Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:16

Hihi nou idd :D (kreeg zoveel grapjes erover dat ik het nu toch maar eens veranderd heb ;) )

Lumea

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:43

Hahahaha das wel een goede ja! :')
Maar idd het vinden van een goede betrouwbare en eerlijke verzorger waar je echt op kunt rekenen is vrij lastig..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:52

Lumea schreef:
Hahahaha das wel een goede ja! :')
Maar idd het vinden van een goede betrouwbare en eerlijke verzorger waar je echt op kunt rekenen is vrij lastig..

het is niet lastig maar je moet elkaar gewoon goed begrijpen dat maakt het al een heel stuk makkelijker

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:04

Klopt, maar vaak houdt de verzorger zich niet aan de vaste dagen. Die dagen zijn ze verantwoordelijk en dan kunnen ze niet zomaar afzetten als ze iets leukers kunnen gaan doen. Dit gebeurd natuurlijk lang niet altijd :) Maar helaas kom je dat wel vaak tegen..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:12

Lumea schreef:
Klopt, maar vaak houdt de verzorger zich niet aan de vaste dagen. Die dagen zijn ze verantwoordelijk en dan kunnen ze niet zomaar afzetten als ze iets leukers kunnen gaan doen. Dit gebeurd natuurlijk lang niet altijd :) Maar helaas kom je dat wel vaak tegen..

Ja dat begrijp ik
Zelf heb ik oopk heel veel nare aanvaringen gehad door allemaal kleine misverstanden dan wil eeneigenaar ook niet luisteren want voor de eigenaar is meestal de eerste indruk alles snap je?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:54

Klopt, door miscommunicatie gaat het vaak fout.. Super jammer, maar eerste indruk is meestal wel van groot belang. Communicatie moet goed zijn, als je iets niet helemaal begrijpt/weet hoe het moet kun je het beter 10x vragen dan het niet te vragen en het flink misgaat. :=

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:01

ja maar heel soms moet je die hele kleine dingen gewoon door de vingers zien een eigenaar wil geloof ik niet weten hoe graag ruiter een verzorgpony wil

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:10

Ja het komt inderdaad wel van twee kanten. Het kan natuurlijk nooit helemaal perfect lopen. Bij de eigenaar zelf loopt het ook nooit helemaal 100% perfect, maar vervolgens willen ze dit wel in de bijrijder/verzorger zien.
Natuurlijk wil je wel op je verzorger/rijder aan, je vertrouwt je paard/pony toe en dan verwacht je dat alles (zo goed als) goed gaat. Dat er niks raars gebeurd. Maar daarom wil ik er vooral in het begin graag bij blijven. Als het vertrouwen goed is en ik er vol vertrouwen in heb mag ze ook komen als ik een keer van huis ben, maar toch liever niet en al helemaal niet als ze minderjarig zijn. Ben je als eigenaar toch weer verantwoordelijk mocht er iets gebeuren..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:48

Lumea schreef:
Ja het komt inderdaad wel van twee kanten. Het kan natuurlijk nooit helemaal perfect lopen. Bij de eigenaar zelf loopt het ook nooit helemaal 100% perfect, maar vervolgens willen ze dit wel in de bijrijder/verzorger zien.
Natuurlijk wil je wel op je verzorger/rijder aan, je vertrouwt je paard/pony toe en dan verwacht je dat alles (zo goed als) goed gaat. Dat er niks raars gebeurd. Maar daarom wil ik er vooral in het begin graag bij blijven. Als het vertrouwen goed is en ik er vol vertrouwen in heb mag ze ook komen als ik een keer van huis ben, maar toch liever niet en al helemaal niet als ze minderjarig zijn. Ben je als eigenaar toch weer verantwoordelijk mocht er iets gebeuren..

Ja dat begrijp ik echt volkomeN maar sommige eigenaren gaan echt over-the-top ik snap dat de eigenaar verantwoordelijk is voor de verzorgster en de verzorger (op zijn/haar dagen) voor het paard dus er hangt idd wel wat vanaf maar als ik bijvoorbeeld zeg dat ik al 1,5 jaar oppas wat zou je er dan van zeggen? Zou dat dan iets positiefs zijn of niet?? En ja il weet sommige verzorgsters gaan ook te ver maar om iemNd niet "aan te nemen" om maar even zo te zeggen omdat je per ongeluk een borstel laat vallen op de grond vind ik echt een no-go

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:19

Nouja oppassen heeft natuurlijk weinig te maken met paarden, maar als er bijvoorbeeld iemand komt die zegt dat ze al 1,5 jaar met paarden bezig is (en dat dus ook duidelijk is met haar houding/gedrag etc. dat ze dus geen leek lijkt, maar iemand die al 1,5 jaar met paarden bezig is) dan vind ik dat een positief punt. En nee iemand wegsturen omdat er een borstel valt is natuurlijk wel een over-the-top reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:04

Oppassen heeft inderdaad weinig te maken met het verzorgen van een paard, de risico's zijn heel anders.
Borstel op de grond laten vallen, daar zou ik niet over vallen (flauwe woordspeling..) maar wél het niet opruimen daarna bijvoorbeeld, dan zou ik wel even achter m'n oren krabben. Een borstel laten vallen zal niemand je voor wegsturen, maar het zal het algehele plaatje wellicht zijn geweest.
Dat soort kleine dingen kan je als eigenaar prima door de vingers zien, maar als je iemand bijvoorbeeld helemaal moet leren rijden of continu moet vertellen wat ie moet doen en hoe die z'n handen moet houden als diegene bijvoorbeeld heeft geroepen zo goed te kunnen rijden en zó veel verantwoordelijkheid te hebben, tja dan kan het inderdaad wel eens gebeuren dat je het zomaar niet wordt natuurlijk.

Ik geef mijn bijrijdster ook 'les' maar die vind dat geloof ik ten eerste ook helemaal niet erg :+ en het is ook alleen ter verfijning want ze rijdt hardstikke leuk met m'n pony weg. En ja, ook met haar zijn er af en toe dingetjes waar ik over val, en die bespreken we dan en dan is dat weer top. Het is ook de manier waarop je als verzorgster/bijrijdster met kritiek omgaat; kan je dat niet, dan ben je bij mij namelijk ook snel exit want ik ga echt niet met een bijrijdster discussieren over wie mijn paard beter verzorgt of hoe ik mijn paard moet behandelen :+ En ja, die zijn er, dus vandaar dat eigenaren tegenwoordig vaak erg beschermend en voor je gevoel "over the top" zijn, maar je moet het eens omdraaien; zou jij je paard aan de eerste de beste meegeven met de mededeling 'we zien wel hoe het loopt'? Nee toch :) Dan komt er ook een waslijst aan instructies. Gewoon om iedereen héél en tevreden te houden :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:28

Lumea schreef:
Nouja oppassen heeft natuurlijk weinig te maken met paarden, maar als er bijvoorbeeld iemand komt die zegt dat ze al 1,5 jaar met paarden bezig is (en dat dus ook duidelijk is met haar houding/gedrag etc. dat ze dus geen leek lijkt, maar iemand die al 1,5 jaar met paarden bezig is) dan vind ik dat een positief punt. En nee iemand wegsturen omdat er een borstel valt is natuurlijk wel een over-the-top reactie.

ja maar je bent wel verantwoordelijk voor die kinderen en jij moet er voor zorgen dat die kinderen zo laat eten krijgt, zo laat op bed ligt etc. jou punt snap ik ook heel goed hoor daar niet van.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:31

Je hebt inderdaad met oppassen ook verantwoordelijkheden, maar die zijn heel anders dan met een paard. Klein kind is makkelijker 'in de hand te houden' dan een paard van 500kg. Maar ik snap jouw punt ook wel hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:36

Ik snap het ook wel, maar is toch echt een hele andere verantwoordelijkheid imo. Kinderen walsen niet over je heen (letterlijk) waar paarden dat wel kunnen, en een kind is inderdaad makkelijker onder controle te houden dan een paard wat ineens besluit 'succes en de groeten'. Met een kind kan je ook praten en met een paard word dat toch lastig, als een kind pijn heeft dan zegt ie dat, en dan doe je iets niet. Als een paard pijn heeft kan ie dat niet zeggen, maar als jij dan bedenkt dat je tóch wil gaan rijden, dan ga je rijden en zit de eigenaar daarna met de gebakken peren. (ik zeg niet dat iedere verzorgster dat doet, maar zijn er genoeg die gewoon over de regels heen stappen omdat zij wat willen doen, en ik zeg ook niet dat eigenaren af en toe niet hun paard door de pijn heen rijden want die zijn er ongetwijfeld ook genoeg).

Maar een paard met een kind vergelijken vind ik toch nog altijd een kromme vergelijking.. Andersom werkt het namelijk ook niet, je kan moeilijk je ergens aandienen als oppas en zeggen 'ik heb geen ervaring met kinderen maar ik kan wel héél goed met paarden omgaan' :+

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:45

Lumea schreef:
Je hebt inderdaad met oppassen ook verantwoordelijkheden, maar die zijn heel anders dan met een paard. Klein kind is makkelijker 'in de hand te houden' dan een paard van 500kg. Maar ik snap jouw punt ook wel hoor :)

haha ja dat klopt maar dit was even het enige voorbeeld wat ik kon bedenken ik heb zelf nog nooit opgepast namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:51

Ik zoek ook nog steeds. Diegene die ik had gemaild heeft nog steeds niet gereageerd. :Y)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:54

Deetjeeuh schreef:
Ik zoek ook nog steeds. Diegene die ik had gemaild heeft nog steeds niet gereageerd. :Y)

Nog steeds niet?
Je moet wel veel geduld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:58

Tigra_ schreef:
Deetjeeuh schreef:

Nog steeds niet?
Je moet wel veel geduld hebben.

Nope, nog steeds niet. Inderdaad veel geduld, maar ik verwacht er nu eigenlijk niets meer van. Het zou leuk zijn, misschien dat ik nog een mailtje stuur en het dan van haar kant laat komen. :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:58

Deetjeeuh schreef:

wat heb je allemaal geprobeerd dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:00

Een paar keer gemaild, iemand anders benaderd die haar kent. Heb alleen haar email, weet ook wel waar de paarden staan maar vind het zo onbeschoft om langs te gaan. :')

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:31

aah ik heb 2 jaar gezocht op bokt, marktplaats en ben inderdaad niet langs gegaan maar heb wel van heeel veel bokkers gehoord dat dat echt de oplossing is maar dat vond ik idd erg ongepast maar nu heb ik via via een pony te bijrijden gekregen

Bri72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:11

Als het mag zou ik ook graag mee willen kletsen.
Jarenlang een eigen paard gehad met mijn dochter, door studie van mijn dochter en het nog hebben van twee jongere zoons helaas 3 jaar terug de keuze moeten maken om ons geweldige paard te verkopen.
Nu de kinderen ouder zijn begint het toch weer te kriebelen en werd ik door mijn oude buurvrouw op deze site gewezen.
Ik zag dat je hier een bokt markt heb voor het plaatsen van advertenties, daar ga ik een dezer dagen een advertentie plaatsen in de hoop een leuk verzorg/bijrijdpaard te vinden.
Ik zoek in de regio Rotterdam.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:16

Deetjeeuh schreef:

Dat méén je niet.. :roll:
Jeetje, je hebt echt veel geduld, meer als mij... :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 07:11

Wat mij opvalt is dat er vaak gezocht wordt naar een 'verzorgpony'
Echter is dat in werkelijkheid vaak niet het geval.
Ze willen dan gewoon een plek waar ze gratis kunnen rijden.
Daar stoor ik me dan weer aan als eigenaar.
Ben dan eerlijk in een advertentie en zet niet erin 'eventueel rijden zou leuk zijn'...etc.
Maar 'rijden is een must, anders heb ik geen interese.'
Verzorgpony draait alles om de verzorging: mesten, voeren en poetsen.
Anders ben je op zoek naar een bijrijd- of leasepony.
Denk dat daar beter onderscheid gemaakt in mag worden.
Ik sluit me aan erbij dat een berichtje terugsturen wel zo netjes is.
Zelf hecht ik daar waarde aan. Ongeacht of de ander wel/geen interesse heeft.
Gewoon even een reactie terug op een bericht/mail is wel zo fatsoenlijk.
Contact en communicatie is erg belangrijk.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:13

Anke schreef:
Wat mij opvalt is dat er vaak gezocht wordt naar een 'verzorgpony'
Echter is dat in werkelijkheid vaak niet het geval.
Ze willen dan gewoon een plek waar ze gratis kunnen rijden.
Daar stoor ik me dan weer aan als eigenaar.
Ben dan eerlijk in een advertentie en zet niet erin 'eventueel rijden zou leuk zijn'...etc.
Maar 'rijden is een must, anders heb ik geen interese.'
Verzorgpony draait alles om de verzorging: mesten, voeren en poetsen.
Anders ben je op zoek naar een bijrijd- of leasepony.
Denk dat daar beter onderscheid gemaakt in mag worden.
Ik sluit me aan erbij dat een berichtje terugsturen wel zo netjes is.
Zelf hecht ik daar waarde aan. Ongeacht of de ander wel/geen interesse heeft.
Gewoon even een reactie terug op een bericht/mail is wel zo fatsoenlijk.
Contact en communicatie is erg belangrijk.

Helemaal mee eens