Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BOKTMANDYY

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:15

Ja ben er echt blij mee, afgesproken dat als ik dingen aan wil schaffen het zelf moet halen omdat ik natuurlijk al niks hoef te betalen, wil ik wedstrijden rijden mag dat, maar dan moet ik haar echt 100 % onder controle heb wil hij wel een trailer aanschaffen voor mij, kortom heb het echt getroffen

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:35

wouw wat fijn voor je!!! Ik ben nog druk op zoek naar het vinden van mijn verzorg/bijrijd paardje/pony! Eigenaren hier in de buurt hebben in ieder geval keus zat, van de 37 die er in mijn buurt op marktplaats staan zijn er zeker 27 die een paardje zoeken en helaas zijn de andere 10 te ver weg voor mij, of wordt er om een vaste bijdrage gevraagd, die ik niet kan leveren (helaas!:( ) of het gaat om dagen die voor mij qua school onmogelijjk zijn! :(

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:39

Nog geen enkele reactie helaas...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:40

Hier ook niet..

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:50

Ik heb er inmiddels 1, mijn huidige heeft aangegeven het op vrijdag niet meer te willen. Als zijn vrouw ineens weeën krijgt moet ie dus direct naar huis kunnen om haar naar het ziekenhuis te brengen. Hoe meer hij op stal is des te meer kans er is dat zoiets kan gebeuren. Dus mijn nieuwe rijd hem nu op vrijdag en mijn huidige nu nig op donderdag :)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:18

Jeetje that sucks patricia en christa, het moet je ook maar echt treffen, maar tegenwoordig wilen bijrijdster niet meer betalen, mij maakt het niet uit of ik moet betalen, ik snap dat aan de ene kant wel, ik heb het gewoon getroffen.
Heel fijn billy, leuk een mannelijke bijrijder, hoor je niet vaak, wel jammer. Ondanks dat er toch veel mannelijke ruiters zijn. Erg fijn dat je er ook 2 heb, voor r geval de een niet kan heb je altijd nog een 2e keus (dit klinkt niet zo aardig van mij... := )

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:32

Hier een klein probleempje, bijrijdster doet het hartstikke goed, maar kan door omstandigheden even niet komen (en kan waarschijnlijk ook een tijdje niet uitmesten).. En ik heb wel iemand nodig die 1x doordeweeks uitmest, want dat is voor mij lastig vanwege m'n fulltime baan. (Paard staat op een stal waar iedereen helpt met uitmesten)
Ik ken wel nog een meisje die graag wilde helpen met m'n paard (was zeg maar m'n 2e keus toen ik een bijrijdster zocht), maar vind dat eigenlijk ook weer l*llig voor haar, want het is dan waarschijnlijk maar tijdelijk. Wat zouden jullie doen?

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:34

Uhm tja, stel dat je met haar een goede afspraak kan maken, dat je het heel banketstaaf vind maar dat het maar tijdelijk kan en zij is er mee eens dan doen, en anders misscien (weet niet of dit voor jou een oplossing is) op je werk zeggen dat je via omdstandigheden tijdelijk die dag eerder weg moet, zo heb ik het eerst ook gedaan, alleen werkte ik niet full time, dit vonden ze geen probleem

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:46

Als het goed is kom ik hier even meelezen en af en toe iets posten. Ik ben dan wel verzorger, maar vind het erg interessant en handig om te lezen wat eigenaren over het algemeen precies verwachten en waar zij tegenaan lopen.

Em_ schreef:
Hier een klein probleempje, bijrijdster doet het hartstikke goed, maar kan door omstandigheden even niet komen (en kan waarschijnlijk ook een tijdje niet uitmesten).. En ik heb wel iemand nodig die 1x doordeweeks uitmest, want dat is voor mij lastig vanwege m'n fulltime baan. (Paard staat op een stal waar iedereen helpt met uitmesten)
Ik ken wel nog een meisje die graag wilde helpen met m'n paard (was zeg maar m'n 2e keus toen ik een bijrijdster zocht), maar vind dat eigenlijk ook weer l*llig voor haar, want het is dan waarschijnlijk maar tijdelijk. Wat zouden jullie doen?

Is het geen optie om de tweede keuze bijrijder te benaderen en gewoon de situatie uit te leggen? Dat je al een bijrijder hebt gevonden, maar dat zij door omstandigheden tijdelijk niet kan komen, of zij het misschien leuk vind om voor een tijdje over te nemen? Dan ben je gewoon eerlijk naar haar toe en dan ligt de keuze bij haar en weet ze ook meteen dat het tijdelijk is.

Nee heb je en ja kun je krijgen, toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:56

Em_ schreef:

Tja even heel bot gezegd: hoe lang kan de bijrijdster niet komen? Is het een paar weken, zou ik er nog niet te zwaar aan tillen ,maar kan ze bijv. 2/3 maanden niet komen, dan zou ik toch even met zijn 3en (jijzelf, huidige bijrijdster en eventueel nieuwe bijrijdster) om de tafel gaan zitten en uitleggen dat dit niet is waar je naar op zoek bent; je wilt niet iemand voor 3 weken even d'rbij maar je hebt wel afspraken gemaakt met de bijrijdster en die kunnen nu niet nagekomen worden. Dat klinkt even heel hard, maar zo is wel op het moment de situatie (tenzij het onmacht is, een botbreuk ofzo dan zit het anders natuurlijk, ik weet de omstandigheden niet :+ )

Als de huidige bijrijdster aangeeft dat ze nog heel lang niet kan komen dan zou ik heel eerlijk daar de stekker eruit trekken en het andere meisje een eerlijke open kans geven. Als mijn bijrijdster aangeeft dat ze ineens 3 maanden niet kan bijvoorbeeld dan trek ik ook de stekker eruit, heel jammer maar zonder goede aanleiding ga ik liever op zoek naar iemand die wel de tijd en moeite in de pony kan steken dan natuurlijk :)

Over de hele verzorgsters kwestie die in dit topic meepraten; hartstikke leuk hoor dat jullie een bijrijdpony hebben gevonden, maar ga hier niet je dagelijkse avonturen vertellen en open daar gewoon een kletstopic voor of ga in het verzorgpony-zoeken-topic verder kletsen; ik ga bij 'jullie' topic toch ook niet iedere keer vertellen hoe mijn bijrijdster met mijn pony heeft gereden? Dat is in feite wel wat jullie hier doen namelijk, maakt verder niet uit maar het is wel een beetje irritant...

Hier nog steeds wel happy met m'n bijrijdster :D Kreeg wel een heel schattig PB'tje van iemand die in de buurt woonde en vroeg of ze m'n pony mocht verzorgen.. Tja eh verzorgen als in poetsen, tutten en losgooien mag altijd, pony is altijd erg blij met aandacht :D

Maar toen ik zei dat rijden er dan niet in zit omdat ik dat niet eerlijk vind tegenover m'n bijrijdster kreeg ik ineens de wind van voren en was ik een arrogante asociaal die alles voor zichzelf hield.

Nou eh, okee. Stop die verzorgpony dan ook maar in je hol. -O-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:01

Ow wat asociaal van je zeg! Dat je niet mensen allemaal gratis op je pony laat rijden wanneer het hun uitkomt! Je weet toch dat je je pony voor alle mensen koopt?! :+ Hebben ze dat jou niet uitgelegd? :P

Haha, maar herkenbaar hoor.. Zeg je dat je al iemand hebt, maar dat diegene best een keer mee mag (dan denk ik "leuk toch", vond dat vroeger iig zelf wel)... Sommige mensen denken echt dat je een pony koopt en dat andere die zo maar even kunnen pakken uit de wei als het ze uitkomt... Blijf het raar vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:05

Ja ik vond het ook wel apart.. K bedoel ze kan dan echt heus wel een keertje erop stappen ofzo of een keertje leuk hobbelen als bij mij echt de puf ontbreekt ,maarja vraag je specifiek om het verzorgen "want ze vinden poetsen zoooooooooooooooo leuk" ja dan zeg ik er wel bij voorbaat bij dat rijden al "verzorgd" wordt door iemand. Vind het ook zo sneu als pony dan ineens 2x op een dag moet lopen omdat verzorgmeisje dan heeft besloten ook te willen rijden. En ook niet leuk voor bijrijdster want die krijgt daarna hel van die pony als ze voor de 2e keer moet lopen en knol maakt 't d'r af en toe al zo godsgruwelijk moeilijk :')

Blijf het ook raar vinden hoor.. volgende keer gaan zulke berichtjes gewoon gelijk de prullebak in, hoef ik me d'r ook niet schuldig om te voelen... Misschien moeten ze maar bij hun ouders om een paard bietsen.. Of van de manege eisen dat ze op iedere manegepony mogen rijden die ze borstelen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:07

Kun je het beste doen.... Af en toe mag meegaan mag best... maar mensen kunnen niet verwachten dat ze elke week kunnen rijden of wat dan ook... En vooral niet als je al iemand hebt.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:15

Mijn bijrijdster kwam met de mededeling dat ze zeker 5 a 6 maanden niet kon komen om te rijden wegen verbouwing, soms kwam ze even aanwaaien, maar vaak hield het daarbij op.
Heb het toen voor lief genomen, maar als ik achteraf had geweten hoe het zou gaan lopen dan had ik gelijk al afscheid genomen, maar goed in de toekomst kijken kan je niet.
Dat mijn paard drachtig was en ze dus een veulen kreeg dat was wel erg, want dan kon ze steeds niet rijden dat las ik hier op bokt, maar nergens staat dat ze zelf zoveel maanden niet kon omdat ze moest verbouwen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:25

mnkortleve schreef:
Mijn bijrijdster kwam met de mededeling dat ze zeker 5 a 6 maanden niet kon komen om te rijden wegen verbouwing, soms kwam ze even aanwaaien, maar vaak hield het daarbij op.
Heb het toen voor lief genomen, maar als ik achteraf had geweten hoe het zou gaan lopen dan had ik gelijk al afscheid genomen, maar goed in de toekomst kijken kan je niet.
Dat mijn paard drachtig was en ze dus een veulen kreeg dat was wel erg, want dan kon ze steeds niet rijden dat las ik hier op bokt, maar nergens staat dat ze zelf zoveel maanden niet kon omdat ze moest verbouwen.

Dat is wel heel erg vervelend zeg! Zeker dat je dan zulke dingen op Bokt moet leveren, terwijl jij haar zoveel bied en zijzelf 5 a 6 maanden niet voor jou paard kan zorgen en rijden..

Is dit nog steeds je bijrijder?

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:26

Jeetje dat is toch niet normaal, die meiskes van tegenwoordig, vooral niet schuldig voelen hierom dit zijn gewoon een stel onopgevoedde krengen die denken dat ze alles kunnen maken.
Tuurlijk af en toe iemand meeneme dat kan wel toch maar ze moeten niet verwachten dat het vast staat.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:35

_Cowgirl schreef:
mnkortleve schreef:

Dat is wel heel erg vervelend zeg! Zeker dat je dan zulke dingen op Bokt moet leveren, terwijl jij haar zoveel bied en zijzelf 5 a 6 maanden niet voor jou paard kan zorgen en rijden..

Is dit nog steeds je bijrijder?

Geen bijrijdster meer na ea aan onenigheid heb ik haar zeer dringend verzocht om te vertrekken.
En doordat ik dat op een zeer dringende manier gedaan heb werd ik gelijk compleet zwart gemaakt op bokt.
Nadat ik de boodschap gegeven had dacht ik later nog dat ik het wel iets te direct gezegd had en wou eigenlijk nog mijn excuses maken tot ik haar zwartmakerij op bokt zag staan toen was het voor mij helemaal klaar.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 03:46

chelle_dora schreef:
Over de hele verzorgsters kwestie die in dit topic meepraten; hartstikke leuk hoor dat jullie een bijrijdpony hebben gevonden, maar ga hier niet je dagelijkse avonturen vertellen en open daar gewoon een kletstopic voor of ga in het verzorgpony-zoeken-topic verder kletsen; ik ga bij 'jullie' topic toch ook niet iedere keer vertellen hoe mijn bijrijdster met mijn pony heeft gereden? Dat is in feite wel wat jullie hier doen namelijk, maakt verder niet uit maar het is wel een beetje irritant...

Had dit toevallig op de vorige pagina ook al aangekaart. Ben zelf ook een bijrijder en ga jullie ook niet volspammen:')
En het staat ook heel duidelijk vermeld dat dit een topic is voor paard/pony eigenaar die het moeilijk vinden om een bijrijder te vinden. :')

edit: op deze pagina staat m'n post zelfs nog.. sorry het is al laat :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:15

Mnkorteleven,, god wat naar zeg! Ben wel benieuwd! Ik ben nog steeds tevreden, ze gaat nu ook haar manegelessen afzeggen zodat ze een keer extra kan cq met die van mij lesjes kan meepakken :j

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:56

Celiien schreef:
Mnkorteleven,, god wat naar zeg! Ben wel benieuwd! Ik ben nog steeds tevreden, ze gaat nu ook haar manegelessen afzeggen zodat ze een keer extra kan cq met die van mij lesjes kan meepakken :j

Het kan ook gewoon goed gaan hoor, ik heb het gewoon slecht getroffen en daar zie ik bij mijn paard helaas nu nog steeds de gevolgen van.
Wel fijn dat je bijrijdster les neemt dat vind ik toch altijd wel heel belangrijk helaas is niet iedereen daar bereid toe, moet ook wel zeggen dat je hier er niet aan ontkom om privéles te nemen en voor onder de € 35,- per uur vind je niemand dus het is wel een hele uitgave, maar goed als dat 1 keer per 3 a 4 weken is rij je nog heel goedkoop paard denk ik dan.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:21

BOKTMANDYY schreef:
Jeetje that sucks patricia en christa, het moet je ook maar echt treffen, maar tegenwoordig wilen bijrijdster niet meer betalen, mij maakt het niet uit of ik moet betalen, ik snap dat aan de ene kant wel, ik heb het gewoon getroffen.
Heel fijn billy, leuk een mannelijke bijrijder, hoor je niet vaak, wel jammer. Ondanks dat er toch veel mannelijke ruiters zijn. Erg fijn dat je er ook 2 heb, voor r geval de een niet kan heb je altijd nog een 2e keus (dit klinkt niet zo aardig van mij... := )

het is wel zo, altijd 2 nu kunnen we na 4 jaar waarschijnlijk op vakantie _O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:26

Bij mij is het +- 20,- dus dat acheelt idd wel! Lessen hoeft niet perse van mij, tenminste bij haar niets ze heeft zelf al een eigen paard gehad en ze gaat verder goed met hem om. Laatst was hij vervelend en dan ging ik even mee om te kijken. Maar vind t wel fijn dat ze er uit zichzelf mee komt van ja ga stoppen manege misschien mag ik met hem lessen ! Had het in t begin aangegeven dat als ze het wilde dat het kon :j

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:03

Iemand die een eigen paard heeft gehad is toch net wat anders die weten gewoon wat er bij komt kijken en hebben toch net wat meer verantwoording, tenminste dat is mijn ervaring.
Af en toe een lesje op jou paard is zeker niet verkeerd fijn dat het zo goed gaat.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:04

Ik ben echt tevreden haha! Hoop dat jullie ook iemand vinden! Heb overigens het geluk dat mijn bijrijdster hiervoor ook al een eigen paard had gehad ooit. Zijn ook beide 30 en ouder, dus dat is voor mij ook wel fijn want ik weet ook niet alles :)) !

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:17

Je hebt het echt getroffen celien.

Ik ga thuis even overleggen en als ze allemaal mee eens zijn ga ik een verzorgertje/bijrijdertje zoeken voor mijn shetten. Toch wel leuk van dat kleine grut om t huis.