Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sneeuwpop schreef:Nee marjoow, dat betekend imo niks. Het gaat om jonge paarden die uitgezocht zijn door de manege. Dat zijn echt geen sensibele karakterpaarden. Daarbij weet een manegeruiter de helft van zijn fouten niet. Je kan het paard opleiden met " een fietsstuur" zoals iemand dat hier zo mooi noemde. Zo wil ik mijn paard niet, dat moet ik corrigeren omdat dat de andere oefeningen in de weg zit. De manegeruiter weet niet dat hij dat niet goed heeft gedaan...
En dat is nog maar 1 voorbeeld van een veelgemaakte fout.
Marjoow schreef:sneeuwpop schreef:Marjoow.
Geen discriminatie, maar juist ervaring van verschillende manegeruiters.
Weet ook niet waarom je dat zou willen "verdedigen", want imo komt het alleen maar meer over dat je denkt dat je alles weet.
Dus bijrijders weigeren omdat het manegeruiters zijn is geen discriminatie?
Mensen weigeren omdat ze moslim zijn is dan toch ook geen discriminatie?
Marjoow schreef:Wat is dat nou weer voor een rare opmerking? Is een handelsstal pas goed als Anky er een paard heeft gekocht?
Weetje, steek je vooroordelen ergens waar je er zelf nog wat aan hebt, want dit ben ik echt zat. Manegeruiters zijn slecht en komen nog geen L proef rond. Bah, wat een nare ongefundeerde vooroordelen zeg. Kan het niet eens meer een mening noemen. Puur onwetendheid
Marjoow schreef:Maar je moet ergens beginnen toch? Niet iedereen heeft die luxe van een privestal in de buurt. Of de luxe van de TIJD om naar een privestal te gaan.
En het overgrote deel van de paardenwereld is manegeruiter en heeft leren rijden op een manege. Ik vind het gewoon belachelijk om iemand af te slaan op basis van het feit dat hij alleen maar op een manege heeft gereden. Vriendin van mij rijd ook alleen nog maar op een manege, maar krijgt daar wel alle nieuwe en jonge paarden onder haar kont en rijd er zo mee weg. Dat betekent toch ook wel wat? Maar als jij haar al gelijk afslaat omdat het een manegeruiter is, zal het een gemiste kans zijn omdat ze dus misschien juist goed op jouw paard past
Marjoow schreef:.
Manegeruiters KUN JE NIET OVER 1 KAM SCHEREN. Er ís geen gemiddeld niveau omdat elke manege anders les geeft er ís geen gemiddeld niveau omdat elke ruiter verschilt.
Dus zet jij in je advertentie dat je iemand zoekt met min. zoveel jaar ervaring en een minimale leeftijd, prima. Zet jij in je advertentie dat manegeruiters niet hoeven te reageren, ben je in mijn ogen compleet verkeerd bezig.
Funnygirl schreef:Marjoow schreef:.
Manegeruiters KUN JE NIET OVER 1 KAM SCHEREN. Er ís geen gemiddeld niveau omdat elke manege anders les geeft er ís geen gemiddeld niveau omdat elke ruiter verschilt.
Dus zet jij in je advertentie dat je iemand zoekt met min. zoveel jaar ervaring en een minimale leeftijd, prima. Zet jij in je advertentie dat manegeruiters niet hoeven te reageren, ben je in mijn ogen compleet verkeerd bezig.
Je geeft het zelf al aan dat ieder manege anders is en zolang ik zie dat bij ons in de buurt op de manege ieder paard loopt met elastiek of tiedeman teugel ben ik best wel bereid om te zeggen dat deze mensen niet op mijn paarden komen. En dan scheer ik de manege ruiter maar over een kam. So it be. Heb er hier verschillende gehad die al jaren op de manege reden en toen ik vroeg om mijn kleinste makkelijkste paardje te poetsen wisten ze niet hoe. Misschien is dat dan een verklaring voor mijn oordeel.
Marjoow schreef:Gini schreef:Niet iedereen wilt zijn paard als leerpaard opgeven.
Want iemand even kort uitleggen hoe je een paard fatsoenlijk poetst is zo erg
Marjoow schreef:Gini schreef:Niet iedereen wilt zijn paard als leerpaard opgeven.
Want iemand even kort uitleggen hoe je een paard fatsoenlijk poetst is zo erg