Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:27

Vergeten kan nog gebeuren maar meldt het dan. Ook als je niet kunt komen.

maar het ergste vindt ik altijd:laat een eigenaar niet in de veronderstelling dat je komt waardoor een dier misschien onnodig onverzorgd blijft. Blijft een vreemd iets dat veel verzorgers/bijrijders vroeger of later toch afhaken. En zelfs bij bijrijders gaat dat dus kennelijk vaak fout.

Edit 2.

kiki1976

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:36

Ik vind het ten eerste al hinderlijk dat ik er iedere keer mijn planning op het laatste moment weer moet aanpassen (ik ben er namelijk nog gewoon bij als ze er is). En dat is lastig met een eigen bedrijf en gezin erbij.
Maar idd ook wat je zegt hoor karuna, in hoeverre kan je er dan in de toekomst er van uit gaan dat ze wel heen gaat zoals afgesproken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:40

Nog lastiger als je er zelf nog bij moet zijn. Nu al, dat is echt ergerlijk alsof je 24 uur per dag klaar kunt staan om te gaan.

Helaas zijn we er vaak achtergekomen bij nagenoeg alle verzorgers dat ze op een gegeven moment niet meer komen zonder dat te melden. Dan denk ik een paar keer zal het wel niet goed gezien hebben dat alles op dezelfde plek ligt in het kastje. Daarna komt de twijfel. Ik ga dan altijd dingen zo neerleggen dat ik kan zien dat ze verplaatst zijn. Probeer dan contact te leggen en voorzichtig te vragen of er iets is. Er kan altijd een priveomstandigheid zijn waardoor verzorgen erbij inschiet. Maar op een gegeven moment houdt het wel een keer op.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:28

Daar heb ik ook altijd zo'n hekel aan als ze niet op komen dagen zonder wat te laten weten. en zeker als je een keer weg ben en er echt op reken.
En mijn ervaring is dat als ze er al mee beginnen dat het vaak alleen maar erger word.
Hier heb ik het ook wel eens gehad dat ze zeiden dat ze geweest waren en dan waren ze niet geweest en op een gegeven moment legde ik het ook op een manier neer zodat je het wel moest zien als ze geweest waren.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:53

Hebben jullie dan niks waaraan dat overduidelijk blijkt? Ik heb (niet ter controle, maar omdat dat zo geregeld is bij ons..) bakjes met voer klaar staan die dagelijks gevuld moeten worden anders staan ze namelijk leeg. Daarnaast moet de stal dagelijks gemest worden en een niet-gemeste stal valt ook wel op.. Ook hou ik een agenda bij waarin elke dag geschreven wordt wat er is gedaan (doe ik zelf ook).

Niet komen lijkt me dan nogal opvallend..

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:03

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:05

In ons geval niet als voeren en stallen uitgemest werden door stalhouder of nu er geen stal gemest moet worden. En ponybeest nu alleen hooi buiten krijgt waar ik zelf wel voor zorg. Het ging en gaat puur om aandacht en zijn medicijnen geven. En langer geleden ook wat beweging maar dat was niet eens noodzakelijk. En medicatie is druppels uit een flesje dus merk je niet als ze niet gegeven zijn. En met meerdere dezelfde dekens valt het niet op als er een zelfde deken op ligt.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:07

Dat is wel echt een super idee zo'n schriftje!
dan weet je ook precies wat er gedaan is en wat er moet gebeuren.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:28

tessyke schreef:
Ik hoop dat je snel iemand tijdelijk vind!
Niemand van je stal die het wil/kan doen?

In principe heeft iedereen van de stal het al druk genoeg :)
Nog niet geen geschikte reacties gehad helaas.. Terwijl het aanbod hier klein is (en volgens mij de vraag wel groot).. Maarja, even geduld :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:44

Hier valt het dus ook dat er dan niet gemest is, maar er staat dan ook geen krachtvoer klaar (idd ook in bakjes) en geen hooi op stal.
Dus als ze bij mij zonder overleg niet komen opdagen is het wat mij betreft EXIT! Nu is het altijd wel de stalhouders die afvoert en dan een whats app stuurt. Het valt bij ons dus wel op, maar als iemand op die manier niet hun afspraken nakomt.....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:08

Ladyson schreef:
Hebben jullie dan niks waaraan dat overduidelijk blijkt? Ik heb (niet ter controle, maar omdat dat zo geregeld is bij ons..) bakjes met voer klaar staan die dagelijks gevuld moeten worden anders staan ze namelijk leeg. Daarnaast moet de stal dagelijks gemest worden en een niet-gemeste stal valt ook wel op.. Ook hou ik een agenda bij waarin elke dag geschreven wordt wat er is gedaan (doe ik zelf ook).

Niet komen lijkt me dan nogal opvallend..

Hier was de stal meestal al gemest voordat de bijrijder kwam.
Voeren doe ik zelf.
Zadel, hoofdstel, borstel etc liggen altijd op dezelfde plek.
Dus hier viel het niet op als ze niet geweest waren, zeker niet toen ze nog op een pensionstalling stonden.

Zo'n schriftje lijkt me ook wel goed werken. :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:47

Geen controle nodig, paard krijgt elke dag alles... We overleggen veel en spreken wanneer kan samen af :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:33

Lianne86 schreef:
Geen controle nodig, paard krijgt elke dag alles... We overleggen veel en spreken wanneer kan samen af :)

Fijn dat hij bij jou nou ook eens lekker gaat :j

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:51

Ik vind dat echt schokkend hoor het wel vaker.
K ben vrij makkelijk, al heb ik nog 10000 afspraken op die dag, ik moet en zal naar luna gaan.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:51

_PatriciaH schreef:
Als ze nu al af zegt dan weet je dat dit vaker gaat gebeuren...hopen dat je snel een passend persoon gaat vinden!

Dat hoeft niet

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:53

BOKTMANDYY schreef:
K ben vrij makkelijk, al heb ik nog 10000 afspraken op die dag, ik moet en zal naar luna gaan.

Haha idd toen ik ziek was met 38 C koorts (niet heel veel op zich) ben ik ook gewoon gegaan :j misschien niet heel slim want ik heb maar een half uurtje gereden :D

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:57

Haha ik ga ook altijd, altijd gedaan.
Een schriftje werkt heel goed, bij mijn oude haf gedaan voor mijn 2 bijrijders, is ook heel fijn, kunnen ze bijv opschrijven dat hij raar liep, dan weet de andere bijrijder dat, maar ik lees het ook, altijd erg fijn.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:58

Nee dat heb ik niet want de eigenaar is altijd thuis want die woont daar

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:59

lienieminie schreef:
_PatriciaH schreef:
Als ze nu al af zegt dan weet je dat dit vaker gaat gebeuren...hopen dat je snel een passend persoon gaat vinden!

Dat hoeft niet

Ik denk dat de meeste eigenaren dit hier wel zo ervaren.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:04

lienieminie schreef:
BOKTMANDYY schreef:

Haha idd toen ik ziek was met 38 C koorts (niet heel veel op zich) ben ik ook gewoon gegaan :j misschien niet heel slim want ik heb maar een half uurtje gereden :D

Ik rij zelf geregeld maar een half uur soms niet eens, klaar is klaar genoeg is genoeg.
Je hoef niet te rijden als je ziek ben, maar als een eigenaar er op vertrouwd dat je gaat om bijvoorbeeld te voeren dan moet je het gewoon tijdig afzeggen zodat er wat anders geregeld kan worden indien de eigenaar niet kan, dat je ziek ben zal niemand je kwalijk nemen.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:06

Dat klopt mnkorteleven, ik denk er ook zo over, komt natuurlijk omdatik t zelf heb meegemaakt mijn mijn oude haflinger en bijrijders

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:09

Ik schrijf van alles in die agenda op, ook bezoek van de hoefsmid of als paard een keer verkouden ofzo is. Zo kan ik altijd alles terug kijken, het is dus niet als controle bedoeld maar tegelijkertijd wel een dubbelcheck! Heb niet komen opdagen nog nooit meegemaakt, wel dat er wat anders in de agenda stond dan dat mijn stalgenoten gezien hadden.. (kwam ik per toeval achter)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:12

Ladyson schreef:
Ik schrijf van alles in die agenda op, ook bezoek van de hoefsmid of als paard een keer verkouden ofzo is. Zo kan ik altijd alles terug kijken, het is dus niet als controle bedoeld maar tegelijkertijd wel een dubbelcheck! Heb niet komen opdagen nog nooit meegemaakt, wel dat er wat anders in de agenda stond dan dat mijn stalgenoten gezien hadden.. (kwam ik per toeval achter)

Was dit heel schokkend als in liegen, bijv ik heb gereden en niet te hebben gereden.
Of meer echt vergeten het op te schrijven of gewoon denken, dit is onbelangerijk

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:18

Heel schokkend was het niet, maar het was wel echt liegen (heb bij verzorgster nagevraagd hoe ze had gelongeerd en bij meerdere stalgenoten, dit kwam niet overeen). Ik bedoel dan niet of het zachtaardig was, maar dubbele longe of aan halster enz. Het lijkt me geen reden om te liegen want het mocht allebei.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:19

Kijk als ze afbellen omdat ze ziek zijn vind ik helemaal niet erg.
Maar goed ik ben zelf wel zo gek die dan wel weer heen gaat. Zo stond ik met een longontsteking + bronchitis alle paarden binnen te halen in de stromende regen terwijl het niet eens mijn dag was om binnen te halen.
Maar degene die dat toen die dag deed kon niet eerder vanwege het werk, en het regende al de hele dag flink.

Oke eind dec. ging het echt niet 1 dag en toen heeft mijn man het gedaan. Maar had toen een acute astma aanval met een lekker zuurstof tekort (saturatie van 89).
Maar de dag erna kon ik nog amper wat maar ben wel weer geweest. Oke man lief heeft gemest etc. ik was al buiten adem van de auto naar de stal te hebben gelopen hihi.