Marjoow schreef:Kun jij misschien denken, maar zo moeilijk is uitmesten niet hoor. Heb dat ook vaak zat mogen doen. En alle andere klusjes eromheen. He, 3x raden waar![]()
En weet je, ik ben hier klaar mee. Ik ga me niet langer verantwoorden voor jullie. Zielig en sneu gedrag om zo te gaan reageren.
Ik had het niet alleen over uitmesten
. En alleen als je dagelijks de stal uitmest, weet je bijvoorbeeld hoe het precies gesteld is met de mest van je paard. Hard, zacht, veel onverteerd krachtvoer, kleur, geur hoeveelheid etc etc.Als je alleen maar rijdt en verder niets, leer je over de andere dingen ook niet bij, of wel?
.
.
En dat is gewoon een vraag. Geen aanval.
Maar het is ook weer zo dat de eigenaren moeten beslissen wie ze op hun paard laten. Maar waarschijnlijk denken ook veel mensen als je 12 bent net als ik en je lest dat je al standaard op een manege rijd.. Ik les op een zorgboerderij (mijn moeder werkt daar ik hoor daar officieel niet hihi) en ik les om dingen te leren en ik heb daar ook een verzorgshet die ik altijd poets en heel veel eromheen maar daar leer je juist van
maar als jullie niet iemand van een manege op je paard zouden willen zouden jullie het dan met iemand die al verschillende bijrijdpaard en pony's heeft gehad en verzorg dan wel op je paard laten??