Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lumea schreef:Klopt, maar vaak houdt de verzorger zich niet aan de vaste dagen. Die dagen zijn ze verantwoordelijk en dan kunnen ze niet zomaar afzetten als ze iets leukers kunnen gaan doen. Dit gebeurd natuurlijk lang niet altijdMaar helaas kom je dat wel vaak tegen..
Lumea schreef:Ja het komt inderdaad wel van twee kanten. Het kan natuurlijk nooit helemaal perfect lopen. Bij de eigenaar zelf loopt het ook nooit helemaal 100% perfect, maar vervolgens willen ze dit wel in de bijrijder/verzorger zien.
Natuurlijk wil je wel op je verzorger/rijder aan, je vertrouwt je paard/pony toe en dan verwacht je dat alles (zo goed als) goed gaat. Dat er niks raars gebeurd. Maar daarom wil ik er vooral in het begin graag bij blijven. Als het vertrouwen goed is en ik er vol vertrouwen in heb mag ze ook komen als ik een keer van huis ben, maar toch liever niet en al helemaal niet als ze minderjarig zijn. Ben je als eigenaar toch weer verantwoordelijk mocht er iets gebeuren..
Lumea schreef:Nouja oppassen heeft natuurlijk weinig te maken met paarden, maar als er bijvoorbeeld iemand komt die zegt dat ze al 1,5 jaar met paarden bezig is (en dat dus ook duidelijk is met haar houding/gedrag etc. dat ze dus geen leek lijkt, maar iemand die al 1,5 jaar met paarden bezig is) dan vind ik dat een positief punt. En nee iemand wegsturen omdat er een borstel valt is natuurlijk wel een over-the-top reactie.
Lumea schreef:Je hebt inderdaad met oppassen ook verantwoordelijkheden, maar die zijn heel anders dan met een paard. Klein kind is makkelijker 'in de hand te houden' dan een paard van 500kg. Maar ik snap jouw punt ook wel hoor
Tigra_ schreef:Deetjeeuh schreef:Ik zoek ook nog steeds. Diegene die ik had gemaild heeft nog steeds niet gereageerd.
Nog steeds niet?
Je moet wel veel geduld hebben.
Anke schreef:Wat mij opvalt is dat er vaak gezocht wordt naar een 'verzorgpony'
Echter is dat in werkelijkheid vaak niet het geval.
Ze willen dan gewoon een plek waar ze gratis kunnen rijden.
Daar stoor ik me dan weer aan als eigenaar.
Ben dan eerlijk in een advertentie en zet niet erin 'eventueel rijden zou leuk zijn'...etc.
Maar 'rijden is een must, anders heb ik geen interese.'
Verzorgpony draait alles om de verzorging: mesten, voeren en poetsen.
Anders ben je op zoek naar een bijrijd- of leasepony.
Denk dat daar beter onderscheid gemaakt in mag worden.
Ik sluit me aan erbij dat een berichtje terugsturen wel zo netjes is.
Zelf hecht ik daar waarde aan. Ongeacht of de ander wel/geen interesse heeft.
Gewoon even een reactie terug op een bericht/mail is wel zo fatsoenlijk.
Contact en communicatie is erg belangrijk.