Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Ik had dat eerder als "eis"
Je lest regelmatig op eigen kosten. Verder geen bijdrage ook geen klusjes.
Maar dat regelmatig lessen werd 3 keer gedaan en toen nooit meer....
regelmatig was 1 keer per 2 weken of zelfs 1 keer per maand als het ander te duur zou zijn.
Gemiste kans denk ik dan.... je hebt een paard waarmee je op kunt bouwen, maar investeren zlefs in hunzelf vinden sommige toch teveel gevraagd....
xIrlijn schreef:Ik hoop niet dat jullie dit vervuiling van het topic vinden, maar ik ben benieuwd hoe eigenaren hiernaar kijken:
Wat vinden jullie van de constructie waarin iemand voor eigen rekening met jouw paard lest bij jouw instructeur? En daarnaast eventueel een klein klusje doet (binnen/buiten zetten, voeren, etc)?
Dit is namelijk iets wat ik heel fijn zou vinden als 'bijrijder'. Mijn idee hierachter is dat je als eigenaar weet dat je paard onder begeleiding van iemand die je kent en vertrouwt gereden wordt. Als ruiter krijg je de kans om op een wat hoger niveau en gerichter te trainen dan op de gemiddelde manege.
Maar misschien is dit hartstikke naïef gedacht. Daarom ben ik benieuwd naar jullie kijk hierop en de voor- en nadelen in jullie ogen
xIrlijn schreef:Ik hoop niet dat jullie dit vervuiling van het topic vinden, maar ik ben benieuwd hoe eigenaren hiernaar kijken:
Wat vinden jullie van de constructie waarin iemand voor eigen rekening met jouw paard lest bij jouw instructeur? En daarnaast eventueel een klein klusje doet (binnen/buiten zetten, voeren, etc)?
Dit is namelijk iets wat ik heel fijn zou vinden als 'bijrijder'. Mijn idee hierachter is dat je als eigenaar weet dat je paard onder begeleiding van iemand die je kent en vertrouwt gereden wordt. Als ruiter krijg je de kans om op een wat hoger niveau en gerichter te trainen dan op de gemiddelde manege.
Maar misschien is dit hartstikke naïef gedacht. Daarom ben ik benieuwd naar jullie kijk hierop en de voor- en nadelen in jullie ogen
Sheran schreef:Ik les ook bij de Passage Hoeve én met mijn eigen bijrijdpaard (die wel bijgestuurd moet worden). Maar de lesgeefmethodes lijken wel een beetje te botsen bij mij, ik kon na een maand ineens niets meer op de Passage Hoeve terwijl het eerst juist super fijn ging...
Sheran schreef:Wees duidelijk en eerlijk in war je wil,wat je kan bieden en wat je kan. Zijn er dingen waar je goed in bent/vaak complimenten over krijgt/voor gevraagd wordt? Wat zegt je instructrice over je?
larissa96 schreef:xIrlijn schreef:Ik hoop niet dat jullie dit vervuiling van het topic vinden, maar ik ben benieuwd hoe eigenaren hiernaar kijken:
Bedoel je dat je dan echt 1x in de week komt om te lessen en that's it, of wil je zelf ook nog vaker in de week heen? En wil je dan alleen onder begeleiding rijden, dat je die overige dagen iets in de trant van longeren of grondwerk doet, of wil je wel ook gewoon rijden zonder les? Ik kan dat nog niet helemaal uit je verhaal opmaken.
Ik denk dat eigenaren het alleen maar fijn zouden vinden als je op regelmatige basis lest! Ik als eigenaar in ieder geval wel
Maar iemand die alleen 1x in de week komt om te lessen zou ik zelf wat minder vinden. Zeker in vakanties of met ziekte is het toch wel fijn om iemand te hebben die dan wat vaker kan/kan bijspringen.
Daarnaast; Je leert vaak pas waar je tegen aan loopt als je na je les zelf weer gaat oefenen en er iets niet lukt wat in je les wel lukte. En juist door dat zelf oefenen en oplossingen zoeken tot de volgende les leer je naar mijn idee het meeste.
Dat ik zelf nog bijrijder was leste ik 1x in de week of 1x in de 2 weken en kwam over het algemeen gewoon 3x in de week. Uiteraard reed ik dan niet 3x in de week, ik deed ook regelmatig longeren e.d. Maar dan had je wel de tijd om je geleerde dingen in je les eigen te maken en zelf te oefenen
Mocht het je echt alleen om 1x in de week lessen gaan, kijk dan ook eens verder dan de manege. Hier in de buurt heb je bijv. De Passage Hoeve, zij geeft een x aantal lesjes op der eigen paarden die allemaal op hoger niveau gelopen hebben. Misschien heb je ook zoiets bij jou in de buurt
miramii schreef:Weet iemand hoe het juridisch zit indien een bijrijder een financiële bijdrage doet?
Ik heb wel eens gehoord dat je WA moeilijk kan doen bij een ongeval?
Tutti_Frutti schreef:Ik vroeg me even af wat gangbare bijdrages zijn momenteel. Paar jaar terug betaalde ik maandelijks 60-80eu voor 2/3 dagen per week. Nu twee maal voorstellen gekregen voor 150eu per maand voor 2 dagen... Ik begrijp dat alles duurder wordt maar dit is een verdubbeling binnen twee jaar...
Amable schreef:Ik vraag 50 euro, daarvoor mag iemand zo vaak komen als ze wil en staan er 2 fijn gereden, brave en super leuke paarden. Daarnaast ben ik zelf werkzaam als instructeur op het gebied van grondwerk, clickertraining en gedrag, dus een bijrijder kan ook nog veel leren. Het bedrag is voor mij ook eerder symbolisch, ik vind het fijn dat iemand er ook iets voor over heeft. Daarnaast vraag ik om mee te helpen met het mesten van de paddock paradise als je er bent. Dat is ongeveer een half uurtje werk.