Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jniena

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:10

hoe lang heb je, je advertentie er al op staan dan lous ?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:37

Mooi aanbod Lous, wel raar sate reacties uitblijven. Nu kijken veel mensen ook gewoon alle advertenties hoor, dus die aantal keer bekeken is niet heel betrouwbaar.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:01

pff heb ik 2 weken geleden al op een advertentie gereageerd van iemand die op zoek is naar ene verzorgpaard, ze heeft het berichtje wel gelezen, maar neemt gewoon niet de moeite om te reageren.. :roll: prima als je het niks vind maar neem dan in iedergeval eventjes de moeite om nee te zeggen..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:12

Voldeed je wel aan de voorwaarden?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:17

dat is een laag bedrag, daar zal wel snel iemand op reageren :)

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:56

sneeuwpop schreef:
Voldeed je wel aan de voorwaarden?

ja dat deed ik, maar goed, geeft ook niks maar ik wou het gewoon even van me afschrijven.

heb nu de stoute schoenen maar aangetrokken en zelf een advertentie geplaatst.
Nog op of aanmerkingen, wist echt niet wat ik er in moest zetten :+

http://www.bokt.nl/markt/ad/232632/gezo ... ijrijdster

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:11

Vind het een goede advertentie hoor! :) Nu hopen op een leuke reactie.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:31

Lous Dat is niet veel zeg en zeker niet als er een binnenbak is.

Jniena schreef:
pff heb ik 2 weken geleden al op een advertentie gereageerd van iemand die op zoek is naar ene verzorgpaard, ze heeft het berichtje wel gelezen, maar neemt gewoon niet de moeite om te reageren.. :roll: prima als je het niks vind maar neem dan in iedergeval eventjes de moeite om nee te zeggen..

Jammer is dat he, je zou zeggen dat het toch een kleine moeite is om wat terug te schrijven.
Duidelijke advertentie al zouden een paar extra foto's wel leuk zijn. :o

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:35

@ mnkorteleve : denk je dat nog meer foto's nodig zijn ? en wat voor foto's dan? :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:36

Lous schreef:
Ik heb mijn 'eisen' flink aangepast. Westernruiters zijn nou eenmaal schaars, dus iemand die open staat voor het western rijden is ook goed. Heb er geen leeftijd meer bij staan, iedereen is weer anders voor zijn of haar leeftijd. Het is voor 2 dagen in de week, lekker in de bak of naar buiten. Er is een binnenbak aanwezig, dus weer of geen weer je kunt naar binnen als je wilt. Ik vraag een kleine bijdrage van €30 per maand, want ik zie het als huur van mijn paard. Je hebt die dagen wel je eigen paard waar je alles mee mag. Zie dat maar eens bij een leasepaard op een manege te krijgen.
Al 200 keer bekeken op de BM en nog 1 geen reactie :?

Bizar zeg, dit zou toch het perfecte bijrijdpaardje kunnen zijn. Veel mogelijk voor een hele kleine bijdrage. Het is dat ik voorzien ben en het niet in de buurt is, anders had ik geen 2x te hoeve nadenken.

Het enige wat ik me kan bedenken dat mensen afschrikken van het woordje "ervaren". Maar verder... geen idee...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:37

Weet je met dat betalen e... Daar trek je ook minder ervaren ruiters mee aan. Ik kan altijd wel ergens een paard rijden en dan ben ik niet eens Het grote talent. Wel investeer Ik in les en materiaal en ik ben best wel bereid om eens iets te betalen. De vergelijking over wat een paard kost gaat niet op. Ik heb genoeg mensen die zelfs bereid zijn om te betalen om een paard te rijden. Sorry maar ik zou nooit en een bijdrage betalen en stallen mesten en dan nog Het gevoel hebben dat ik amper wat mag als er genoeg fijne paarden zo te rijden zijn.

Ik vrees dat je met dat soort beperkingen dus juist heel onervaren mensen aantrekt die ook niet zo weten wat erbij komt kijken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:47

Iemand die hetzelfde niveau heeft of hoger dan de eigenaar, vind ik een heel ander verhaal.
Ik krijg ook betaald om paarden voor een ander te rijden of te corrigeren. Echter hebben de meeste
ruiters met rijdtalent een eigen paard of rijden voor een eigenaar de paarden. (vaak voor verkoop)
Dus voor die ene procent, zou ik niet een advertentie helemaal aanpassen, diegene kan altijd zelf een berichtje sturen.
Daarin onderbouwt waarom hij/zij wel een aanwinst zou zijn, maar niet bereid is een bijdrage of een kleinere bijdrage te betalen.
Als je gratis rijdt, heb je mijn inziens ook verder geen 'rechten', als je een bijdrage betaalt, dan is er toch ook een soort van plicht tussen eigenaar en bijrijder.
Zoals eerder al eens genoemd, dan zijn de bijrijder dagen 'heilig' en heb je als eigenaar gewoon pech.
Als iemand niets wil meebetalen, zou ik die persoon ook gewoon op een dag als ik wil rijden afzeggen en zelf rijden.
Bij een betalende bijrijder kun je dat mijn inziens gewoon niet maken.....dus er is wel verschil in hoe je als eigenaar daar tegenover kan staan.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:53

Jniena schreef:
@ mnkorteleve : denk je dat nog meer foto's nodig zijn ? en wat voor foto's dan? :)

Gewoon foto's van de ander paardjes die in je advertentie staan.

poes Dat is jou mening en de meningen verschillen daar eenmaal in en je moet ook zeker doen waar jij je prettig bij voel.
Mijn paarden staan aan huis lekker in de bagger te kijken je moet rubberen kaplaarzen aantrekken om achter te komen nu, ik vraag ( in mijn geval vroeg, want ik begin er niet meer aan) geen bijdrage omdat ik dat niet echt rieel vind, maar als mijn paard op een pensionstalling zou staan en ik daar flink geld voor zou moeten betalen nou dan liet ik echt niet iemand gratis op mijn paard rijden iedere hobby kost geld en een ander zijn hobby sponsor ik niet. :Y)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:12

Anke schreef:
Iemand die hetzelfde niveau heeft of hoger dan de eigenaar, vind ik een heel ander verhaal.
Ik krijg ook betaald om paarden voor een ander te rijden of te corrigeren. Echter hebben de meeste
ruiters met rijdtalent een eigen paard of rijden voor een eigenaar de paarden. (vaak voor verkoop)
Dus voor die ene procent, zou ik niet een advertentie helemaal aanpassen, diegene kan altijd zelf een berichtje sturen.
Daarin onderbouwt waarom hij/zij wel een aanwinst zou zijn, maar niet bereid is een bijdrage of een kleinere bijdrage te betalen.
Als je gratis rijdt, heb je mijn inziens ook verder geen 'rechten', als je een bijdrage betaalt, dan is er toch ook een soort van plicht tussen eigenaar en bijrijder.
Zoals eerder al eens genoemd, dan zijn de bijrijder dagen 'heilig' en heb je als eigenaar gewoon pech.
Als iemand niets wil meebetalen, zou ik die persoon ook gewoon op een dag als ik wil rijden afzeggen en zelf rijden.
Bij een betalende bijrijder kun je dat mijn inziens gewoon niet maken.....dus er is wel verschil in hoe je als eigenaar daar tegenover kan staan.

Vind dat je het in mijn ogen helemaal goed zegt en zou ik wat meer haar op mijn tanden moeten hebben, maar ben nu eenmaal een goedgelovige eigenaar die een ander veel gunt en mijn niet betalende bijrijder had vaste dagen en dan reed ik niet, vaak had ik al wel de stal uitgemest zodat mijn bijrijder dit niet meer hoefde te doen.
Dus lekker 4 dagen in de week rijden niets betalen en vaak maar 1 dag mesten makkelijker kan bijna niet.
Zo heb ik het altijd wel gedaan heb meerder bijrijders gehad en als hun dag het was dan reed ik niet op hem/haar.
Achteraf denk ik ook wel dat ik altijd veel te makkelijk ben geweest, ze mochten hier altijd alles en als er dan een keer iets niet mocht of goed was dan was er een heel gezeik.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:26

Ik vind dat iedereen het voor zich zelf moet weten of ze er wel of geen geld voor vragen. En in diverse gevallen kan ik best begrijpen dat er geld gevraagd wordt, al heb ik bij sommige ook het idee dat ze de bijrijder/verzorger beter kunnen betalen.

Een tijdje terug zocht er iemand ook verzorger voor een jong paardje (in ieder geval nog geen 3) omdat de eigenaresse zwanger was en er niet (tijdelijk) voor kon zorgen. Dus de complete zorg kwam op de verzorger terecht. Maar er moest wel iets van € 150.- p/mnd betaald worden. Ik denk dat je blij mag wezen dat iemand dat voor je wilt doen, al zonder te moeten betalen.

Zelf vraag ik geen bijdrage. Maar goed ik ben blij dat ik iemand zou kunnen vinden die met mijn paardje klikt en haar 3x per week zou willen rijden. Omdat ik dat met mijn rug gewoon niet red haar regelmatig te rijden. Voor mij neemt dat de druk weg van alle dagen moeten. Gaat het bij mij niet dan word ze in ieder geval 3x per week gereden. En daar ben ik al heel blij mee.
Wel wil ik dat ze graag met haar gaan lessen (afhankelijk van hun niveau). Die kosten zijn wel voor de bijrijder zelf, maar dat zie ik persoonlijk ook als een extra kans en een investering in jezelf.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:27

ik ben ook weer op zoek naar een bijrijdster. Voorheen vroeg ik een bijdrage in de kosten, ook omdat ik "moeite" had 2 paarden te onderhouden maar inmiddels is dat gelukkig geen issue meer. Ik vraag nu bewust geen bijdrage a) omdat ik er ook profijt van hoop te hebben en b) omdat ik me dan ook verplicht voel tot dingen.
Ik vind het vooral lastig om iemand te vinden die betrouwbaar is en voor langere tijd blijft.
Heb nu weer een advertentie op marktplaats en de boktmarkt geplaatst, hoop nu toch eens een betrouwbare bijrijdster te vinden voor mijn paard.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:08

Betrouwbaar en betrokken...twee essentiële dingen. Helaas moeilijk te vinden!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:09

Idd heeeeeeeel moeilijk

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:16

dat heb ik in de gaten inderdaad, jammer! terwijl ik zo'n leuk/ lief paard aanbiedt :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:19

Dat heb ik ook, Valentino is een echte grote knuffelbeer en voor zijn leeftijd al super braaf.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:09

Vandaag via een stalgenote gebeld door iemand die een bijrij paardje zocht.
Heeft in het verleden eerder tinkers gereden dus bekend hiermee.
Ook voor haar is het gedrag van Bo niet onbekend.
Morgenochtend komt ze kennismaken op stal. Duimen dat het gaat klikken, want ze klonk aan de telefoon heel positief en dacht over heel veel dingen hetzelfde als ik.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:11

Ik zal voor je duimen

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:12

Ik duim kiki.

Ik ben weer een begin aan het maken met een meisje, ze woont in het zelfde dorp als dat mijn paardje staat, had voorheen al een verzorgpaardje toen ik haar vorig jaar vroeg maar doordat de eigenaar van dat paardje meer zelf wil gaan doen was ze daar niet meer nodig. En ik was afgelopen weekend op de koffie bij haar moeder en toen ik weer eens liet vallen nog steeds op zoek te zijn. Zei zij dat dochter pas haar verzorgpaard kwijt was geraakt dus hebben we maar gelijk gevraagd of ze nu zin en tijd had voor die van mij en gelukkig was ze gelijk enthousiast. Nu gaan we kijken of ze een klik heeft met mijn paard maandag ging het super en straks komt ze weer hopelijk gaat het leuk klikken tussen paard mij en haar.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:14

Ik zal ook duimen voor je Kiki.
Leuk Corina!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:19

Dank jullie wel!
Zal ook voor je duimen Corina