Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:41

Ja ik begrijp heel goed dat het een groot bedrag is..
daarom is het ook lastig om iemand te vinden denk ik

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:55

Tja wat zou het kunnen zijn...

Ik denk persoonlijk dat iemand die dat bedrag kan betalen dan ook wel het dubbele te beschikken heeft en dan een eigen paard kan onderhouden. En wat krijgt diegene voor dat bedrag? Hoeveel zeggenschap krijgt diegene over het paard? Als ik namelijk een dusdanig bedrag zou betalen zou ik het paard voor 50% als "eigen" beschouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:57

Nuja dat hoeft niet hoor... Ik ken genoeg manegeruiters die ook dat schrikbarende bedrag betalen voor 4 a 5 prive manegelessen per maand, maar op dit moment geen eigen paard kunnen of willen onderhouden ook qua tijd :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:01

Dat hoeft ook niet maar dat is wat ik denk ;) Iedereen heeft z'n persoonlijke rede en degene die ik geef kan er 1 van zijn ;)

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:05

saroanda schreef:
Tja wat zou het kunnen zijn...

Ik denk persoonlijk dat iemand die dat bedrag kan betalen dan ook wel het dubbele te beschikken heeft en dan een eigen paard kan onderhouden. En wat krijgt diegene voor dat bedrag? Hoeveel zeggenschap krijgt diegene over het paard? Als ik namelijk een dusdanig bedrag zou betalen zou ik het paard voor 50% als "eigen" beschouwen.

Daar zat ik ook aan te denken.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:06

karuna schreef:
Gaat zo te lezen fijn ahum bij de meesten met zoeken. Een enkeling heeft gelukkig wel succes.

Hier nog geen enkele reactie. En ook met goed rondzoeken niemand te vinden. Ja met rijden erbij vaker per week en dan bij voorkeur springen en crossen. Niet zo handig met een niet helemaal fitte pownie.

Ik kwam trouwens ergens een paar reacties tegen op een advertentie van iemand anders. Nogal schokkend maar is wel erg typerend voor de huidige bijrijder/verzorger

Citaat:
Ja dag!
Jij wilt geholpen worden en dan moeten wij geld betalen voor werken!
Ik doe het met liefde maar ik ga geen geld betalen terwijl jij op je luie kont zit!

Citaat:
Hallo
Ik ben ... en ik ben 13 jaar aud en ik heb 9 jaar rijevaring
ik heb voor mensen al eerde vaker gereden
ik zou graag op u fjord willen rijden Maar wat zij de bijdraagers
en blijvt u fjord op u stal staan of mag die ook verplaats worden voor een tijdje?
IK zou hen graag willen verzorgen !

sjow! best brutaal !! jeetje

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:06

Je mag het paard ook als eigen beschouwen.. het is eigenlijk soort eigen paard maar dan geen dierenarts en hoefsmid kosten :) !

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:08

MD_Triumph schreef:
Je mag het paard ook als eigen beschouwen.. het is eigenlijk soort eigen paard maar dan geen dierenarts en hoefsmid kosten :) !

Dat zou je dan misschien duidelijker in je advertentie kunnen zetten. Meer benadrukken wat de voordelen voor iemand zijn en iets minder info over het paard. In jouw geval moet jij heel erg blij zijn dat je iemand vindt die dit wil betalen, dus echt een verkooppraatje houden zeg maar.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:13

Zal het meteen aanpassen, bedankt voor de tip! :D

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:15

MD_Triumph schreef:
Zal het meteen aanpassen, bedankt voor de tip! :D

ik zou ook nog wat vertellen over de stalling zelf. Ik weet toevallig dat het een hele luxe stalling is, maar andere mensen misschien niet. Zo trek je ook meer mensen.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:31

Heb beide aangepast! nu hopen op reacties ..

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:38

MD_Triumph schreef:
Heb beide aangepast! nu hopen op reacties ..

Ik denk dat de advertentie zo al meer mensen zal aanspreken. Toch denk ik dat je net de goede leaser moet vinden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:40

hahaha...die reactie over op de luie kont zitten! Dat ze blij is dat iemand die wel een eigen paard heeft deze wil delen.

Een eigen paard wordt zo onderschat door de meesten. Bij een hoge maandelijkse bijdrage wordt al snel beredeneerd, kan ik net zo goed een eigen nemen.
Buiten dat je een eigen paard ook eerst moet kopen (aankoopbedrag), heb je er de dagelijkse verantwoordelijkheden, plichten en lasten van.
Mensen staren zich daar zo blind op, wat ik overigens best goed kan begrijpen. Echter pas als je een
eigen paard hebt gehad, weet je wat dit echt inhoudt.
Als je daarna een fijn bijrijdpaard voor 100,-/maand kan krijgen....dan wrijf je in jouw handen van geluk en mazzel!
Al helemaal als deze op een all-inn-stalling staat, al die luxe, al die lusten voor maar 100,- HEERLIJK! (droom ff weg....haha)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:54

Soms als je een advertentie plaats krijg je daar de gekste reacties op heb er al zoveel gehad :+
En niet alleen op een advertentie van een verzorgpaard, maar ook met de verkoop van mijn paarden echt zo triest soms, mensen die met €30,- per maand een paard op afbetaling willen kopen. :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:58

haha....30,- per maand? Op zich lijkt me dat wel grappig, alleen jammer dat je er dan een serieus antwoord op terug moet sturen.
Maar het komt idd wel door internet dat je veel brutale reacties krijgt, vroeger ging het contact via hun ouders.
Nu kunnen ze alles zelf doen via de laptop, pc, mobiel etc.....je merkt wel een veranderde houding en woordgebruik.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:00

Bij mij ging het niet eens om kinderen, maar om 2 volwassenen die dit voor stelde. :=
Maar je heb gelijk hoor nu door dat internet gaat het toch heel anders.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:49

Ik vind het een vrij hoge leaseprijs, maar dat komt ook doordat de stallingsprijzen hier wel wat lager liggen. Natuurlijk, dan moet je wel mesten, voeren en binnen en buiten halen, maar imo hoort dat erbij. Ik weet natuurlijk niet hoe het in jou omgeving zit qua prijzen, maar als ik het hele plaatje naar hier haal vind ik het teveel geld.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:03

mnkortleve schreef:
Bij mij ging het niet eens om kinderen, maar om 2 volwassenen die dit voor stelde. :=

Das toch niet gek. De stallingskosten moeten ook nog betaald worden....dan hou je pm niet zoveel over hahaha

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:29

sneeuwpop schreef:
mnkortleve schreef:

Das toch niet gek. De stallingskosten moeten ook nog betaald worden....dan hou je pm niet zoveel over hahaha

Nou die hadden ze niet, want ze verwachtte ook nog dat hij wel hier kon blijven staan in ruil dat ze mijn andere paarden verzorgde. :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:40

OMG en die dachten nou echt dat je daar in ging trappen.
Dan waren ze wel echt dom.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:52

Hahhahah dat is wel een goede! :+
Kijk dat kinderen dat voorstellen, OK, maar volwassenen? :+

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:32

Ach wie niet waagt wie niet wint zullen we maar zeggen. :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:05

Whahaha, dat meen je niet. Och och

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:59

Anke mee eens hoor! Ik vond toen ik begon met bijrijden, E150 veel geld. dat betaalde ik overigens wel voor 3 dagen in de week (wisselend, op de dagen dat de eigenaresse niet kon) met heel veel haken en ogen: niet naar buiten, niet op concours, alleen een (niet hele fijne) buitenbak etc. Vond ik veel geld maar het paard was zo leuk! Kon er uiteindelijk niet mee leven omdat ze in mijn ogen niet goed voor haar paard zorgde: zeer bekkie maar niet naar de tandarts en dat soort dingen en ook geen geld van mij aan willen nemen.
Nu ik zelf een paard heb waar ik toch maandelijks zeker E450/500 aan kwijt ben zonder dat ik erop kan rijden en waar ik bergen kopzorgen van heb, kan ik alleen maar dromen van E150 :P
Die citaten zijn overigens te erg voor woorden! Stiekem een beetje grappig doordat ze zo kortzichtig zijn maar OMG waar haal je het lef vandaag.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:02

Ik heb mijn 'eisen' flink aangepast. Westernruiters zijn nou eenmaal schaars, dus iemand die open staat voor het western rijden is ook goed. Heb er geen leeftijd meer bij staan, iedereen is weer anders voor zijn of haar leeftijd. Het is voor 2 dagen in de week, lekker in de bak of naar buiten. Er is een binnenbak aanwezig, dus weer of geen weer je kunt naar binnen als je wilt. Ik vraag een kleine bijdrage van €30 per maand, want ik zie het als huur van mijn paard. Je hebt die dagen wel je eigen paard waar je alles mee mag. Zie dat maar eens bij een leasepaard op een manege te krijgen.
Al 200 keer bekeken op de BM en nog 1 geen reactie :?