Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:22

ga is lang op maneges? genoeg mensen te vinden die wat willen lijkt mij.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:27

chantaleddie schreef:

Maar de vraag is voor velen voor ons denk ik of dat wel het type is dat je wilt hebben als bijrijdster..
Ik zoek bijvoorbeeld iemand die ook ervaring heeft met grondwerk, dat leren ze je (meestal) niet op een manege. En verder rijd ik met een western zadel, ook dat zie je (bijna) niet op een manege.
Daarom is het niet zo simpel..

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:50

Em_ schreef:
chantaleddie schreef:

Maar de vraag is voor velen voor ons denk ik of dat wel het type is dat je wilt hebben als bijrijdster..
Ik zoek bijvoorbeeld iemand die ook ervaring heeft met grondwerk, dat leren ze je (meestal) niet op een manege. En verder rijd ik met een western zadel, ook dat zie je (bijna) niet op een manege.
Daarom is het niet zo simpel..

ja dat is inderdaad zo! tis dat ik mijn handen vol heb aan mijn eigen paarden anders zou ik ook graag bij rijd paard willen. ik denk ook dat je beter wat ouder meisje kan hebben rond 18 jaar (spreek ik mezelf tegen) maar die nemen minder gauw vriendinnen mee en luisteren meer denk ik

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:52

chantaleddie schreef:

Hier ligt de dichtstbijzijnde manege te ver uit de buurt, en nu is mijn paardje niet echt geschikt voor een "standaard" manege ruiter.
Hetzelfde als bij Em_ heeft mijn paardje ook veel baat bij grondwerk. Maar goed kunnen longeren met enkele en (het liefst) ook dubbele lijnen.
En het grote gros van de manege ruiters zijn hier niet bekend mee.

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:55

En laat staan om een jong paard in balans te rijden

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:58

klopt allemaal als een bus! maar gevorderen lessen? niet geprobeerd dan weet je het ook niet! en zoals ik al zei rond de 18 jaar is het beste denk ik

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:29

Nou de gevorderde ruiters van de manege hier, zijn echt niet echt niet gevorderd. De lessen kwaliteit is bar slecht, dus je krijgt ook geen goede ruiters.

Dus ik ga daar liever niet een verzorgster / bijrijder scoren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:30

Nou de gevorderde les op een willekeurige manege is echt niet gevorderd hoor :') mocht ik ooit nog een bijrijdster moeten zoeken, prima manege kan, maar je gaat op zeker lessen en sowieso eerst een paar weken met mij mee voor je uberhaupt alleen mag :j manegeruiters denken vaak dat ze zo ontzettend goed kunnen rijden :n
Laatst bijgewerkt door Celiien op 05-02-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:32

Idd, gebeurt ook bij mij.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 01:23

Manegerijden is idd niet te vergelijken met privérijden.
Ze moeten vaak helemaal opnieuw leren rijden.
Gaat flink wat tijd in zitten om een manegeruiter om te scholen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:12

Anke schreef:
Manegerijden is idd niet te vergelijken met privérijden.
Ze moeten vaak helemaal opnieuw leren rijden.
Gaat flink wat tijd in zitten om een manegeruiter om te scholen.

Precies... Met hoe de gemiddede manegeruiter hier in de buurt rijdt, laat ik niet graag iedere manegeruiter op m'n pony hoor. En gevorderd zegt inderdaad weinig, dat ben je al als je blijft zitten in galop maar dat is voor mijn pony echt niet genoeg :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:40

Hhaahha jullie zeggen verder wat ik dacht over menig manege ruiter := Maar dat is ook mijn ervaring

Vrouwtje is vandaag geweest. Leuke meid, en tijdens het gesprek kwam al uit dat we over veel dingen hetzelfde denken.
Ze had wel een vraag of ze ze uiteindelijk wel met Bo mocht gaan lessen. Uhhh ja dat was ook mijn vraag aan jouw.
De eerste paar weken gaat ze vanaf de grond met haar aan het werk zodat Bo vertrouwen in haar kan krijgen en om weer wat extra conditie op te bouwen.
En wanneer dat goed zit er dan pas op gaat, maar dan wilde ze wel gelijk 1x per week gaan lessen.
Ze is geen wedstrijdruiter maar houd er wel van om dressuurmatig bezig te wezen en een hele enkele keer een klein sprongetje mee te nemen.
Gaf al wel aan dat ze geen ruiter was die in haar eentje langs de weg gaat maar met elkaar vind ze dat af en toe ook leuk.

Vanaf zaterdag gaat ze met haar aan het werk, en dan voor 3 vaste dagen in de week.
Ze stelde ook gelijk voor nadat we alle 3 aan elkaar gewend zijn, die 3 dagen ook te mesten, voeren etc.
Wel lekker, maar daar moet ik nog ff over nadenken hihi. Ben er nu altijd op stal en straks dan 3 niet? MMMMm ik weet het niet haha *muts* O:)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:44

Lijkt mij een leuke meid, die serieus met alles omgaat.
Ik hoop voor je dat dit een blijvertje is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:45

kiki1976 schreef:
Hhaahha jullie zeggen verder wat ik dacht over menig manege ruiter := Maar dat is ook mijn ervaring

Vrouwtje is vandaag geweest. Leuke meid, en tijdens het gesprek kwam al uit dat we over veel dingen hetzelfde denken.
Ze had wel een vraag of ze ze uiteindelijk wel met Bo mocht gaan lessen. Uhhh ja dat was ook mijn vraag aan jouw.
De eerste paar weken gaat ze vanaf de grond met haar aan het werk zodat Bo vertrouwen in haar kan krijgen en om weer wat extra conditie op te bouwen.
En wanneer dat goed zit er dan pas op gaat, maar dan wilde ze wel gelijk 1x per week gaan lessen.
Ze is geen wedstrijdruiter maar houd er wel van om dressuurmatig bezig te wezen en een hele enkele keer een klein sprongetje mee te nemen.
Gaf al wel aan dat ze geen ruiter was die in haar eentje langs de weg gaat maar met elkaar vind ze dat af en toe ook leuk.

Vanaf zaterdag gaat ze met haar aan het werk, en dan voor 3 vaste dagen in de week.
Ze stelde ook gelijk voor nadat we alle 3 aan elkaar gewend zijn, die 3 dagen ook te mesten, voeren etc.
Wel lekker, maar daar moet ik nog ff over nadenken hihi. Ben er nu altijd op stal en straks dan 3 niet? MMMMm ik weet het niet haha *muts* O:)

Klinkt goed. Hopelijk de juiste gevonden :D

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:46

Klinkt super kiki, hopelijk gaat het nu helemaal goed komen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:48

Om terug te komen op mijn eigen advertentie, ik heb deze er al eerder opgezet. Dacht iemand gevonden te hebben, maar deze had helaas al iets dichter bij huis gevonden. Dus mijn advertentie er weer opnieuw opgezet.
Ik vind het zo raar dat ik niemand kan vinden, en geen reacties krijg.

Heb het plan gevat om straks maar iets op te hangen in de supermarkt bij stal. Is de enige supermarkt in het dorp, dus hopelijk dan meer reacties.
Ook meteen voor mijn shetlander.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:53

Klinkt bekend lous, ik dacht ook tot twee keer iemand voor mijn ruintje gevonden te hebben. Twee keer aan toe niets geworden.

Daarna geen enkele reacties meer gehad. Ik snap het nog steeds niet, waar zijn alle verzorgpaard zoekers gebleven die afgelopen zomer allemaal op mp en bm stonden. Hebben ze dan werkelijk allemaal één gevonden.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:53

Hoe gaat het allemaal bij jullie met het vinden van een bijrijder/verzorger?

bij mij is het niet veel.. advertenties worden echt goed bekeken
ook op marktplaats, maar geen een serieuze reactie :(
zou het echt onmogelijk zijn om iemand binnenkort te vinden?
of ben ik te gehaast, hij staat nu 2 weken op allerlei sites aangeboden...

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:00

Die van mij staat al veel langer op, heb hem zelfs al een keer opnieuw erop gezet.
In totaal staat is drie maanden erop.

Het ligt denk ik ook eraan in welke regio een paard aanbied of verzorgpaard zoekt.
Sommige regio's zijn de paarden heel schaars en in de andere de verzorgsters.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:00

Zat gisteren nog te denken.
Qua bijrijders heb je tegenwoordig eigenlijk gewoon 3 groepen:

De westrijdruiter die graag met je paard verder wil komen, als het kan wedstrijden rijden, en bezig zijn met de sport. Dressuur,springen,western.

De recreatieruiter, lekker rustig naar buiten met je paard, genieten van de natuur. Beetje crossen hier en daar.

En de ruiter die gewoon niks wil betalen. Beetje aanklooien met je paard, springen, dressuren, buiten rijden, maar verder niet heel serieus. De mooiweerruiter dus.

Helaas valt mijn haf net buiten alles. Ik denk dat het daarom gewoon vrij moeilijk is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:01

Lous schreef:

De westrijdruiter die graag met je paard verder wil komen, als het kan wedstrijden rijden, en bezig zijn met de sport. Dressuur,springen,western.

De recreatieruiter, lekker rustig naar buiten met je paard, genieten van de natuur. Beetje crossen hier en daar.

En de ruiter die gewoon niks wil betalen. Beetje aanklooien met je paard, springen, dressuren, buiten rijden, maar verder niet heel serieus. De mooiweerruiter dus.

Helaas valt mijn haf net buiten alles. Ik denk dat het daarom gewoon vrij moeilijk is.

En dan vooral:
Nr 1 wil betaald worden
Nr 2 maakt niet uit
Nr 3 wil niks betalen

_O-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:02

Celiien schreef:
Lous schreef:

En dan vooral:
Nr 1 wil betaald worden
Nr 2 maakt niet uit
Nr 3 wil niks betalen

_O-

Precies :j

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:11

Lous schreef:

Nou als jou hafje in de buurt zou staan zou ik het wel weten hoor! je kunt er toch hartstikke veel mee doen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:57

kiki1976 schreef:
Ben er nu altijd op stal en straks dan 3 niet? MMMMm ik weet het niet haha *muts* O:)

Denk dat je het moet zien als: ik mag straks gewoon kiezen of ik op die drie dagen ga of niet.
Lijkt me meer een luxe 'probleem'.....je MOET niet gaan op die dagen, maar je MAG gaan :j

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:32

Kiki, dat klinkt positief zeg! En sja loslaten van je paard is niet zo makkelijk he. Als je echt liever zelf blijft mesten moet je dat zeker lekker doen!
Lous, jammer dat je nog geen reacties hebt gehad. Ik vind je advertentie duidelijk alleen denk ik dat het voorwaartse met buitenrijden een hoop ruiters afschrikken. Aangezien recreatieruiters niet altijd helden zijn..

Ook hier geen enkele reacties..echt mega balen want ik wil dat mijn haf weer lekker onder het zadel komt. En dan voornamelijk buiten, zelf ga ik er echt niet meer op zitten (te groot/zwaar). Zucht...