Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xHelene schreef:Tuurlijk niet voor niks!
Voor je paard! Jij hebt niet genoeg tijd dus moet je je bijrijder goed inwijden anders komt het soweiso niet goed. En trouwens, een brijrijder of verzorger helpt jou ook uit de brand dus zo raar vind ik het niet dat niet iedereen bereid is te betalen
superwoman schreef:Brainless schreef:@Superwoman
En ik vind het juist als eigenaar leuk iemand (gratis!) de kans te geven een leuk paard te rijden.
Waarom moet dat gratis?
Moet zeggen dat ik na een hoop gezeik al helemaal geen zin meer heb in verzorgsters (op 2 leuke na) , maar dat ze bij mij als veel kansen gehad hebben om op goede paarden die goed aan hulpen staan te mogen rijden. (en dan natuurlijk nog het soms helpen tijdens het rijden - zodat ze duidelijk beter gingen rijden)
Brainless schreef:Waarom niet??
Mijn laatste bijrijdster had ook een leuk dier onder haar kont, en ik vond het leuk voor haar dat ze daar verder mee kon omen dan op haar "gewone" manege.
Ook wil ik ten alle tijden zeggenschap houden over mijn eigen paarden en dat geef je voor een gedeelte uit handen als je je paardje voor bepaalde dagen verleasd/verhuurt.
Ik heb liever een leuke bijrijdster waarmee het met mij en mijn paardje klikt (en die niet kan/hoeft te betalen) dan 1 waarmee het mss niet zo klikt.
Mijn ervaring is dat degene die niet hoeven te betalen dankbaarder zijn en daardoor meer inzet tonen dan iemand die betaald en verwacht dat die bepaalde dagen het paard klaar voor haar staat.
Brainless schreef:Mijn bijrijdster hoeft echt niet op haar knieën om te tonen hoe dankbaar ze is hoor
Mijn idee is als ze betalen ze die dagen "recht" hebben op een berijdbaar paard.
Met een niet betalende zonder, vaste dagen bijrijdster komen ze omdat ze zelf willen en niet omdat ze nu eenmaal betaald hebben.
Toen mijn andere paardje bevangen stond kwam ze om te helpen met de verzorging.
Ook toen "haar" paardje niet gereden kon worden ging ze mee naar de dierenarts en kwam ze extra om met hem te stappen.
Bij mij hoeven ze geen klusjes te doen alleen mijn paardje aandacht en evt. beweging geven.
Jessicajoann schreef:Moesten ze dan ook door betalen als ze bv. een maand niet konden rijden?
Dat zou ik namelijk wel vreemd vinden.
Ik zou het niet doen. Komen en verzorgen, geen probleem. Maar je betaald om het rijden en niet voor de rest...
Jessicajoann schreef:Moesten ze dan ook door betalen als ze bv. een maand niet konden rijden?
Dat zou ik namelijk wel vreemd vinden.
Ik zou het niet doen. Komen en verzorgen, geen probleem. Maar je betaald om het rijden en niet voor de rest...
Gerda20 schreef:Ik vind het ook een beetje gek. Maar als de 'meisjes' / 'dames' jou uit de brand helpen vind ik dat je inderdaad geen geld kan vragen. Jij kiest voor je paard. Jij hebt een iemand nodig die je helpt, dan vind ik dat die persoon jou niks hoeft te betalen. Anders om gezien vind ik het redelijk normaal. Maar ik dit gebeurd niet vaak en persoonlijk hoeft dat van mij ook niet.
Jessicajoann schreef:Ach misschien zou ik door betalen. Maar ik kan op dit moment gewoon niet betalen. Ook wel zuur dat sommige mensen daar niet over nadenken, niet dat jullie daarom allemaal gratis moeten hoor (A)
TanteSabien schreef:Ik pieker er niet over om te gaan betalen voor een paard van een ander.
Die betalen mij maar.
Ze hebben iemand nodig die hun paard aandacht en beweging geeft en het liefst ook nog hoger op rijdt.
Dan huur je dus iemand in en laat je niet iemand betalen voor hetgeen je zelf niet kan.
Zou een mooie bak zijn zeg als ik mijn huis geschilderd wil hebben en ik tegen de schilder zeg: ja heej luister ff, je moet er wel voor betalen hoor want zo doe jij ook weer ervaring op he.
Dacht het niet dus.
En daarbij hoor je geen paard te kopen als je hem niet zelf kan onderhouden.
Dus bijrijders die niet willen betalen? groot gelijk: Laat je er maar voor betalen!
Gerda20 schreef:Nou ik ben het hier ook zeker mee eens!Ik ga ook niet mijn vrije tijd geven om vervolgens ook nog te betalen zodat de ander er ten alle tijden beter van word! Echt niet. Misschien hard maar ja ik vind dat het gewoon zo is. Ik heb mijn paarden ook niet gekocht om ze te gan verhuren omdat ik ineens geen tijd of geld meer heb.
Brainless schreef:Tja ik heb 3 kinderen... die kosten ook een hele boel en dat terwijl ik betaald kon oppassen op die van een ander. (wel de lusten niet de lasten).
Ik ben nog geen 100E per maand kwijt voor 2 paardjes.