Gini schreef:Niet alles is wettelijke discriminatie.
Zou wat zijn. Zet ik een advertentietje op een online datingsite, moet ik met alles wat mij een mail stuurt gaan daten.No thanks!
Hahahaha

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjoow schreef:Nee, gewoon niet zulke enorme vooroordelen aannemen. Gewoon de kans nemen.
En ja ik vind het behoorlijk overkomen als discriminatie.
joyce B schreef:Marjoow schreef:Nee, gewoon niet zulke enorme vooroordelen aannemen. Gewoon de kans nemen.
En ja ik vind het behoorlijk overkomen als discriminatie.
Als je solliciteert kijkt men naar je CV, staat daar "LBO" als hoogst afgeronde opleiding terwijl men zoekt naar iemand met "HBO-niveau" dan wordt je ook niet uitgenodigd op gesprek. Onafhankelijk of je misschien best net zo intelligent zou kunnen zijn en die functie misschien wel zou kunnen met wat extra training/begeleiding.
geen discriminatie maar 1e selectie op basis van CV/ervaring
Sissi87 schreef:Kunnen we het gewoon on topic houden, volgens mij gaat het erom waarom vzpaarden niet meer gratis zijn tegenwoordig, en niet of je nou wel of geen manegeruiter op je paard wilt hebben...
Gini schreef:Sissi87 schreef:Kunnen we het gewoon on topic houden, volgens mij gaat het erom waarom vzpaarden niet meer gratis zijn tegenwoordig, en niet of je nou wel of geen manegeruiter op je paard wilt hebben...
Na 173 pagina's mogen we toch even een zijsprongetje nemen zolang het niet te ver van het hoofdonderwerp afdwaalt.
sneeuwpop schreef:Voor een groot deel wel hoor.
Iemand die nog geen jaar rijdt, kan nooit de ervaring hebben van iemand die 10 jaar rijdt ( beide regelmatig rijden natuurlijk)
En ik kan redelijk voorspellen hoe een manegeruiter van manege x rijdt en van manege y die hier beide in de buurt zijn.
En zelfs als iemand prives heeft gehad van een instructeur die ik ken, weet ik ook een hoop over die rijstijl....
Kan ik dus prima op sellecteren...
hyppolyte schreef:Maakt toch niet uit? Zolang de discussie verder vriendelijk verloopt is het toch geen probleem?
@marjoow, nu moet je niet gaan overdrijven, de manegeruiters worden hooguit over een kam geschoren, maar om dat nou discriminatie te noemen gaat echt te ver, aanstelleritis heet dat. Iedere eigenaar mag zelf bepalen wie ze al dan niet op hun paard laten, de meeste oordelen zijn gebaseerd op de ervaringen die ze hebben opgedaan. Zoals gezegd is niet ieder paard geschikt voor een manegeruiter of een beginner, als je je paard een beetje kent dan hou je daar dus rekening mee. Sommige paarden worden inderdaad strontvervelend van een verkeerde ruiter. Heb het zelf begin vorig jaar nog meegemaakt, eigenaar was even afhankelijk van de bijrijder vanwege blessure en dat grietje kon echt dat beest niet knap rijden, die begon dus allerlei rottigheid uit te halen, ging kreupelen omdat ie nogal last had van scheefheid en ongeacht hoeveel tijd je in dat kind stak, echt niets kwam door, het enige waar ze mee bezig was, was of ie wel mooi liep en of ze wel goed zat (vanuit manege aangeleerd).
Uiteindelijk ben ik daar zelf maar opgestapt om hem weer in het gareel te krijgen en hem weer recht te krijgen.
Wat ik hier merk is dat jullie toch aardig onderschatten hoeveel schade een ruiter aan kan richten bij een paard. En dat is nou net waarom sommige mensen huiverig zijn om een manegeruiter op hun paard te zetten. Die zijn vaak zo bezig met de verkeerde dingen dat ze jiet openstaan voor iets anders.
Mensen krijgen bij mij altijd een kans, maar als het niks is dan is het gewoon dikke pech. Die meiden die wij hebben, staan open voor alles en willen heel graag leren, dan tref je het, maar lang niet iedere manegeruiter wil graag leren.