hyppolyte schreef:Dat is zo, dat ontkent ook niemand, maar niet iedereen heeft daar dus zin in en dat is hun goed recht.
Ik wil niet vervelend doen en bedoel dit ook niet als aanval, heb zojuist een filmpje gezien van marjoow met haar verzorgpony en helaas zie je daar dus net datgene wat hier in de discussie naar voren komt. Als je op die manier op mijn doodbrave paard waar mijn nichtje van 8 zo op kan rijden, dan heb je toch echt pech, die zet haar nek vast en dan kun je trekken wat je wilt, maar die gaat dan echt niet loslaten (en dat doet je verzorgpaard daar ook niet). Het van achteren naar voren rijden en contact houden van voren (ipv zagen/spelen en handen vastzetten) is zo verschrikkelijk belangrijk. De andere paarden in die les zie je allemaal achter de teugel lopen, staarten die zwiepen, valse knikken en weggedrukte ruggen. Als je je paard echt fijn en nageeflijk wilt hebben lopen dan zul je anders te werk moeten gaan dan wat daar in de lessen gebeurt.

Walgelijk om zo'n persoonlijke reactie te posten. Bah. Dit is dus een les van de ponyclub, om even duidelijk te zijn. Geen manege dus. Ik heb geen zin om mij tegenover jou te moeten gaan verantwoorden, maar ik hoop toch dat je wel weet dat elk paard anders is en anders gereden moet worden. Over lesgenoten ga ik niets zeggen, ik rijd amper een maand bij die club
Laatst bijgewerkt door Marjo op 26-03-14 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt