor te rijden en voor de rest liever niets doen.
die plukken het paard uit de wei, opzadelen, rijden, afzadelen en weer naar huis.
ik ken er zo een hoop.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:46

Ja vind ik altijd jammer, want dan missen ze een hoop :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:17

dancer_ schreef:
Ja vind ik altijd jammer, want dan missen ze een hoop :j

inderdaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:38

Ze krijgt nog een kans :) Ik ben een watje :+

Ach neen, ze smste daarstraks dat ze wel geduld had met [***] en in tussentijd [***] zou verzorgen. Maar dat was dus niet mijn bedoeling dus heb ik teruggestuurd wat ze zou doen als ze nooit meer [***] zou mogen verzorgen. Toen vroeg ze aan mij of ik vond dat ze moest stoppen, maar heb gezegd dat ze dit volledig zelf moet kiezen. Maar dat ze wel, als ze ervoor gaat, voor 100% voor [***] moet gaan en niet [***] doen terwijl ze eigenlijk liever [***] zou doen bv. Daarop kreeg ik terug dat het niet uitmaakte of het [***] of [***] was, dat ze de pony's leuk vond en het leuk vond om te komen. Toen zei ze "als je handen te kort hebt laat je het maar weten", heb daarop teruggestuurd dat ik geen handen te kort heb, maar dat ze wel altijd welkom is als ze op een andere manier dan op de manège wil bijleren over paarden, maar dat ze dan wel echt moet willen leren. Toen stuurde ze terug dat dat goed was, dus heb ik gestuurd dat ze morgen mocht komen. En toen heb ik niks meer teruggehad :+ Maar mijn mobiel doet wel raar dus misschien komt dat bericht met vertraging :=

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:46

[***] schreef:
Ze krijgt nog een kans :) Ik ben een watje :+

Ach neen, ze smste daarstraks dat ze wel geduld had met Boke en in tussentijd Cobe zou verzorgen. Maar dat was dus niet mijn bedoeling dus heb ik teruggestuurd wat ze zou doen als ze nooit meer Boke zou mogen verzorgen. Toen vroeg ze aan mij of ik vond dat ze moest stoppen, maar heb gezegd dat ze dit volledig zelf moet kiezen. Maar dat ze wel, als ze ervoor gaat, voor 100% voor Cobe moet gaan en niet Cobe doen terwijl ze eigenlijk liever Boke zou doen bv. Daarop kreeg ik terug dat het niet uitmaakte of het Boke of Cobe was, dat ze de pony's leuk vond en het leuk vond om te komen. Toen zei ze "als je handen te kort hebt laat je het maar weten", heb daarop teruggestuurd dat ik geen handen te kort heb, maar dat ze wel altijd welkom is als ze op een andere manier dan op de manège wil bijleren over paarden, maar dat ze dan wel echt moet willen leren. Toen stuurde ze terug dat dat goed was, dus heb ik gestuurd dat ze morgen mocht komen. En toen heb ik niks meer teruggehad :+ Maar mijn mobiel doet wel raar dus misschien komt dat bericht met vertraging :=

hardstikke lief van je, en watje..... niks watje. :D

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:14

Sabine, je bent gewoon eerlijk, liegen is ook niet handig. Je doet gewoon het beste! :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:17

Das inderdaad super lief van je :)
Hopen dat het goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:18

Thanks :) Hoop het ook, heb tot nu toe nog geen reactie gehad :+