hyppolyte schreef:Dan nog vind ik het knap dat je dat in die tijd redt... ik ben al gerust 3 kwartier bezig met zadelen, heel soms als ik een mega speedy ritje wil doen dan ben ik in een kwartiertje klaar. Maar in 1,5 uur aankomen, paard pakken, zadelen, rijden en weer verzorgen na het rijden ben ik gemiddeld toch veeeeeeeeel meer tijd kwijt. En onze bijrijdsters gelukkig ook. Doe je er verder helemaal niks mee dan? Hoelang heb je dit verzorgpaardje ondertussen al? En, aangezien je geen antwoord hebt gegeven op mijn eerdere vraag, merk je dan echt geen verschil tussen het verzorgpaard en een manegepaard?
3 kwartier aan het zadelen

Wat ik doe als ik geen les heb, even poetsen (in de winter niet heel grondig aangezien hij dekenloos staat). Nu wat meer poetsen omdat hij aan het verharen is. Opzadelen, hoofdstel in, cap op en gaan? Kost mij 15/20 minuutjes? Dan rijden, 3 kwartier ongeveer. Afzadelen, even rollen en op stal. Ja ongeveer anderhalf uur

Het verschil tussen verzorgpaard en het manegepaard? Verantwoordelijkheden, mogelijkheden en de band die je opbouwt met je paard