Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:40

tessyke schreef:
weer zoveel slecht nieuws... :n

Als een verzorger 2x kort op elkaar het laat afweten kan je er niet op rekenen.
De eigenaar moet plezier hebben, de verzorger moet plezier hebben maar het paard mag er niet slechter op worden want dan ben je niets met plezier.
Hier ook eens 1tje gehad die een weekje mijn paarden zou voeren omdat ik iets had gebroken, kom ik na een week bij mijn paarden op krukken en die dieren hadden simpelweg een hele week geen voer of water gehad.
De dierenbescherming had ze zo mee kunnen nemen.
Het "geluk" was dat het in de herfst was en veel regende, zo hebben ze toch wat vocht uit plassen kunnen halen...

Een harde maar waardevolle les ;)

Dit meen je niet :oo die verzorgster had ik wat aangedaan...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:47

tessyke schreef:
weer zoveel slecht nieuws... :n

Als een verzorger 2x kort op elkaar het laat afweten kan je er niet op rekenen.
De eigenaar moet plezier hebben, de verzorger moet plezier hebben maar het paard mag er niet slechter op worden want dan ben je niets met plezier.
Hier ook eens 1tje gehad die een weekje mijn paarden zou voeren omdat ik iets had gebroken, kom ik na een week bij mijn paarden op krukken en die dieren hadden simpelweg een hele week geen voer of water gehad.
De dierenbescherming had ze zo mee kunnen nemen.
Het "geluk" was dat het in de herfst was en veel regende, zo hebben ze toch wat vocht uit plassen kunnen halen...

Een harde maar waardevolle les ;)

Jeetje wat erg zeg!
Leeft ze nog ~~}> want persoonlijk had ik d'r wat aangedaan....

tessyke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:49

tja behalve van de wei verbannen kan je niet veel doen vrees ik =)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:57

Ja zoiets ook gebeurd met oud bijrijdpaard van mij, eihenaren gingen 2 weken op vakantie, en had ze met een vriendin geregeld dat zij ze bij zou boeren, 2 weken niet gedaan, dan kun je zelf wel invullen dat ze daarna echt geen vriendin meer was en dat dat vrouwtje toch veel pijn heb moeten leiden na het 1e bezoek van haar eigen paarden.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:17

chelle_dora Zolang je geen namen noem en geen pb openlijk bespreek mag je een hoop op bokt neer zetten. ;)

MD_Triumph Een hoop geld voor 3 dagen in de week, maar goed het is natuurlijk wel een super leerpaard voor degene die wat meer willen. :j

tessyke Hier had ik de 1e 2 ook alleen het paard was niet bepaald blij en dan moet er toch echt iets gaan gebeuren.
Jeetje zeg hoe kan iemand dat nou doen, vreselijk.

kiki1976 Als ze al de moeite niet nemen om terug te reageren.

BOKTMANDYY Ik zou zelf zoiets niet gauw aan een ander toevertrouwen, hier is er ook wel eens gevoerd toen we een week weg waren, maar dan zorg ik er toch echt wel voor dat ze op een volle wei staan met een goed werkende weidepomp en dat ik er iemand bij heb die een oogje in het zeil houd.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:07

Jeetje dat doe je niet.. :oo Ik zou diegene ook wat hebben aangedaan hoor..

Chelle nu ben ik wel erg benieuwd :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:26

mnkortleve schreef:
MD_Triumph Een hoop geld voor 3 dagen in de week, maar goed het is natuurlijk wel een super leerpaard voor degene die wat meer willen. :j

Ja klopt, maar inderdaad wel erg leerzaam! :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:34

MD_Triumph schreef:
mnkortleve schreef:

Ja klopt, maar inderdaad wel erg leerzaam! :)

Ik zit natuurlijk met mijn tinkertjes in het achterhoofd :')
Al moet ik wel zeggen dat een vriendin van me € 180,- per maand betaald voor 4 dagen als ik me niet vergis ze mag vaker komen en dit gaat dan om een tinker wel 1 die braaf en zeker wat kan, maar dan nog geen z paard zoals die van jou. :+
Dat is trouwens iemand die het maar raar vind dat je mensen gratis op je paard laat rijden zij heeft het er graag voor over en ziet ook wel in dat een paard geld kost +:)+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:08

Stuur die vriendin eens deze kant op Mirjam hihi daar zijn er maar weinig van!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:34

_PatriciaH schreef:
Stuur die vriendin eens deze kant op Mirjam hihi daar zijn er maar weinig van!

Die heeft het veel te goed met het paard dat ze nu rijd dus helaas voor jou. :P

Weet je dat paard stond eerst ergens gestald waar het heel wat minder koste per maand, maar toen kon ze niet of nauwelijks rijden omdat de bak niet te doen was en nu betaald ze bijna het dubbele omdat ze zelf wou dat het paard verhuisde +:)+

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:56

mnkortleve schreef:
Ik zit natuurlijk met mijn tinkertjes in het achterhoofd :')
Al moet ik wel zeggen dat een vriendin van me € 180,- per maand betaald voor 4 dagen als ik me niet vergis ze mag vaker komen en dit gaat dan om een tinker wel 1 die braaf en zeker wat kan, maar dan nog geen z paard zoals die van jou. :+
Dat is trouwens iemand die het maar raar vind dat je mensen gratis op je paard laat rijden zij heeft het er graag voor over en ziet ook wel in dat een paard geld kost +:)+

Haha ik vind het ook niet erg om te betalen voor een paardje hoor.. Als ik weer een verzorgpaard vind wil ik best een bijdrage leveren, als je er tenslotte ook alles mee doet net als de eigenaar vind ik dat je best wat kosten mag betalen tegenover de eigenaar.. Het is natuurlijk fijner als je niks betaald maar vind het niet gek ofzo

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:00

Jniena schreef:
Dat is wel echt een super idee zo'n schriftje!
dan weet je ook precies wat er gedaan is en wat er moet gebeuren.

Wij hebben een groepsapp...ook erg leuk.
Kun je dus ook foto's enzo plaatsen tijdens het verzorgen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 04:30

Ik betaal niet voor mijn bijrijdpaard, behalve les. Verder heb ik intussen ook een ander zadel aangeschaft, een ander hoofdstel en wat kleine dingetjes. Maar verder betaal ik dus niks, en heb ik 6 dagen per week hem helemaal voor mij.

Ik doe niks qua verzorgen behalve aangeven als er iets niet goed is, en afspraken regelen met hoefsmid, tandarts etc en daar bij zijn. Oja en water checken en vullen :+

Sja, ik zie niet in waarom een bijrijder altijd zulke bedragen moet tellen. Aan het eind van de dag is het niet mijn paard, en ik kan er zo uitgezet worden. Ondertussen rij ik er wel minstens vier keer per week heen (dertig km enkel) en staat het paard dus goed gereden zodat de eigenaar er met een keertje rijden per week toch plezier van heeft.

Paard ziet er top uit, ik heb er plezier van, eigenaar blij.

Ik zou een bijdrage niet erg vinden, maar bedragen als 180 per maand vind ik echt wel te gek worden.
Ik les trouwens wekelijks dus dat is 80-100 per maand.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:11

Jij betaalt wel een bijdrage, maar op een andere manier. De spullen die je gekocht heb zijn niet gratis. Ik wil alleen die spullen zelf kopen, en daarom vraag ik een bijdrage. Mijn verzorgster mag ook voer ofzo kopen voor me, dat kost haar alleen extra werk.

Eddie_L_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:48

Ik heb net een paar bladzijden gelezen en heb gezien dat er heel veel paardeneigenaren pech hebben gehad met de verzorger/bijrijders maar andersom gebeurt het ook wel eens.
Een paar jaar terug zou ik een paardje verzorgen(mesten, verzorgen, niet rijden) een aantal weken ging dat heel goed ze stuurde een bericht als ze niet kon of ik dan kon nou geen probleem. Tot ik op een vrijdag het paardje weer zou doen, ik kom daar en der stal was leeg en de spullen weg. Had de eigenaar net het paard opgehaald zonder mij er iets van te laten weten. Ik snap best dat je een paard verhuisd dicht bij huis, maar zonder iets te laten weten was echt niet leuk.
Een paar weken terug zou ik een paard leasen, omdat ik dat toen zonder betalen had meegemaakt dachten mijn moeder en ik: dan heb je wat meer zekerheid. Ik heb het paard een dag kunnen doen, volgende dag zou ze verkocht worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:30

Ladyson schreef:
Jij betaalt wel een bijdrage, maar op een andere manier. De spullen die je gekocht heb zijn niet gratis. Ik wil alleen die spullen zelf kopen, en daarom vraag ik een bijdrage. Mijn verzorgster mag ook voer ofzo kopen voor me, dat kost haar alleen extra werk.

Nou inderdaad, ik vind les nemen bijvoorbeeld essentieel, dus die investering maak ik sowieso. Maar ik steek er ook veel tijd, aandacht, en moeite in, en aan het eind van de rit heb ik wel geen zeggenschap.

Niet dat ik te klagen heb hoor, ben erg blij met de situatie :)

Qua zadel: ik had op de vorige ook een eigen zadel. Bij de huidige is het vooral omdat ik het zadel niet vond passen (mensen bij geweest en in overleg), maar ook omdat ik echt hele lange benen heb en ik verkies ook een zadel dat daarop past.

Ik heb ook een drukke baan, ik kan echt niet zomaar zeggen welke dagen wel en welke niet, dus ook daar heb ik best wat vrijheid nodig, van de andere kant rijd ik wel vier a vijf keer.

Het moet gewoon klikken e.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:35

Jeetje Eddie_L dat is wel echt zeer lomp..

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:13

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:36

Heb je al aan haar gevraagd of ze dit ook gezien heeft en weet hoe het komt?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:38

En nu? Mag ze nog een kans of niet?
(zou er zelf gelijk klaar mee zijn als ik mijn vertrouwen kwijt ben)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:02

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

RomyyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:07

Ik heb zelf ook een verzorgpony zonder hoefijzertjes ( een shet ). Ik had haar denk ik eerst gevraagd of ze weet hoe de hoeven zo komen, en als ze nee zegt vraag je haar gewoon of ze gedraafd/gegaloppeerd heeft op het asfalt. En ik zou echt een andere verzorger zoeken, want je wil je pony niet steeds hetzelfde laten lijden toch ?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:23

Gewoon vragen of ze op de stenen heeft gedraaft. Zo ja,dan is ze iig eerlijk en kun je de hoeven laten zien. Dus een poos niet meer laten rijden. Zo nee, dan zou ik gelijk afscheid nemen.
Jij bent voor 99% zeker dat zij het heeft gedaan, dus voor die 1% heeft ze gewoon pech. Jij moet er vertrouwen in hebben en als je dat niet hebt,dan heb je er niks aan.
Jouw verantwoordelijkheid ligt bij je pony,niet bij de gevoelens ban je verzorgster.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:46

Ik meld me hier ook even, er zijn al een aantal bokkers die mijn verhaal al kennen vanuit andere topics over ongeveer hetzelfde onderwerp.

Ik zoek iemand die twee keer per week mijn ruintje van drie wil rijden en verzorgen. Daarnaast vraag ik eens in de twee weken les bij mij af te nemen.
Dus totale kosten per maand is €54 euro, je betaald de lessen niet het rijden en verzorgen.

Meer info staat in mijn advertentie.

Maar tot nu toe heb ik maar twee reacties gehad, maar dit waren grote fiasco's.
Waren super enthousiast, maar zegden na het proefrijden beide met l*lsmoesen af.

Wil nog even reageren op de situatie over de hoeven, bij mij zou ze gelijk eruit liggen.
Je hebt meerdere keren aangegeven dat ze niet op het harde mag draven en toch doet ze het.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:56

Ik vraag me af of je dan niet beter af bent met ijzers.
Als ik goed gelezen heb, wordt ze door drie personen gereden per week.
Als eigenaar ben je zelf verantwoordelijk voor het welzijn.
Gewoon ff niemand meer rijden en eerst laten herstellen.

Proefrijden niet gratis meer doen...