Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leval1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:04

als je 12 bent lijkt het me niet zo slim idee
ook als de eigenaar er van af weet je heb zeer waarschijnlijk zelf niet genoeg ervaring en als er iets gebeurd ben jij verantwoordelijk

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:20

Sterker nog, dan is de eigenaar van de pony verantwoordelijk..

MyHu

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:36

Misschien bedoeld ze wel onbetaald les geven. Ik geef soms ook wel les aan de dochter van de eigenaresse, als die geen tijd heeft. Ik doe dan gewoon niks wat ze normaal ook niet zo doen zeg maar.

leval1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:43

vind dat zelf ook niet heel verstandig maar dat is mijn mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:44

Of het nou betaald of onbetaald is, veel stallen kunnen daar echt een probleem mee maken ,er zijn niet voor niets diploma's die je moet halen om les te geven. Ik doe in m'n les ook niks anders dan wat ik normaal doe, maar moment dat er wat gebeurd kan je wel als de boosdoener gezien worden. Maar het is niet voor niets dat je als 12 jarige nog niet je orun mag halen; je bent nog niet in staat om les te geven.

Vraag me dus ook af of iemand bewust zijn of haar pony/paard uitleent om een 12 jarige les te laten geven aan diens vriendinnetje.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:53

chelle_dora schreef:
Heb je daar je diploma voor gehaald dan? En weet de eigenaar dat? Moment dat mijn bijrijdster les gaat geven aan iemand is de dag dat ik d'r van m'n pony afsleur en de stal afschop namelijk :+ En die is dan nog wel een heel stuk wijzer dan dat jij bent.

Ik ben het hier helemaal mee eens! Nu heb ik nog geen verzorger maar ben wel opzoek. Als ze dit mij zou flikken zou ze toch heel gauw uit mijn buurt moeten verdwijnen! Hier zou ik niet van gediend zijn, en al helemaal niet als het van te voren niet is overlegd...

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:47

ze wil vast niet heel uitgebreid les geven
af en toe een paar tips en dingen kan toch best zonder diploma
toch? of heb ik dat mis

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:48

Lovehorses55 schreef:
toch? of heb ik dat mis

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:15

Lovehorses55 schreef:
toch? of heb ik dat mis

Nee, want dat diploma is er niet voor niets en als je 12 bent en met hoe poedeltjes op mij over komt is zij verre van kundig om informatie en kennis op een ander over te brengen.
Zij noemt het een lesgeefpony, dus bedoelt om mee les te geven. niet om wat ' tips ' te geven, daar geloof ik overigens ook bar weinig van.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:38

chelle_dora schreef:
Of het nou betaald of onbetaald is, veel stallen kunnen daar echt een probleem mee maken ,er zijn niet voor niets diploma's die je moet halen om les te geven. Ik doe in m'n les ook niks anders dan wat ik normaal doe, maar moment dat er wat gebeurd kan je wel als de boosdoener gezien worden. Maar het is niet voor niets dat je als 12 jarige nog niet je orun mag halen; je bent nog niet in staat om les te geven.

Vraag me dus ook af of iemand bewust zijn of haar pony/paard uitleent om een 12 jarige les te laten geven aan diens vriendinnetje.

Daar ben ik het mee eens, mijn VP staat ook niet op een stal.
Maar ik zou er in ieder geval een volwassene bij halen, voor het geval dat.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:48

Ik denk dat ze bedoelt dat ze die vriendin gaat helpen, maar het lijkt me idd sterk dat de eigenaar een onervaren ruiter op der pony laat rijden, en door een kind van 12 laat helpen,, Maar ik weet de hele situatie ook niet eh, miss is er wel een volwassene bij en doen ze het samen? Dat hoop ik dan :o

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:56

lolove schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat ze die vriendin gaat helpen, maar het lijkt me idd sterk dat de eigenaar een onervaren ruiter op der pony laat rijden, en door een kind van 12 laat helpen,, Maar ik weet de hele situatie ook niet eh, miss is er wel een volwassene bij en doen ze het samen? Dat hoop ik dan :o

Dat denk ik ook.
:j

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:54

Mhh ,Mij lijkt t niet zo'n goed idee ;3
Kweet niet of dit haar verzorgpony is ? Dan al helemaal niet , Niet voordat de eigenaar/ Eigenaresse het weet en toestemming geeft :)
En Stiekem vind k het een penny-opmerking ,Veel woorden , Weinig daden.. Maargoed dat doet t er niet toe :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:17

Mochten mensen nog een verzorgpony zoeken: ik heb 8 shetlanders en vind het wel gezellig om wat hulp te krijgen met de verzorging en later als de klik er is ook met het betuigen/rijden :)
Zal morgen een advertentie in elkaar zetten.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:01

Ik had een aanbod gehad voor een bijrijdpaard. Maar helaas was het echt veel te duur. Echt jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:14

Il baal er ook van, kan maar niks vinden. Gister nog iets leuks aangeboden gekregen maar dat was veel te ver. Zo jammer. Ik zoek me de blubber maar kan niks vinden :(

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:05

Ik kan ook niks vinden. Ik zoek eigenlijk een (shetland)pony waar ik lekker mee kan knuffelen en troetelen, longeren en eventueel voor de kar mee kan mennen (ik ben bereid dit te leren, lijkt me erg leuk!) Maar ik vind ook niks, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:32

FUDGE schreef:
Ik kan ook niks vinden. Ik zoek eigenlijk een (shetland)pony waar ik lekker mee kan knuffelen en troetelen, longeren en eventueel voor de kar mee kan mennen (ik ben bereid dit te leren, lijkt me erg leuk!) Maar ik vind ook niks, helaas.

Waar woon je? Misschien weet ik iets voor je. :P

Heb weer wat aangeboden gekregen, helaas ook weer te ver. Zucht. -O-

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:41

Deetjeeuh schreef:
FUDGE schreef:

Waar woon je? Misschien weet ik iets voor je. :P

Heb weer wat aangeboden gekregen, helaas ook weer te ver. Zucht. -O-

Overijssel! :D

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:15

Ik zoek ook liever naar een leuke shetlander om gewoon lekker mee bezig te zijn zonder er op te hoeven rijden. Rijden is ook leuk, maar ik heb toch liever een shet om een beetje mee te knuffelen en wandelen.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:43

Love_Swing schreef:
Ik zoek ook liever naar een leuke shetlander om gewoon lekker mee bezig te zijn zonder er op te hoeven rijden. Rijden is ook leuk, maar ik heb toch liever een shet om een beetje mee te knuffelen en wandelen.

Waar woon je?

Moniek2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:45

Hoi dit zijn een paar tips:
tip 1 geef nooit op { bij mij heeft het 2 tot 3 jaar geduurd -O- }
tip 2 ga in je buurt rondvragen; hoi is die pony van u ? zou ik daar hem een keertje mogen borstelen. En als je gaat mogen we nog een keertje terug komen?
tip 3 zet een advertentie op bokt en marktplaats
tip 4 hang een briefje op in winkels
tip 5 zoek op internet en typ dan in " bijrijder gezocht" of "verzorger gezocht"

heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel succes :j

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:17

Lumea schreef:
Love_Swing schreef:

Waar woon je?

In dr profiel stond cappele aan de ijsel

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:18

Nog een tip ga met vrienden mee naar de paarden leuk en soms zoeken ze zelf nog iemand bij de stallen

lolalover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:46

mijn vriendin en ik hebben ook lang gezocht naar een beetje een fatsoenlijke verzorgpony.
we hebben het trekpaard van mn opa verzorgd maar die leeft niet meer.
we hebben ook twee fjorden verzorgd maar die waren vreselijk wild en die kon je dus geeneens borstelen laat staan aanraken zo wild/angstig waren ze. we hebben veel geprobeerd om ze toch een beetje in ons te laten vertrouwen maar dat was dus niet gelukt. we zijn er met gestopt. later heeft mn vriendin haar moeder zelf een haflinger gekocht voor mijn vriendin, haar zusje en mijn vriendin haar moeder en die haflinger mocht ik dus ook verzorgen dus nu heb een ik super geweldige verzorgpony! <3