Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:10

Als ik voor proefrijden geld zou vragen, dan komt er denk ik niemand meer, dus dat ga ik maar niet doen.

Het is zo jammer, het is zo'n leuk paard om te rijden. Door gezondheidsredenen van mij kan ik hem niet op de juiste manier rijden.
En ik ben echt de moeilijkste niet e er is in overleg heel veel mogelijk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:16

Annwfyn schreef:
Ik heb haar zelf nog niet gezien nadat ik het zelf heb gezien, waarschijnlijk zie ik haar dinsdag of zaterdag (want ben weekenden nu dus wel thuis) en dan ga ik het haar zeker vragen (heb haar mobiel wel, maar sms'en vind ik in dit geval niet zo fijn).

Typisch, op bokt komen melden maar niet eens durven bellen? Misschien heeft ze wat te lang gestapt of juist maar kort gedraafd (ok dan is dat nog tegen de afspraak in natuurlijk).

Sowieso eerst verhaal halen vind ik!

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:43

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:56

Ik denk ook dat het face to face beter is om haar te confronteren met het feit dat dit niet kan. Ze zal best weten dat ze fout zit, want anders had ze het wel gemeld denk ik.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:45

Het zou wel sneu zijn om dit zo op bokt te lezen.

Geen ijzers kan een bewuste keuze zijn.

Proefles...tja ik heb toen twee keer gratis privéles gegeven en daarna ook zo'n l*llig smoesje.
Denk dat het voor mij sowieso niet meer hoeft.
Hou mijn paard lekker voor mezelf.
Al dat gedoe voor een bijrijder....steeds weer teleurstelling of ellende.
Het heeft mij wel veranderd, heb gewoon nu zoiets van 'pech voor de ander...deel gewoon niet'.

Verzorgsters heb ik wel. Bedank ik die liever af en toe met een privéles voor hun hulp en inzet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:49

myk_en_shant schreef:
En ik ben echt de moeilijkste niet en er is in overleg heel veel mogelijk.

Dat is denk ik juist het 'probleem'.
Ik ben van nature ook een makkelijk ingesteld en flexibel type.
Anders zou je natuurlijk ook niet zo makkelijk bereid zijn om te delen.
De juiste match zal er vast ergens wel zijn.
Kunst is om vol te houden totdat je deze gevonden hebt.
Maar leuk is het elke keer niet...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:28

Voor mij als verzorger is vandaag afgesloten met goed nieuws. :) Ik ben vandaag bij een wat oudere pony gaan kijken om lekker te poetsen en de bijkomende klusjes te doen voor de eigenaresse. Dan te denken aan buiten zetten, stal mesten, weide mesten en binnen zetten. In ruil hiervoor mag ik lekker poetsen en een rondje wandelen. De eigenaresse was eigenlijk best verbaasd dat ik juist híer naar op zoek was, maar voor beide is dit dus een goed resultaat.

Ik vind het wel leuk om hier mee te lezen, omdat ik het ook interessant vind om te horen/lezen hoe eigenaren hier nou tegenaan kijken omdat je toch iets kostbaars "uit handen geeft".

----------------------

Annwfyn, er geen ijzers onder doen moet gewoon kunnen en ik vind ook niet dat je dat hoeft te doen omdat jou bijrijder zich niet aan de regels houdt. Als het met stappen op het asfalt gewoon goed gaat zonder ijzers, waarom zou je ze er dan onder doen? Ik snap die keuze dus wel. :j Ik zou gewoon zo snel mogelijk een afspraak maken om erover te praten, desnoods bel je haar op om te vragen of je haar morgen even kan spreken?

Anke, vervelend dat je er zulke slechte ervaringen mee hebt zeg! Het kan natuurlijk gebeuren dat iemand een keer komt proefrijden maar diegene het gewoon niets vind, het niet klikt of dat er iets tussenkomt waardoor het toch niet door kan gaan.. Maar met één of andere smoes is wel erg banketstaaf, en dan ook nog twee keer.. Snap wel dat je als eigenaar het vertrouwen een beetje kwijt bent.

Ik weet niet of jou verzorgsters willen/kunnen rijden, misschien is dat anders een optie?

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:47

Wat fijn cowgirl dat je wat gevonden hebt :)

ik zou ook geen ijzers plaatsen als dat niet nodig is, ik zou het toch echt eens na gaan vragen bij haar hoe het zit.

Ik probeer een advertentie te plaatsen, maar pfoe wat valt dat tegen. Ik heb geen idee wat ik er allemaal in moet zetten.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:58

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:34

Hmm, ik heb tot nu toe één reactie op m'n advertentie, maar was niet geschikt.. En 2 andere mensen die ik zelf benaderd had, kunnen helaas niet. Erg jammer. Nu heeft mijn stalgenootje voor haar paard net een dag een advertentie op marktplaats staan en heeft meteen super veel reacties. Is mijn paard niet leuk genoeg? :( Haha, blijkbaar is rijden toch het belangrijkst voor de verzorgsters van nu (dat kan wel op het paard van m'n stalgenoot, en op mijn paard niet (kan wel, maar alleen als ik er bij ben, dus zeg even 1x in de 2 weken..). Iemand nog tips om mijn paardje "aantrekkelijk" voor verzorgsters te maken? Er is namelijk genoeg vraag naar een verzorgpaard in mijn omgeving...

Thirzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:01

ja ik zou hem wel willen doen maar ik woon in Noord-holland in amstelveen dus das beetje ver weg haha, ik zoek ook nog naar en verzorg pony die ik kan rijden, ik heb nu al 5 paarden gehad waar ik niet op mag/kon rijden en heb wel 1 waar ik op mag rijden, maar die staat in nieuw veen en daar word ik te groot voor, weet iemand nog een paard voor mij of???

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:05

Daar is dit topic, zoals herhaaldelijk al is gezegd, niet voor bedoeld ;)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:41

De discussie over het wel of niet betalen voor een paard dat blijft de ene heeft het er graag voor over en de ander niet heel simpel.
Misschien voor de bijrijders die hier mee lezen leuk om eens hier te kijken [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Annwfyn Het is nat en het slijt snel, jij wil niet weten hoe mijn paarden hun hoeven er uit zien en die worden niet eens gereden.
Heb je het trouwens alleen over die groene streep die je gezet heb? De teen mag gerust wat ronder dat kan geen kwaad.
Als jou paard gevoelig is op de hoeven dan zou ik er niet mee op het harde lopen en anders ijzers onder zetten.
Ik vraag me ook wel af wat je met vervormen bedoel.

_Cowgirl Leuk zeg

Em_ Irritant is dat he.

Even nog over die ijzers.
Het is nu erg nat de hoeven slijten heel snel en als je veel buiten rij dan denk ik dat je niet zonder kan nu.
Mijn paarden hebben ook geen ijzers kunnen het land niet in en daardoor zijn de hoeven zeer kort.
Ik hoef echt geen buitenrit te gaan maken de jaren er voor ging dat best maar nu is het gewoon een nat jaar.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:58

Jniena schreef:
Wat fijn cowgirl dat je wat gevonden hebt :)

ik zou ook geen ijzers plaatsen als dat niet nodig is, ik zou het toch echt eens na gaan vragen bij haar hoe het zit.

Ik probeer een advertentie te plaatsen, maar pfoe wat valt dat tegen. Ik heb geen idee wat ik er allemaal in moet zetten.

Wat denk ik de belangrijkste punten zijn:
- Wat verwacht je van de verzorger/bijrijder? Aantal dagen per week, niveau, lengte, gewicht, leeftijd.
- Mag er gereden worden? Welke klusjes verwacht je nog meer?
- Moet er een bijdrage betaald worden? Hoeveel?
- Waar staat het paard?
- Informatie over het paard, schofthoogte, gedrag, ed.

Dit zijn denk ik wel de belangrijkste punten, vooral duidelijk aangeven wat je zoekt lijkt mij erg belangrijk.

Em_ schreef:
Hmm, ik heb tot nu toe één reactie op m'n advertentie, maar was niet geschikt.. En 2 andere mensen die ik zelf benaderd had, kunnen helaas niet. Erg jammer. Nu heeft mijn stalgenootje voor haar paard net een dag een advertentie op marktplaats staan en heeft meteen super veel reacties. Is mijn paard niet leuk genoeg? :( Haha, blijkbaar is rijden toch het belangrijkst voor de verzorgsters van nu (dat kan wel op het paard van m'n stalgenoot, en op mijn paard niet (kan wel, maar alleen als ik er bij ben, dus zeg even 1x in de 2 weken..). Iemand nog tips om mijn paardje "aantrekkelijk" voor verzorgsters te maken? Er is namelijk genoeg vraag naar een verzorgpaard in mijn omgeving...

Tegenwoordig wil inderdaad bijna iedereen rijden, helaas woon je niet in de buurt. Ik heb best een tijd moeten zoeken naar iets waar ik niet hoefde te rijden. Ik denk dat het gewoon wachten tot de juiste komt, maar dat is best lastig..

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:08

Tsja, ik heb ook nog wel de optie om afscheid te nemen van m'n huidige bijrijdster, maar dat vind ik heel moeilijk. Zij kan nu echt een tijdje niet komen, maar ik vind haar wel super goed passen bij m'n paard.
Zij heeft wel aangegeven dat ze begrijpt als een ander meisje "haar plek" in neemt. Maargoed, in eerste instantie wil ik haar graag houden en dan zoek ik dus een verzorgster die niet rijdt. Tweede punt is dat ik ook een beetje huiverig ben om zomaar een meisje alleen op m'n paard te laten rijden. Paard heeft een "gebruiksaanwijzing" met rijden en bij het opzadelen (western zadel) komt wat meer kijken.
Kon ik m'n huidige bijrijdster maar klonen ofzo... :=

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:12

Pfoe, lastig hoor.
Ik dacht dat je heel ver weg woonde, maar ik zie dat je in Veenendaal woont, ik woon in [plaatsnaam], misschien ken je het wel.

Ik zal even voor je denken, wie weet ken ik nog iemand die niet per se hoeft te rijden. ;)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:15

Dankje! Ja Leersum ken ik, is dichtbij. Volgende week ga ik daar een bosritje maken :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:27

Em_ schreef:
Dankje! Ja [plaatsnaam] ken ik, is dichtbij. Volgende week ga ik daar een bosritje maken :D

Leuk! Dat kan hier inderdaad mooi in de omgeving. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:54

Over de hoeven, mijn pony had dat door te sloffen in het grove zand.......
Die kwam geeneens op de weg.
Ik kan me dus voorstellen dat het ook op de weg gebeurd in stap.
Verder kan het zijn dat de pony ineens in draf is weggesprongen?
Ik ben het helemaal met je eens dat je het haar face to face wil vragen.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:05

ahh echt balen dit
krijg steeds mailtjes en als ik dan hele uitleg geef reageren ze gewoon niet meer...
nog steeds niemand gevonden :(

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:11

Ik denk dat het bedrag mensen tegenhoud. Ik had hem geel graag gedaan maar ik kan het in ieder geval niet betale . Het is wel een geweldige kans voor iemand die het wel kan missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:13

emily2105 schreef:
Ik denk dat het bedrag mensen tegenhoud. Ik had hem geel graag gedaan maar ik kan het in ieder geval niet betale . Het is wel een geweldige kans voor iemand die het wel kan missen.

Het bedrag staat al in de advertentie. MD_Triumph heeft het erover dat ze mailt met uitleg en dat men dáárna niks meer laat horen, dus dan is het bedrag al bekend.. Of het zijn meisjes die niet lezen natuurlijk..

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:15

Ik weet dat het in de advertentie staat. Maar misschien proberen ze toch wat van de prijs af te krijgen ofzo en merken dan dat het niet lukt en reageren niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:22

Tja er staat eerlijk in dat het om lease gaat, dus half paard.. Ik snap jouw punt ook, maar denk dus niet dat het aan de prijs ligt want die is op voorhand al bekend, dan hadden ze er al niet op moeten reageren denk ik dan :+

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:24

Dat klopt, daarom reageer ik ook niet op de advertentie. Ik weet van te voren dat het toch niet gaat lukken om dat te betalen, dus ga ook niet reageren.
Maar verder kan ik niet bedenken waarom iemand die het kan betalen het niet zou doen. Als je in de buurt woont.