Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:33

Ladyson schreef:
Heel schokkend was het niet, maar het was wel echt liegen (heb bij verzorgster nagevraagd hoe ze had gelongeerd en bij meerdere stalgenoten, dit kwam niet overeen). Ik bedoel dan niet of het zachtaardig was, maar dubbele longe of aan halster enz. Het lijkt me geen reden om te liegen want het mocht allebei.

Liegen is liegen en of het nu om iets kleins gaat of niet.
Ben je er achter gekomen waarom ze gelogen heeft? Is dat dan omdat ze dacht dat jij er meer van verwacht had en ze het niet durfde te zeggen of wat?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:39

kiki1976 schreef:
Kijk als ze afbellen omdat ze ziek zijn vind ik helemaal niet erg.
Maar goed ik ben zelf wel zo gek die dan wel weer heen gaat. Zo stond ik met een longontsteking + bronchitis alle paarden binnen te halen in de stromende regen terwijl het niet eens mijn dag was om binnen te halen.
Maar degene die dat toen die dag deed kon niet eerder vanwege het werk, en het regende al de hele dag flink.

Oke eind dec. ging het echt niet 1 dag en toen heeft mijn man het gedaan. Maar had toen een acute astma aanval met een lekker zuurstof tekort (saturatie van 89).
Maar de dag erna kon ik nog amper wat maar ben wel weer geweest. Oke man lief heeft gemest etc. ik was al buiten adem van de auto naar de stal te hebben gelopen hihi.

Maar als je niet op een pensionstalling sta dan kun je niet op een ander terugvallen, ik heb hier zat keer met trillende benen met over de 40 graden koorts stallen uit staan mesten en de paarden gevoerd en binnen en buiten gezet en waarom tja omdat ik op niemand kon rekenen, als je ze echt nodig heb zijn ze er vaak niet. -O-
En de paarden moeten toch echt verzorgd worden ook al ben je ziek en dat beseffen er een hoop niet.

kiki1976

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:55

Ben ik helemaal met je eens hoor. Nu staat mijn paard wel op een pensionstalling maar je moet wel alles zelf doen.
Nu heb ik gelukkig wel stalgenootjes die willen helpen in geval van nood, maar daar wil ik zelf niet te veel aanspraak op maken. En daarbij komt dat haar eten (tenminste de vitaminekorrel) in de kast staat die op slot is.
Ik ben altijd al blij als we echt een keer weg gaan (wat echt zelden is) en een stalgenote mest en voer+hooi klaar zet. Nu wil iedereen elkaar met liefde altijd helpen dat is het probleem niet, maar ik ben zelf zo'n muts die een ander niet met de zorg van mijn paard op wil zadelen.
Maar goed ik heb wel een man die het eventueel voor me doet en dat maakt ook weer een heel verschil natuurlijk. En niet iedereen heeft die luxe

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:03

kiki1976 Dat is wel lekker , maar helaas heeft niet iedereen die luxe.
Een keer of wat geen vitaminekorrel valt te verwaarlozen.
Ik had hier eerst best veel paarden en toen had mijn man echt zoiets van je zoekt het maar uit met al die knollen.
Nu heb ik er ''maar'' 3 en dat gaat allemaal wat makkelijker, wat er staat zijn de moeilijkste niet, 2 merries en een hengst.
Nu zet hij ze ook wel buiten of binnen net wat uit komt wbt werk ed.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:53

Er speelde al meer en eerdere "issues" ontkende ze en altijd zaten mijn stalgenoten fout. Ik heb zelfs aan mijn stalgenoten getwijfeld, maar heb een complot uitgesloten..

Ik maak ook liever geen "gebruik" van mijn stalgenoten. Ik stuur dan liever mijn vriend ofzo.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:42

Ladyson Vervelend is dat zeg, ik zou zeggen wees toch blij als iemand je het vertrouwen geeft om op hun paard te rijden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:52

Hier ook weer dat ik de juiste beslissing hebt gemaakt.
Want ze stuurde gisteren een berichtje dat ze dus niet kon en dat ze opnieuw wilde afspreken, maar vanmorgen moet ze naar de kaakchirurg om haar verstandskiezen eruit te laten halen. En daarna ben je 9 van de 10 keer niet instaat om met paarden aan het werk te gaan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:45

mnkortleve schreef:
Lianne86 schreef:
Geen controle nodig, paard krijgt elke dag alles... We overleggen veel en spreken wanneer kan samen af :)

Fijn dat hij bij jou nou ook eens lekker gaat :j

Mag ook na 3 jaar :') :p Nouja... heb gewoon genoeg dingen meegemaakt... En achteraf had ik misschien beter een hele tijd niemand kunnen nemen... Maarja... "reserve" want stel dat er iets met mij was... Daarna natuurlijk 2 jaar "verder" weg gezeten.. Vond het niets, maarja, paard is happy hier en in de randstad was het maar afwachten, geen bos in de buurt, weinig buiten, dus geen optie. En mjah... Nu op zich niemand weer nodig, we spreken nu samen af voor de gezelligheid en ze rijdt hem echt goed... Dus ze mag gewoon blijven, maar ben er zelf ook weer elke dag even. Maar toch fijn om een reserve te hebben...

Ze is ook mijn stalgenootje :) dus dat scheelt ook wel.... Eigenlijk wel ideaal zo :p Kunnen ook samen met onze pony's weg :)

Wel blijf ik erbij, mocht er ooit nog iets veranderen, ik doe nooit meer iets anders dan volpension, want dat scheelt zo veel "stress" weten dat het toch wel gebeurd... (Of zou moeten gebeuren :S ook met stallen wat pech gehad :p)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:45

Bah Kiki, zit niet mee dan he! Maar inderdaad, beter de knoop doorhakken dan want geloof me, met getrokken kiezen kan jij inderdaad niet lekker je paard doen, dus had ze wss alsnog afgezegd en dan sta je daar. -O-

Heb gisteren toch weer wat meegemaakt.. Maar weet niet of ik dat mag uitspreken ivm de boktregels :+ prive communicatie enzo wahaha

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:11

Nee idd want voor mijn gevoel kon ik nu al niet meer vanuit gaan. Ze heeft overigens niet eens de moeite genomen om erop terug te reageren. Dus dat zegt in mijn ogen ook al genoeg.

Ben nu wel benieuwd, hihi pb?
Oeps daar mag je natuurlijk ook niet om vragen :o

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:17

Hihi daar wordt ik ook altijd een beetje nieuwsgierig naar... :o ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:20

haha pas op hoor, dalijk word het een reltopic of cyberpesten :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:21

chelle_dora schreef:
haha pas op hoor, dalijk word het een reltopic of cyberpesten :')

:= _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:22

Oke voordat we een groene hulk krijgen, sorry modjes, ik word melig van kantoorzitten :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:29

Grapje tussendoor moet kunnen hoor!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:35

Was inderdaad een grapje en je hebt ook geen namen genoemd!

Ik heb nog steeds geen enkele reactie ontvangen, waar zijn die leuke serieuze meiden die zin hebben in een paar dagen paard rijden/verzorgen!
Snap er niets van dacht toch dat het een mooie kans was/is om verder te komen en je geen eigen paard kan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:40

Ach ,straks is het voorjaar en dan willen ze allemaal weer :') Dan ineens wel..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:48

Waarschijnlijk wel ja......
Hier net wel weer een advertentie op MP gezet, op bokt stond die al

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:20

pfoeee lastig inderdaad..
al is het in dit geval wel een leasepaard
voor de meeste mensen natuurlijk lastiger omdat ze dan moeten betalen
heb al advertenties op bokt, marktplaats, leasehorses en op Facebook aantal keer gedeeld maar helaas :(

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:52

MD_Triumph schreef:
heb al advertenties op bokt, marktplaats, leasehorses en op Facebook aantal keer gedeeld maar helaas :(

Ik heb even je advertentie bekeken op Bokt en vind deze er erg netjes uitzien. Misschien is het wel een tip om erin te zetten hoeveel je p.m. wilt hebben? Maar ik denk niet dat dat leasers zou weerhouden je een PB te sturen.. Zoals het eruit ziet is het een mooie kans en kun je veel van het paard leren. :j

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:21

MD_Triumph schreef:

Ik zou hem heel graag leasen en ik woon in best, maar het is voor mij veel te duur helaas.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:30

_Cowgirl schreef:
MD_Triumph schreef:

Ik heb even je advertentie bekeken op Bokt en vind deze er erg netjes uitzien. Misschien is het wel een tip om erin te zetten hoeveel je p.m. wilt hebben? Maar ik denk niet dat dat leasers zou weerhouden je een PB te sturen.. Zoals het eruit ziet is het een mooie kans en kun je veel van het paard leren. :j

Dankjewel! ja het is echt een super paard.. ik vind het ook verschrikkelijk moeilijk dat ik moet stoppen maar ja.
ja de prijs heb ik wel ingesteld maar staat niet in de omschrijving, alleen daar bij vraagprijs zeg maar..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:37

Oh, sorry! :+ Heb ik helemaal niet gezien.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:38

weer zoveel slecht nieuws... :n

Als een verzorger 2x kort op elkaar het laat afweten kan je er niet op rekenen.
De eigenaar moet plezier hebben, de verzorger moet plezier hebben maar het paard mag er niet slechter op worden want dan ben je niets met plezier.
Hier ook eens 1tje gehad die een weekje mijn paarden zou voeren omdat ik iets had gebroken, kom ik na een week bij mijn paarden op krukken en die dieren hadden simpelweg een hele week geen voer of water gehad.
De dierenbescherming had ze zo mee kunnen nemen.
Het "geluk" was dat het in de herfst was en veel regende, zo hebben ze toch wat vocht uit plassen kunnen halen...

Een harde maar waardevolle les ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:38

jollyjumper3 schreef:
Mijn grote A-pony zoekt ook nog een verzorger/bijrijder in Nijverdal (twente)

Hoort hier niet, je kan een oproepje op boktmarkt plaatsen.

Voor m'n gevoel heb ik er goed aangedaan om met haar te stoppen. Ze zei gisteren wel dat ze opnieuw een afspraak wilde maken, maar ze moest dus vanmorgen al naar de kaakchirurg dus ze had helemaal niet gekund.
En daarbij heeft ze niet eens de moeite genomen om terug te reageren.