Sees schreef:Marjoow schreef:Ja, leg dat maar eens uit. Ervaring is niet te meten aan cijfertjes. Een heleboel andere dingen kun je inderdaad aan cijfertjes linken. L1 niveau, betekent dat dat je ineens heel veel ervaring hebt?
Meer dan bij het F8 diploma waarbij je theoretische vragen krijgt?
Ervaring is héél goed te meten dmv cijfers. Iemand die 6 jaar 1x in de week rijdt heeft minder rijervaring dan iemand die 27 jaar lang 5x in de week heeft gereden. Nu zou het uiteraard theoretisch zo kunnen zijn dat degene met 'slechts' 6 jaar rijervaring beter kan rijden dan degene die 27 jaar rijdt, but I doubt it
.
Iemand die een nette L1 proef neer kan zetten heeft inderdaad óf meer ervaring dan iemand die een nette F8 proef neerzet óf is zo donders getalenteerd met net zo veel of weinig ervaring dat die wel gescout zou worden.
En L1 is nog behoorlijk basis IMO.
Vind ik dus niet. Ervaring is namelijk niet iets wat op élk paard van toepassing is. De ene die 6 jaar lang 1x in de week heeft gereden op sensibele paarden, zal beter met een gevoelig dier overweg kunnen dan diegene die 27 jaar 5x per week heeft gereden op 'harde' paarden.
De een zoekt een recreatieruiter voor zijn paard met veel lef, de ander zoekt een wedstrijdruiter met ambitie. Aangezien dát al verschilt, is er ook een verschil in (gewenste) ervaring van de eigenaar.
Manegeruiter zijn zegt niks.
Sissi87 schreef:Ben ik ff blij dat ik in m'n hele leven maar 8 weken op een manege heb gereden..... de ervaring was toch echt op toe doen bij mijn eigen paard en vzpaarden hoor.
Ben ik even blij dat ik 12,5 jaar op een manege heb gereden. Heb daar zoveel geleerd over paarden die ik nu toe kan passen bij mijn verzorgpaard.[/quote]
Oh, grow up please