Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chantaleddie schreef:ga is lang op maneges? genoeg mensen te vinden die wat willen lijkt mij.
Em_ schreef:chantaleddie schreef:ga is lang op maneges? genoeg mensen te vinden die wat willen lijkt mij.
Maar de vraag is voor velen voor ons denk ik of dat wel het type is dat je wilt hebben als bijrijdster..
Ik zoek bijvoorbeeld iemand die ook ervaring heeft met grondwerk, dat leren ze je (meestal) niet op een manege. En verder rijd ik met een western zadel, ook dat zie je (bijna) niet op een manege.
Daarom is het niet zo simpel..
chantaleddie schreef:ga is lang op maneges? genoeg mensen te vinden die wat willen lijkt mij.
Anke schreef:Manegerijden is idd niet te vergelijken met privérijden.
Ze moeten vaak helemaal opnieuw leren rijden.
Gaat flink wat tijd in zitten om een manegeruiter om te scholen.
kiki1976 schreef:Hhaahha jullie zeggen verder wat ik dacht over menig manege ruiterMaar dat is ook mijn ervaring
Vrouwtje is vandaag geweest. Leuke meid, en tijdens het gesprek kwam al uit dat we over veel dingen hetzelfde denken.
Ze had wel een vraag of ze ze uiteindelijk wel met Bo mocht gaan lessen. Uhhh ja dat was ook mijn vraag aan jouw.
De eerste paar weken gaat ze vanaf de grond met haar aan het werk zodat Bo vertrouwen in haar kan krijgen en om weer wat extra conditie op te bouwen.
En wanneer dat goed zit er dan pas op gaat, maar dan wilde ze wel gelijk 1x per week gaan lessen.
Ze is geen wedstrijdruiter maar houd er wel van om dressuurmatig bezig te wezen en een hele enkele keer een klein sprongetje mee te nemen.
Gaf al wel aan dat ze geen ruiter was die in haar eentje langs de weg gaat maar met elkaar vind ze dat af en toe ook leuk.
Vanaf zaterdag gaat ze met haar aan het werk, en dan voor 3 vaste dagen in de week.
Ze stelde ook gelijk voor nadat we alle 3 aan elkaar gewend zijn, die 3 dagen ook te mesten, voeren etc.
Wel lekker, maar daar moet ik nog ff over nadenken hihi. Ben er nu altijd op stal en straks dan 3 niet? MMMMm ik weet het niet haha *muts*
Lous schreef:Zat gisteren nog te denken.
Qua bijrijders heb je tegenwoordig eigenlijk gewoon 3 groepen:
De westrijdruiter die graag met je paard verder wil komen, als het kan wedstrijden rijden, en bezig zijn met de sport. Dressuur,springen,western.
De recreatieruiter, lekker rustig naar buiten met je paard, genieten van de natuur. Beetje crossen hier en daar.
En de ruiter die gewoon niks wil betalen. Beetje aanklooien met je paard, springen, dressuren, buiten rijden, maar verder niet heel serieus. De mooiweerruiter dus.
Helaas valt mijn haf net buiten alles. Ik denk dat het daarom gewoon vrij moeilijk is.
Celiien schreef:Lous schreef:Zat gisteren nog te denken.
De westrijdruiter die graag met je paard verder wil komen, als het kan wedstrijden rijden, en bezig zijn met de sport. Dressuur,springen,western.
De recreatieruiter, lekker rustig naar buiten met je paard, genieten van de natuur. Beetje crossen hier en daar.
En de ruiter die gewoon niks wil betalen. Beetje aanklooien met je paard, springen, dressuren, buiten rijden, maar verder niet heel serieus. De mooiweerruiter dus.
Helaas valt mijn haf net buiten alles. Ik denk dat het daarom gewoon vrij moeilijk is.
En dan vooral:
Nr 1 wil betaald worden
Nr 2 maakt niet uit
Nr 3 wil niks betalen
Lous schreef:Zat gisteren nog te denken.