Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Precieze temperatuur van een paard: Kan je zo op internet vinden.
Hoeveel galopsprongen tussen hindernissen: Kan je zo op internet vinden en vereist wat gezond verstand.
Wat je het beste kunt doen bij mok: Kan je zo op internet vinden.
Verschil houding cross/springen: Kan je zo op internet vinden.
Wat er in ruwvoer zit: Is zeer lastige stof, menig eigenaar weet dit niet. Je kan het op internet vinden hoe dit zit, maar zelfs na dat jaar paardenopleiding is het lastig.
Strookbegrazing of korf: Op internet staan de voor- en nadelen. En vereist wat gezond verstand.
Symptomen die paarden krijgen van mineralentekort: Kan je zo op internet vinden.
Welke verschillende manieren je bijgezet kan longeren: Kan je zo op internet vinden.
Paard rechts of links laden: Kan je zo op internet vinden.
Citaat:Maar die voorbeelden die jij noemde kon je ook allemaal opzoeken op Google. En de meeste dingen met paarden kun je op Google opzoeken, en inderdaad, leren paardrijden kan je dan weer niet vanuit Google, maar dit leer je wel op een manege. En als je het eenmaal kan, moet er aan je gesleuteld worden, maar als je een bijrijdpaard krijgt waarbij je totaal geen begeleiding hebt gehad, dan leer je misschien nog wel minder als op een manege. En hetzelfde geld voor een eigen paard, rijd je alleen maar recreatief zonder lessen, leer je minder dan als je les krijgt op een goede manege. Dat maakt de hele 'ik heb een eigen paard/bijrijdpaard' ervaring die je dan zou moeten hebben heel anders, dan kan je beter een manegeruiter voor je bijrijdpaard zoeken. Het ligt echt aan de situatie, er zijn manegeruiters die meer weten dan iemand die een eigen paard heeft.
Marjoow schreef:Vind ik echt een belachelijke stelling, sorry dat ik het zeg![]()
Vriendin van mij heeft een eigen pony gehad, maar ik durf wel te zeggen dat ik meer ervaring heb met paarden en paardrijden dan zij.
Daarbij zijn er een hoop mensen die een paard kopen en dan pas gaan leren rijden, en maar 1 paard leren kennen. Juist door op verschillende paarden te rijden doe je meer ervaring op.
En een paard houden is financieel iets heeeeeeel anders dan ook echt met paarden werken
chelle_dora schreef:Don't get me wrong Marjoow, maar ik heb je verder ook niks 'on topic' toe zien voegen over de stelling / het discussiepunt Verzorgpaarden niet meer gratis.
Enige wat je hebt gedaan is manegeruiters verdedigen, en dat snap ik best, maar als eigenaar mag je blijkbaar niet meer zeggen dat je geen manegeruiter op je paard wil, want dan ben je een vervelende nare eigenaar.
lienieminie schreef:ik lees heel vaak dat ze een pony kunnen betalen van een bij baan maar wat voor een bijbaan is dat dan? daar kun je toch nooit een pony van betalen?
chelle_dora schreef:Tja, misschien is de stalling niet zo gek duur, springen d'r ouders bij in de overige kosten en werkt ze iets meer dan 3 uur per week, bijbaantje is een breed begrip natuurlijk.
Al denk ik niet dat het hier de plek is om te bespreken hoe iemand van een part- time baantje z'n paard kan betalen maar goed
joyce B schreef:chelle_dora schreef:Tja, misschien is de stalling niet zo gek duur, springen d'r ouders bij in de overige kosten en werkt ze iets meer dan 3 uur per week, bijbaantje is een breed begrip natuurlijk.
Al denk ik niet dat het hier de plek is om te bespreken hoe iemand van een part- time baantje z'n paard kan betalen maar goed
Misschien is het wel makkelijker geld over te houden als je thuis woont bij je ouders, zakgeld/kleedgeld krjgt en een part-time baantje hebt, dan wanneer je op jezelf woont met alle andere vaste lasten er bij en je alles zelf moet betalen van je al dan niet full-time baan...
sneeuwpop schreef:Marjoow.
Geen discriminatie, maar juist ervaring van verschillende manegeruiters.
Weet ook niet waarom je dat zou willen "verdedigen", want imo komt het alleen maar meer over dat je denkt dat je alles weet.
Marjoow schreef:sneeuwpop schreef:Marjoow.
Geen discriminatie, maar juist ervaring van verschillende manegeruiters.
Weet ook niet waarom je dat zou willen "verdedigen", want imo komt het alleen maar meer over dat je denkt dat je alles weet.
Dus bijrijders weigeren omdat het manegeruiters zijn is geen discriminatie?
Mensen weigeren omdat ze moslim zijn is dan toch ook geen discriminatie?