Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:25

Klinkt goed Celiien! Heb jij dan niet dat ze zich overal mee gaan "bemoeien"? Ik ben daar een beetje bang voor bij 30+ en eigen paard gehad. Ik sta open voor verbetering hoor, daar niet van, maar ik wil niet wekelijks allerlei discussies hebben over wat nou het beste is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:30

Neeee totaal niet! De eerste is er helaas mee gestopt ivm kinderen en tijd enzo, en t feit dat haar dochter ook een bijrijdpaardje had :') Maar dat juist niet, kijk als er iets was kwamen ze wel eens met oplossingen enzo maar verder niet! En ik vraag zelf wel eens of ze ergens ervaring mee hebben, laatst rotstraal had mn huidige zelf een kwastje, borsteltje en sudocreme en betadine gehaald omdat t op was := vond ik nog best slim met een kwastje _O- Moet ook zeggen dat ik vrij makkelijk ben, alles mag als je maar even over bepaalde dingen overlegt. Vorige week ook belde mn bijrijdster dat hij zo vervelend bij haar was en dat ze hem maar afgezadeld had omdat ze bang was dat ze verkeerd reed ofzo. Ik volgende keer mee en bleek dat ze t zadel niet helemaal lekker legde := maar goed dat heb ik liever dan maar gewoon doorrijden toch

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:34

Super fijn van die meedenkende bijrijders! Super dat ze erover bellen en overleggen en zelf dingen aanvullen. Ben dr maar zuinig op! :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:36

Ik wel :j

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:37

billy3105 schreef:
BOKTMANDYY schreef:
Jeetje that sucks patricia en christa, het moet je ook maar echt treffen, maar tegenwoordig wilen bijrijdster niet meer betalen, mij maakt het niet uit of ik moet betalen, ik snap dat aan de ene kant wel, ik heb het gewoon getroffen.
Heel fijn billy, leuk een mannelijke bijrijder, hoor je niet vaak, wel jammer. Ondanks dat er toch veel mannelijke ruiters zijn. Erg fijn dat je er ook 2 heb, voor r geval de een niet kan heb je altijd nog een 2e keus (dit klinkt niet zo aardig van mij... := )

het is wel zo, altijd 2 nu kunnen we na 4 jaar waarschijnlijk op vakantie _O-

Ja klopt, het is wel zo, oh dat is wel heel lekker als is het maar voor een weekje ofzo

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:53

Pfoe, mij zakt de moed onderhand een beetje in de schoenen. Ik dacht dat het redelijk makkelijk was om een pony te vinden waar ik niet per se op hoef te rijden, maar dat is nog knap lastig helaas.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:13

soms moet je er ineens op vallen :j
Mijn verzorgertjes hebben super lang moeite gedaan omdat ze het niet op internet mochten zoeken en ik was blijkbaar de enige die hun papiertje heeft gelezen in de winkel.
2 meiden blij en ik blij :D

Hier doen de dames super goed hun best, wat ben ik blij met ze :+:
Vandaar dat ik ook vertrouwen heb ik kinderen van 10 - 14 jaar, soms zijn ze er gewoon :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:14

Klopt, er is wel veel aanbod in de omgeving, maar allemaal met rijden..

Wat leuk dat ze het zo goed doen! Kinderen van 10 tot 14 jaar kunnen zeker te vertrouwen zijn, je kunt ze alleen wat minder verantwoordelijkheid geven over een pony, maar het kan prima. :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:19

bwa, ze hebben gisteren een hoop mest weggewerkt (vrijwillig) en ze hebben de paarden gevoerd op hun uppie.

Hier is het alles of niets :')
Maar ze hebben een hoop lef, durf en paardenliefde bij voor hun leeftijd hoor, die staan te kroelen met mijn merrie waar volwassen mannen een stapje opzij voor doen? :+:

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:21

Ah, super leuk!
Zulke verzorgers moet je inderdaad treffen.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:31

Voor wat hoort wat :)

Maar wat leuk dat je het zo hebt getroffen met die meiden zeg!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:34

Wel fijn om te lezen dat er ook mensen zijn die zo tevreden zijn met hun verzorgers. :j

_Cowgirl Zat in je profiel te kijken hoe oud je ben en waar je vandaan kom, maar daar staat niets, misschien een advertentie plaatsen of een stukje in je profiel zetten er zijn toch mensen die er in kijken als hier wat geplaatst word.
Er lezen meer mensen mee als je denk. ;)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:34

Ik hoop dat het blijft duren :P
Ik ben nu allemaal nieuwe spullen aan het kopen omdat alles in de jaren wat is versleten.
Nieuwe borstels, halsters, touwen,.....

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:54

mnkortleve schreef:
Wel fijn om te lezen dat er ook mensen zijn die zo tevreden zijn met hun verzorgers. :j

_Cowgirl Zat in je profiel te kijken hoe oud je ben en waar je vandaan kom, maar daar staat niets, misschien een advertentie plaatsen of een stukje in je profiel zetten er zijn toch mensen die er in kijken als hier wat geplaatst word.
Er lezen meer mensen mee als je denk. ;)

Bedankt!
Moet dat nog steeds even aanpassen inderdaad, goed dat je me erop wijst.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:23

Wat fijn dat jullie allemaal zo tevreden zijn en ook van beide kanten ! :)

Ik heb helaas nog steeds niemand gevonden. .

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:03

Bedankt voor jullie tips! Heb met m'n bijrijdster (zie verhaal vorige pagina) afgesproken dat ik op zoek ga naar (tijdelijk) een nieuwe bijrijdster, omdat ze helaas niet weet wanneer ze weer kan rijden/uitmesten. Ik wil haar wel graag houden, dus hoop dat ze snel hersteld.. Maar in de tussentijd zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken.

Dus had het andere meisje ("2e keus") benaderd, maar helaas wilt ze niet tijdelijk (minimaal 6 weken) m'n paard verzorgen. Ik begrijp het goed hoor, maar eerlijk gezegd zou ik als ik in haar schoenen stond gewoon wel tijdelijk een paard verzorgen, want dan kun je tenminste lekker met een paard bezig zijn! Maargoed, dat is haar keus :) (Ik heb wel eens een paard voor 2 maanden verzorgd, alleen maar omdat ik um zo leuk vond, kon me niet schelen dat het zo kort was, dus vandaar dat ik er een andere mening over heb)

Nu dus maar weer m'n advertentie herschreven en opnieuw "geopend". Wat vinden jullie er van: http://www.bokt.nl/markt/ad/218726/verz ... veenendaal. Vind het namelijk best lastig te verwoorden dat het in principe tijdelijk is, maar als je langer "wilt" blijven je dan niet meer kan rijden.. Ik weet ook niet of het ook wel fair is om iemand te laten uitmesten en niet te laten rijden.. Aan de andere kant, als je een shetlander verzorgd, kun je ook vaak niet rijden en dat doen ook heel veel meiden :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:09

In mijn ogen eerlijk en duidelijk uitgelegd.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:53

Ik hoop dat je snel iemand tijdelijk vind!
Niemand van je stal die het wil/kan doen?

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:08

heb net ook gereageerd op een advertentie, haar verhaal sprak mij erg aan dus het is nu maar afwachten :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:08

Jniea hopen dan maar :#

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:15

Hier definitief de knoop doorgehakt en de bijrijder afgezegd.
Omdat het wel goed klikt met Bo en er ergens ook twijfel was of ze dit werk wel daadwerkelijk leuk gaat vinden (meer het lange van huis) besloten om het even de tijd te geven.
Maar van de week al 2x een afspraak afgezegd.
Sorry maar als je nu al de tijd niet kan vinden omdat het niet uitkomt, hoe moet het dan?
Dus hier weer verder opzoek.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:19

Als ze nu al af zegt dan weet je dat dit vaker gaat gebeuren...hopen dat je snel een passend persoon gaat vinden!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:26

Gaat zo te lezen fijn ahum bij de meesten met zoeken. Een enkeling heeft gelukkig wel succes.

Hier nog geen enkele reactie. En ook met goed rondzoeken niemand te vinden. Ja met rijden erbij vaker per week en dan bij voorkeur springen en crossen. Niet zo handig met een niet helemaal fitte pownie.

Ik kwam trouwens ergens een paar reacties tegen op een advertentie van iemand anders. Nogal schokkend maar is wel erg typerend voor de huidige bijrijder/verzorger

Citaat:
Ja dag!
Jij wilt geholpen worden en dan moeten wij geld betalen voor werken!
Ik doe het met liefde maar ik ga geen geld betalen terwijl jij op je luie kont zit!

Citaat:
Hallo
Ik ben ... en ik ben 13 jaar aud en ik heb 9 jaar rijevaring
ik heb voor mensen al eerde vaker gereden
ik zou graag op u fjord willen rijden Maar wat zij de bijdraagers
en blijvt u fjord op u stal staan of mag die ook verplaats worden voor een tijdje?
IK zou hen graag willen verzorgen !

_Gummybear

Mag ik me melden ?
Ben helaas weer opzoek.. :(

kiki1976

Idd daarom de knoop doorgehakt.
Kijk eerder van de week kwam het doordat haar oppaskindje ziek was, oke dat kan gebeuren (overmacht). Maar nu omdat ze vergeten was dat ze ergens anders heen moest.