Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:22

Marjoow ik heb het gevoel dat je niet open staat voor de mening, beweegreden en argumenten van anderen. Ik heb verschillende keren netjes uitgelegd waarom ik er voor heb gekozen iets wel of niet te willen. Dat is gebaseerd op ervaring en daar valt nu eenmaal niet over te twisten ;).

Er zullen vast manegeruiters die wél op mijn dominante, sterke ruin zouden kunnen rijden maar ik heb (nogmaals) niet de tijd, noch de zin om ze te filteren uit de grote groep mensen die zich aanbiedt en dus áls ik in mijn advertentie zóu hebben gezet dat ik liever geen manegeruiters had gewild dan is dat ten eerste mijn goed recht en ten tweede mag je er dan vanuit gaan dat ik als eigenaar daar donders goede redenen voor heb. Waarom twijfel je daar in vredesnaam aan?
Mogen we als we ons paard verkopen dan ook niet meer zeggen dat handelaren niet hoeven te reageren? Want tenslotte is niet iedere handelaar hetzelfde?

Een beetje zelfreflectie inzake je posts zou in mijn ogen niet misstaan :o.

Er IS wel een gemiddeld niveau. Net als dat men praat over een gemiddeld inkomen, een gemiddelde burger, een doorsnee doordeweekse dag, het landelijk gemiddelde etc etc etc ;).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:23

Marjoow schreef:
Gini schreef:
Niet iedereen wilt zijn paard als leerpaard opgeven. ;)

Want iemand even kort uitleggen hoe je een paard fatsoenlijk poetst is zo erg :')

Het is niet erg maar als iemand al niet weet hoe je dat fatsoenlijk doet (en imo nog belangrijker, wanneer je dat dus NIET moet doen) dan hou ik mijn hart vast voor het niveau op andere gebieden :o.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:27

Marjoow schreef:
En als je ze dat dan gewoon léért? Op de manege waar ik rijd worden ook veel hulpteugels gebruikt. Heb ik ze nodig op mijn verzorgpaard? Nee, dat is mijn gezonde verstand die me daar zelf over na laat denken ;)

Zoals ik eerder al aangaf, niet iedereen heeft de tijd, noch de zin om een bijrijder (veel) dingen aan te moeten leren. Het is een stuk fijner als een bijrijder al genoeg voorkennis heeft en alleen het paard en de manieren van de eigenaren nog maar hoeft te leren kennen ipv iemand die nog veel moet leren en het aan de gevraagde kennis en het niveau ontbeert.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:31

chelle_dora schreef:
Marjoow schreef:
Want iemand even kort uitleggen hoe je een paard fatsoenlijk poetst is zo erg :')

Jij bent werkelijk waar ongelofelijk zeg, jij zet in je eentje wel het gros van de manegeruiters voor banketstaaf. Er wordt net gesproken over rijden zonder hulpteugels, en dat niet iedereen zijn paard daar dus voor leent om dat te leren en dat begin jij over poetsen?

En ja. Ik ken een manegeruiter die werkelijk waar niet snapt dat je een paard moet poetsen als ze in de paddock hebben gerold en dan dus gepoetst moeten worden voor ze hun deken weer om krijgen.

En ja, die manegeruiter heb ik dus weggestuurd, want als ik iemand moet blijven vertellen hoe alles moet kan ik het net zo goed zelf doen. Als je niet zelfstandig genoeg kan zijn en onvoldoende inzicht hebt, kan je beter op de manege blijven namelijk, dan heb je dat soort moeilijkheden niet.

Lees de context even van het hele bericht ;)
Ik zet niemand voor banketstaaf, ik kom op voor degene die benadeelt worden door jullie kromme redeneringen.

Sees schreef:
Marjoow schreef:
En als je ze dat dan gewoon léért? Op de manege waar ik rijd worden ook veel hulpteugels gebruikt. Heb ik ze nodig op mijn verzorgpaard? Nee, dat is mijn gezonde verstand die me daar zelf over na laat denken ;)

Zoals ik eerder al aangaf, niet iedereen heeft de tijd, noch de zin om een bijrijder (veel) dingen aan te moeten leren. Het is een stuk fijner als een bijrijder al genoeg voorkennis heeft en alleen het paard en de manieren van de eigenaren nog maar hoeft te leren kennen ipv iemand die nog veel moet leren en het aan de gevraagde kennis en het niveau ontbeert.

En dat kan ik volkomen begrijpen. Maar dat heeft werkelijkwaar geen donder te maken met of je wel of niet op een manege rijd.

Sees schreef:
Marjoow ik heb het gevoel dat je niet open staat voor de mening, beweegreden en argumenten van anderen. Ik heb verschillende keren netjes uitgelegd waarom ik er voor heb gekozen iets wel of niet te willen. Dat is gebaseerd op ervaring en daar valt nu eenmaal niet over te twisten ;).

Er zullen vast manegeruiters die wél op mijn dominante, sterke ruin zouden kunnen rijden maar ik heb (nogmaals) niet de tijd, noch de zin om ze te filteren uit de grote groep mensen die zich aanbiedt en dus áls ik in mijn advertentie zóu hebben gezet dat ik liever geen manegeruiters had gewild dan is dat ten eerste mijn goed recht en ten tweede mag je er dan vanuit gaan dat ik als eigenaar daar donders goede redenen voor heb. Waarom twijfel je daar in vredesnaam aan?
Mogen we als we ons paard verkopen dan ook niet meer zeggen dat handelaren niet hoeven te reageren? Want tenslotte is niet iedere handelaar hetzelfde?

Een beetje zelfreflectie inzake je posts zou in mijn ogen niet misstaan :o.

Er IS wel een gemiddeld niveau. Net als dat men praat over een gemiddeld inkomen, een gemiddelde burger, een doorsnee doordeweekse dag, het landelijk gemiddelde etc etc etc ;).

Nou leg mij dat gemiddelde niveau is uit dan. Waar meet je niveau aan, wat is je gemiddelde meetlat, etc etc?

sneeuwpop

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:39

Denk dat als eigenaars dit lezen, ze alleen nog maar meer zullen twijfelen over een bijrijder met manege niveau. :-)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:39

sneeuwpop schreef:
Denk dat als eigenaars dit lezen, ze alleen nog maar meer zullen twijfelen over een bijrijder met manege niveau. :-)

En waarom dat? Omdat ik probeer de eeuwige vooroordelen de wereld uit te helpen?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:40

sneeuwpop schreef:

Dat denk ik ook ja

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:41

Marjoow schreef:
sneeuwpop schreef:

En waarom dat? Omdat ik probeer de eeuwige vooroordelen de wereld uit te helpen?

Omdat het zichzelf al bewezen heeft denk ik.... op de manege leer je niet wat mok is, hoe een koliek aanval eruit ziet, wat je moet doen met een kreupel paard etcetera...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:43

En waar leer je dat wel? Denk je nou werkelijk dat al die paardeneigenaren weten wat mok is? En dat ze weten wat te doen met een kreupel paard? Hoeveel paarden er wel niet onregelmatig bij lopen, die geen manegepaard zijn? Laat me niet lachen :')

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:44

Marjoow schreef:
En waar leer je dat wel? Denk je nou werkelijk dat al die paardeneigenaren weten wat mok is? En dat ze weten wat te doen met een kreupel paard? Hoeveel paarden er wel niet onregelmatig bij lopen, die geen manegepaard zijn? Laat me niet lachen :')

Nou JIJ hebt duidelijk echt geen verstand, als een paardeneigenaar dit niet weet, moet hij/zij geen paard nemen....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:44

Maar dit zijn toch geen vooroordelen Marjoow? Als iemand enkel manege-ervaring heeft, dan wil dat zeggen dat die minder ervaring heeft dan iemand die dagelijks 6 paarden rijdt en verzorgt op 3 verschillende stallingen en daar ook nog mee op wedstrijd gaat, alleen naar buiten, etc etc.

Net zoals iemand die alleen maar in een straal van 5 km rond zijn huis fiets minder fietservaring heeft dan iemand die heel Europa afreist om in verschillende landen fietstrektochten te houden.

Of zoals iemand die op zijn buurmeisje van 12 jaar past minder oppaservaring heeft dan iemand die dag in dag uit in een kinderdagverblijf werkt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:46

Marjoow schreef:
sneeuwpop schreef:

Nee, omdat je het tegendeel probeerd te bewijzen terwijl je zelf manege ervaring hebt en niet meer dan dat.
Dat is dus ook niet open staan voor mensen met meer dan manege ervaring...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:48

Sissi87 schreef:
Marjoow schreef:

Nou JIJ hebt duidelijk echt geen verstand, als een paardeneigenaar dit niet weet, moet hij/zij geen paard nemen....

Dat is dus een compleet andere discussie. En níet wat ik hier zeg. Er zijn genoeg onwetenden die een paard hebben. Moeders die een paard kopen voor hun dochter, noem maar op. Of die wel of geen paard moeten hebben, is niet aan de orde. Op papier hebben ze volgens jullie meer verstand van paarden dan een manegeruiter.

Gini schreef:
Maar dit zijn toch geen vooroordelen Marjoow? Als iemand enkel manege-ervaring heeft, dan wil dat zeggen dat die minder ervaring heeft dan iemand die dagelijks 6 paarden rijdt en verzorgt op 3 verschillende stallingen en daar ook nog mee op wedstrijd gaat, alleen naar buiten, etc etc.

Net zoals iemand die alleen maar in een straal van 5 km rond zijn huis fiets minder fietservaring heeft dan iemand die heel Europa afreist om in verschillende landen fietstrektochten te houden.

Of zoals iemand die op zijn buurmeisje van 12 jaar past minder oppaservaring heeft dan iemand die dag in dag uit in een kinderdagverblijf werkt.

Iemand die dagelijks 6 paarden rijd op 3 verschillende stalling zal geen verzorgpaard meer zoeken toch?

Nogmaals:
Wanneer JIJ een verzorger zoekt voor je paard, en je zoekt iemand met een aantal jaar ervaring, prima. Be my guest. Maar ga geen manegeruiters weigeren enkel en alleen omdat ze van een manege af komen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:48

sneeuwpop schreef:
Marjoow schreef:

Nee, omdat je het tegendeel probeerd te bewijzen terwijl je zelf manege ervaring hebt en niet meer dan dat.
Dat is dus ook niet open staan voor mensen met meer dan manege ervaring...

Goh, wat fijn dat jij weet dat ik alleen manege ervaring hebt :') Neem een kijkje in mijn profiel en je ongelijk is al bewezen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:50

Marjoow schreef:
En dat kan ik volkomen begrijpen. Maar dat heeft werkelijkwaar geen donder te maken met of je wel of niet op een manege rijd.

Wel dus want de ervaring van de meeste eigenaren hier is dat manegeruiters minder ervaring en DUS meer begeleiding nodig hebben.

Marjoow schreef:
Nou leg mij dat gemiddelde niveau is uit dan. Waar meet je niveau aan, wat is je gemiddelde meetlat, etc etc?

Moet ik dat daadwerkelijk uitleggen? Snap je dan ook bijvoorbeeld niet hoe men tot een landelijk gemiddelde komt als men het daar over heeft?

Overigens vind ik het jammer dat je op de rest van mijn post(s) helemaal niet in gaat. Kan ik daaruit de conclusie trekken dat je het daar wel mee eens bent :o ?

Ik krijg inderdaad het gevoel dat jij je dit way to personal aantrekt en ik vraag me af waarom? Je kunt er, nogmaals, wel van uit gaan dat eigenaren er goed over na hebben gedacht. De meesten komen tot een conclusie door ervaring!!

En met je laatste post scheer jij eigenaren behóórlijk over een kam ;).
Laatst bijgewerkt door Sees op 26-03-14 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:51

Sees schreef:
Marjoow schreef:

Wel dus want de ervaring van de meeste eigenaren hier is dat manegeruiters minder ervaring en DUS meer begeleiding nodig hebben.

Marjoow schreef:

Moet ik dat daadwerkelijk uitleggen? Snap je dan ook bijvoorbeeld niet hoe men tot een landelijk gemiddelde komt als men het daar over heeft?

Overigens bind ik het jammer dat je op de rest van mijn post(s) helemaal niet in gaat.

Ik krijg inderdaad het gevoel dat jij je dit way to personal aantrekt en ik vraag me af waarom? Je kunt er, nogmaals, wel van uit gaan dat eigenaren er goed over na hebben gedacht. De meesten komen tot een conclusie door ervaring!!

En met je laatste post scheer jij eigenaren behóórlijk over een kam ;).

Ja, leg dat maar eens uit. Ervaring is niet te meten aan cijfertjes. Een heleboel andere dingen kun je inderdaad aan cijfertjes linken. L1 niveau, betekent dat dat je ineens heel veel ervaring hebt?

Meer dan bij het F8 diploma waarbij je theoretische vragen krijgt? ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:53

Op een manege leer je helaas niet meer alles over kwaaltjes van een paard, al moet ik zeggen dat het ook erg aan de manege zelf ligt.
Ik heb ook verzorgers gehad die alleen op een manege reden, sommige wisten veel, andere snapte er echt de ballen van..

Ik ben zelf verzorger van een pony, en heb mn eigen paard, maar door veel praktijkervaring, lezen, mee te doen met info avonden en het werken op een manege met pensionstal heb ik super veel geleerd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:55

Marjoow schreef:
Gini schreef:

Iemand die dagelijks 6 paarden rijd op 3 verschillende stalling zal geen verzorgpaard meer zoeken toch?

Maar dat zeg ik toch ook helemaal niet??? Jeetje, je hebt echt een rare manier van discussiëren.
Ik antwoordde op jouw uitspraak over vooroordelen. En dan geef ik een paar voorbeelden waaruit blijkt dat iemand die langer in het wereldje zit, daadwerkelijk meer ervaring heeft. Ook in de paardenwereld.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:56

Marjoow, nou idd je profiel geeft echt een beeld van een topruiter. Mijn excuus, ik zal voor altijd nederig naar je toe zijn. :-)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:56

Marjoow schreef:
Nogmaals:
Wanneer JIJ een verzorger zoekt voor je paard, en je zoekt iemand met een aantal jaar ervaring, prima. Be my guest. Maar ga geen manegeruiters weigeren enkel en alleen omdat ze van een manege af komen.

Bepaal jij dan dat eigenaren dat niet mogen?
Ik mag weigeren wie ik wil om wat voor reden dan ook om op mijn paard te gaan zitten. Daar is het mijn paard voor.
Als ik eis dat je alleen welkom ben met een clownsneus als verzorger, is dat mijn goed recht hoor.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:58

Marjoow schreef:
Ja, leg dat maar eens uit. Ervaring is niet te meten aan cijfertjes. Een heleboel andere dingen kun je inderdaad aan cijfertjes linken. L1 niveau, betekent dat dat je ineens heel veel ervaring hebt?

Ervaring is héél goed te meten dmv cijfers :j. Iemand die 6 jaar 1x in de week rijdt heeft minder rijervaring dan iemand die 27 jaar lang 5x in de week heeft gereden. Nu zou het uiteraard theoretisch zo kunnen zijn dat degene met 'slechts' 6 jaar rijervaring beter kan rijden dan degene die 27 jaar rijdt, but I doubt it ;).

Iemand die een nette L1 proef neer kan zetten heeft inderdaad óf meer ervaring dan iemand die een nette F8 proef neerzet óf is zo donders getalenteerd met net zo veel of weinig ervaring dat die wel gescout zou worden :D.

En L1 is nog behoorlijk basis IMO :o.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:01

sneeuwpop schreef:
Marjoow, nou idd je profiel geeft echt een beeld van een topruiter. Mijn excuus, ik zal voor altijd nederig naar je toe zijn. :-)

Pffft nou overdrijven is ook een vak :')
Ik heb méér dan manege ervaring, dus die opmerking sloeg gewoon kant noch wal.

miss_lizje schreef:
Marjoow schreef:
Nogmaals:

Bepaal jij dan dat eigenaren dat niet mogen?
Ik mag weigeren wie ik wil om wat voor reden dan ook om op mijn paard te gaan zitten. Daar is het mijn paard voor.
Als ik eis dat je alleen welkom ben met een clownsneus als verzorger, is dat mijn goed recht hoor.

En ik vind dat dus belachelijk, dat mag toch? Alleen hoop ik dat er ook mensen zijn die inzien dat manegeruiters meer kunnen dan wat er over het algemeen van ze gedacht word. Dat mensen zich niet blindstaren op het woordje manege, maar gewoon kijken naar de ervaring die ze daadwerkelijk hebben.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:02

Ben ik ff blij dat ik in m'n hele leven maar 8 weken op een manege heb gereden..... de ervaring was toch echt op toe doen bij mijn eigen paard en vzpaarden hoor.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:04

Sees schreef:
Marjoow schreef:

Ervaring is héél goed te meten dmv cijfers :j. Iemand die 6 jaar 1x in de week rijdt heeft minder rijervaring dan iemand die 27 jaar lang 5x in de week heeft gereden. Nu zou het uiteraard theoretisch zo kunnen zijn dat degene met 'slechts' 6 jaar rijervaring beter kan rijden dan degene die 27 jaar rijdt, but I doubt it ;).

Iemand die een nette L1 proef neer kan zetten heeft inderdaad óf meer ervaring dan iemand die een nette F8 proef neerzet óf is zo donders getalenteerd met net zo veel of weinig ervaring dat die wel gescout zou worden :D.

En L1 is nog behoorlijk basis IMO :o.

Vind ik dus niet. Ervaring is namelijk niet iets wat op élk paard van toepassing is. De ene die 6 jaar lang 1x in de week heeft gereden op sensibele paarden, zal beter met een gevoelig dier overweg kunnen dan diegene die 27 jaar 5x per week heeft gereden op 'harde' paarden.

De een zoekt een recreatieruiter voor zijn paard met veel lef, de ander zoekt een wedstrijdruiter met ambitie. Aangezien dát al verschilt, is er ook een verschil in (gewenste) ervaring van de eigenaar.

Manegeruiter zijn zegt niks.

Sissi87 schreef:
Ben ik ff blij dat ik in m'n hele leven maar 8 weken op een manege heb gereden..... de ervaring was toch echt op toe doen bij mijn eigen paard en vzpaarden hoor.

Ben ik even blij dat ik 12,5 jaar op een manege heb gereden. Heb daar zoveel geleerd over paarden die ik nu toe kan passen bij mijn verzorgpaard.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:08

Marjoow schreef:
En ik vind dat dus belachelijk, dat mag toch? Alleen hoop ik dat er ook mensen zijn die inzien dat manegeruiters meer kunnen dan wat er over het algemeen van ze gedacht word. Dat mensen zich niet blindstaren op het woordje manege, maar gewoon kijken naar de ervaring die ze daadwerkelijk hebben.

En als dat dus alleen manegeervaring is, is dat voor het gemiddelde bijrijdpaard en de gemiddelde eigenaar, blijkt uit de posts hier, dus niet voldoende ;).

Je zult iemand die vers van de manege komt nu eenmaal meer moeten begeleiden en niet iedereen heeft daar de tijd voor noch zin in

(ik heb ernstig het gevoel in herhaling te vallen :D)